Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Niin, pysäköinti ei maksa tuon marketin pihassa yhtään mitään, eli on ilmaista. Eipä taida Porvoossa olla ainuttakaan markettia tai kauppaliikettä ydinkeskustan ulkopuolella, jossa pitäisi pysäköinnistä maksaa.
Tämän tarinan opetus lienee se, että jos minuuttipohjaisesta laturista ottaa virtaa Konaan, pitää akun varauksen latauksen alkaessa olla mieluiten melko alhainen, noin täydellä akulla latausnopeus on jo alkujaan alennetulla tasolla. K-Latauksen hinnoittelussa hinta nousee tietyn ajan jälkeen joka tapauksessa, peruslatauksessa 2 tunnin jälkeen ja suurteholatauksessa 45 minuutin jälkeen. Syystä tai toisesta pikalataus on edelleen minuuttipohjainen, ihan ok jos latausnopeus on lähellä luvattua, mutta ei tuollaisella puolivauhdilla.
Täytyy testata joku päivä tyhjemmällä akulla ja mieluiten kun on alla ne normaalit 17 km kotoa, että onko millainen ero latausnopeudessa ?
Tämän tarinan opetus lienee se, että jos minuuttipohjaisesta laturista ottaa virtaa Konaan, pitää akun varauksen latauksen alkaessa olla mieluiten melko alhainen, noin täydellä akulla latausnopeus on jo alkujaan alennetulla tasolla. K-Latauksen hinnoittelussa hinta nousee tietyn ajan jälkeen joka tapauksessa, peruslatauksessa 2 tunnin jälkeen ja suurteholatauksessa 45 minuutin jälkeen. Syystä tai toisesta pikalataus on edelleen minuuttipohjainen, ihan ok jos latausnopeus on lähellä luvattua, mutta ei tuollaisella puolivauhdilla.
Täytyy testata joku päivä tyhjemmällä akulla ja mieluiten kun on alla ne normaalit 17 km kotoa, että onko millainen ero latausnopeudessa ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Siitä onkin monta vuotta kun viimeksi peräkärryä tarvitsin, vaikka nytkin on 3/4 autoista vetokoukku. Ei kovin pitkää matkaa tullut, 100m etuperin ja takaperin ja tämä on toistettu nyt suht monta kertaa. Musta pääsi hyötyliikuntaa harrastamaan.
Tuommoisia lasteja meni halkomispaikalle monta, siellä saakin nyt sitten seisoskella koneen ääressä tovin jos toisenkin !
"Ulappakuvaa" hallitsee nyt naapurin kuusi. Huomaisivatkohan, jos kävisi sen rysäyttämässä alas yön pimeinä tunteina Luultavasti. Mäntymme kanto siinä mukavasti luuraa, oli muuten sellainen 70-75-vuotias mänty hän. Vähän vaikea oli loppurenkaita laskea, mutta se tuli selväksi, että kovin kasvukiihdytys tuolla yksilöllä oli 15-25-vuotiaana.
Rungot on nyt pätkitty ja kuskattu halkomispaikalle, männynoksien kanssa saa vielä painia ainakin huomisen. Niitä oli paljon.
Pojan hain kaupungista eestaas, tallista lähtiessä lämpöä oli +12, matkalla näytti +15/17 välillä lukemia. Tuommoisen kulutuslukeman se pukkasi tällä kertaa. Ei tuota varmaan alle kympin saa normiajossa menemään, mutta 11-13 väliset lukemat ovat ihan ok. Koko elinajan keskikulutus Konalle putosi tänään 14.9 kWh lukemaan ja varmaan siitä tulee hiljaksiin alaspäin kesän kuluessa, toki riippuen paljonko tulee pitkiä reissuja.
Naapuri muistutti minua siinä touhutessani, että läheisen kaupan pihassa on kiertävät ongelmajäte-autot. Niiden poistumiseen oli muistutuksen tullessa 10 minuuttia. Mustassa kärry kiinni joka täynnä tavaraa ja ajettuna pihan perälle mottiin. Ei ehdi. Onneksi on piha täynnä autoja, Harmaa tulille ja konttiin 9x4-5 litran kannua jäteöljyä. Just kerkesin minuuttia ennen kuin lähtivät ja pääsi eroon mukavasta määrästä jäteöljyä. Nyt on taas tilaa puteleille, pari niitä per vuosi aina kertyy, kun öljyjä ite vaihtelee.
Tuommoisia lasteja meni halkomispaikalle monta, siellä saakin nyt sitten seisoskella koneen ääressä tovin jos toisenkin !
"Ulappakuvaa" hallitsee nyt naapurin kuusi. Huomaisivatkohan, jos kävisi sen rysäyttämässä alas yön pimeinä tunteina Luultavasti. Mäntymme kanto siinä mukavasti luuraa, oli muuten sellainen 70-75-vuotias mänty hän. Vähän vaikea oli loppurenkaita laskea, mutta se tuli selväksi, että kovin kasvukiihdytys tuolla yksilöllä oli 15-25-vuotiaana.
Rungot on nyt pätkitty ja kuskattu halkomispaikalle, männynoksien kanssa saa vielä painia ainakin huomisen. Niitä oli paljon.
Pojan hain kaupungista eestaas, tallista lähtiessä lämpöä oli +12, matkalla näytti +15/17 välillä lukemia. Tuommoisen kulutuslukeman se pukkasi tällä kertaa. Ei tuota varmaan alle kympin saa normiajossa menemään, mutta 11-13 väliset lukemat ovat ihan ok. Koko elinajan keskikulutus Konalle putosi tänään 14.9 kWh lukemaan ja varmaan siitä tulee hiljaksiin alaspäin kesän kuluessa, toki riippuen paljonko tulee pitkiä reissuja.
Naapuri muistutti minua siinä touhutessani, että läheisen kaupan pihassa on kiertävät ongelmajäte-autot. Niiden poistumiseen oli muistutuksen tullessa 10 minuuttia. Mustassa kärry kiinni joka täynnä tavaraa ja ajettuna pihan perälle mottiin. Ei ehdi. Onneksi on piha täynnä autoja, Harmaa tulille ja konttiin 9x4-5 litran kannua jäteöljyä. Just kerkesin minuuttia ennen kuin lähtivät ja pääsi eroon mukavasta määrästä jäteöljyä. Nyt on taas tilaa puteleille, pari niitä per vuosi aina kertyy, kun öljyjä ite vaihtelee.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Haha. Tossa just kaverin kanssa pohdittiin vähän samantyylistä. He ostivat hiljattain Järvenpään keskustasta kämpän. Jos rantapuistossa laulattaisi vähän moottorisahaa yön pimeydessä, jonka jälkeen järvinäköala hipoisi täydellistä, sakot voisivat olla merkittävästi pienemmät, kuin kämpän arvon nousu.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mitäs tänään paitsi reilun viiden tunnin oksasavotta ? Pääasia, että nyt on piha siisti ja ulkona pois poltettava sälä omassa (valtavassa) kasassaan, tarpeeksi isot oksat omassaan pätkimistä odottamassa jne. Halkomisoperaatio käynnistyy joskus, työt haittaa tätäkin harrastusta.
Oksasavotan jälkeen oli vuorossa pienkonehuoltoa. Kasarilta kotoisin olevat ruohonleikkurit saivat keväisen öljynvaihton.
Täytyy jatkossa boikotoida Putler-öljyä, mutta käytetään olemassa olevat loppuun. Kai joku muukin valmistaja vielä tekee ihan perus-mineraalia ? Ekana oli vuorossa tämä moneen kertaan hitsattu ja elvytetty Caravan, jonka Briggs & Stratton pöhisee edelleen, kesä nro 40 tai jotain. Lähti vanhoilla bensoilla viidennellä nykäisyllä käyntiin, kun lämmitin konetta, että öljyt juoksee paremmin ulos.
Aika selkeä, koneen juuressa öljyn kurkistusreikä, imaisin vanhat pois ja kun oli valmista, se oli helppo päätellä.
Sitten vaan uudet sisään, puolisen litraa ja hyvä on.
Toisena kasariklassikkona keltainen Stiga. Tämä on kerran, joskus 15 vuotta sitten, peruskunnostettu ja elvytetty tarroineen päivineen. Alkaa olla taas vähän kulumaa, mutta eipä näitä leikkureita ole koskaan pesty. Tässä on vähän erilainen systeemi, Briggs & Stratton koneena kyllä tässäkin. Tämä hörähti käyntiin vanhoilla bensoilla kolmannella nykäisyllä.
Äänestä pitää kuulostella koska alkaa olla tyhjä kun imuttaa, mutta luxusmallissa on oikein öljyn mittatikku, niin tuoreen tavaran pinta on helppo laittaa kohdilleen.
Ölynvaihdon jälkeen kädenlämpöisillä koneilla Sininen lähti toisella nykäisyllä ja Stiga ekalla. Tulppaa en jaksanut irrottaa, tuntuvat käyvän. Kumpaankaan ei ole tulppaa vaihdettu ainakaan nykyisessä asuinpaikassa, eli ei vuoden 2008 jälkeen. Pari kertaa olen kyllä irrottanut, putsannut ja säätänyt, toki. Voi kun kaikki koneet menisivät yhtä vähillä vaivoilla, kuin nämä. Öljynvaihto alle 2 euroa/kausi ja tulppa kerran kahdessa vuosikymmenessä Okei, on jouduttu hitsaamaan ja pyöriä vaihtamaan jne jne., ettei nyt liikaa kehuta. Katsotaan miten kesä menee, josko ei vieläkään tarvitse mennä ruohonleikkurikauppaan.
Oksasavotan jälkeen oli vuorossa pienkonehuoltoa. Kasarilta kotoisin olevat ruohonleikkurit saivat keväisen öljynvaihton.
Täytyy jatkossa boikotoida Putler-öljyä, mutta käytetään olemassa olevat loppuun. Kai joku muukin valmistaja vielä tekee ihan perus-mineraalia ? Ekana oli vuorossa tämä moneen kertaan hitsattu ja elvytetty Caravan, jonka Briggs & Stratton pöhisee edelleen, kesä nro 40 tai jotain. Lähti vanhoilla bensoilla viidennellä nykäisyllä käyntiin, kun lämmitin konetta, että öljyt juoksee paremmin ulos.
Aika selkeä, koneen juuressa öljyn kurkistusreikä, imaisin vanhat pois ja kun oli valmista, se oli helppo päätellä.
Sitten vaan uudet sisään, puolisen litraa ja hyvä on.
Toisena kasariklassikkona keltainen Stiga. Tämä on kerran, joskus 15 vuotta sitten, peruskunnostettu ja elvytetty tarroineen päivineen. Alkaa olla taas vähän kulumaa, mutta eipä näitä leikkureita ole koskaan pesty. Tässä on vähän erilainen systeemi, Briggs & Stratton koneena kyllä tässäkin. Tämä hörähti käyntiin vanhoilla bensoilla kolmannella nykäisyllä.
Äänestä pitää kuulostella koska alkaa olla tyhjä kun imuttaa, mutta luxusmallissa on oikein öljyn mittatikku, niin tuoreen tavaran pinta on helppo laittaa kohdilleen.
Ölynvaihdon jälkeen kädenlämpöisillä koneilla Sininen lähti toisella nykäisyllä ja Stiga ekalla. Tulppaa en jaksanut irrottaa, tuntuvat käyvän. Kumpaankaan ei ole tulppaa vaihdettu ainakaan nykyisessä asuinpaikassa, eli ei vuoden 2008 jälkeen. Pari kertaa olen kyllä irrottanut, putsannut ja säätänyt, toki. Voi kun kaikki koneet menisivät yhtä vähillä vaivoilla, kuin nämä. Öljynvaihto alle 2 euroa/kausi ja tulppa kerran kahdessa vuosikymmenessä Okei, on jouduttu hitsaamaan ja pyöriä vaihtamaan jne jne., ettei nyt liikaa kehuta. Katsotaan miten kesä menee, josko ei vieläkään tarvitse mennä ruohonleikkurikauppaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
kyllä se niin taitaa olla et ennen laitteet vaan tehtiin kestämään. Nykyään tehdään mahdollisimman halvalla Noi laitokset on ainakin maksaneet itsensä jo moneen kertaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Juurikin noin. Nuo wanhat kunnon työnnettävät leikkurit on kyllä pomminvarmoja vehkeitä. Mitä enemmän on tingeltangelia lyöty "höysteeksi", niin sen varmemmin on leikkuri aina silloin romuna kun sitä tarvitsisi. Hölmöyksissäni ostin taannoin Jonseredin itsevetävän ja keräävän ruohonleikkurin, joka oli aivan umpisurkea. Hihnakotelo hajos varmaan 5 kertaa ja "perämurikka" piti fiksata ainakin kahdesti, kunnes sekin hajosi lopullisesti. Ei ole kauhean hauska työnnellä takafillarit jumissa olevaa keräävää leikkuria...Kone perus Briggs & Stratton, joka oikeasti kuumina hellepäivinä alkoi loppua kohden sammuilemaan ylikuumennuttuaan.
Vihdoin viime kesänä meni hermo lopullisesti, myin paskan korjattavaksi 20€:llä ja hain samalla rahalla tuommoisen vastaavan mitä Porvoon isäntä tuossa ylempänä ropaillut. On kevyt tuupata ja ei ole mitään turhaa hajoavaa osaa. Käynnistysnaru siitä meni viime kesänä poikki, joten sen jouduin fiksaamaan. Öljyt tuli tuossa itekin vaihdeltua edellisviikolla ja narusta läks käymään vanhoilla bensoilla.
Pitkän tähtäimen suunnitelmissa on kyllä robotin hankkiminen, mutta tuo piha on niin pirun "mutkikas" jne, että pitää kyl perehtyä ihan huolella, että mikä härveli tuohon parhaiten sopisi. Varakoneena kyllä varmasti pidettävä edelleen tuo nykyinen, kun ihan salettiin se robottikin on silloin bitti vinossa kun nurtsi kasvaa sen n. 10cm tunnissa
Vihdoin viime kesänä meni hermo lopullisesti, myin paskan korjattavaksi 20€:llä ja hain samalla rahalla tuommoisen vastaavan mitä Porvoon isäntä tuossa ylempänä ropaillut. On kevyt tuupata ja ei ole mitään turhaa hajoavaa osaa. Käynnistysnaru siitä meni viime kesänä poikki, joten sen jouduin fiksaamaan. Öljyt tuli tuossa itekin vaihdeltua edellisviikolla ja narusta läks käymään vanhoilla bensoilla.
Pitkän tähtäimen suunnitelmissa on kyllä robotin hankkiminen, mutta tuo piha on niin pirun "mutkikas" jne, että pitää kyl perehtyä ihan huolella, että mikä härveli tuohon parhaiten sopisi. Varakoneena kyllä varmasti pidettävä edelleen tuo nykyinen, kun ihan salettiin se robottikin on silloin bitti vinossa kun nurtsi kasvaa sen n. 10cm tunnissa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
En enää muista, koska ostin leikkurin, mutta niin peruslaite tuli aikanaan hankittua, kuin kylän maatalouskaupasta löytyi. Hyvin tuntui eilen toimivan, kun primerpumppua kopeloi ja veti käyntiin.
Lauantaina tuli tallia siivottua, niin 14 kpl 4-5 litran kanisteria jäteöljyä lähti kaatikselle. Pieni pahvilaatikko oli puolillaan filsuja, toistakymmentä oli niitäkin. Pari paria jarrulaikkoja yms roinaa. Taas mahtuu keväisten unien unelmia toteuttamaan .
Lauantaina tuli tallia siivottua, niin 14 kpl 4-5 litran kanisteria jäteöljyä lähti kaatikselle. Pieni pahvilaatikko oli puolillaan filsuja, toistakymmentä oli niitäkin. Pari paria jarrulaikkoja yms roinaa. Taas mahtuu keväisten unien unelmia toteuttamaan .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mäkään en uuteen ruohonleikkuriin rahojani tuhlaisi, paitsi siis robottiin, joita on tullut hankittua tähän mennessä kaksi.
Vastaavasti olen ostanut kaksi lykittävää ruohonleikkuria käytettynä, jotain 90-luvun jäämistöjä ja molemmat ostin sellaisilta iäkkäämmiltä kavereilta, joilla useampia leikkureita vajassa ja tori.fi:ssä ilmoituksia niistä. En tiedä mistä haalivat vanhoja koneita, mutta korjaavat sen minkä järkeväksi katsovat ja laittavat 40-50 eurolla myyntiin Toriin. Molemmat on toimineet mökki- ym. käytössä jo vuosia hyvin, pientä ropattavaa niissä voi välillä olla kun vanhoja ovat, mutta ovat ajaneet asiansa hyvin. Jonseredejä B&S koneella taitavat olla molemmat, toinen muovirungolla, toinen alumiinisella. Peltirunkoisissa ruoste on potentiaalinen ongelma, noi muoviset ja alumiiniset on rungoltaan varmaan ikuisia jos niitä ei tieten tahtoen hajota. Ja muovirunkoinen on tosi kevyt siirrellä jos pitää jonnekin välillä nostaa.
Ja paljoa ei sattuisi jos kone leikkaisi kiinni tai tulisi muu totaaliporsimus, sitten vaan uutta viidenkympin ritsaa tilalle
Vastaavasti olen ostanut kaksi lykittävää ruohonleikkuria käytettynä, jotain 90-luvun jäämistöjä ja molemmat ostin sellaisilta iäkkäämmiltä kavereilta, joilla useampia leikkureita vajassa ja tori.fi:ssä ilmoituksia niistä. En tiedä mistä haalivat vanhoja koneita, mutta korjaavat sen minkä järkeväksi katsovat ja laittavat 40-50 eurolla myyntiin Toriin. Molemmat on toimineet mökki- ym. käytössä jo vuosia hyvin, pientä ropattavaa niissä voi välillä olla kun vanhoja ovat, mutta ovat ajaneet asiansa hyvin. Jonseredejä B&S koneella taitavat olla molemmat, toinen muovirungolla, toinen alumiinisella. Peltirunkoisissa ruoste on potentiaalinen ongelma, noi muoviset ja alumiiniset on rungoltaan varmaan ikuisia jos niitä ei tieten tahtoen hajota. Ja muovirunkoinen on tosi kevyt siirrellä jos pitää jonnekin välillä nostaa.
Ja paljoa ei sattuisi jos kone leikkaisi kiinni tai tulisi muu totaaliporsimus, sitten vaan uutta viidenkympin ritsaa tilalle
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Olen ainakin tyytyväinen 12,5hk Briggs & Stratton moottorilla varustettuun Stiga Garden Multiklipp ajettavaan leikkuriin. Toiminut hyvin 1998 asti, pari hihnan vaihtoa ja nyt bensahana ja letku tilauksessa pienen vuodon takia. Leikattu ruoho kotona ja mökillä 2017 asti, sen jälkeen otti Huskyn 430X robotti leikkuri kotona hommat hoitoon ja hyvin on pelittänyt. Robotti on paras ostos mitä olen tehnyt, leikkaa hyvin ja ruohikko aina hyvässä kunnossa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Lapsuudenkodissa vaihdettiin vanha B&S koneella varustettu jossain kohtaa Hondan moottorilla varustettuun Stigaan. Oli käyntiääneltään mukavan hiljainen. Taisi sekin 15v palvella ja jäädä taloon sen vaihtaessa omistajaa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mukava lueskella teidän muidenkin kokemuksia, hienoa, että joku muukin jaksaa näitten vanhojen kanssa touhuta. Noi omat gladiaattorit alkavat olla jo semmoisia legendoja, että niitten pitäminen toiminnassa alkaa olla vähän "kunnia-asia".
Kyllä sähkötoiminen surisija käy itselläkin välillä mielessä, mutta yhtä kenttää lukuunottamatta leikkuumaasto on haastavaa, joten noilla vanhoilla jatketaan toistaiseksi.
En mä tosta Konan kulutuksesta ota oikein selvää. Justiinsa kun pääsin kommentoimasta, ettei tolla varmaan normiajossa alta kympin mennä, niin sitten mentiin !
Poika kyydissä, ilmastointi päällä normaalisti ja ajokin ihan perusmeininkiä, siinä jutustellessa meni matka ja vääntöäkin hyväksikäytin useammin kuin kerran. Lämpöä +14, oliko ilmanalassa nyt sitten jotain spesiaalia, kun ei sitä normaalia 11.x jotain tullut nyt vaan tuollainen hieno säästölukema. Ei ota selvää
Kyllä sähkötoiminen surisija käy itselläkin välillä mielessä, mutta yhtä kenttää lukuunottamatta leikkuumaasto on haastavaa, joten noilla vanhoilla jatketaan toistaiseksi.
En mä tosta Konan kulutuksesta ota oikein selvää. Justiinsa kun pääsin kommentoimasta, ettei tolla varmaan normiajossa alta kympin mennä, niin sitten mentiin !
Poika kyydissä, ilmastointi päällä normaalisti ja ajokin ihan perusmeininkiä, siinä jutustellessa meni matka ja vääntöäkin hyväksikäytin useammin kuin kerran. Lämpöä +14, oliko ilmanalassa nyt sitten jotain spesiaalia, kun ei sitä normaalia 11.x jotain tullut nyt vaan tuollainen hieno säästölukema. Ei ota selvää
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Olisikohan siitä kolmisen vuotta, kun viimeinen Briggs&Strapon lähti tontilta eikä ole ikävä tullut. Näillähän on kova maine, joka toinen suomalainen muistaa ylistää miten huikea vehje on se vaarin vuonna '72 kuusen alle unohtama Briggs&Strapon joka käy jo kolmatta kesää putkeen ensiasennusbensoilla ja turhia huoltamatta.
...mutta ne kaikki kehuttavat yksilöt tuntuvat tosiaan olevan niitä vaarin kuusen alle unohtamia. Äärimmäisen harvoin joku kehuu alle 20-vuotiasta, eikä juuri koskaan alle 10-vuotiasta Briggs&Straponia, kun puhutaan työnnettävistä nurtsinnylkimistä. Tässäkin ketjussa on mainittu "kesä nro 40 tai jotain", "joskus 15 vuotta sitten peruskunnostettu", "en enää muista koska ostin" ja "haalivat vanhoja koneita, korjaavat sen minkä järkeväksi katsovat".
Vaihtoehtoja on kaksi - joko Briggs&Strapon kokee 10 tai 20v kohdalla ihmeparantumisen siellä kuusen alla, tai 20v jälkeen jäljellä on vain ne yksilöt, jotka ovat sattuneet kestämään ja kauhea kasa synkkää paskaa on paalattu jo reilusti aiemmin. Meinaan omat kokemukseni viimeisen 15v ajalta Briggs&Straponeista koostuu lähinnä 0-10v ikäisistä vehkeistä ja sillä vähäisellä kokemuksella tuon ikäluokan tulos on 100% synkkää paskaa. Mutta muistan itsekin sitä aiemmalta ajalta kokemuksia niistä kuusen alla löhönneistä vepottimista, jotka jopa toimi.
Mutta joo, kirottuani tarpeeksi Briggs&Straponeita upotin viitisen hunttia eurorahaa Motonetin kassakoneeseen ja kannoin sieltä pihalle Ryobin 36V työnnettävän akkuruohonleikkurin. Ei tosiaan ole Briggs&Straponia ikävä - Ryobiin akku kiinni, napista käyntiin ja inhimillisen hurinan säestämänä työntelemään etiäppäin. Ei tartte nykiä narua, ei räveltää bensa- ja öljykannujen kanssa eikä pitää kuulosuojaimia operoidessa, sen kun tekee vaan.
Kyllä sähkössä on jo nykyisyys, ei pelkkä tulevaisuus.
...mutta ne kaikki kehuttavat yksilöt tuntuvat tosiaan olevan niitä vaarin kuusen alle unohtamia. Äärimmäisen harvoin joku kehuu alle 20-vuotiasta, eikä juuri koskaan alle 10-vuotiasta Briggs&Straponia, kun puhutaan työnnettävistä nurtsinnylkimistä. Tässäkin ketjussa on mainittu "kesä nro 40 tai jotain", "joskus 15 vuotta sitten peruskunnostettu", "en enää muista koska ostin" ja "haalivat vanhoja koneita, korjaavat sen minkä järkeväksi katsovat".
Vaihtoehtoja on kaksi - joko Briggs&Strapon kokee 10 tai 20v kohdalla ihmeparantumisen siellä kuusen alla, tai 20v jälkeen jäljellä on vain ne yksilöt, jotka ovat sattuneet kestämään ja kauhea kasa synkkää paskaa on paalattu jo reilusti aiemmin. Meinaan omat kokemukseni viimeisen 15v ajalta Briggs&Straponeista koostuu lähinnä 0-10v ikäisistä vehkeistä ja sillä vähäisellä kokemuksella tuon ikäluokan tulos on 100% synkkää paskaa. Mutta muistan itsekin sitä aiemmalta ajalta kokemuksia niistä kuusen alla löhönneistä vepottimista, jotka jopa toimi.
Mutta joo, kirottuani tarpeeksi Briggs&Straponeita upotin viitisen hunttia eurorahaa Motonetin kassakoneeseen ja kannoin sieltä pihalle Ryobin 36V työnnettävän akkuruohonleikkurin. Ei tosiaan ole Briggs&Straponia ikävä - Ryobiin akku kiinni, napista käyntiin ja inhimillisen hurinan säestämänä työntelemään etiäppäin. Ei tartte nykiä narua, ei räveltää bensa- ja öljykannujen kanssa eikä pitää kuulosuojaimia operoidessa, sen kun tekee vaan.
Kyllä sähkössä on jo nykyisyys, ei pelkkä tulevaisuus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
täällä 3kpl B&S 3-3,5hp , vm 74, 80, 88.
Tuo '74 saanut kyllä niittää sellaista nurtsia että siinä ei kevyt sähkövempele pärjää montaa minuuttia.
Vaan juu, investoin myös Ryobin 18V järjestelmään, mm trimmeri ja helppoahan se on tosin joutuu akun vaihtaa&lataukseen n 20min käytön jälkeen, isoimmat akut toki vaihtoehto vaan sit painoa taas lisää ja ei ne akut ihan ilmaisia ole, kun taas B&S pörrää tunnin+, tankillisella.
Tuo '74 saanut kyllä niittää sellaista nurtsia että siinä ei kevyt sähkövempele pärjää montaa minuuttia.
Vaan juu, investoin myös Ryobin 18V järjestelmään, mm trimmeri ja helppoahan se on tosin joutuu akun vaihtaa&lataukseen n 20min käytön jälkeen, isoimmat akut toki vaihtoehto vaan sit painoa taas lisää ja ei ne akut ihan ilmaisia ole, kun taas B&S pörrää tunnin+, tankillisella.
Viimeksi muokannut torque, To Touko 19, 2022 21:44. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^34, 42 ja 48 -vuotiaat, taidan lepuuttaa salkkuani ikämäärityksen osalta
Tuo kolmekuutonen Ryobi jaksaa akullisella sen verran, että siinä kohtaa kun käy vaihtamassa akkua, on ihan hyvä pitää juomatauko. Tosiaan joo, se jäi mainitsematta että ostopaikaksi valikoitui Motonet juuri siksi, että siellä samaan hintaan sisältyi 2kpl akkuja, kun ne ei tosiaan ole ihan ilmaisia.
Vekottimen jaksaminen arvelutti minuakin, mutta kapeampi leikkausleveys (40cm) auttaa siinä ja yllättäen kapeuden haitta on aika minimaalista.
Ja ei, kokonaiskustannuksissa tuo ei pärjää edes halvalla ostetulle, saatika ilmaiseksi kuusen alta löytyneelle bensaleikkurille monessakaan vuodessa. Omalla kohdallani valintaan vaikutti kypsyminen huonoihin (eli ilmeisesti liian uusiin...) B&S:iin ja totean, että mukavuusero on minulle hintansa arvoinen.
Tuo kolmekuutonen Ryobi jaksaa akullisella sen verran, että siinä kohtaa kun käy vaihtamassa akkua, on ihan hyvä pitää juomatauko. Tosiaan joo, se jäi mainitsematta että ostopaikaksi valikoitui Motonet juuri siksi, että siellä samaan hintaan sisältyi 2kpl akkuja, kun ne ei tosiaan ole ihan ilmaisia.
Vekottimen jaksaminen arvelutti minuakin, mutta kapeampi leikkausleveys (40cm) auttaa siinä ja yllättäen kapeuden haitta on aika minimaalista.
Ja ei, kokonaiskustannuksissa tuo ei pärjää edes halvalla ostetulle, saatika ilmaiseksi kuusen alta löytyneelle bensaleikkurille monessakaan vuodessa. Omalla kohdallani valintaan vaikutti kypsyminen huonoihin (eli ilmeisesti liian uusiin...) B&S:iin ja totean, että mukavuusero on minulle hintansa arvoinen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Täälläkin työnnellään nykyään Ryobin One+ sähkökäikäleellä nurtsit milliin. On vain 18V mutta samat akut käy tosissaa kaikkiin muihinkin työkaluihin, joita oon haalinut. Edellinen oli Stigan joku ECO malli, jonka uutena ostin. Syy vaihtoon oli kämpän ja pihan vaihtumisessa. Meillä tontti kalliolla ja piha pengerretty 4 eri tasoon joten mahdollisimman kevyt ja pieni kone on tuhat kertaa näppärämpi pihassa puiden ja puskien ympäri pyöritellessä. Stigasta ei jäänyt kyllä mitään pahaa sanottavaa, hyvä peruspeli. Sen edeltäjä oli Joku 90-luvun Johnsored Briks&Straponilla joka tuli edellisen kämpän mukana. Siitä ei jäänyt hyvää sanottavaa myöskään. Todella karsea käyntiääni ja siitä kilahtikin kanki toisena kesänä omassa käytössä . Tuskin oli kunnossa silloin kun sen sain.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96