VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / Enyaq -23, e-golf myyty
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Tämä on tosiaan mielenkiintoinen seurattava. Niin pahalta kun se tuntuukin sanoa, olen nimittäin aina inhonnut kaikkia VAG härpättimiä. E-Golfin hintoja olen jostain syystä seurannut viime aikoina kuitenkin. Mitä itse näistä lukenut, niin lämmityksen kanssa talvella ollut suuria haasteita, siis ajon aikaisen kabiini lämmityksen, mutta Haza:n autossa lisävarusteena oleva pumppu korjaa tämän ongelman. Mikäs näissä on konsernin takuu akuston suhteen? Onko se 5v / 100tkm?
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Tuolla on yksiselitteisesti kerrottu, että koskee myös käytettyä autoa: https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkais ... okaupassa/Haza kirjoitti: ↑La Joulu 26, 2020 11:33Ei ole tuolla selvästi ilmoitettu, mutta äkkiseltään voisi arvata että ei koske käytettyä tavaraa..Risto kirjoitti: ↑La Joulu 26, 2020 01:17Ei maksa sinulle mitään, kun vaadit myyjäliikkeltä käyttöohjeet.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Vi ... ttoohjeet/
Käyttö- ja huolto-ohjeet
Jos auton mukana ei saa käyttö- ja huolto-ohjeita, kyseessä on virhe. Uuden auton mukana toimitetaan ainakin huoltokirja ja omistajan käsikirja sekä takuukirja. Myös käytetyn auton kaupassa ostajalle pitää antaa auton käyttämisen ja hoitamisen kannalta keskeiset ohjeet.
Jos myyjä ei pysty esimerkiksi toimittamaan omistajan käsikirjaa, hänen pitää antaa auton käytön ja huoltamisen kannalta keskeiset ohjeet jollain muulla tavalla.
Jos käytetyn auton ostaja ei saa huoltokirjaa, kyseessä on virhe, jos myyjä on kertonut huoltokirjan olemassaolosta esimerkiksi lupaamalla toimittaa jälkikäteen autosta myyntihetkellä puuttuvan huoltokirjan. Jos auto on kuitenkin niin vähän käytetty, että ostajalle syntyy perusteltu käsitys huoltokirjan sisältymisestä kauppaan, myyjän on silloin kerrottava, jos se puuttuu.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Tästä ei nyt voi tykätä yhtään, mä olin jo lähes kokonaan saanut hävitettyy tuon golfin voimalinjan erinomaisuuden
Vuos sitten tosiaan olisi saanut kolmeenkymppiin uuden ihan kohtalaisilla varusteilla.
Siihen nähden pyynnöt on kovii nettiautos.
Heh. Noilla sanoilla olisin varmaan itsekki topiikin otsikoinut jos olisivat caarassa suostuneet hyvittään jotain järkevää corsasta.
Vuos sitten tosiaan olisi saanut kolmeenkymppiin uuden ihan kohtalaisilla varusteilla.
Siihen nähden pyynnöt on kovii nettiautos.
Heh. Noilla sanoilla olisin varmaan itsekki topiikin otsikoinut jos olisivat caarassa suostuneet hyvittään jotain järkevää corsasta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
8v/160tkm pitäisi olla akkutakuu
Olen viettänyt itse joulua kotona, mutta nainen on käynyt töissä joka päivä Golfilla ja valitteli että oli kylmä eilen kun oli pakkasta. Täytyy katsoa onko climatronicissa joku eco-asento päällä tms. range riittää kyllä helposti vaikka tuhlaisi sähköä lämmitykseen enemmänkin.
Täytyy näköjään kysellä ohjekirjaa myyjäliikkeeltä, homma toimi erinomaisesti tähän asti, mutta sittenhän se todellinen asiakaspalvelu vasta mitataan kun on jotain ongelmia..
Eiköhän ne käytettyjen hinnat alaspäin mene, tästä ei joutunut maksamaan mahdottomia kun on vähän ikää ja ajettukin jo reilu 100tkm
Täytyy tetammi jossain välissä penkit koeajaa kun ei näitä kunnollisia ole missään koeajoautoissa ollut, saadaan sitten sorsan vaihtohaaveisiin lisää vauhtia
Olen viettänyt itse joulua kotona, mutta nainen on käynyt töissä joka päivä Golfilla ja valitteli että oli kylmä eilen kun oli pakkasta. Täytyy katsoa onko climatronicissa joku eco-asento päällä tms. range riittää kyllä helposti vaikka tuhlaisi sähköä lämmitykseen enemmänkin.
Täytyy näköjään kysellä ohjekirjaa myyjäliikkeeltä, homma toimi erinomaisesti tähän asti, mutta sittenhän se todellinen asiakaspalvelu vasta mitataan kun on jotain ongelmia..
Eiköhän ne käytettyjen hinnat alaspäin mene, tästä ei joutunut maksamaan mahdottomia kun on vähän ikää ja ajettukin jo reilu 100tkm
Täytyy tetammi jossain välissä penkit koeajaa kun ei näitä kunnollisia ole missään koeajoautoissa ollut, saadaan sitten sorsan vaihtohaaveisiin lisää vauhtia
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Olen töissä joutunut ajamaan monilla eri sähköautoilla ja yhteinen nimittäjä on kaikissa ollut se, että viileällä ja kylmällä ilmalla niissä on palellut. Myös lämpöpumppu-Golfissa.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Eipä äkkiseltään löytynyt varsinaista säätöä, puhallusta olisi voinut laittaa kovemmalle (automaatillakin mennessä on kolme tasoa valittavana) mutta se ei varmaan olisi mainittavasti vaikuttanut joten ruuvasin lämpötilapyynnin 23 asteeseen eikä nainen valitellut enää että olisi kylmä.
Tuota saattaa saada sormeiltua testerillä, täytyy kokeilla sitten joskus kun ehtii.
Tuota saattaa saada sormeiltua testerillä, täytyy kokeilla sitten joskus kun ehtii.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Meillä on töissä uusi Ioniq EV ja ainakin nyt -10 kelillä auto tuntui lämpenevän nopeasti ja riittävästi. Odotellaan kovempia pakkasia josko pääsis testaamaan paremmin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Olisiko näissä sama ilmiö kuin dieseleissä oli aikanaan ilman webastoa/eberiä? Eli auton kabiinissa on kylmä, ellei lämmityslaitteissa ole kunnon vastuksia lämmittämässä kabiiniin tulevaa ilmaa?
Itselläni oli 2011-2015 työsuhdeautona vm. 2012 Škoda Superb farkku. Siellä oli kabiinissa hieman viileää, kun ulkolämpötila oli yli -10 celsiusasteen.
Aika metka juttu, että tuo SuperB oli tehty vain muutama kuukausi myöhemmin kuin meidän NG9-5 (tehty muistaakseni 10.03.2011). NG9-5:ssa ei ole tarvinnut palella talvisin, vaikka ei ole eberiä/webastoa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
^se on just noin, koska sähköautoon ei tule mistään lämpöä ilman sähkövastuksia, polttoainekäyttöistä lämmitintä, lämpöpumppua tai vastaavaa laitetta. Mm. koska sähkömoottorin hyötysuhde on yli 90 %, syntyy sähköisestä voimalinjasta normaalissa ajossa niin vähän hukkalämpöä, ettei sillä lämmitetä perinteiseen tyyliin oikein mitään.
TM:n talvisähköautovertailuissa sähköautojen lämmityslaitteet on kyllä saaneet kehuja. Tämän vuoden vertailussa tekivät rinnakkain testit Hyundai Konan sähkö- ja bensaversioille, ja tulokset oli tämän näköiset:
Hyundaissa oli vieläpä vertailun laimen sähkövastus, vain 3,9 kW. Tosin siitä huolimatta Hynkky oli Kian kanssa sähköautovertailun nopein lämpiäjä.
Sähkövastukset kabiinin lämmittämiseksi on sähköautoissa yleensä luokkaa 4-7 kW, ja lisäksi suurimmassa osassa malleja on lämpöpumppu. Eli ei sen ohjaamon lämmityksen pitäisi olla ainakaan tehosta kiinni. Vertailun vuoksi meidän reilu 180 lämmintä neliötä sisältävä yli 80-vuotias omakotitalo vie sähkövastuksin ja ilmalämpöpumpun voimin keskimäärin 4-7 kW lämmitystehoa kun ulkolämpötila on -5...-15 asteen välillä.
Mutta se suuri ero talon ja auton välillä syntyykin eristyksissä ja ilmanvaihdossa. En tiedä miten fiksuja nuo sähköautojen HVAC-systeemit on tässä suhteessa, mutta voisin kuvitella että kun autoja on iät ja ajat lämmitetty hukkalämmöllä, jonka säästämisessä on ollut harvoin mitään järkeä (no olisi ollut silloin kun oltaisiin voitu jättää se Eberi pois paremman suunnittelun avulla), niin näitä uuden tekniikan ajopelejä lämmitetään ja tuuletellaan samoilla vanhentuneilla metodeilla. Eli lämmin ilma pusketaan auton perästä ulos ja otetaan lämmityslaitteelle kylmää ulkoilmaa lämmitettäväksi.
Monelle lienee tuttua se, että kun kesäkuumalla laittaa ilmastoinnin täysille, menee sisäilmankierto automaattisesti päälle. Se onkin ihan fiksua, koska on järkevä kierrättää viilentävän kennon kautta jo kertaalleen viilennettyä ja kuivattua ilmaa mieluummin kuin puhaltaa se ulos ja ottaa ulkoa kuumaa ja kosteaa ilmaa viilennettäväksi ja kuivattavaksi. Osaavatko autot käyttää lämmittäessä sisäilmankiertoa? En tiedä, mutta uskoisin että monet autot eivät osaa. Kosteuden ja ilmanraikkauden vuoksi kiertoa ei voi pitkään pitää täysillä, mutta olisi järkevää ottaa vain osa ilmasta ulkoa ja kierrättää toinen osa sisältä.
Kun vielä -15 astetta ja sitä kylmemmät kelit on 99 %:lle maailman väestöä tulvaan tai hurrikaaniin verrattavissa oleva poikkeustila, niin autovalmistajien fokus sähköautojen kehittämisessä on jossain muualla kuin siinä miten optimoidaan lämmitysteho arktisissa olosuhteissa. Tässä kohtaa voi toivoittavasti vilkuilla nopeasti sähköistyvän Volvon suuntaan, siellä luulisi asiasta ymmärrettävän jotain. Ja ehkäpä sen vuoksi Volvo onkin valinnut plugareihinsa polttoainekäyttöisen lämmittimen hoitamaan lämmitystarpeet. Moni ihmettelee sitä että päästötalkoot menee pilalle kun autossa on Eberi, mutta kun miettii sähköauton haasteita pakkasella ja Eberin hyötysuhdetta ja tehoa, voidaan kyllä tulla siihenkin johtopäätökseen että valinta on pohjoisiin olosuhteisiin oikea. Esimerkiksi tuollainen 5 kW Eberi vie tunnissa puolisen litraa dieseliä. Ei sillä vielä tuhota sähköauton ilmasto- eikä lähipäästövähennystä, kun lasketaan lämmityslaitteen vuoden kokonaiskulutus per 100 km.
TM:n talvisähköautovertailuissa sähköautojen lämmityslaitteet on kyllä saaneet kehuja. Tämän vuoden vertailussa tekivät rinnakkain testit Hyundai Konan sähkö- ja bensaversioille, ja tulokset oli tämän näköiset:
Hyundaissa oli vieläpä vertailun laimen sähkövastus, vain 3,9 kW. Tosin siitä huolimatta Hynkky oli Kian kanssa sähköautovertailun nopein lämpiäjä.
Sähkövastukset kabiinin lämmittämiseksi on sähköautoissa yleensä luokkaa 4-7 kW, ja lisäksi suurimmassa osassa malleja on lämpöpumppu. Eli ei sen ohjaamon lämmityksen pitäisi olla ainakaan tehosta kiinni. Vertailun vuoksi meidän reilu 180 lämmintä neliötä sisältävä yli 80-vuotias omakotitalo vie sähkövastuksin ja ilmalämpöpumpun voimin keskimäärin 4-7 kW lämmitystehoa kun ulkolämpötila on -5...-15 asteen välillä.
Mutta se suuri ero talon ja auton välillä syntyykin eristyksissä ja ilmanvaihdossa. En tiedä miten fiksuja nuo sähköautojen HVAC-systeemit on tässä suhteessa, mutta voisin kuvitella että kun autoja on iät ja ajat lämmitetty hukkalämmöllä, jonka säästämisessä on ollut harvoin mitään järkeä (no olisi ollut silloin kun oltaisiin voitu jättää se Eberi pois paremman suunnittelun avulla), niin näitä uuden tekniikan ajopelejä lämmitetään ja tuuletellaan samoilla vanhentuneilla metodeilla. Eli lämmin ilma pusketaan auton perästä ulos ja otetaan lämmityslaitteelle kylmää ulkoilmaa lämmitettäväksi.
Monelle lienee tuttua se, että kun kesäkuumalla laittaa ilmastoinnin täysille, menee sisäilmankierto automaattisesti päälle. Se onkin ihan fiksua, koska on järkevä kierrättää viilentävän kennon kautta jo kertaalleen viilennettyä ja kuivattua ilmaa mieluummin kuin puhaltaa se ulos ja ottaa ulkoa kuumaa ja kosteaa ilmaa viilennettäväksi ja kuivattavaksi. Osaavatko autot käyttää lämmittäessä sisäilmankiertoa? En tiedä, mutta uskoisin että monet autot eivät osaa. Kosteuden ja ilmanraikkauden vuoksi kiertoa ei voi pitkään pitää täysillä, mutta olisi järkevää ottaa vain osa ilmasta ulkoa ja kierrättää toinen osa sisältä.
Kun vielä -15 astetta ja sitä kylmemmät kelit on 99 %:lle maailman väestöä tulvaan tai hurrikaaniin verrattavissa oleva poikkeustila, niin autovalmistajien fokus sähköautojen kehittämisessä on jossain muualla kuin siinä miten optimoidaan lämmitysteho arktisissa olosuhteissa. Tässä kohtaa voi toivoittavasti vilkuilla nopeasti sähköistyvän Volvon suuntaan, siellä luulisi asiasta ymmärrettävän jotain. Ja ehkäpä sen vuoksi Volvo onkin valinnut plugareihinsa polttoainekäyttöisen lämmittimen hoitamaan lämmitystarpeet. Moni ihmettelee sitä että päästötalkoot menee pilalle kun autossa on Eberi, mutta kun miettii sähköauton haasteita pakkasella ja Eberin hyötysuhdetta ja tehoa, voidaan kyllä tulla siihenkin johtopäätökseen että valinta on pohjoisiin olosuhteisiin oikea. Esimerkiksi tuollainen 5 kW Eberi vie tunnissa puolisen litraa dieseliä. Ei sillä vielä tuhota sähköauton ilmasto- eikä lähipäästövähennystä, kun lasketaan lämmityslaitteen vuoden kokonaiskulutus per 100 km.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Piti ettii oikein tarjous, dynaamiset led valot(385€) ja peruutuskameran(240€) kanssa 30300e viime tammikuussa.
Värinä pure white, eikä ollu lehmää hytissä kun en osannu oikein koskaan kaivata...
Valitettavasti vakiovarusteita ei ollu sen tarkemmin määritelty mut hämärä muistikuva et noissa ois kaikissa uusissa ollut jo toi lämpöpumppu.
Omaan käyttöön kontti riittäis kyllä mutta emännys joutuu niin paljon kuskaamaan työroinaa ettei ollut oikein vaihtoehto, astran kontti sähköisellä avauksella on ollut tosi jees.
Värinä pure white, eikä ollu lehmää hytissä kun en osannu oikein koskaan kaivata...
Valitettavasti vakiovarusteita ei ollu sen tarkemmin määritelty mut hämärä muistikuva et noissa ois kaikissa uusissa ollut jo toi lämpöpumppu.
Omaan käyttöön kontti riittäis kyllä mutta emännys joutuu niin paljon kuskaamaan työroinaa ettei ollut oikein vaihtoehto, astran kontti sähköisellä avauksella on ollut tosi jees.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
e-golfin penkeissä on ihan eri muotoilu jos on nahkaa, siksi ne piti ehdottomasti olla. Muutenkin lisävarusteiden kanssa voi olla ahne sähköautossa kun ne saa olemattomalla verolla niin ei ole kalliita.
Lämpöpumppu riippuu varmaan markkina-alueesta onko lisävaruste vai vakiona. Ilmeisesti ei ole ollut kallis lisävarusteenakaan, eikä pitäisikään kyllä kun on sen verran yksinkertainen lisätä, ilmastointi kaikissa on kuitenkin.
Voithan sä hukata daciankin, vai onko sitä taas edes näkynyt pitkään aikaan
Lämpöpumppu riippuu varmaan markkina-alueesta onko lisävaruste vai vakiona. Ilmeisesti ei ole ollut kallis lisävarusteenakaan, eikä pitäisikään kyllä kun on sen verran yksinkertainen lisätä, ilmastointi kaikissa on kuitenkin.
Voithan sä hukata daciankin, vai onko sitä taas edes näkynyt pitkään aikaan
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Olihan se harituksella, etupään lisäksi myös takana oikealla:
Mukavaa vaihtelua säätää niin että kaikki säädöt toimii ilman "suostuttelua"
Kyselin ohjekirjaa sähköpostilla, vastaus tuli alkuillasta että kirja olisi jo tilattu ja pitäisi tulla suoraan kotiin.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Mites ku Mitsussa vaivas se lähtöpotkun puute niin onko Golfissa nyt kunnon potku? Mikään tehoversiohan tämä ei muuten ole, mut sehän ei alavääntöä haittaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Käy kokeilemassa e-golfia
Kyllä se oli täällä hyvin tiedossa että golf vastaa ilman viiveitä terävästi kaasuun sekä paikaltaan että vauhdista. Polkimen pedalmap tosin kaipaisi säätöä kun tavalliseen tapaan ensimmäinen kolmannes on aikalailla se missä polkimen asento vaikuttaa, loput on likimain tyhjää.
Kaupunkinopeuksissa on hätäinen laite kunhan vaan pitoa riittää.
Kyllä se oli täällä hyvin tiedossa että golf vastaa ilman viiveitä terävästi kaasuun sekä paikaltaan että vauhdista. Polkimen pedalmap tosin kaipaisi säätöä kun tavalliseen tapaan ensimmäinen kolmannes on aikalailla se missä polkimen asento vaikuttaa, loput on likimain tyhjää.
Kaupunkinopeuksissa on hätäinen laite kunhan vaan pitoa riittää.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Joo. Kyl toi lähtee satkuun asti komeesti ja niin vaivattomasti.
Saattaa polttoainesäästöt mennä rengaskuluihin...
Ei ne kangaspenkitkää huonot olleet.
Oot oikees ettei oo dusterii juuri näkyny
Siihenki kohta tullu viiskyt tonnii vaiks piti vaa talvisin olla ajos
Saattaa polttoainesäästöt mennä rengaskuluihin...
Ei ne kangaspenkitkää huonot olleet.
Oot oikees ettei oo dusterii juuri näkyny
Siihenki kohta tullu viiskyt tonnii vaiks piti vaa talvisin olla ajos
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992