B207 ei ahda
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: B207 ei ahda
virtala racingilta pitäs saada noita 670cc, itellä on 3mm vahvat prikat välissä niin ainakin niillä homma toimii.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: B207 ei ahda
Omassa autossa oli myös samoja ongelmia EV14 suutinten ja imusarjan suutinholkkien kanssa. Kasasin uusilla o-renkailla ja 3mm prikoilla. Helposti jää 50hv kateisiin, kun tarpeeksi vuotaa...
Hieman jäi arveluttamaan suutinholkin paikoillaan pysyminen. Vakio suuttimilla holkki tulee yläosasta suutinta vasten, eikä pääse nousemaan imusarjasta ylöspäin. EV14 suuttimilla holkki voi päästä periaatteessa nousemaan, koska suuttimessa ei ole vastaavaa olaketta. Tällöin suuttimen o-rengas menee holkin läpi ja vuotaa.
Holkki pysyy paikallaan nyt o-renkaiden avulla, mutta onko kukaan lisännyt suuttimen varteen spaceria, jonka estää suutinholkin nousemisen?
Hieman jäi arveluttamaan suutinholkin paikoillaan pysyminen. Vakio suuttimilla holkki tulee yläosasta suutinta vasten, eikä pääse nousemaan imusarjasta ylöspäin. EV14 suuttimilla holkki voi päästä periaatteessa nousemaan, koska suuttimessa ei ole vastaavaa olaketta. Tällöin suuttimen o-rengas menee holkin läpi ja vuotaa.
Holkki pysyy paikallaan nyt o-renkaiden avulla, mutta onko kukaan lisännyt suuttimen varteen spaceria, jonka estää suutinholkin nousemisen?
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
Re: B207 ei ahda
Olisiko mahdollista saada kuvaa tästä suutintukin korotuksesta? Mikä mitta on 3mm?
Edit: nyt taisin tajuta eli ne kaksi olikohan 6mm kierre tappia joilla suutinkisko tulee kiinni, niin niihin prikat kiskon alle nostamaan kiskoa Ev14 suuttimien pituus eron takia.
Edit: nyt taisin tajuta eli ne kaksi olikohan 6mm kierre tappia joilla suutinkisko tulee kiinni, niin niihin prikat kiskon alle nostamaan kiskoa Ev14 suuttimien pituus eron takia.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: B207 ei ahda
juuri näin
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: B207 ei ahda
Ilmamassamittaria olisin hankkimassa. Mistä tuo nykyään on edukkain tilata? Hartikaiselle joensuuhun just soitin niin 300 e sanoivat hinnaksi.Signum 2.0T kirjoitti: ↑La Loka 08, 2016 16:09joko maptunit ja pcs:sät pyytää mitä sattuu tai sitten kyseisen osan hinta on radikaalisti noussut.
kolme olen ilmamäärämittaria itse ostanut ja halvimmillaan 34€ marmorilta, viimoisin vajaa puol vuotta sitten.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1088
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: B207 ei ahda
Itse en ole Hartikaiselta vielä saanut ainuttakaan SAABin varaosaa, lopetin vuosi sitten sieltä kyselemästäTomi V kirjoitti: ↑To Touko 28, 2020 11:29Hartikaiselle joensuuhun just soitin niin 300 e sanoivat hinnaksi.Signum 2.0T kirjoitti: ↑La Loka 08, 2016 16:09joko maptunit ja pcs:sät pyytää mitä sattuu tai sitten kyseisen osan hinta on radikaalisti noussut.
kolme olen ilmamäärämittaria itse ostanut ja halvimmillaan 34€ marmorilta, viimoisin vajaa puol vuotta sitten.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: B207 ei ahda
Joo enpä kysele minäkään enää hartikaiselta mitään. En tiiä oliko halvin mutta kohtuu hintainen kun eilen laitoin fixukselta tilaukseen tuon ilmamassamittarin ja ilmanputsarinsuodattimen niin tuliko yhteishinnaksi 94 euroa ja rapiat päälle. Tänään käyn hakee.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: B207 ei ahda
Ihan vain kiinnostuksen vuoksi kysyn, onko millä perusteella päädytty ilmamassamittarin vikaan?
Siksi kyselen, kun näissä on todella harvoin vikaa ilmamassamittarissa. Syy on yleensä muualla. Toki tietenkin nk. vapaavirtaussuodattimet ja varsinkin öljyttävät tuhoavat ilmamassamittarin.
Siksi kyselen, kun näissä on todella harvoin vikaa ilmamassamittarissa. Syy on yleensä muualla. Toki tietenkin nk. vapaavirtaussuodattimet ja varsinkin öljyttävät tuhoavat ilmamassamittarin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207 ei ahda
Odotas niin vastailen kunhan oon vaihtanu tuon osan että oliko vaikutusta. Voidaan sitten ruveta pähkäilemään ratkaisua ongelmaani kun on ainakin yksi osatekijä suljettu pois yhtälöstä
Palaan asiaan iltapäivällä.
Palaan asiaan iltapäivällä.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: B207 ei ahda
Eipä ollut juurikaan vaikutusta mutta tulipahan ainakin uusi ilmanputsari vaihdettua. Syy miksi tähän ryhdyin niin on seuraava. Auto on 09 mallin biopower stage1 ja kiihtyvyys on hieman epätasaista.
Esim 3 vaihteella kun kiihdyttää niin alakierroksilla toimii kuin unelma mutta sitten jossain 3000 rpm jälkeen vähän niikuin hyytyy ja sitten lähtee uudestaan. Eli on sellaista heijjaavaa tuo kiihtyvyys. Ei nyi ei täristä ei vikavaloa vaan niikun kaasupoljinta pumppaisi vähän edestakaisin. Esid2 mukaan ahtopaineet tippuu tuossa tapahtumassa ja lähtee sitten taas nousuun.
Lyhykäisyydessään yläkierroksilla ei vedä tasaisesti loppuun asti.
Esim 3 vaihteella kun kiihdyttää niin alakierroksilla toimii kuin unelma mutta sitten jossain 3000 rpm jälkeen vähän niikuin hyytyy ja sitten lähtee uudestaan. Eli on sellaista heijjaavaa tuo kiihtyvyys. Ei nyi ei täristä ei vikavaloa vaan niikun kaasupoljinta pumppaisi vähän edestakaisin. Esid2 mukaan ahtopaineet tippuu tuossa tapahtumassa ja lähtee sitten taas nousuun.
Lyhykäisyydessään yläkierroksilla ei vedä tasaisesti loppuun asti.
Viimeksi muokannut Tomi V, Su Touko 31, 2020 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: B207 ei ahda
Olisi voinut melkein noiden oireiden perusteella jo todeta, ettei vika ole ilmamassamittarissa. Kuten niin usein ei muulloinkaan.
Tutkimatta eri asioita tarkemmin on tietenkin vaikea sanoa missä on vika, mutta vika vaikuttaisi enemmänkin olevan oikean ilmamassan saavuttamisessa, johon syynä voi olla:
- turbon hukkaportin magneettiventtiilin vika
- kaasuläppäkotelon vika
Molemmilla säädetään ilmamassaa yhtäaikaa ja kumman tahansa vika aiheuttaa vaikeuksia saada ilmamassa tavoitelluksi. Periaatteessa kierroksilla säädön täytyy toimia nopeasti ja nyt vaikuttaisi siltä, ettei tämä onnistu.
Tutkimatta eri asioita tarkemmin on tietenkin vaikea sanoa missä on vika, mutta vika vaikuttaisi enemmänkin olevan oikean ilmamassan saavuttamisessa, johon syynä voi olla:
- turbon hukkaportin magneettiventtiilin vika
- kaasuläppäkotelon vika
Molemmilla säädetään ilmamassaa yhtäaikaa ja kumman tahansa vika aiheuttaa vaikeuksia saada ilmamassa tavoitelluksi. Periaatteessa kierroksilla säädön täytyy toimia nopeasti ja nyt vaikuttaisi siltä, ettei tämä onnistu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207 ei ahda
Ok. Kiitos vastauksesta. Unohtui vielä tuosta aiemmasta vikakuvaukseta että auto on tuntunut hieman hervottomalta ajaa tasakaasulla pienemmissä nopeuksissa eli on vähän sellaista tökkivää tuo meno. Tuohan varmaan voisi sitten tuohon kaasuläppäyksikköön varmaankin viitata?
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: B207 ei ahda
Tuo kaasuläppäyksikkökin alkaa jo sen verran hintava osa olla että ei viiti kyllä summassa ruveta vaihtaa.
Olisikohan Joensuun lähiympäristössä ketään harrastelijaa kenellä olis tietotaitoa/laitteistoa millä voisi ruveta kartoittamaan tuota vikaa. Korvausta vastaan tietenkin. Yhteyttä voi ottaa vaikka yksityisviestillä.
Olisikohan Joensuun lähiympäristössä ketään harrastelijaa kenellä olis tietotaitoa/laitteistoa millä voisi ruveta kartoittamaan tuota vikaa. Korvausta vastaan tietenkin. Yhteyttä voi ottaa vaikka yksityisviestillä.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1088
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: B207 ei ahda
Onhan täällä paljonkin harrastelijoita, mutta on yksi tosi ammattilainenkin http://www.autokorjaamohypponen.fi/ tuolla selviää varmasti.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: B207 ei ahda
Joo Hyppönen on tuttu paikka jo yli kymmenen vuoden takaa. Farmarille on takajousien vaihtoaika parinviikon päästä tälläkin hetkellä meneillään. Hänelle vaan on aika pitkät jonot nykyään. Menee aina jonnekkin kuukauden päähän kun on paljon töitä.
Aatelin vaan että jos tuosta olis saanu esim sen kaasuläppäyksikön todettua vialliseksi niin olisin tuon luultavasti itekkin saanu vaihdettua.
Ja mukavahan tuo on itekkin jotain autoilleen tehdä
Aatelin vaan että jos tuosta olis saanu esim sen kaasuläppäyksikön todettua vialliseksi niin olisin tuon luultavasti itekkin saanu vaihdettua.
Ja mukavahan tuo on itekkin jotain autoilleen tehdä
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)