Katsastus
Re: Katsastus
Ainakin omissa tsekanneet pysäytyksessä helposti nähtävät korjauskehoitukset, viimeksi katsoi tontun korjauskehoituksen eli jarruvallojen toiminnan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Katsastus
Minulla oli edellisessä autossa 5 vuotta putkeen korjauskehotus tuulilasista, oli vielä halki kuskin nenän edestä ylhäältä alas. Lisäksi 3vuotta samassa autossa oli putkeen korjauskehotus sivulasien tummennuksista. Eipä nuita tuntunut kukaan seuraavan, sama katsuri vain aina naurahti että muistathan sitte ens leimalle
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Re: Katsastus
Ei ne katsurit siitä kai muuta sanokaan kuin laittaa toistoa toiston perään. Ja jos ajaa siivosti niin poliisin kanssa ei kyllä kovin usein tarvi liikenteessä nykyisin jutella. Olisinkohan viimeksi joskus 00-luvun alkupuolella joutunut puhaltamaan ja kortin tsekkaamisesta taitaa olla vielä kauemmin, saatikka että ajopeliä olisi kukaan syynännyt.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Katsastus
Kyllä nuo poliisit välillä pysäyttelee. Yötyöajoa niin partiosta riippuen joko työauton tuntevat morjestavat tai ei tuntevat sitten pysäyttävät.
Täällä ainakin poliisipartiot ovat joka yö pyörittäessään porukkaa ihan randomina pysäyttäneet, pilli suuhun ja jos epäilee pikahuumetesti, ajokortti ja auton omistus- tai hallintasuhteen tarkistavat.
Rekkarilukijakin suurimmalla osin partioita näyttäs olevan, en tiedä näkyykö korjauskehoitukset siinä infossa..
Huumekuskeja tuntuu tällä kylällä riittävän, rattijuoppo alkaa olla uhanalainen olio.
Täällä ainakin poliisipartiot ovat joka yö pyörittäessään porukkaa ihan randomina pysäyttäneet, pilli suuhun ja jos epäilee pikahuumetesti, ajokortti ja auton omistus- tai hallintasuhteen tarkistavat.
Rekkarilukijakin suurimmalla osin partioita näyttäs olevan, en tiedä näkyykö korjauskehoitukset siinä infossa..
Huumekuskeja tuntuu tällä kylällä riittävän, rattijuoppo alkaa olla uhanalainen olio.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Katsastus
Se on hyvä että jossain päin valvonta toimii muutenkin kuin kameroilla. Varmaan sillä vuorokaudenajallakin on merkitystä, itsellä tulee nykyisin harvemmin liikuttua yöaikaan autolla. Paikkoja joissa Turussa pääsee varmemmin puhaltelemaan on sataman seutu aamuvarhain (yölaivalta ulos ajavat) ja Kustavintie ja kasitie kesäsunnuntaisin päivällä kun porukka palaa mökeiltä. Noissa tulee kuitenkin harvoin itse liikuttua. Jostain syystä en ole Saaristotiellä joutunut koskaan pysäytetyksi, vaikka siellä luulisi olevan ihan saman teeman kesäsunnuntaisin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Katsastus
Laitan nyt omia kokemuksia, kun kerran jotain on...
- kertaakaan ei ole katsastusmies huomannut etualatukivarren taaemman puslan välystä. Joka kerta sen sijaan kokeilee taka kallistuksenvakaajan koripuslat. Aina olen kysyny, että onko katsurilla tietoa, miten se mahdollinen pieni välys vaikuttaa auton käyttäytymiseen? Ei oikein ole tullu vastausta.
- Yhden kerran uusintanäyttöön liian kuluneiden etulevyjen takia. Ne oli mauserilla mitaten yhden millin alle minimi , no toisaalta onhan ne sillon alle minimin.
- rekisterivaloista on tullu joskus luonnollisesti maininta, vasemmalla ei toiminut. Korvasin sitten molemmat yhdellä ledinauhalla. Seuraavassa katsastuksessa sitten nauro, että eipä täälä sitä vasenta enää ole ollenkaan, kun on vain keskimmäinen. Siinä yhteydessä sitten kysyin, että onko jossain kerrottu montako rekisterinvaloa pitää tai saa olla? Hymyn sain, en vastausta.
- Yhden kerran kirosi katsuri, että miten kuvittelet että saan tästä putkesta pakokaasut. 3” putki siis alla. No ei siinä mitään ongelmaa ollut.
- tonnarin rekisteröintikatsastus maahan tuonnin jälkeen oli ihan yhtä komediaa.
Menin sisään konttorille ja tiskille paperit kourassa kysymään, että miten onnistuisi rekisteröintikatsastus tuotsintuonti Saabille.
Nainen tiskintakaa heti kiireesti tympeään sävyyn totesi, että ”ei se nyt noin vaan onnistu. Pitää varata aika.” Katsoin ikkunasta ulos tyhjälle parkkipaikalle, ja kysyin, että koskahan mahtaisi olla sen verran aikaa? Varaan ensimmäisen mahdollisen ajan.
Takanani Aku ankkaa lukeva katsastusmies sitten huikkasi, että eiköhän sen nyt voi ottaa sisään. Eipä täälä ketään muita ole.
Tämä selvä, rahat tiskiin, nippu papereita katsurille ja autoa kohti.
Ihan ensimmäisenä katsuri tiedusteli, että onko tähän tehty se vtt päästömittaus, kun muuten ei ole mitään asiaa. Kysyin sitte tyhmänä että miten niin, sehän on saab 9000, ihan vakio perus saab, että lienee kait tuo olevan ihan tyyppihyväksytty suomeen. Hirmu kiukkusena kysy että onko sitten se versio ja varianttitiedot tallessa, kun aina puuttuu se variantti näistä tuontiautoista? Kehotin tutkaisemaan sitä katsurilla kädessä olevaa ruotsin rekisteriotetta. Siinä se taitaa seisoa ihan skandinaavisilla kirjaimilla .
No sitten saatiin jo auto sisään ja muuten todettua toimivaksi laitteeksi jarrujen valojen ja alustan suhteen. Pakokaasuja mitatessa sitten huomasi perssä merkit 2,3T ”taitaa olla joku ihan etikoinen malli kun on 2,3 ja turbo, kerroin sitten että ei suinkaan, ihan perus kulkine moottorinsa puolesta. No kaasut saatiin otettua ja kunnossahan ne olivat. Katsuri lähti lampsimaan kohti toimistoa, ja ajattelin että sitten papereiden tekoon, mutta mitä vielä. Tuli takaisin mittanauhan kanssa ja alkoi mittailemaan pyöränkaaren ja navan väliä... taas ihan typeränä kysyin, että miksiköhän herra katsastusmies tuollaista mittailee, eikö sen näe ihan silmälläkin, että vakio se on. Tokaisi takaisin, että ainakin takana näyttää olevan puoli senttiä matalampi. Katoin päälle, että et kait nyt sitten ajatellu merkata tuota mittaa rekisteriotteeseen. Tuumasi että on niin lähellä, että menköön. Nauroin sitten, että olis se aika jännä jos pitäisi muutoskatsastaa riippuen siitä, onko tankki täysi vai tyhjä. Ilmeisesti ei tajunnut mitä tarkoitin, kun jatkoi vaan touhuilua tympääntyneenä. Siinä vaiheessa, kun alkoi mittaamaan auton pituutta ja leveyttä mä sitten repesin ihan totaalisesti. Annoin siihen sivupöydälle nostamani omistajan oppaan käteen ja kehotin katsomaan mitat sieltä. Tulisi ainakin oikein laitettua. No muutaman rullamitalla tehdyn mittauksen jälkeen uskoi, että kirjassa on riittävän tarkat mitat.
Mallinimen kohdalle oli pakko kehotuksestani huolimatta kirjoittaa SAAB 9000 2,3T. Yritin kyllä ehdottaa ruotsalaisessa rekisteriotteessa olevaa oikeaa tekstiä, mutta ei se kelvannut. Samoin ei ilmeisesti kelvannut moottorintilavuus, kun katsoin myöhemmin, että oli sitten merkannut tilavuudeksi tasan 2300.
No menihän se läpi, mutta oli minun viimeinen kerta sillä katsastuskonttorilla.
- kertaakaan ei ole katsastusmies huomannut etualatukivarren taaemman puslan välystä. Joka kerta sen sijaan kokeilee taka kallistuksenvakaajan koripuslat. Aina olen kysyny, että onko katsurilla tietoa, miten se mahdollinen pieni välys vaikuttaa auton käyttäytymiseen? Ei oikein ole tullu vastausta.
- Yhden kerran uusintanäyttöön liian kuluneiden etulevyjen takia. Ne oli mauserilla mitaten yhden millin alle minimi , no toisaalta onhan ne sillon alle minimin.
- rekisterivaloista on tullu joskus luonnollisesti maininta, vasemmalla ei toiminut. Korvasin sitten molemmat yhdellä ledinauhalla. Seuraavassa katsastuksessa sitten nauro, että eipä täälä sitä vasenta enää ole ollenkaan, kun on vain keskimmäinen. Siinä yhteydessä sitten kysyin, että onko jossain kerrottu montako rekisterinvaloa pitää tai saa olla? Hymyn sain, en vastausta.
- Yhden kerran kirosi katsuri, että miten kuvittelet että saan tästä putkesta pakokaasut. 3” putki siis alla. No ei siinä mitään ongelmaa ollut.
- tonnarin rekisteröintikatsastus maahan tuonnin jälkeen oli ihan yhtä komediaa.
Menin sisään konttorille ja tiskille paperit kourassa kysymään, että miten onnistuisi rekisteröintikatsastus tuotsintuonti Saabille.
Nainen tiskintakaa heti kiireesti tympeään sävyyn totesi, että ”ei se nyt noin vaan onnistu. Pitää varata aika.” Katsoin ikkunasta ulos tyhjälle parkkipaikalle, ja kysyin, että koskahan mahtaisi olla sen verran aikaa? Varaan ensimmäisen mahdollisen ajan.
Takanani Aku ankkaa lukeva katsastusmies sitten huikkasi, että eiköhän sen nyt voi ottaa sisään. Eipä täälä ketään muita ole.
Tämä selvä, rahat tiskiin, nippu papereita katsurille ja autoa kohti.
Ihan ensimmäisenä katsuri tiedusteli, että onko tähän tehty se vtt päästömittaus, kun muuten ei ole mitään asiaa. Kysyin sitte tyhmänä että miten niin, sehän on saab 9000, ihan vakio perus saab, että lienee kait tuo olevan ihan tyyppihyväksytty suomeen. Hirmu kiukkusena kysy että onko sitten se versio ja varianttitiedot tallessa, kun aina puuttuu se variantti näistä tuontiautoista? Kehotin tutkaisemaan sitä katsurilla kädessä olevaa ruotsin rekisteriotetta. Siinä se taitaa seisoa ihan skandinaavisilla kirjaimilla .
No sitten saatiin jo auto sisään ja muuten todettua toimivaksi laitteeksi jarrujen valojen ja alustan suhteen. Pakokaasuja mitatessa sitten huomasi perssä merkit 2,3T ”taitaa olla joku ihan etikoinen malli kun on 2,3 ja turbo, kerroin sitten että ei suinkaan, ihan perus kulkine moottorinsa puolesta. No kaasut saatiin otettua ja kunnossahan ne olivat. Katsuri lähti lampsimaan kohti toimistoa, ja ajattelin että sitten papereiden tekoon, mutta mitä vielä. Tuli takaisin mittanauhan kanssa ja alkoi mittailemaan pyöränkaaren ja navan väliä... taas ihan typeränä kysyin, että miksiköhän herra katsastusmies tuollaista mittailee, eikö sen näe ihan silmälläkin, että vakio se on. Tokaisi takaisin, että ainakin takana näyttää olevan puoli senttiä matalampi. Katoin päälle, että et kait nyt sitten ajatellu merkata tuota mittaa rekisteriotteeseen. Tuumasi että on niin lähellä, että menköön. Nauroin sitten, että olis se aika jännä jos pitäisi muutoskatsastaa riippuen siitä, onko tankki täysi vai tyhjä. Ilmeisesti ei tajunnut mitä tarkoitin, kun jatkoi vaan touhuilua tympääntyneenä. Siinä vaiheessa, kun alkoi mittaamaan auton pituutta ja leveyttä mä sitten repesin ihan totaalisesti. Annoin siihen sivupöydälle nostamani omistajan oppaan käteen ja kehotin katsomaan mitat sieltä. Tulisi ainakin oikein laitettua. No muutaman rullamitalla tehdyn mittauksen jälkeen uskoi, että kirjassa on riittävän tarkat mitat.
Mallinimen kohdalle oli pakko kehotuksestani huolimatta kirjoittaa SAAB 9000 2,3T. Yritin kyllä ehdottaa ruotsalaisessa rekisteriotteessa olevaa oikeaa tekstiä, mutta ei se kelvannut. Samoin ei ilmeisesti kelvannut moottorintilavuus, kun katsoin myöhemmin, että oli sitten merkannut tilavuudeksi tasan 2300.
No menihän se läpi, mutta oli minun viimeinen kerta sillä katsastuskonttorilla.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Katsastus
Milli alle minimin on muuten lopulta aika paljon, kun tonnarin levyissä on uudestakin kulumavaraa n. 2mm.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Katsastus
Tuosta tarinasta tuli mieleen, miten rekisteröintikatsastutin tuon '65 Kuplan vuonna 2009, kun se oli poistunut 90-luvun alussa rekisteristä ihan katsastamattomuuden vuoksi. Kyseessä siis ihan ehta Suomi-auto ja rekisteröintikatsastukseen dokumentiksi se viimeisin suomalainen rekisteriote jonka myyjältä sain kun auton ostin.
Paikallisella konttorilla oli konttoristina neiti, jonka kanssa olin asioinut muissa kuin perusvuosikatsastusasiossa ennenkin, ja tiesin olevan penaalin kynistä ehkä ennemmin tylsästä kuin terävästä päästä. Hänellä oli hieman vaikeuksia ymmärtää, että tässä rekisteröintikatsastuksessa ei ole ulkomaisia dokumenttejä ja auto ei ole koskaan ollut ulkomaan kilvissä. Sen verran harvinaisia jos silloin nämä rekisteristä poistettujen autojen uudelleenrekisteröimiset, vastaavasti tuontiautoja lappasi koko ajan ovesta sisään rekisteröintikatsastettavikiksi.
Lopputuloksena auto sai kilvet ja rekisteriotteeseen tuli merkintä: "Tuontimaa: Suomi"
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Katsastus
No joo, tässä tapauksessa 9-5. Samassa katsastuksessa tosin katsuri ei havainnut että takalevyt olivat ihan loppu. Ne oli tosin jo tilattuna. Edessä oli vielä yli puolet paloista jälkellä, niin en ollut pitänyt niiden kanssa hoppua.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Katsastus
Mitä vittua miten tommonen on katsuriksi päässyt..turkkaki kirjoitti: ↑Ti Helmi 23, 2021 17:52Laitan nyt omia kokemuksia, kun kerran jotain on...
- kertaakaan ei ole katsastusmies huomannut etualatukivarren taaemman puslan välystä. Joka kerta sen sijaan kokeilee taka kallistuksenvakaajan koripuslat. Aina olen kysyny, että onko katsurilla tietoa, miten se mahdollinen pieni välys vaikuttaa auton käyttäytymiseen? Ei oikein ole tullu vastausta.
- Yhden kerran uusintanäyttöön liian kuluneiden etulevyjen takia. Ne oli mauserilla mitaten yhden millin alle minimi , no toisaalta onhan ne sillon alle minimin.
- rekisterivaloista on tullu joskus luonnollisesti maininta, vasemmalla ei toiminut. Korvasin sitten molemmat yhdellä ledinauhalla. Seuraavassa katsastuksessa sitten nauro, että eipä täälä sitä vasenta enää ole ollenkaan, kun on vain keskimmäinen. Siinä yhteydessä sitten kysyin, että onko jossain kerrottu montako rekisterinvaloa pitää tai saa olla? Hymyn sain, en vastausta.
- Yhden kerran kirosi katsuri, että miten kuvittelet että saan tästä putkesta pakokaasut. 3” putki siis alla. No ei siinä mitään ongelmaa ollut.
- tonnarin rekisteröintikatsastus maahan tuonnin jälkeen oli ihan yhtä komediaa.
Menin sisään konttorille ja tiskille paperit kourassa kysymään, että miten onnistuisi rekisteröintikatsastus tuotsintuonti Saabille.
Nainen tiskintakaa heti kiireesti tympeään sävyyn totesi, että ”ei se nyt noin vaan onnistu. Pitää varata aika.” Katsoin ikkunasta ulos tyhjälle parkkipaikalle, ja kysyin, että koskahan mahtaisi olla sen verran aikaa? Varaan ensimmäisen mahdollisen ajan.
Takanani Aku ankkaa lukeva katsastusmies sitten huikkasi, että eiköhän sen nyt voi ottaa sisään. Eipä täälä ketään muita ole.
Tämä selvä, rahat tiskiin, nippu papereita katsurille ja autoa kohti.
Ihan ensimmäisenä katsuri tiedusteli, että onko tähän tehty se vtt päästömittaus, kun muuten ei ole mitään asiaa. Kysyin sitte tyhmänä että miten niin, sehän on saab 9000, ihan vakio perus saab, että lienee kait tuo olevan ihan tyyppihyväksytty suomeen. Hirmu kiukkusena kysy että onko sitten se versio ja varianttitiedot tallessa, kun aina puuttuu se variantti näistä tuontiautoista? Kehotin tutkaisemaan sitä katsurilla kädessä olevaa ruotsin rekisteriotetta. Siinä se taitaa seisoa ihan skandinaavisilla kirjaimilla .
No sitten saatiin jo auto sisään ja muuten todettua toimivaksi laitteeksi jarrujen valojen ja alustan suhteen. Pakokaasuja mitatessa sitten huomasi perssä merkit 2,3T ”taitaa olla joku ihan etikoinen malli kun on 2,3 ja turbo, kerroin sitten että ei suinkaan, ihan perus kulkine moottorinsa puolesta. No kaasut saatiin otettua ja kunnossahan ne olivat. Katsuri lähti lampsimaan kohti toimistoa, ja ajattelin että sitten papereiden tekoon, mutta mitä vielä. Tuli takaisin mittanauhan kanssa ja alkoi mittailemaan pyöränkaaren ja navan väliä... taas ihan typeränä kysyin, että miksiköhän herra katsastusmies tuollaista mittailee, eikö sen näe ihan silmälläkin, että vakio se on. Tokaisi takaisin, että ainakin takana näyttää olevan puoli senttiä matalampi. Katoin päälle, että et kait nyt sitten ajatellu merkata tuota mittaa rekisteriotteeseen. Tuumasi että on niin lähellä, että menköön. Nauroin sitten, että olis se aika jännä jos pitäisi muutoskatsastaa riippuen siitä, onko tankki täysi vai tyhjä. Ilmeisesti ei tajunnut mitä tarkoitin, kun jatkoi vaan touhuilua tympääntyneenä. Siinä vaiheessa, kun alkoi mittaamaan auton pituutta ja leveyttä mä sitten repesin ihan totaalisesti. Annoin siihen sivupöydälle nostamani omistajan oppaan käteen ja kehotin katsomaan mitat sieltä. Tulisi ainakin oikein laitettua. No muutaman rullamitalla tehdyn mittauksen jälkeen uskoi, että kirjassa on riittävän tarkat mitat.
Mallinimen kohdalle oli pakko kehotuksestani huolimatta kirjoittaa SAAB 9000 2,3T. Yritin kyllä ehdottaa ruotsalaisessa rekisteriotteessa olevaa oikeaa tekstiä, mutta ei se kelvannut. Samoin ei ilmeisesti kelvannut moottorintilavuus, kun katsoin myöhemmin, että oli sitten merkannut tilavuudeksi tasan 2300.
No menihän se läpi, mutta oli minun viimeinen kerta sillä katsastuskonttorilla.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Katsastus
montako kertaa katsuri on jarrutestin jälkeen og satkus tai 99 ajanut pois ja kertonut että käsijarru näyttää nollaa?
No kerran sit ohjeistettiin että mittasitko oikeasta akselista
taikka 91 vuonna ostin kosanderi plo lla saab 96 75 kovakorisen konevikasen ja sit tietty vielä lootavikasen(toim huom), no leimalle mennessä katsuri kertoi silmämääräisesti ett'ä vetokoukun kuulan kaula on alamitassa sekä taka-akselin tukivarsien etuhelat on rauta rautaa vasten eli hylky.
no etsin kaulan halkaisija tiedon ja sepä täsmäsi koukunkin halkaisijaan sekä tukivarsien puslissa ei ollut mitään teknistä vikaa.
seurv pv konttorille ja sama kaveri oli kouvolan katsastusasemalla ja sanoi heti että kuulaa ei ole vaihdettu, kerroit että eihän sitä ole edes mitattu
no sitten tuli leima kyllä..
auton elämä muutes jatkunee vielä varaosa-aihiona kun joku saabisti sen pari vuotta sitten nouti talvella
No kerran sit ohjeistettiin että mittasitko oikeasta akselista
taikka 91 vuonna ostin kosanderi plo lla saab 96 75 kovakorisen konevikasen ja sit tietty vielä lootavikasen(toim huom), no leimalle mennessä katsuri kertoi silmämääräisesti ett'ä vetokoukun kuulan kaula on alamitassa sekä taka-akselin tukivarsien etuhelat on rauta rautaa vasten eli hylky.
no etsin kaulan halkaisija tiedon ja sepä täsmäsi koukunkin halkaisijaan sekä tukivarsien puslissa ei ollut mitään teknistä vikaa.
seurv pv konttorille ja sama kaveri oli kouvolan katsastusasemalla ja sanoi heti että kuulaa ei ole vaihdettu, kerroit että eihän sitä ole edes mitattu
no sitten tuli leima kyllä..
auton elämä muutes jatkunee vielä varaosa-aihiona kun joku saabisti sen pari vuotta sitten nouti talvella
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Katsastus
No näin ei varsinaisesti ole käynyt. Yhden kerran pistin merkille 99:n kanssa, että katsuri mittasi tietenkin ensin etujarrut, sitten takajarrut, nyppäsi kepistä, pyöritteli päätään sekunnin ja jarruvalot syttyivät uudelleen. No sillä kertaa oli käsijarru hyvässä tikissä ja minäkin osasin olla vinoilematta.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Katsastus
Oma projekti leimattu tänään kehujen kera
-
- "Kaasari"
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:15
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Katsastus
Turbotonnari23 kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 21:22Sieltä se leima tuli, yksi huomautus. Ei tarvi käydä näyttään. Ohjauksen hammastangon suoja kumi irti. Auto 9000 2,3t 1994.
Hammastangon suojakumi kiinnitetty, samalla kun pakoputken uupuvan kannakkeen lisäsin.
Re: Katsastus
Huomenna pitäis mennä näyttään tuota omaan tonnaria muutoskatsastuksen merkeissä, jos vaikka sais noi muutokset lappuihin
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms