Todellakin, tässä mun takaluukussa on nuo pystyvekit takavalojen kohdalla. No, ei kerrota mr-tarkastajalle jos joskus sinne asti pääsee
Saunaikkuna
Re: Saunaikkuna
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
Re: Saunaikkuna
Noi pikkupokkaukset ja et toi kilven kohta on syvemmällä kuin tuossa satkun luukussa tekee tuosta linjakkaamman.
Onks viggen toi ollu joku tarvikeluukku vai eri vuodelta vaan?
Onks viggen toi ollu joku tarvikeluukku vai eri vuodelta vaan?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saunaikkuna
Analla käytettiin noita. Olikon se sama luukku kuin 900 mallissa?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saunaikkuna
Olikohan, että noita pyöräkaarien listoja piti lämmittää kuumassa vedessä, jotta ne muotoutuisivat pyöränkaariin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saunaikkuna
Puoleksi tunniksi lista kerrallaan leivinuuniin, hyvin hyvin miedolla lämmöllä - lämpenemään, ei paistumaan
Sitten kiinni kaareen, pitelee paikallaan jotta jäähtyy ja muotoutuu istuvaksi.
Sitten kiinni kaareen, pitelee paikallaan jotta jäähtyy ja muotoutuu istuvaksi.
Re: Saunaikkuna
Fiksasin ajovalot kirkkaammiksi, löytyi yksi vähän väärin tehty kytkentä ja löystynyt jatkoliitos. Maadoitusta sai myös parannettua.
Sitten aloin selvittää, miksi päiväajovalot eivät toimi. Selitys löytyi valokytkimen johdoista...
Sitten aloin selvittää, miksi päiväajovalot eivät toimi. Selitys löytyi valokytkimen johdoista...
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saunaikkuna
Ei mitään jälkeä olis antaa noihin lokarin kaarien listoihin yhen kierroksen tarttis..
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Saunaikkuna
Näkyy olevan myynnissä Web shopissa. 415kr/kpl.
https://webshop.saabparts.com/klassiker ... st-hjulhus
https://webshop-fi.saabparts.com/classi ... -strip-484
https://webshop.saabparts.com/klassiker ... st-hjulhus
https://webshop-fi.saabparts.com/classi ... -strip-484
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saunaikkuna
Ylempi linkki johti vain uutiskirjeeseen. sivuilta ja alemmasta linkistä ei löytynyt kuin noita uudempia mustia, nämä vanhemmat olisi itsellä hakusessa:viggen kirjoitti: ↑La Huhti 18, 2020 21:29Näkyy olevan myynnissä Web shopissa. 415kr/kpl.
https://webshop.saabparts.com/klassiker ... st-hjulhus
https://webshop-fi.saabparts.com/classi ... -strip-484
Sain myös todettua, että Ruotsin kerholta hankkimani pyöränkaarien "krominväriset" muovilistat eivät toimi. Ovat liian kovaa muovia, että asettuisivat paikoilleen. Kenelläkään ideoita mistä löytyisi paremmat?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Saunaikkuna
Tarkistin Ruotsin kerhon myymälästä pari vuotta sitten käyttämälläni tuotenumerolla, mutta niitä ei näy enää siellä olevan.Örkinrumilus kirjoitti: ↑Su Huhti 19, 2020 07:50Ylempi linkki johti vain uutiskirjeeseen. sivuilta ja alemmasta linkistä ei löytynyt kuin noita uudempia mustia, nämä vanhemmat olisi itsellä hakusessa:viggen kirjoitti: ↑La Huhti 18, 2020 21:29Näkyy olevan myynnissä Web shopissa. 415kr/kpl.
https://webshop.saabparts.com/klassiker ... st-hjulhus
https://webshop-fi.saabparts.com/classi ... -strip-484Sain myös todettua, että Ruotsin kerholta hankkimani pyöränkaarien "krominväriset" muovilistat eivät toimi. Ovat liian kovaa muovia, että asettuisivat paikoilleen. Kenelläkään ideoita mistä löytyisi paremmat?
Lehtosella on kait ollut mustia myynnissä vielä hiljattainkin.
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
Re: Saunaikkuna
Ta-daa, nyt on alkuperäinen tekniikka paikallaan!
Tilannehan jäi toukokuussa siihen, että vein auton Katinalan Autoon ohjausvaihteen tiivisteen vaihtoon ja pyysin samalla tsekkaamaan vähän epätasaista käyntiä. No, kävi ilmi, että kolme sylinteriä pelittää kunnolla, mutta yhdessä on puristukset liian matalalla. Sen sijaan, että olisi alettu venttiilipuolta fiksailla, päätin että vaihdetaan varaosa-auton tekniikka (B-ruisku & automaatti) autossani olleen H-turbon tilalle ja päästään taas lähemmäksi mr-tavoitetta.
Koneen ja laatikon vaihdon lisäksi moottoritila sai uuden maalin ja varaosa-autosta tuli myös johtosarjat. Autossa oli paljon matkan varrella tehtyjä sähkövirityksiä, joten niistä pääsin samalla eroon.
Uusi vanha moottori pelittää oikein mallikkaasti ja öljyt pysyvät sisällä. Moottorin käyntiääni on myös yllättävän hiljainen. Mielestäni automaatti sopii tällaiseen edustusautoon ja rauhalliseen kruisailuun. Laatikko vaihtaa kiitettävän pehmeästi.
Ainoat tunnistetut ongelmat ovat vaihteiston vetolevyn pieni räminä jossain tilanteissa sekä huono käynnistyminen lämpimänä. Urpisen arvion mukaan käynnistymisen pulma liittyisi määränsäätimeen, johon ei tähän hätään löytynyt vaihto-osaa. (Osanumero 0438100005, löytyisikö joltakulta?)
Sisustuksen osalta sain myös tietoa Tapiolan Autoverhoomosta, että nykyverhoilussani käytettyä punaista plyysiä löytyy. Ajatukseni on tarjota aikanaan autoa mr:ään tuolla punaisella verhoilulla, koska tähän autoon tehtiin muutos jo 80-luvun alussa ja pitkäovisia Finlandioita on ollut punaisella verhoilulla.
Tilannehan jäi toukokuussa siihen, että vein auton Katinalan Autoon ohjausvaihteen tiivisteen vaihtoon ja pyysin samalla tsekkaamaan vähän epätasaista käyntiä. No, kävi ilmi, että kolme sylinteriä pelittää kunnolla, mutta yhdessä on puristukset liian matalalla. Sen sijaan, että olisi alettu venttiilipuolta fiksailla, päätin että vaihdetaan varaosa-auton tekniikka (B-ruisku & automaatti) autossani olleen H-turbon tilalle ja päästään taas lähemmäksi mr-tavoitetta.
Koneen ja laatikon vaihdon lisäksi moottoritila sai uuden maalin ja varaosa-autosta tuli myös johtosarjat. Autossa oli paljon matkan varrella tehtyjä sähkövirityksiä, joten niistä pääsin samalla eroon.
Uusi vanha moottori pelittää oikein mallikkaasti ja öljyt pysyvät sisällä. Moottorin käyntiääni on myös yllättävän hiljainen. Mielestäni automaatti sopii tällaiseen edustusautoon ja rauhalliseen kruisailuun. Laatikko vaihtaa kiitettävän pehmeästi.
Ainoat tunnistetut ongelmat ovat vaihteiston vetolevyn pieni räminä jossain tilanteissa sekä huono käynnistyminen lämpimänä. Urpisen arvion mukaan käynnistymisen pulma liittyisi määränsäätimeen, johon ei tähän hätään löytynyt vaihto-osaa. (Osanumero 0438100005, löytyisikö joltakulta?)
Sisustuksen osalta sain myös tietoa Tapiolan Autoverhoomosta, että nykyverhoilussani käytettyä punaista plyysiä löytyy. Ajatukseni on tarjota aikanaan autoa mr:ään tuolla punaisella verhoilulla, koska tähän autoon tehtiin muutos jo 80-luvun alussa ja pitkäovisia Finlandioita on ollut punaisella verhoilulla.
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
Re: Saunaikkuna
Minkälainen tuo vetolevyn räminä on? Tuliko ohjaustehostin kuntoon? Eikö tuota moottoriakin olisi ollut syytä ulkoisesti hieman siistiä samalla
Miten ratkaisit vaihteistoöljyn jäähdytyksen? Kuvasta puuttuu alkuperäinen lämmönvaihdin.
Miten ratkaisit vaihteistoöljyn jäähdytyksen? Kuvasta puuttuu alkuperäinen lämmönvaihdin.
Re: Saunaikkuna
Itse en juurikaan ole räminää saanut esiin, havainto tuli koneen vaihtaneelta Urpiselta.
Ohjaustehostin tuli itse asiassa kuntoon varaosa-auton osilla. Tiivisteet on nyt hyllyssä vastaisen varalta!
Joo ulkoista siistimistä on vielä kunnolla tiedossa, sen aion tehdä omin pikku kätösin. Kun teetin työn muuten ulkopuolisella niin säästin tässä
Tuosta vaihteistoöljyn jäähdytyksestä en osaa sanoa. Mielestäni tekniikka apulaitteineen siirtyi aika lailla sellaisenaan luovuttaja-autosta. Pitääpä kysyä korjaajaltani!
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
Re: Saunaikkuna
Oliko se alkuperänen lämmönvaihdin vaan pötkylä joka tuli syylärin letkun väliin. Näin muistelisin et omas -79 GLE 900 finlandiassa oli, toki siitä on jo aikaa...
Oliko tässä painevaraajan kuntoa tsekattu tai vuotava suutinkin voi tuon tehä ettei käynnisty kunnolla kuumana.
Oliko tässä painevaraajan kuntoa tsekattu tai vuotava suutinkin voi tuon tehä ettei käynnisty kunnolla kuumana.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saunaikkuna
Mielenkiintoista ollut tätä seurata.
Muistelisin, että tein siihen h-turboon koneremontin, kun yhdessä sylinterissä oli liian pienet puristuspaineet. Remontin jälkeen puristuspaineet oli edelleen liian pienet. Sitten löin puristuspainemittarin sytytystulppareikään meneviin kierteisiin tiivistenauhaa ja yllättäen paineet olivat hyvät. Muistelisin, että temppuileva sylinteri oli 2. tai 3. sylinteri.
Missä sylinterissä oli nyt vikaa?
Muistelisin, että tein siihen h-turboon koneremontin, kun yhdessä sylinterissä oli liian pienet puristuspaineet. Remontin jälkeen puristuspaineet oli edelleen liian pienet. Sitten löin puristuspainemittarin sytytystulppareikään meneviin kierteisiin tiivistenauhaa ja yllättäen paineet olivat hyvät. Muistelisin, että temppuileva sylinteri oli 2. tai 3. sylinteri.
Missä sylinterissä oli nyt vikaa?