Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Noiden täyssähköjen ongelma on vielä se että ne soveltuu mun mielestä huonosti koko perheen ainoaksi autoksi. Tietenkin jos on massikeisari eikä auton hinnalla ole väliä, niin sitten vois pärjätä pelkällä sähköllä. Taajamaan/kaupunkiin en itse enään muuta ottaisi.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Täysin samaa mieltä
Jos joskus lähden tuohon täyssähköautoon, niin ainakin otan ensin selville auton ylläpitokustannukset (esim. tuon NEVS, jos sieltä joskus mitään edes tulee), ennen kuin lähden tekemään mitään ostopäätöstä.
Ei paljoa kiinnosta tehdä suht hinnakasta hankintaa, jonka jälkeen selviäisi, että esim. huollon tuntiveloitushinta on 174 € (Tesla) tai auton akkupaketin vaihtaminen maksaisi 14 000 € (Volvo)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Harkistin kovasti Volvoa, kun tämä Tittidii päätyi käsiini, mutta kuten edellä todettu, niin se taitaa olla minunkin seuraava kulkupeli.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Koitin työmatkalla kyttäillä painelukemia, liikkui normiajossa 2...20kPa välillä. Tuommoinen tasainen kiihdytys ei onnistunut muun liikenteen takia. Tasamaalla ja tasanopeudessa lähes 0kPa, mutta mitä enempi kierroksia ja kiihdytystä sitä isompi lukema. Täyttöaste näytti 62% joten kohta käynnistyy poltto.keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Ti Kesä 30, 2020 20:48Tänään töihin ajellessa katselin Esidistä tota dpf2 valikkoa ja siinähän näkyy tuo dpf paine kpa siinä taitaa olla yksikkönä. Voisiko joku laittaa toimivan dpffän paineita vaikka kolmosella kiihdyttäen 1500rpm->3500rpm. Voisin huomenna katsella omastani samat lukemat. Juurikin niistä logeista olisi täytynyt näkyä toi paine ero, jos ei muuta.
Edit: Motarilla rajummassa kiihdytyksessä isoin hetkellinen lukema taisi olla 28.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
No niin. Tässä nyt vähän omia lukemia.SS kirjoitti: ↑Ke Heinä 01, 2020 18:42Koitin työmatkalla kyttäillä painelukemia, liikkui normiajossa 2...20kPa välillä. Tuommoinen tasainen kiihdytys ei onnistunut muun liikenteen takia. Tasamaalla ja tasanopeudessa lähes 0kPa, mutta mitä enempi kierroksia ja kiihdytystä sitä isompi lukema. Täyttöaste näytti 62% joten kohta käynnistyy poltto.keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Ti Kesä 30, 2020 20:48Tänään töihin ajellessa katselin Esidistä tota dpf2 valikkoa ja siinähän näkyy tuo dpf paine kpa siinä taitaa olla yksikkönä. Voisiko joku laittaa toimivan dpffän paineita vaikka kolmosella kiihdyttäen 1500rpm->3500rpm. Voisin huomenna katsella omastani samat lukemat. Juurikin niistä logeista olisi täytynyt näkyä toi paine ero, jos ei muuta.
Edit: Motarilla rajummassa kiihdytyksessä isoin hetkellinen lukema taisi olla 28.
60kmh 1800rpm vakkarilla tasaisella 4,6-5,3kpa
90kmh 1500rpm vakkarilla tasaisella 6,5-8kpa
Risteyksestä täyskaasukiihdytys 20-100kmh max 48kpa
Tyhjäkäynnillä 1.1kpa
Täyttöaste 66, joten ei paljon ollut eroa. Onhan nämä huomattavasti isompia lukemia heti kerrasta. Nyt veti yllättävän hyvin ilman isompia nykimisiä.
Lohduttaa sinänsä, ettei ainakaan turhaan tule toi poisto tässä vaiheessa.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Ei se ihan terveeltä kuulosta. Tyhjäkäynnillä ja kevyessä taajamaliikenteessä mulla näyttää lähes koko ajan 0kPa, vasta reippaampi kierrosten nosto lisää vastapainetta. Tänään käynnisti polton ja sen jälkeen motarikiihdytyksissäkin lukemat jäi alle 20kPa.
Muistelen että DPF:n ollessa tukossa ja auton limpussa oli paine-ero yli 40kPa.
eSID2 ei muuten näytä desimaaleja näemmä.
Muistelen että DPF:n ollessa tukossa ja auton limpussa oli paine-ero yli 40kPa.
eSID2 ei muuten näytä desimaaleja näemmä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Mulla taitaa olla uudempi, koska Esid2 minullakin on.SS kirjoitti: ↑To Heinä 02, 2020 19:56Ei se ihan terveeltä kuulosta. Tyhjäkäynnillä ja kevyessä taajamaliikenteessä mulla näyttää lähes koko ajan 0kPa, vasta reippaampi kierrosten nosto lisää vastapainetta. Tänään käynnisti polton ja sen jälkeen motarikiihdytyksissäkin lukemat jäi alle 20kPa.
Muistelen että DPF:n ollessa tukossa ja auton limpussa oli paine-ero yli 40kPa.
eSID2 ei muuten näytä desimaaleja näemmä.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Eipä noilla desimaaleilla ole mitään merkitystä, kun näyttää kPa:n tarkkuudella, joka vastaa 0,01 barin tarkkuutta (10 mbar)
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Kaikesta huolimatta, dpf on nyt tiessään ja auto toimii hienosti ilman mitään nykimistä ja yskimistä. Löyty asiansa osaava tig hitsaaja, joka hoiti pöntön kannen kiinni, kun olin saanut sen tyhjennettyä. Huomenna tai pyhänä vielä softa muutos ja homma on siinä. Sitten saa kesälomalla keskittyä hifistely hommiin. Peilin "jalkojen" maalausta, ecun tarkistusta, öljyä pohjaan takapäähän, perus öljy huollot ja mitä kaikkea sitä nyt keksiikään. Mukava puuhailla, kun auto toimii hyvin.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Hieno homma.
No ei, kiinnitti vaan huomiota. Omaan eSID palikkaan on päivitetty softa Marraskuussa 2017.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
No joo, nyt on saab saanut uuden turbon sisuksiin ja hyvin sykkii taas En ole vielä ehtinyt purkaa tuota vanhaa ahdin ja tutkimaan miten jumissa se pikku hyrrä on. Mutta nyt kuulee jo äänestä että pienilläkin kierroksilla on painetta turbossa. Samalla vähän taas parantelin pakokaasujen ulos pääsyä nyt etu katista Jos joku tuota ahdin pakettia aikoo itse vaihtaa, niin kannattaa varautua siihen että pakosarjan pinnapultteja on poikki tai niitä katkeaa.. Omassa oli kaksi oikean puoleisinta jo valmiiksi poikki, siis yksi ylhäältä ja yksi alhaalta. Pakosarjan tiiviste oli jo vuotanut aika reilusti siitä kohtaa. Onneksi oli ammatti hitsari/autokorjaaja paikalla pajalla jossa autoa laitoin, niin hän nyppäs pultin pätkät pois hetkessä.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Pakko kysyä jyyrältä että ootko pitänyt listaa kaikista murheista mitä tämä auto on sulle tuottanut? Jotenkin vaan sellainen olo että aika monta porsimusketjua olet joutunut viime vuosina aloittamaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Ei kannata muistella kaikkia Mutta isoimmat rempat on ollut varmaan imusarjan vaihto, dpf tukkeentuminen haljenneen ahtoputken takia, ja nyt tuo turbon vaihto. Niin ja vieraalla teetetty egr jäähdytinkotelon vaihto. Sitten vian etsinnän kannalta hankalin saattoi olla ecun maadoitus vika, jota etsin yksi talvi työpaikan pihassa niin että pakkasta ja lunta oli riittävästi Onneksi sain auton käyntiin kun sain pakko syötettyä virran eculle niin pystyin ajamaan auton lämpimään halliin Sitten on ollut niitä perus juttuja iskarit, jouset, jarrut, renkaita ym. Seuraava remppa on varmaan sitten se öljypumpun tiiviste, viime talvena käynnistyksessä öljyvalo vilkahteli satunnaisesti.. Mittarissa on nyt n.310tkm, joten varmaan saa päästellä paaliin asti ettei tarvii huolehtia imusarjasta, turbosta, egr:stä, ja hiukkassuodattimesta ym.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Minä en tekisi tuolle yhtään mitään, kun satunnaisesti vain vilahtaa sekunnin murto-osia. Kai se alkaa sitten muistuttamaan ihan "tosissaan", kun on syytä asialle jotain tehdä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Se voi olla että tuolla ei ole mitään vaikutusta. Lähinnä mietin tuon pikku turbon voitelua että miten kärsii kylmäkäynnistyksistä kun voitelu tulee kannen yläosasta? Mutta on kyllä taas nautinto ajaa kun tehot on tallessa
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002