VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / Enyaq -23, e-golf myyty
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Saisi nyky-Volkkareistakin irrota moottori-vaihteistopaketti yhtä nopeasti kuin Kuplasta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17
Enpä ole saanut aikaiseksi vieläkään käydä Skodan renkaita potkimassa.
Mites, onko toimitusaika-arvio pysynyt ennallaan? Ja jos on, niin tarkoittaako se siis 10 kk tästä päivästä vai alkuperäisestä kauppapäivästä?
Lehdistä vaan lukenut että Skodalla aika pahoja toimitusongelmia:
https://tekniikanmaailma.fi/maaliskuun- ... n-ykkonen/
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/0 ... parit:5540Tekniikan Maailma kirjoitti:Sähköautoissa Tesla Model Y nappasi ensimmäisen vuosineljänneksen mestaruuden jättäen Kia EV6:n ja Hyundai Ioniq 5:n taakseen. Volkswagen-konsernin valmistamia Škoda Enyaqeja ja Volkswagenin ID.-malleja ei saada tehtaalta asiakkaille. Tilauksia on kyllä sisällä ainakin Enyaqista toistatuhatta kappaletta.
Siis TOP10-automallien listalla ei yhtään Skodaa, ja merkkitilastoissakin ovat sijalla kuusi. Pudotusta vuoden takaisesta melkein 50 %, kun esim Toyotan myynti laski 13 ja Volvon 8 prosenttia. Mallistoa kun katsoo niin ei varmaan ole haluttavuudesta ja kysynnästä kiinni, eli ilmeisesti puhtaasti toimitusongelmista kyse. Toki pitää muistaa että kyse on yhden kuukauden tilastosta, jossa heittoa helposti sinne sun tänne. Kuitenkin aika karuja lukuja perinteiselle suomalaisten suosikkimerkille.Kauppalehti kirjoitti:Huomionarvoista on, että suomalaisten kestosuosikkeihin kuuluva Škoda on pudonnut kokonaan mallitilastojen kymmenen sakin ulkopuolelle. Todennäköisesti merkin suoritukseen vaikuttaa ainakin jossakin määrin autoteollisuutta laajemminkin kiusaava sirupula.
En tiedä pistikö Ukrainan tilanne vielä lisää kapuloita rattaisiin, voisi kuvitella että ovat ehkä Ukrainasta hankkineet jotain osia Tsekin tehtaalle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Itse tilasin neliveto Enyaqin 7.3 ja toimitusaika haarukoitiin Ukrainan tilanteen ahdistamana 20.3.23.
Mistäpä tuon tietää. On aika paljon erilaisia tiedon murusia liikkeellä.
Katsastusmieskin kertoi eilen varmana tietona toimitusajaksi vähintään 15kk
Mistäpä tuon tietää. On aika paljon erilaisia tiedon murusia liikkeellä.
Katsastusmieskin kertoi eilen varmana tietona toimitusajaksi vähintään 15kk
Ville K
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Sattumoisin soittelin myyjälle just muutamaa päivää ennen naapurin kevätretken alkua. Silloin ei kuulemma ollut mitään tietoa että toimitusaika-arvausta olisi tarvetta muuttaa. Se tuskin pitää paikkaansa enää
En ole viitsinyt kysellä asiasta sen jälkeen kun ei se mitään muuta ja liikkuvia osia on nyt niin paljon ettei kukaan muutenkaan pysty ennustamaan miten tilanne etenee.
Se 10kk mutta tästä päivästä ei valitettavasti taida olla valtavasti pielessä. Itse olen asennoitunut nyt niin että jos jo aikaisemmin oli selvää että skoda on vuosimallia 23 niin nyt se on myös käyttöönottovuosi.
Harmillista on se että jos aikataulut jatkaa venymistään ja menisi vaikka toukokuulle niin silloinhan aletaan kaivella avoa tallista esiin.. No, tässä on nyt ensi talveksi vähän ajatuksia hommata toinen patteriauto golfin kaveriksi skodaa odotellessa, palataan tähän jos/kun asia realisoituu.
Ukrainassa on johtosarjatehdas josta tuli mm enyaqin jotain johtosarjoja, mutta se on ilmeisesti lännessä ja käynnissä taas.
Enyaqiin on hankittu jo renkaat ja vanteet valmiiksi, hinnankorotuksien takia alkaa näyttää siltä että se oli melkoinen peliliike. Toisaalta myös auton hinta on tilauspäivän jälkeen noussut sen verran että muutaman satasen tarkkuudella samalla rahalla (listahintaan) pitäisi nyt jättää neliveto pois..
Golfin kanssa ei mitään uutta kerrottavaa taaskaan, 50tkm omassa käytössä on pian täynnä.
En ole viitsinyt kysellä asiasta sen jälkeen kun ei se mitään muuta ja liikkuvia osia on nyt niin paljon ettei kukaan muutenkaan pysty ennustamaan miten tilanne etenee.
Se 10kk mutta tästä päivästä ei valitettavasti taida olla valtavasti pielessä. Itse olen asennoitunut nyt niin että jos jo aikaisemmin oli selvää että skoda on vuosimallia 23 niin nyt se on myös käyttöönottovuosi.
Harmillista on se että jos aikataulut jatkaa venymistään ja menisi vaikka toukokuulle niin silloinhan aletaan kaivella avoa tallista esiin.. No, tässä on nyt ensi talveksi vähän ajatuksia hommata toinen patteriauto golfin kaveriksi skodaa odotellessa, palataan tähän jos/kun asia realisoituu.
Ukrainassa on johtosarjatehdas josta tuli mm enyaqin jotain johtosarjoja, mutta se on ilmeisesti lännessä ja käynnissä taas.
Enyaqiin on hankittu jo renkaat ja vanteet valmiiksi, hinnankorotuksien takia alkaa näyttää siltä että se oli melkoinen peliliike. Toisaalta myös auton hinta on tilauspäivän jälkeen noussut sen verran että muutaman satasen tarkkuudella samalla rahalla (listahintaan) pitäisi nyt jättää neliveto pois..
Golfin kanssa ei mitään uutta kerrottavaa taaskaan, 50tkm omassa käytössä on pian täynnä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Tuohon hinnannousuun liittyen yksi kaveri kertoi viime viikolla varanneensa tammikuussa itselleen Teslan ikäänkuin sijoitusmielessä.
Varausmaksu on satasen, sillä sai hinnan lukkoon ja tilauksen voi peruuttaa vielä pitkän aikaa niin että menettää vain sen satkun. Toimitusaika on helmikuu 2023. Vastaavan auton listahinta on tähän mennessä noussut 4000 euroa ja hinta nousi yli hankintatuen ylärajan eli efektiivisesti hinnannousu on jo 6000 euroa. Huomioiden autoteollisuuden tilanteen ja inflaation, tuo hinta tuskin tulee laskemaan, nousua voi sen sijaan kertyä vielä lisää seuraavan 10kk aikana.
Varausmaksu on satasen, sillä sai hinnan lukkoon ja tilauksen voi peruuttaa vielä pitkän aikaa niin että menettää vain sen satkun. Toimitusaika on helmikuu 2023. Vastaavan auton listahinta on tähän mennessä noussut 4000 euroa ja hinta nousi yli hankintatuen ylärajan eli efektiivisesti hinnannousu on jo 6000 euroa. Huomioiden autoteollisuuden tilanteen ja inflaation, tuo hinta tuskin tulee laskemaan, nousua voi sen sijaan kertyä vielä lisää seuraavan 10kk aikana.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Vielä paremman kaupan tekivät Model S Long Range/Plaid tilaajat, alkuun Long Rangen hinta oli 90k kieppeillä reilu vuosi sitten ja kun aikataulut "yllättäen" venyivät ja komponenttipula pahentui niin hinta ehti nousta n. 115k paikkeille, kunnes koko tilauskirja löytiin kiinni puoli vuotta sitten, saa nähdä millä hinnalla rupeavat myymään kun autoja taas saa, mutta hyvä tili on sijoitetulla satasella tiedossaAZP kirjoitti: ↑La Huhti 02, 2022 10:25Tuohon hinnannousuun liittyen yksi kaveri kertoi viime viikolla varanneensa tammikuussa itselleen Teslan ikäänkuin sijoitusmielessä.
Varausmaksu on satasen, sillä sai hinnan lukkoon ja tilauksen voi peruuttaa vielä pitkän aikaa niin että menettää vain sen satkun. Toimitusaika on helmikuu 2023. Vastaavan auton listahinta on tähän mennessä noussut 4000 euroa ja hinta nousi yli hankintatuen ylärajan eli efektiivisesti hinnannousu on jo 6000 euroa. Huomioiden autoteollisuuden tilanteen ja inflaation, tuo hinta tuskin tulee laskemaan, nousua voi sen sijaan kertyä vielä lisää seuraavan 10kk aikana.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
VAG ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG kun ei oo mitä syödä enää. Näin Venäjällä, ja hyvä niin.
https://www.is.fi/autot/art-2000008713517.html
https://www.is.fi/autot/art-2000008713517.html
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Taannoin tuli 50tkm omassa käytössä täyteen ja kesärenkaatkin laitettua alle. Talvirenkaat kahden talven jälkeen on jo parhaat päivänsä nähneet, täytyy tarkemmin katsoa ja mittailla, mutta eiköhän niillä ainakin yksi talvi vielä mennä.
Nyt kuitenkin tuli ihan oikeaa ja ajamista haittaavaa vikaa. Keskiviikkona kotiin ajellessa nimittäin tuli äänimerkkien kera punainen varoitus jäähdytysjärjestelmästä. Aiheellinen varoitus kun paisuntasäiliö oli tyhjä. Akuston lämmönhallintaa ei ole, mutta moottori, laturi ja invertteri ovat nestejäähdytyksellä. Em johtuen järjestelmään ei kannata kaataa mitään muuta kuin oikeaa nestettä ja vesikin tislattuna eikä suoraan hanasta. Lisäsin siis vettä kun oikeaa jäähdytinnestettä ei ollut kotona.
Eilen töissä sitten tutkin tarkemmin ja löytyi jäähdyttimestä pieni vuoto, lienee joku kivi siihen osunut.
E-golfissa on siis kennot "väärinpäin" eli jäähdytin ensin ja ilmastoinnin lauhdutin sen takana. Jäähdyttimen jo tilasin, tulee varmaan maanantaina tai tiistaina.
Mietin jo aiemmin että tuo olisi hyvä suojata jollain hyttysverkolla ettei kävisi juuri näin, mutta en tietenkään ole saanut aikaiseksi.
Nyt kuitenkin tuli ihan oikeaa ja ajamista haittaavaa vikaa. Keskiviikkona kotiin ajellessa nimittäin tuli äänimerkkien kera punainen varoitus jäähdytysjärjestelmästä. Aiheellinen varoitus kun paisuntasäiliö oli tyhjä. Akuston lämmönhallintaa ei ole, mutta moottori, laturi ja invertteri ovat nestejäähdytyksellä. Em johtuen järjestelmään ei kannata kaataa mitään muuta kuin oikeaa nestettä ja vesikin tislattuna eikä suoraan hanasta. Lisäsin siis vettä kun oikeaa jäähdytinnestettä ei ollut kotona.
Eilen töissä sitten tutkin tarkemmin ja löytyi jäähdyttimestä pieni vuoto, lienee joku kivi siihen osunut.
E-golfissa on siis kennot "väärinpäin" eli jäähdytin ensin ja ilmastoinnin lauhdutin sen takana. Jäähdyttimen jo tilasin, tulee varmaan maanantaina tai tiistaina.
Mietin jo aiemmin että tuo olisi hyvä suojata jollain hyttysverkolla ettei kävisi juuri näin, mutta en tietenkään ole saanut aikaiseksi.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Perjantai-illalla oli vihdoin aikaa vaihtaa jäähdytin. Olin aika varma että puskurin saa irrottaa ja niinhän siinä kävi, tosin vähän fiksummin suunnitellussa autossa olisi vaihto onnistunut purkamatta keulaa yhtään..
Flekti irtoaa parissa minuutissa, liitin irti, pari lukituskynttä vapauttaa ja nostaa vaan pois.
Seuraavaksi lauhduttimessa sama juttu, kaksi lukituskynttä ja kenno on irti. Tähän asti pääsee alle 10min jos tietää mitä tekee.
Mutta nyt menikin vaikeammaksi, jäähdyttimen lukituskynnet kun pitää etupuolelta vapauttaa ja ovat todella jäykkiä. Eli puskuri pois.
Jäähdytin irti tuli seuraava haaste, se ei mahdu pois ellei tyhjennä ilmastointia ja ota lauhdutinta pois tieltä.
AC huolto on ollut ajatuksissa muutenkin tehdä viimeistään syksyllä, mutta kone on niin hidas että ei ollut halua alkaa siihen hommaan (lisäksi lopuksi vikakoodeja lukiessa löytyi koodi paine/lämpöanturi 4 eli pitää sekin hankkia ja vaihtaa niin tulee huolto tehtyä sitten)
Vaihtoehto 2 oli siis purkaa keulaa vielä lisää
Sitten olikin helppo homma vaihtaa jäähdyttimen kiinnikkeet uuteen kennoon ja lykätä se paikalleen naamakehikkoon, ja keulaa kasaan. Ennen puskurin asennusta askartelin vielä tiheää metalliverkkoa ilmanottoon ettei kävisi toiste enää näin
En viitsinyt edes kuvaa ottaa siitä kun suihkin mattamustaa maalia verkkoon niin ei sitä edes erota.
Flekti irtoaa parissa minuutissa, liitin irti, pari lukituskynttä vapauttaa ja nostaa vaan pois.
Seuraavaksi lauhduttimessa sama juttu, kaksi lukituskynttä ja kenno on irti. Tähän asti pääsee alle 10min jos tietää mitä tekee.
Mutta nyt menikin vaikeammaksi, jäähdyttimen lukituskynnet kun pitää etupuolelta vapauttaa ja ovat todella jäykkiä. Eli puskuri pois.
Jäähdytin irti tuli seuraava haaste, se ei mahdu pois ellei tyhjennä ilmastointia ja ota lauhdutinta pois tieltä.
AC huolto on ollut ajatuksissa muutenkin tehdä viimeistään syksyllä, mutta kone on niin hidas että ei ollut halua alkaa siihen hommaan (lisäksi lopuksi vikakoodeja lukiessa löytyi koodi paine/lämpöanturi 4 eli pitää sekin hankkia ja vaihtaa niin tulee huolto tehtyä sitten)
Vaihtoehto 2 oli siis purkaa keulaa vielä lisää
Sitten olikin helppo homma vaihtaa jäähdyttimen kiinnikkeet uuteen kennoon ja lykätä se paikalleen naamakehikkoon, ja keulaa kasaan. Ennen puskurin asennusta askartelin vielä tiheää metalliverkkoa ilmanottoon ettei kävisi toiste enää näin
En viitsinyt edes kuvaa ottaa siitä kun suihkin mattamustaa maalia verkkoon niin ei sitä edes erota.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Jäähdytinremontin jälkeen on rouva taas ajellut kovasti, huollon tein kesäkuussa kun kilometrit tuli täyteen. Pelkkää valohoitoa kun jarrunesteiden vaihtoväli tulee täyteen vasta loppuvuodesta niin ei viitsinyt vielä ja raitisilmasuodatin on sekin vasta seuraavassa.
Ajoa on tullut kyllä melkoisesti kun 170tkm mittarilukema menee rikki tällä viikolla.
Murheita on ollut vasemman eturenkaan kanssa kun siitä hyvin hitaasti häviää ilmaa, mutta mitään vuotoa ei vaan löydy. En tiedä viitsinkö enempää edes yrittää löytää sitä vikaa kun tällä tahdilla ilmaa joutuu lisäämään ehkä kerran kuussa ja viimeistään ensi kesänä saa varmaan taas laittaa uusia renkaita.
Ajoa on tullut kyllä melkoisesti kun 170tkm mittarilukema menee rikki tällä viikolla.
Murheita on ollut vasemman eturenkaan kanssa kun siitä hyvin hitaasti häviää ilmaa, mutta mitään vuotoa ei vaan löydy. En tiedä viitsinkö enempää edes yrittää löytää sitä vikaa kun tällä tahdilla ilmaa joutuu lisäämään ehkä kerran kuussa ja viimeistään ensi kesänä saa varmaan taas laittaa uusia renkaita.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Näkyykö 170 tkm rangessa?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Ei ole tullut tarkemmin tutkittua, mutta viime viikkoisen särkänniemen reissun perusteella jos auton ilmoittamat kulutuslukemat pitää paikkansa niin käytettävissä oleva kapasiteetti on alle 30kWh.
Kesäkelissä matkaakin näyttäisi olevan 200km mahdollinen, mutta sitten mennään ihan 100% - 0%
Tää ei kuitenkaan ole mikään datsun niin odotukset akuston kestosta on ihan eri kuin lefan kanssa olisi..
Kesäkelissä matkaakin näyttäisi olevan 200km mahdollinen, mutta sitten mennään ihan 100% - 0%
Tää ei kuitenkaan ole mikään datsun niin odotukset akuston kestosta on ihan eri kuin lefan kanssa olisi..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Ei kellään olisi VAG vikakoodinlukijaa ? Pitäisi saada koodit kun pukkaa vikavaloa error:ESP/abs
Auto on tuo SEAT allekirjoituksella ja mielellään jos Satakunnan alueelta löytyisi ?
Auto on tuo SEAT allekirjoituksella ja mielellään jos Satakunnan alueelta löytyisi ?
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Päivitetäänpä tätäkin taas välillä.
Jäähdytinrempan jälkeen on lähinnä ajettu, vuotavasta renkaasta löysin alkusyksystä jonkun pienen metallipiikin jonka tilalle vaihdoin tubeless-paikan, pitää paljon paremmin ilmaa.. Kesärenkaat tosin on nyt jo loppu, saa nähdä mitä niiden kanssa tekee keväällä koska toisin kuin aikaisemmin ajattelin niin saattaa olla golf keväällä myynnissä.
180tkm meni kuun vaihteen tienoilla rikki. Viimeiset 3kk onkin tullut itse ajettua golfilla kun lusikat jaettiin syyskuun alussa.
Uusia vikoja ei varsinaisesti ole tullut, mutta ilmalämpöpumpun anturin #4 vaihdoin reilu viikko sitten turhaan, näyttää siltä että uusikin anturi on viallinen. Nyt odotellaan seuraavaa osaa, sopivasti ko. palikan saatavuus on tällä hetkellä varsin huono
Tässä on kaksi ongelmaa, ensimmäinen se että nyt kun tuli kylmät ilmat niin alkaa olla vilpoista ajella kun varsinkaan paikallaan seistessä ei lämpöä oikein tule. Jos tämä menee oikeasti häiritseväksi niin pitää ottaa xwd käyttöön. Toinen on sitten anturien vaihtaminen joka sinänsä olisi parin minuutin homma, mutta joutuu kylmäaineet tyhjentämään ja täyttämään joka kerta.
Skodasta kyselin myyjältä ja arvaus oli suunnilleen että kevväämmällä..
Tässä kohtaa se sopii vallan hyvin ja oikeastaan mieluiten saisi luovutus olla vasta syyskuussa.
Jäähdytinrempan jälkeen on lähinnä ajettu, vuotavasta renkaasta löysin alkusyksystä jonkun pienen metallipiikin jonka tilalle vaihdoin tubeless-paikan, pitää paljon paremmin ilmaa.. Kesärenkaat tosin on nyt jo loppu, saa nähdä mitä niiden kanssa tekee keväällä koska toisin kuin aikaisemmin ajattelin niin saattaa olla golf keväällä myynnissä.
180tkm meni kuun vaihteen tienoilla rikki. Viimeiset 3kk onkin tullut itse ajettua golfilla kun lusikat jaettiin syyskuun alussa.
Uusia vikoja ei varsinaisesti ole tullut, mutta ilmalämpöpumpun anturin #4 vaihdoin reilu viikko sitten turhaan, näyttää siltä että uusikin anturi on viallinen. Nyt odotellaan seuraavaa osaa, sopivasti ko. palikan saatavuus on tällä hetkellä varsin huono
Tässä on kaksi ongelmaa, ensimmäinen se että nyt kun tuli kylmät ilmat niin alkaa olla vilpoista ajella kun varsinkaan paikallaan seistessä ei lämpöä oikein tule. Jos tämä menee oikeasti häiritseväksi niin pitää ottaa xwd käyttöön. Toinen on sitten anturien vaihtaminen joka sinänsä olisi parin minuutin homma, mutta joutuu kylmäaineet tyhjentämään ja täyttämään joka kerta.
Skodasta kyselin myyjältä ja arvaus oli suunnilleen että kevväämmällä..
Tässä kohtaa se sopii vallan hyvin ja oikeastaan mieluiten saisi luovutus olla vasta syyskuussa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa
Näyttää olevan tänään tasan 2v golfilla
Mitään uutta kerrottavaa ei varsinaisesti ole. Etähallinta pitäisi maksaa taas, hinnat on 60€/vuosi tai 95€/2v joten tässä kohtaa taidan ottaa vuodeksi.
182tkm mittarissa nyt eli 76tkm ajeltu kahdessa vuodessa.
Mitään uutta kerrottavaa ei varsinaisesti ole. Etähallinta pitäisi maksaa taas, hinnat on 60€/vuosi tai 95€/2v joten tässä kohtaa taidan ottaa vuodeksi.
182tkm mittarissa nyt eli 76tkm ajeltu kahdessa vuodessa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.