Biltsun akuilla on ainakin nykyään 4 vuoden takuu, ainakin minä koettaisin ettiä kuitin ja poiketa tiskillä kysymässä, että eikös tän ois pitäny jaksaa vielä vuosi.
Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Kuitista ei valitettavasti oo havaintoja enää.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Joo, pakkasia pitelee Mitenköhän tuosta ruotsalaisten keksinnöstä saisi kapistuksen sopivaksi talveen...
Kumpi on heikompi lenkki, jääkylmä akku vai jääkylmä moottori kohmeisine "voiteluvaseliineineen"? Jaksaako akku antaa virtaa ja startata, jaksaako moottori pyöritellä kohmeiset vaseliinit liikenteeseeen?
CTEK-älylaturi minulla onkin käytössä. Mutta lataako se kylmää akkua -25 asteen pakkasessa ikinä täyteen?
Pitäisikö autoon laittaa tommonen iänikuisen vanha keksintö eli töpselilämmitin:
https://accessories.volvocars.com/fi-fi ... 1/D4%20AWD ?
Lämmittääköhän toi lammitin todella moottorin lämpötilaa 20 astetta ympäristöään lämpimämmäksi. Toki lämmittää 3x3 cm alueella - kyllä. Muuten siitä ei iloa liene??
On tämä nykyään EU-autoilu mukavaa kesät ja talvet
Kumpi on heikompi lenkki, jääkylmä akku vai jääkylmä moottori kohmeisine "voiteluvaseliineineen"? Jaksaako akku antaa virtaa ja startata, jaksaako moottori pyöritellä kohmeiset vaseliinit liikenteeseeen?
CTEK-älylaturi minulla onkin käytössä. Mutta lataako se kylmää akkua -25 asteen pakkasessa ikinä täyteen?
Pitäisikö autoon laittaa tommonen iänikuisen vanha keksintö eli töpselilämmitin:
https://accessories.volvocars.com/fi-fi ... 1/D4%20AWD ?
Lämmittääköhän toi lammitin todella moottorin lämpötilaa 20 astetta ympäristöään lämpimämmäksi. Toki lämmittää 3x3 cm alueella - kyllä. Muuten siitä ei iloa liene??
On tämä nykyään EU-autoilu mukavaa kesät ja talvet
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Ainakaan minun autoon tuota ei voi laittaa:
"Huom!
Ei sovellu Twin Engine -moottorin yhteyteen."
Eikä oikein kiinnostais rimpuilla latauskaapelin lisäks vielä erillisen lämmityssysteemin kaapelin kanssa.
Tiedustelin eilen tuota esilämmitysasiaa myyjäliikkeestä.
Sieltä kerrottiin huoltopäällikön sanoin, että lämmitysjärjestelmässä on neliventtiili (jollaisesta AZP jo mainitsi). Webasto lämmittää kabiinia ja kun se on saavuttanut normilämmön, venttiili ohjaa lämmityskierron myös moottorille.
Jos tuo pitää paikkansa, niin tilanne ei olis ihan täysin toivoton... Se vaan ei näillä pakkasilla taida webasto ehtiä montaa silmänräpäystä moottoria lämmittää, kun max toiminta-aika on rajattu 30 minuuttiin.
Jos olis autossa joku opensidin tyyppinen systeemi, niin vois tutkia lämpötiloja...
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Sama juttu oli F11 bemarissa, yhdellä vastuksella huijasin kertomaan autolle halutun lämmitysmoodin. Komponenttikustannukset 0 euroa, kun kaikki löytyi omasta hyllystä
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Ei takuu tarvitse kuittia. Jos käyt Biltemassa harvakseltaan, satuit maksamaan kortilla ja vielä muistat tai pystyt selvittämään kutakuinkin koska sen ostit, niin kaiva nettipankista ostotapahtuma. Sen kanssa Biltemassa saavat ostotapahtuman kaivettua.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Kaikilla akuillako?
9-5 Aero - 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Minulla on ollut seuraavat työsuhdeautot:
1) 2005 Saab 9-3 SS 1.8i
2) 2009 Saab 9-3 SC 1.8t
3) 2011 Citroen C4 Picasso HDi (vain vähän aikaa, kun vaihdoin työnantajaa)
4) 2016 Volvo V70 Classic
5) 2019 Volvo V60 D3 (vaihdoin työnantajaa)
6) 2015 BMW 520d xDrive (vaihdoin työnantajaa, ja niillä sattui olemaan tuollainen pihalla käyttämättömänä, joten antoivat sen minulle käyttöön).
Huonoin edellä mainitusta: Citroen (joo, vihaan ranskalaisia "autoja" )
Parhaimmat: 9-3SC, Volvo V70 ja BMW.
Volvo on ihan oikeasti aivan helvetin hyvä auto, tosin liian yleinen. Tykkäsin todella paljon tuosta V70:n viimeisestä vuosimallista: vakaa, hyvät penkit, tarpeeksi iso tavaratila jne. Ford teki viisaasti, kun myi merkin Geelylle. GM taas mokasi koko asian, mutta näyttäisi siltä, että kaikki mihin ovat lyöneet kätensä, on mennyt v*tu*ks*
V60 oli muuten hyvä, mutta ohjaus oli liian tehostettu ja tavaratila hieman pienehkö.
Silti jos nyt täytyisi valita työsuhdeauto em. vielä valmistettavista automerkeistä, niin Volvo olisi kyllä aika keulilla.
Työsuhdeautoilu päättyi siihen, että BMW:stä lähti palkasta 1 327 € pois joka kuukausi. Vaikka myyntijohtajan palkka olikin suht kohtuullinen, niin tuo oli aivan törkeä siivu pois palkasta.
Nykyään ajetaan omilla autoilla, ja saman ovat todenneet entiset kollegatkin. Mieluummin kerää kilometrikorvauksia ja ajaa millä haluaa kuin maksaa korkeaa verotusarvoa. Ainoa mikä sylettää, on se, että kilometrikorvaukisien määrä ei ole kehittynyt samassa suhteessa polttoainehintojen korottamiseen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Menee jo ot:ksi, mutta mitenkähän jatkossa tulee käymään, muuttuuko omalla autolla työmatkojen ajaminen edukkaammaksi vaiko kalliimmaksi...Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 11:26Nykyään ajetaan omilla autoilla, ja saman ovat todenneet entiset kollegatkin. Mieluummin kerää kilometrikorvauksia ja ajaa millä haluaa kuin maksaa korkeaa verotusarvoa. Ainoa mikä sylettää, on se, että kilometrikorvaukisien määrä ei ole kehittynyt samassa suhteessa polttoainehintojen korottamiseen
Hallituksella vaikuttaa olevan kova kiihko korottaa polttoaineiden verotusta päästökiimassaan - samalla kuitenkin on vienosti esitetty kohoavien kustannusten kompensointia tietyille autoilijaryhmille.
Kattavaan kompensointiin en jaksa uskoa.
Sillähän se autokanta nuorentuu, kun tehdään autoilu mahdollisimman kalliiksi.
Lähtökohtana on ilmeisesti se, että kansalaiset ajavat vanhoilla autoilla silkkaa ilkeyttään ja/tai ylipääsemättömästä rakkaudesta kulkupeliinsä.
Arvelen, että suurella osalla ihmisiä, jotka ajavat 100-3000 euron arvoisilla autoilla, ei ole varaa ostaa uutta sähkö- tai hybridiautoa hankintatuesta huolimatta (tai sit sen hankintatuen pitäisi kattaa vähintään 75% uuden auton hinnasta).
Mutta autoilu varmaan saadaan kyllä polttoaineveron huomattavilla korotuksilla vähenemään - autoilusta luopumaan joutuvat saavat sit liikkua matkansa raitsikoilla (niillä samoilla joilla vihervassaritkin kulkevat), niitä kun esim. tuolla Ilomantsin suunnalla kulkee ihan muutaman minuutin vuorovälein.
Joskus oon kummastellut sitä, että kun eduskuntavaalien alla on sinne hillotolpalle toisinaan tyrkyllä ihan fiksujakin ehdokkaita, niin mihin se fiksuus järjestään kaikilta katoaa eduskuntaan pääsyn jälkeen... Vai onko todellisuus niin raadollinen, että fiksut ajatukset vaalien alla ovat aina täysin teatteria...
Kyl se niin mahtaa olla, että kävi niin tai näin, niin suomalaiselle autoilijalle ei tulevaisuus tarjoa muuta kuin kurjuutta.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Offtopicilla jatketaan, mutta kirjoitin juuri tämän saman kommenttina Helsingin Sanomien artikkeliin, jossa liikenneministeri Timo Harakka halusi selvittää, voisiko polttoaineveron korotuksia kompensoida pienituloisille palkansaajille.9-5 3.0t kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 16:04Lähtökohtana on ilmeisesti se, että kansalaiset ajavat vanhoilla autoilla silkkaa ilkeyttään ja/tai ylipääsemättömästä rakkaudesta kulkupeliinsä.
Arvelen, että suurella osalla ihmisiä, jotka ajavat 100-3000 euron arvoisilla autoilla, ei ole varaa ostaa uutta sähkö- tai hybridiautoa hankintatuesta huolimatta (tai sit sen hankintatuen pitäisi kattaa vähintään 75% uuden auton hinnasta).
"Eivät ne ihmiset huvikseen ajele vanhoilla ajoneuvoilla (ellei ajoneuvo ole sitten harvinainen tms.), vaan yksinkertaisesti siitä syystä, että heillä ei ole varaa ostaa uutta (sähkö)autoa.
Polttoaineveron nostamisen kompensointi pienituloisille palkansaajille eriarvoistaisi autoilijoita. Paljon parempi olisi alentaa pienituloisten työveroprosenttia, jolloin heillä jäisi enemmän rahaa käytettäväksi esimerkiksi polttoaineeseen.
Kaikista viisainta olisi lyhyellä tähtäimellä alentaa biopolttoaineiden verotusta, jolloin niitä voisi käyttää olemassa olevalla autokalustolla ja jakeluverkostolla. Tämä tulisi tietysti alentamaan polttoaineverokertymää, mutta ympäristöystävällisyys ei tule ilmaiseksi.
Olen myös miettinyt sitä, mistä maksetaan kaikki valtionvarainministeriön esittämät ja maksamat koronatuet eri alojen tahoille. En yhtään ihmettelisi, jos tässäkin asiassa käytäisiin taas kerran autoilijoiden lompakolla kompensoimassa tilannetta".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Mielestäni tämän kyseisen keskustelun suurin aivopieru on Joensuulaisen ministerin mainitsema: "yksittäisille kuluttajille pystyttäisiin luomaan mekanismeja, että auton hankintahintaa ei tarvitse maksaa kerralla". Löytyy esim. tästä haastattelusta
Eihän näitä vielä olekaan kuin yksityisleasing ja osamaksu.....
Eihän näitä vielä olekaan kuin yksityisleasing ja osamaksu.....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Paras vaihtoehto. :)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ostokortti
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ostokortti
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Laitoin saman kyselyn omalle myyjälle, kuunnellaan mitä vastaavat.9-5 3.0t kirjoitti: ↑La Tammi 16, 2021 19:21Tiedustelin eilen tuota esilämmitysasiaa myyjäliikkeestä.
Sieltä kerrottiin huoltopäällikön sanoin, että lämmitysjärjestelmässä on neliventtiili (jollaisesta AZP jo mainitsi). Webasto lämmittää kabiinia ja kun se on saavuttanut normilämmön, venttiili ohjaa lämmityskierron myös moottorille.
Kaikkialla keskusteluissa on kyllä mainittu ja valitettu, ettei enää moottoria lämmitettäisi lainkaan...
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Tää on hemmetin hyvä!!Tobbana kirjoitti: ↑Ma Tammi 18, 2021 11:30Paras vaihtoehto.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ostokortti
Tästä se lähtee rakentumaan. Tuolla pääkaupunkiseudulla asuville annetaan ostokortti vain HSL'n julkiseen liikenteeseen. Jollain alueella asuva saa sähköautolle ostokortin, joku saa ostaa bensa-sähkön, joku diesel-sähkön jnejne.
Jotkut aidosti maalla asuvat sitten saakin jatkaa sillä vanhalla diisseli mersulla... Ostokortilla saa siten ostaa 10 litraa diisseliä viikossa...
Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21
Tuolleen kirjoittelin aiemmin, mut nyt hoksasin, että voc:issa 5 min käyntiaika on oletusarvona, mutta sen pystyy säätämään portaattomasti aina 15 minuuttiin saakka.
Koko ajan oppii/löytää uusia juttuja.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21