Eli käyt ostamassa frouvalle vanhan OG-Kolkin, johon ruuvaat takapaksiin Biltemasta ostetut tavarakoukut.
Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^Yksi OG-kolkki jo ajettu katolleen Paippisten pelloille rouvan toimesta, eli ei jatkoon koska siitä puuttuu ESP (minun pakollinen kriteeri, että rouva pysyy ojien välissä liukkaillakin ainakin vähän todennäköisemmin)
Automyyjä otti yhteyksiä palautteen merkeissä, kun olin unohtanut vastailla tekstiviestillä tulleeseen palautekyselyyn. Samalla otin asiakseni kysellä tosta takaisinkutsun korjauksista ja siitä, kun auton mukana tuli vain kangasmattosarja. Aiemmissa liisureissa on ollut siis kumi- ja kangasmatot. Noh, kumimatot kuulemma kuuluu myös, mutta niitä ei ollut silloin saatavilla kun auton hain. Eipä silloin sattunut tämä puheenaiheeksi...Kumilörtsyt saan siis käydä noutamassa autoliikkeestä, kunhan tulee sen suuntaan jtn. asiaa.
Takaisinkutsusta tuli semmosta "faktaa", että lokakuun alkupuolelle on kuulemma Ford lupaillut tietoja korjauksista. Elämme siis jännittäviä aikoja, ehkä jo ensi viikolla selviää jos nyt ei muuta, niin ainakin aikataulu korjauksille.
Automyyjä otti yhteyksiä palautteen merkeissä, kun olin unohtanut vastailla tekstiviestillä tulleeseen palautekyselyyn. Samalla otin asiakseni kysellä tosta takaisinkutsun korjauksista ja siitä, kun auton mukana tuli vain kangasmattosarja. Aiemmissa liisureissa on ollut siis kumi- ja kangasmatot. Noh, kumimatot kuulemma kuuluu myös, mutta niitä ei ollut silloin saatavilla kun auton hain. Eipä silloin sattunut tämä puheenaiheeksi...Kumilörtsyt saan siis käydä noutamassa autoliikkeestä, kunhan tulee sen suuntaan jtn. asiaa.
Takaisinkutsusta tuli semmosta "faktaa", että lokakuun alkupuolelle on kuulemma Ford lupaillut tietoja korjauksista. Elämme siis jännittäviä aikoja, ehkä jo ensi viikolla selviää jos nyt ei muuta, niin ainakin aikataulu korjauksille.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eikös tuon hopan voisi palauttaa vetoamalla vakavaan virheeseen tuotteessa: Rouva ei pidä ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^Tähän liittyen mietin, pitäisikö olla semmoinen autojen Tinderi, johon voi pistää autot ehdolle ja rouva voi sitten swaipata joko vasemmalle tai oikealle?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Intternettiä taas vähän ihmetelty ja löytyy vahvaa spekulointia siitä, että tällä viikolla tulee Fordilta tietoa ja tieto olisi, että vaihtoon menee koko hybridiakusto
Siis kaikista Kuga PHEV yksilöistä, eli aiemmat kampanjat/purkkaviritykset olleet ihan turhia No, odotellaan innolla wirallista tietoa, mutta tässä siis "tiedon"lähteeni:
https://www.motor-talk.de/forum/neuer-r ... tml?page=9
Tuolla ollut myös jotain tietoja, että Saksassa / Itävallassa ainakin tarjottu asiJakkaille 350€ voucheria jälleenmyyjien toimesta tuleviin huoltoihin tms. merkkiliikkeessä. Ei taida olla viisasta ainakaan pidätellä henkeä odotellessa tietoa Suomen jälleenmyjien / maahantuojan mahdollisista kompensaatioista
Edellisen tankillisen kulutus 5,4litraa, että eihän tuo nyt mikään syöppö ole tuommoisena "lataamattomana" hybridinäkään. Kuukauden päivätkin auto kohta ollut meillä, joten pitihän se lauantaina vilkaista tuossa saunan lämpiämistä odotellessa, että mitä mystistä sieltä pellin alta löytyy:
https://photos.app.goo.gl/6trixTkGkivMw7Mv8
Aika "perinteisen" näköinen konehuone, ei mitään kovin ihmeellistä siis.
Siis kaikista Kuga PHEV yksilöistä, eli aiemmat kampanjat/purkkaviritykset olleet ihan turhia No, odotellaan innolla wirallista tietoa, mutta tässä siis "tiedon"lähteeni:
https://www.motor-talk.de/forum/neuer-r ... tml?page=9
Tuolla ollut myös jotain tietoja, että Saksassa / Itävallassa ainakin tarjottu asiJakkaille 350€ voucheria jälleenmyyjien toimesta tuleviin huoltoihin tms. merkkiliikkeessä. Ei taida olla viisasta ainakaan pidätellä henkeä odotellessa tietoa Suomen jälleenmyjien / maahantuojan mahdollisista kompensaatioista
Edellisen tankillisen kulutus 5,4litraa, että eihän tuo nyt mikään syöppö ole tuommoisena "lataamattomana" hybridinäkään. Kuukauden päivätkin auto kohta ollut meillä, joten pitihän se lauantaina vilkaista tuossa saunan lämpiämistä odotellessa, että mitä mystistä sieltä pellin alta löytyy:
https://photos.app.goo.gl/6trixTkGkivMw7Mv8
Aika "perinteisen" näköinen konehuone, ei mitään kovin ihmeellistä siis.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Vähän sellanen olo mullakin ollut, että kun edes tietoa ei ole asiakkaille ollut saatavilla, niin ei ole kai Fordillakaan ollut vielä selvää että miten ongelma hanskataan. Siinä on johdolla ollut pohtimista, että laivataanko autoja minnekään vai pistetäänkö tehtaan liina kiinni, kun ei tiedetä miten isoon operaatioon jo toimitettujen autojen kanssa joudutaan. Ja tuo akuston vaihto on varmasti sieltä pahimmasta päästä skenaarioita.
Eipä siellä mitään kauhean eksoottista pitäisikään pellin alla näkyä. 90 % konehuoneen palikoista kun on hybridissä muinaistekniikkaa, sähkömoottori apulaitteineen ja sähkökoneen voimansiirto on aika simppelejä palikoita.
Eipä siellä mitään kauhean eksoottista pitäisikään pellin alla näkyä. 90 % konehuoneen palikoista kun on hybridissä muinaistekniikkaa, sähkömoottori apulaitteineen ja sähkökoneen voimansiirto on aika simppelejä palikoita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tai sitten ei sanota mitään kun ei ole riittävästi uusia akkupaketteja vaihdettavaksi.
Yksi puolituttu on/oli erään merkin maahantuojalla töissä ja kertoi etteivät edes tiedottaneet parista kampanjasta ennen kuin osia oli varastossa tarpeeksi. Tällä yritettiin nopeuttaa läpimenoaikaa ja vähentää ihmisten hermojen menoa.
Yksi puolituttu on/oli erään merkin maahantuojalla töissä ja kertoi etteivät edes tiedottaneet parista kampanjasta ennen kuin osia oli varastossa tarpeeksi. Tällä yritettiin nopeuttaa läpimenoaikaa ja vähentää ihmisten hermojen menoa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tämä on ihan normaalia autoteollisuuden toimintaa, myös oman kokemuksen mukaan.koistha kirjoitti: ↑Ma Loka 05, 2020 11:31Tai sitten ei sanota mitään kun ei ole riittävästi uusia akkupaketteja vaihdettavaksi.
Yksi puolituttu on/oli erään merkin maahantuojalla töissä ja kertoi etteivät edes tiedottaneet parista kampanjasta ennen kuin osia oli varastossa tarpeeksi. Tällä yritettiin nopeuttaa läpimenoaikaa ja vähentää ihmisten hermojen menoa.
Tehtaalla usein tiedetään, että autoihin menee jo kokoamisvaiheessa sutta ja sekundaa, ja huoltotiedote saattaa saapua jo ennen itse autoja.
Ja joko ennen luovutusta tai sitten tulevissa huolloissa tehdään kampanjoita, joissa näitä tiedettyjä heikkoja kohtia parannellaan, kun on laatukriteerit täyttävää osaa/softaa saatavilla.
Tuotannon pysäyttäminen vaatisi jo jotain todella isoa poikkeamaa, ja se niin kallista ja vaikeaa, että se ei ole monesti edes realistinen vaihtoehto.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Edelleen internetin tietojen mukaan Valenciassa on ollut linjat myös kiinni tämän ongelman takia tässä syksyn aikana, mutta nyt ilmeisesti taas pyörii.
Eli jotain isoa feelua siellä on ollut (=akkupaketti kuraa?).
Tuli muuten nyt toistamiseen rengaspainevaroitus. Hukkaa vasemmasta takakumista paineet n. parissa viikossa 2,4barista 1,7bariin. Pitänee kuskata pajalle, sillä toisin kun Skeidan fake news rengapainevahti-ilmoitukset, Fordilla on (Trumpinkin hyväksymää??) oikeaa dataa systeemissä, eli paine oikeasti alhainen. Pajakeikkaa pukkaa, taas
Eli jotain isoa feelua siellä on ollut (=akkupaketti kuraa?).
Tuli muuten nyt toistamiseen rengaspainevaroitus. Hukkaa vasemmasta takakumista paineet n. parissa viikossa 2,4barista 1,7bariin. Pitänee kuskata pajalle, sillä toisin kun Skeidan fake news rengapainevahti-ilmoitukset, Fordilla on (Trumpinkin hyväksymää??) oikeaa dataa systeemissä, eli paine oikeasti alhainen. Pajakeikkaa pukkaa, taas
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kyllähän se on tuotannon pysäyttämisen paikka, jos patteriauton akustossa on vika, joka saattaa johtaa auton palamiseen tai muuhun sähköturvallisuuden pettämiseen. Ja valmistajan kalkyylienkin näkökulmasta kannattanee toimitukset pysäyttää, jos vian korjaus edellyttää niinkin isoa fiksausta kuin akuston vaihto.
Se on helpompaa määräaikaishuolloissa vaihdella pikkukikkuloita kuten sähköliittimiä, tukivarsia tai asennella lämpösuojia ym. osia. Kustannus on tällöin kymppejä tai muutama satanen per auto ja homma hoituu suunnilleen asiakkaan huomaamatta.
Sitten pitää vielä muistaa, että kampanjoita on kahdenlaisia: viranomaisten vaatimia ja valmistajan yksinään toteuttamia. Viranomaisten vaatimissa pitää joka ikinen auto ehdottomasti saada korjaukseen ja määrätyllä aikataululla. Siinä on astetta enemmän haastetta ja kustannuksia kuin kampanjoissa joissa valmistaja itsnäisesti toteaa, että tämä osa ei nyt täytä laatuvaatimuksia ja vaihdetaan se autoihin sitä mukaa kun ne huoltoon tulevat.
Eikä ole eka eikä varmasti viimeinen patteriauto, joka kokee näitä ongelmia. Kyllä Mitsukin joutui keskeyttämään Outlander PHEVin valmistuksen pian sen alettua, kun Japanissa yksi uusi töpselikärsä päätti syttyä palamaan autokaupan pihassa. Jotain muutoksia auton tekniikkaan kai tehtiin ja sen jälkeen ei ole ongelmia tietääkseni esiintynyt.
Se on helpompaa määräaikaishuolloissa vaihdella pikkukikkuloita kuten sähköliittimiä, tukivarsia tai asennella lämpösuojia ym. osia. Kustannus on tällöin kymppejä tai muutama satanen per auto ja homma hoituu suunnilleen asiakkaan huomaamatta.
Sitten pitää vielä muistaa, että kampanjoita on kahdenlaisia: viranomaisten vaatimia ja valmistajan yksinään toteuttamia. Viranomaisten vaatimissa pitää joka ikinen auto ehdottomasti saada korjaukseen ja määrätyllä aikataululla. Siinä on astetta enemmän haastetta ja kustannuksia kuin kampanjoissa joissa valmistaja itsnäisesti toteaa, että tämä osa ei nyt täytä laatuvaatimuksia ja vaihdetaan se autoihin sitä mukaa kun ne huoltoon tulevat.
Eikä ole eka eikä varmasti viimeinen patteriauto, joka kokee näitä ongelmia. Kyllä Mitsukin joutui keskeyttämään Outlander PHEVin valmistuksen pian sen alettua, kun Japanissa yksi uusi töpselikärsä päätti syttyä palamaan autokaupan pihassa. Jotain muutoksia auton tekniikkaan kai tehtiin ja sen jälkeen ei ole ongelmia tietääkseni esiintynyt.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Fordilla on perinteitä poksahtelevista autoista. ;)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Viittaatko Pintoon vai johonkin muuhun malliin? Pintohan opetti Fordille ja oikeastaan koko autoteollisuudelle, että pelkkiä pavunlaskijoita ei kannata kuunnella, jos kyse on auton turvallisuudesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^ Pintohan se oli mielessä.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eikös jokin Fordin SUV aiheuttanut jotain polemiikkia, kun käyttivät siinä jotakin tiettyä Firestonen rengasta?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K