Fiat Car Casa Ducato
Fiat Car Casa Ducato
https://www.nettikaravaani.com/casa-car/ducato/1528045
Mielipiteitä tästä? Ystävä pyysi mukaan katsomaan. Itselleni dieselit ja matkailuautot muutenkin on vieraita. Vinkkejä mitä kannattaa selvittää ennen ostopäätöstä tällaisen yksilön suhteen?
Mielipiteitä tästä? Ystävä pyysi mukaan katsomaan. Itselleni dieselit ja matkailuautot muutenkin on vieraita. Vinkkejä mitä kannattaa selvittää ennen ostopäätöstä tällaisen yksilön suhteen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Fiat Car Casa Ducato
Ducato kun on kyseessä niin eipä niissä muita vikoja ole kuin ruoste, kannattaa ajaa auto nosturille ja koputella erityisesti helmakotelot huolellisesti läpi, samoin poikittaiskotelot ja pyöränkaaret. Nuo kakkoskoppaiset Ducatot (Boxer, Jumper) ovat surullisenkuuluisia ruostumisestaan, joka lähtee koteloista sisältäpäin. Kurjempaa tuollaista asuntoautoa on hitsata kun palovaara on ilmeinen.
Kun kyseessä on peltikorinen keksintö, niin ehkä voisi olla syytä tarkistaa onko hometta jossain. Eipä tuollaiseen mitään vikoja oikein tule, McPhersonien yläpään laakerit ovat aika onnettomat, mutta ne on toki helppo vaihtaa.
Kun kyseessä on peltikorinen keksintö, niin ehkä voisi olla syytä tarkistaa onko hometta jossain. Eipä tuollaiseen mitään vikoja oikein tule, McPhersonien yläpään laakerit ovat aika onnettomat, mutta ne on toki helppo vaihtaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Fiat Car Casa Ducato
Kiitti
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Fiat Car Casa Ducato
Niin tuosta ei tosiaan tiedä onko tehty kevytkuorkin alustalle vai pikkupakun, noissa on eroa aika paljon, mm. ripustukset, navat, jarrut ym. ovat heppoisemmat niissä kevyemmissä alustoissa. Luultavasti tuo on kuitenkin kuorkin alustalle tehty, vaikka ei maxi olekaan, vaan alunperin lyhyt ja korkea malli. Yksi mikä kannattaa kokeilla on vitosvaihteen toimivuus, noilla asuntoautoilla kun junnataan tientukkona alinopeudella, niin monet tuntuvat ajavan vitosella alle 80km/n nopeudella, ja noissa vitonen sitten jurnuttaa tai hajoaa kokonaan. Tuo on luultavasti kuitenkin turbottomana niin laiska peli ettei olisi edes jaksanut mennä vitosella kuin alamäessä
kannattaa oikeasti se ruostehomma selvittää kunnolla nm. 9 vuotta Ducaton omistaneena on tainnut yksi vuosi olla välissä kun ei ole tarvinnut Ducatoa hitsailla (todella laajasti)
kannattaa oikeasti se ruostehomma selvittää kunnolla nm. 9 vuotta Ducaton omistaneena on tainnut yksi vuosi olla välissä kun ei ole tarvinnut Ducatoa hitsailla (todella laajasti)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Fiat Car Casa Ducato
Ruoste, ajovalojen korkeudensäätö, vaihteisto, mittaristo ja kosteusvauriot. Siinäpä yleisimpiä vikoja. Viallinen vaihteisto ei välttämättä pidä ääntä, vaan vedossa voi tuntua ravistusta. Sisustan kosteusvauriokorjaukset maksavat n. 1200 €/metri, joten niitä ei pidä väheksyä. Yleisesti ikkunoiden alapuolella, kattoluukkujen ympäristössä ja lattiarakenteissa on eniten kosteusvaurioita. Halpakin kosteusmittari voi pelastaa homekopin hankinnalta. Toinen hyvä apuväline on tehokas taskulamppu, jolla valaistaessa pinnoilla olevat mustat homepisteet näkyvät paremmin.
Re: Fiat Car Casa Ducato
Parempi tuollainen peltikorinen karavaanarilaite on kuin ns. "oikea". Sellaista "oikeaa" en ostaisi käytettynä ilman kosteusmittauksia.
Kattoo ruostehommat, ajaa kunnon koeajon jne. Iskarin yläpään laakerit saa laittaa joka vuosi katsastukseen, muuten taitaa olla aika varma laitos. Kuvissa kori näyttää tosi hyvältä, tuontiauto?!
Kattoo ruostehommat, ajaa kunnon koeajon jne. Iskarin yläpään laakerit saa laittaa joka vuosi katsastukseen, muuten taitaa olla aika varma laitos. Kuvissa kori näyttää tosi hyvältä, tuontiauto?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Fiat Car Casa Ducato
Parempi toki, mutta eipä tässäkään kuivuuden takia katto roiku. Casa Carit tehdään Suomessa, joten tuskin on tuontiauto.
Pakuna tuollainen olisi parin tonnin arvoinen laite, joten auton arvo on asuinosassa ja sen kunnossa.
Pakuna tuollainen olisi parin tonnin arvoinen laite, joten auton arvo on asuinosassa ja sen kunnossa.
Re: Fiat Car Casa Ducato
Pihasta löytyy pösön -05 2.8 hdi kevytkuorma-auto, ajettu 348tkm. Oon toinen omistaja, ruostesuojattu edellisen toimesta muutaman kerran ja itse suojannut kotelot ynm joka kesä. Auto on hitsaamaton eikä tartte ihan lähitulevaisuudessa hitsatakkaan.
Iskarin yläpään laakereita ei todellakaan tartte joka vuosi vaihdella.
Vaihdelaatikkoon öljyn ylitäyttö eikä laita vitosta alle 80 niin laatikko kestää, laatikonöljyt kannattaa vaihtaa aina välillä.
Jos etupää kolisee niin yleensä syy löytyy alatukivarsien takaheloista. Jarrut oon herkistellyt kesäisin, johtuu katsastus ajankohdasta, ja käsijarru vaatii yleensä hellyyttä ennen konttoria.
Wepaston toiminta kannattaa tarkastaa, omaan vaihoin viimekesänä itse uuden kun oli vesitila syöpynyt puhki. Kustannus karvan alle tonni.
Ensiviikolla menee jakopään,vesipumpun,moniurahihnojen, termarin ja nesteitten vaihtoon. Kustannus 710 euroo.
Öljyt oon vaihtanut 15 tkm välein, ilman ja raitisilman suodattimet joka kevät.
Pommin varmaa tekniikkaa ja isot pojat ajelevat todella isoja kilometrimääriä kunhan vain huollot tekee ja pikku pikku remontteja silloin tällöin, mutta mikä kulkine ei vaatisi huomiota.
Mukava ajaa pitkää matkaa, ei ole sivutuuli herkkä vaikka on XL. Menee kuin juna, takana on vahvistetut jouset.
Autohan ei ole tekniikaltaan sama kuin ilmon auto mut muuten aika pitkälti sama.
Iskarin yläpään laakereita ei todellakaan tartte joka vuosi vaihdella.
Vaihdelaatikkoon öljyn ylitäyttö eikä laita vitosta alle 80 niin laatikko kestää, laatikonöljyt kannattaa vaihtaa aina välillä.
Jos etupää kolisee niin yleensä syy löytyy alatukivarsien takaheloista. Jarrut oon herkistellyt kesäisin, johtuu katsastus ajankohdasta, ja käsijarru vaatii yleensä hellyyttä ennen konttoria.
Wepaston toiminta kannattaa tarkastaa, omaan vaihoin viimekesänä itse uuden kun oli vesitila syöpynyt puhki. Kustannus karvan alle tonni.
Ensiviikolla menee jakopään,vesipumpun,moniurahihnojen, termarin ja nesteitten vaihtoon. Kustannus 710 euroo.
Öljyt oon vaihtanut 15 tkm välein, ilman ja raitisilman suodattimet joka kevät.
Pommin varmaa tekniikkaa ja isot pojat ajelevat todella isoja kilometrimääriä kunhan vain huollot tekee ja pikku pikku remontteja silloin tällöin, mutta mikä kulkine ei vaatisi huomiota.
Mukava ajaa pitkää matkaa, ei ole sivutuuli herkkä vaikka on XL. Menee kuin juna, takana on vahvistetut jouset.
Autohan ei ole tekniikaltaan sama kuin ilmon auto mut muuten aika pitkälti sama.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Fiat Car Casa Ducato
Ilmeisesti ovat saunaihmisiä, kun ainakaan äkkiseltään en löytänyt tuosta ducatosta ilmastointia. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83