Foorumin kaunein Ei-SAAB
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
On noi jagget hienoja mut VM:n ja mikan kuvien jälkeen vaikuttavat ihan tusinatavaralta
Kirppujakaan näkee enää tosi harvoin liikenteessä, tietty vaatii vähän urheilumieltä et viittii pidemmälle lähtee.
VM:n kalustosta toi pösö sykähdyttää jotenki eniten, tutulla oli tuosta joku vähän kireempi versio aikanaan.
Turboa en muista livenä nähneeni, kuka ny pistää perheautoon turbon
Kirppujakaan näkee enää tosi harvoin liikenteessä, tietty vaatii vähän urheilumieltä et viittii pidemmälle lähtee.
VM:n kalustosta toi pösö sykähdyttää jotenki eniten, tutulla oli tuosta joku vähän kireempi versio aikanaan.
Turboa en muista livenä nähneeni, kuka ny pistää perheautoon turbon
Viimeksi muokannut tetammi, Ke Heinä 14, 2021 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Joo, nää Jagget on kuitenkin käyttöautoja sekä iältään että olemukseltaan. Joku E-Type tai edes Series1-3 XJ olisi jo nykyään silmään vähän eri saralla.
On mulla tällänenkin, mutta mun mielestä tää on kulmikkuudessaan enemmän komee kun kaunis
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Joo, keulastaan toi kulmikkuus on nimenomaan komiaa, perähän nois näyttää siltä et suunnittelijan kesäloma alkanut just, viivoittimella poikki ja valot roikkuun
En oo kyllä perehtyny et onko joku vuosmalli vähän pyöristetty...
Mut on tuo varmaan mukava fiilistelypeli, kasi murisee jne.. Mites ajettavuus?
Eiks tuo oo kohtuu köykäne?
Entä häviääkö noista pohja/runko kuten gerberoista mitä jostain WD/SOS-ohjelmissa on näytetty?
En oo kyllä perehtyny et onko joku vuosmalli vähän pyöristetty...
Mut on tuo varmaan mukava fiilistelypeli, kasi murisee jne.. Mites ajettavuus?
Eiks tuo oo kohtuu köykäne?
Entä häviääkö noista pohja/runko kuten gerberoista mitä jostain WD/SOS-ohjelmissa on näytetty?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Kirppuja ei tosiaan näe, mutta aika vähän muutenkaan näkee 50, 60 tai 70-luvun autoja liikenteessä. Pisin matka mitä kirpulla olen ajanut, niin Vantaalta Tampereelle silloin kun ostin sen.tetammi kirjoitti: ↑Ti Heinä 13, 2021 22:03On noi jagget hienoja mit VM:n ja mikan kuvien jälkeen vaikuttavat ihan tusinatavaralta
Kirppujakaan näkee enää tosi harvoin liikenteessä, tietty vaatii vähän urheilumieltä et viittii pidemmälle lähtee.
VM:n kalustosta toi pösö sykähdyttää jotenki eniten, tutulla oli tuosta joku vähän kireempi versio aikanaan.
Turboa en muista livenä nähneeni, kuka ny pistää perheautoon turbon
Tuosta 505 Pösöstä tuli muistoja, kun aikoinaan anopilla oli sellainen. Siinä oli harvinaista herkkua, eli ilmastointi. Lopulta se myytiin jollekin nigerialaiselle, liekö mennyt afrikkaan?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Viivottimella katkaisun myönnän, mutta valojen roikkumista en tunnista
Kyllähän tuo Series2 on vähän pyöreempi kuin aiemmat, olikohan joskus 1984 tienoossa kun muuttui. Mut enempi sitten pyöristettyjä on SE ja SEAC -mallit.
On, ihana laite ajaa. Helevetin raskas tosin, vetelin tällä joskus 2kk päivittäisajoa kun silloinen käyttöauto porsi. Tankkasin kuukaudessa 700 euroa ja vähän kyllä laantu jo into ajaa urheiluautolla hetkeksi. Botniaringin nopee vasen on sellanen, että ei voi vaihtaa pykälää kun pitää vääntää rattia kaksin käsin, siinä kaipais ohjaustehostinta.
Murisee joo, rosterirännissä on yksi vapaavirtausänkkäri välissä, joten ääntä piisaa. Apparan mittariin tuuppasin joskus 106dB.
On, vaikka yllättävän raskas. Omamassa on 1129kg ja kantavuutta muistaakseni joku 290kg tms.
Kyllähän se aikanaan vähän halunnee kadota. Näissä sentään nuo sivuponttoonit saa irti erikseen, joten ne pahiten poistuvat reunaputket voi vaihtaa nostamatta koria rungolta.
Edit: jaa niin, jäällähän tää on ihan elementissään - tasapainoinen takaveto lukkoperällä ja laakealla vääntökäyrällä on hurjan hauska laite luistella.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Itse ollu havaitsevani että vanhaa kalustoo kyllä liikkuu, rapakon takaisia noita 50-60-luvun tulee ihan päivittäin kuten myös 70-luvun euroja siis noita aikansa/oman nuoruuteni käyttöpelejä.
Liekö koronan ansiota et harrastelijat on kerenny talliin...
No tota et lätkästy vaan takavalot siihe päälle meinasinki, konehuone on sitten ilmeisen ahdas jossei oo tehostinta..
Se tutun pösö tais olla vikoja 505gti malleja, kaksvärine hopee. Tehoa noissa ei näemmä kauheesti ole mut muutkin kehuu sen alustaa.
Liekö koronan ansiota et harrastelijat on kerenny talliin...
No tota et lätkästy vaan takavalot siihe päälle meinasinki, konehuone on sitten ilmeisen ahdas jossei oo tehostinta..
Se tutun pösö tais olla vikoja 505gti malleja, kaksvärine hopee. Tehoa noissa ei näemmä kauheesti ole mut muutkin kehuu sen alustaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
On tuolla tilaa vaikka bileitä pitäis:
Vuonna 1986 ohjaustehostin on näissäkin kuitenkin ollut lisävaruste (kuten myös ilmastointi!) eikä moisia ole tähän yksilöön turhaan ruksittu. Onpahan todellinen urheiluauto tiettyine raakuuksineen
Vuonna 1986 ohjaustehostin on näissäkin kuitenkin ollut lisävaruste (kuten myös ilmastointi!) eikä moisia ole tähän yksilöön turhaan ruksittu. Onpahan todellinen urheiluauto tiettyine raakuuksineen
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Tuossa orkkiksena alunperin 160 ja sitten vuotta uudemmassa 180 (turbo injection). Samaa konetta käytti citikka niiden B-ryhmän tekeleessä (n.400hp). Tuossa nykyisellään 200-350hp riippuen ajaako vakio paineilla 0,6bar vaiko 1,5bar ajotietokone, puhesyntikka,kaikki ikkunat ja luukku sähköllä, keskuslukko, perässä lukko. Ja kaikki toimii. (9000 väli jäähy muuten tuossa) Alustassa jonkin verran muutoksia mutta päälle päin pappa luukkia. Ei tuo pitävällä alustalla ole kovin anteeksi antava ajettava, mutta niin kauan kun luistoa riittää niin menee mukavasti.
[
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Minä en noita ~2008 ja uudempia Jaggeja pidä mitenkään nätteinä. Moderneilta ne toki näyttävät, mutta se klassinen Jaguarin eleganssi puuttuu kokonaan. Mondeo noista tulee hakematta mieleen, eivät ne enää erotu liikenteessä samalla tavalla kuin vanhemmat mallit.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
^ Totta, niin ovat.
^^ Joo, Jaguarin perinteistä pyöreälamppukeulaa ei valitettavasti enää ole ja muotoilu on.. noh, "yleistynyt" eli tylsistynyt. Sisällä tuon kyllä tunnistaa paljon paremmin, etenkin kun sisustamateriaalit ja -värit on tilatessa tajuttu valita Jaguariin sopiviksi. Kyllähän joku X350 -sarjan XJ olisi varsin huipentuma Jaguarin olemusta ja ehdottomasti hieno auto.
Mutta mondeomielikuva pistää kyllä hymyilyttämään . Jaguarin hsitoriaanhan nimittäin mahtuu malli (X-Type), joka on kuin onkin sukua Mondeolle, mutta huomattavasti Jaguaristisempi ja tunnistettavampi ulkonäöltään kuin esim. tuo mun XE.
^^ Joo, Jaguarin perinteistä pyöreälamppukeulaa ei valitettavasti enää ole ja muotoilu on.. noh, "yleistynyt" eli tylsistynyt. Sisällä tuon kyllä tunnistaa paljon paremmin, etenkin kun sisustamateriaalit ja -värit on tilatessa tajuttu valita Jaguariin sopiviksi. Kyllähän joku X350 -sarjan XJ olisi varsin huipentuma Jaguarin olemusta ja ehdottomasti hieno auto.
Mutta mondeomielikuva pistää kyllä hymyilyttämään . Jaguarin hsitoriaanhan nimittäin mahtuu malli (X-Type), joka on kuin onkin sukua Mondeolle, mutta huomattavasti Jaguaristisempi ja tunnistettavampi ulkonäöltään kuin esim. tuo mun XE.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
X-typen kohdal täytyy kyl puhuu jo sisaruussuhteesta
On kyl peltien sisältä kyl lähes identtiset, ainakin entiseen diesel mondeoon kun vaihtoi osia (huomattavan usean 90tonnin aikana) niin kaikis myös jagge mainittu.
Ite oon kyl miettinyt toisinpäin et mondeot on kopioinu ulkonäkönsä "briteilt".
On kyl peltien sisältä kyl lähes identtiset, ainakin entiseen diesel mondeoon kun vaihtoi osia (huomattavan usean 90tonnin aikana) niin kaikis myös jagge mainittu.
Ite oon kyl miettinyt toisinpäin et mondeot on kopioinu ulkonäkönsä "briteilt".
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Juu, munkin mielestä viimeisimpiin Mondeoihin lainattiin konsernin brittisisarelta Aston Martinilta aika paljon muotoja, ja samaa linjaa on sitten tuotu myös Jaggelle.
Mutta se X-type taas otti Jaggen muotoiluperinteet 60-luvulta aika tosissaan ja hienosti sai ne Mondeoon ympättyä ilman että ulkoa olisi arvannut Fordiksi
Mutta se X-type taas otti Jaggen muotoiluperinteet 60-luvulta aika tosissaan ja hienosti sai ne Mondeoon ympättyä ilman että ulkoa olisi arvannut Fordiksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB
Kiitos On siinä jotain koska tuon ostamisen jälkeen ei ole tarvinnu nettiautossa käydäTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Heinä 13, 2021 07:56Tuo on kyllä todella kaunis auto, eikä tule vastaan joka nurkan takaa
Taitaa olla seuraava automerkkini, sitten kun joskus aika noista allekirjoituksen Saabeista jättää.
Alfakin olisi hieno, mutta maine on vähän kyseenalainen