Oliko "sisältää 8 litraa" -speksi niin että 8l kohdalla huuhtelu loppuu vai niin että siinä kohtaa erillinen litralaskutus alkaa?
Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Kyllä tuo 330€ on ihan uskottava hinta. Itse käytin Åströmillä omaa Saabia syksyllä ja tyttären Insigniaa keväällä laatikon öljynvaihdossa huuhtelemalla. Molemmilla kerroilla hinta oli 350€. Öljyä oli kuulemmma mennyt 11 litraa läpi.
Harmi vain kun tuo Åström meni konkurssiin . Huoltopuli ainakin toimi oikein hyvin ja oli Opeliin ja Saabiin perehtyneet huoltomiehet. Myös Tech2 oli. Nyt sitä ei liene Oulussa enää missään....
Ilolla ottaisin vastaan tiedon mihin Limingantullin huoltomiehet menivät Techeineen päivineen
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, se rapiat kolmen huntin tarjous sisältää 8 litraa öljyä. Itse en vielä jaksa tästä tehdä elämää suurempaa kysymystä, kuten täällä joillakin on tapana. Tuo kasin läpilasku lienee kuitenkin parempi, kuin vaikkapa ttidin lootaöljyn vaihdossa yleinen 3 litran suoritus. Ainakaan ttidiin tuo huuhtelu ei perinteisesti onnistu, kuten vanhempiin A5-lootiin.
Eipä tuo loota tosiaan ihan hirveästi ole nyt ainakaan meidän käytössä pyörinyt, kun nyt on tankkauksen jälkeen ajettu 500km ja auton polttoainemittarista on vasta eka palkki sammunut. Keskikulutus on auton mukaan 2,2 litraa. Yksi 100km keikka tuossa on mukana, jossa oli mukana noin 700kg kärri perässä....
Eipä tuo loota tosiaan ihan hirveästi ole nyt ainakaan meidän käytössä pyörinyt, kun nyt on tankkauksen jälkeen ajettu 500km ja auton polttoainemittarista on vasta eka palkki sammunut. Keskikulutus on auton mukaan 2,2 litraa. Yksi 100km keikka tuossa on mukana, jossa oli mukana noin 700kg kärri perässä....
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Siihen on tulossa tai on jo tullut Mekonomen hyvin pitkälti samalla henkilökunnalla.petrisa kirjoitti: ↑Ke Heinä 13, 2022 12:04Harmi vain kun tuo Åström meni konkurssiin . Huoltopuli ainakin toimi oikein hyvin ja oli Opeliin ja Saabiin perehtyneet huoltomiehet. Myös Tech2 oli. Nyt sitä ei liene Oulussa enää missään....
Ilolla ottaisin vastaan tiedon mihin Limingantullin huoltomiehet menivät Techeineen päivineen
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tuo on väärä tieto
Nimenomaan omaan ttid 6- v laatikkoon tehtiin huuhtelemalla öljyn vaihto. Ensin työn vastaanotossa epäili, ettei onnistu. Kuitenkin autoa noutaessa kertoi, että oli se kuitenkin onnistunut.
Syynä lienee lauhduttimen liitäntöjen erilaisuus vanhaan verrattuna. On ilmeisesti jokin hankaluus niiden kanssa. Myös Insignian 6- v laatikkoon tehtiin huuhtelemalla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, kovin yleistä ei ainakaan ole ollut saabin merkkihuolloissa tuon A6-lootan huuhteluvaihdon tekeminen. Hyvä jos se edes jossain pajassa onnistuu... Meidän Volvon loota on TF-80SD ja AW1-öljyä siinä on 7 litraa.
Mitenkäs muilla twinengine-volvojen omistajilla tämä auton mittariston patterinäyttö toimii? Siis se mittari, joka kertoo paljonko matkaa patterilla on jäljellä. Meidän autossa se mittari putoaa heti liikkelle lähdettyä 50->45 km ja välillä noin kilsan saatta pudota jo 40 kilsaan. Tuohon käsittääkseni vaikuttaa se millaista ajoa autolla ajetaan yms. mutta onko tuo ihan normaalia? Enpä muista vielä ajaneeni 50 km vetoa täydellä patterilla. Mutta tänäänkin lähdin liikkeelle tuoreeltaan täyteen ladatulla patterilla ja ajoin 22,7km, jolla auto kertoo löpöä palaneen 0,1 litraa ja sähköä 4,4kWh. Tuossaahan on 11,2KWh patteri, joten eihän tuo 23km / 4,4kWh pitäisi kovin kaukana olla siitä luvatusta 50km rangesta...
Eski
Mitenkäs muilla twinengine-volvojen omistajilla tämä auton mittariston patterinäyttö toimii? Siis se mittari, joka kertoo paljonko matkaa patterilla on jäljellä. Meidän autossa se mittari putoaa heti liikkelle lähdettyä 50->45 km ja välillä noin kilsan saatta pudota jo 40 kilsaan. Tuohon käsittääkseni vaikuttaa se millaista ajoa autolla ajetaan yms. mutta onko tuo ihan normaalia? Enpä muista vielä ajaneeni 50 km vetoa täydellä patterilla. Mutta tänäänkin lähdin liikkeelle tuoreeltaan täyteen ladatulla patterilla ja ajoin 22,7km, jolla auto kertoo löpöä palaneen 0,1 litraa ja sähköä 4,4kWh. Tuossaahan on 11,2KWh patteri, joten eihän tuo 23km / 4,4kWh pitäisi kovin kaukana olla siitä luvatusta 50km rangesta...
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
meillä ei ole tainnu olla ikinä 50km näytössä. 45 maks. Akun kapsuahan ei käytetä ihan kokonaan, vaan se ladataan luultavasti vähän vajaa täydeksi ja ikinä ei ajeta ihan tyhjäksi. 40km oon ainakin tainnut päästä sähköllä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Käytännössä et koskaan saa siitä puristettua yli 8kW ulos. Minulla nyt kesällä ei ole tainnu kertaakaan näyttää yli 45km johtuen lämpötilasta. Ilmastointi kun syö kesähelteellä sähköä ihan mukavasti.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Tänään itseasiassa näytti sen 5s startin jälkeen 50km ennenkuin tippui 45km lukemaan.
Siinäpä paluumatka Helsingistä Ouluun. Vähän lisää vauhtia ja välilataukset pois niin kulutuskin pienenee.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, nyt ajettiin Volvolla hieman maantieajoa, johon lähdettiin täydellä patterilla. Reissu alkoi 20km siirtymällä, johon auton mukaan paloi 4,2kWh sähköä ja sitten vedettiin 230km maantietä, joka vaati 8kWh (talteenotto 5kWh) ja 10 litraa löpöä. Eli keskikulutus noin 4,5 litraa satasella.
Matkaseurueen toinen ajopeli oli meidän 9-3 ryki, joka ryystl viinaa samalla matkalla 25 litraa, eli kympin satasella. Ei paha tulos sekään 300hv viinapannulle
Eski
Matkaseurueen toinen ajopeli oli meidän 9-3 ryki, joka ryystl viinaa samalla matkalla 25 litraa, eli kympin satasella. Ei paha tulos sekään 300hv viinapannulle
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Nopeasti laskien Volvo suoritti siis saman matkan puolet pienemmillä kustannuksilla.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Jep, diesel maksoi 2,3e, joten 10 litraa teki 23e ja patterin lataus lienee noin pari ekua. Viinan hinta oli 1,7e, eli 25l oli 42.50e.
Co2-päästöt olivat puolestaan Volvolla 11,7kg ja rykillä 8,8kg. Ajoimme siis fossiilisessa dieselillä ja RE85ssa vain bensan 15% osuus aiheuttaa co2sta laskennallisesti. Pitäisi siis ajaa myDllä tai Nerolla että pärjäisi päästossä viinalle
Toinen juttu on pääomakulu, jossa ryki lyö Volvon noin 100-0, mutta sitä on aika vaikea laskea
Eski
Co2-päästöt olivat puolestaan Volvolla 11,7kg ja rykillä 8,8kg. Ajoimme siis fossiilisessa dieselillä ja RE85ssa vain bensan 15% osuus aiheuttaa co2sta laskennallisesti. Pitäisi siis ajaa myDllä tai Nerolla että pärjäisi päästossä viinalle
Toinen juttu on pääomakulu, jossa ryki lyö Volvon noin 100-0, mutta sitä on aika vaikea laskea
Eski
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Näitä teidän kulutusjuttuja kun lukee, niin ei tuo Volvo tunnu ollenkaan huonolta vaihtoehdolta. Ei niin pahalta vaikka joutuisi ajamaan pelkällä dieselillä.
Harmi vain se kontin tilavuus...
Kertokaapa nyt onko ero 9-3SC:n konttiin käytännössä kuinka radikaali.
Harmi vain se kontin tilavuus...
Kertokaapa nyt onko ero 9-3SC:n konttiin käytännössä kuinka radikaali.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
On siinä kohtuu ero sanoisin vaikken ole 9³ farkkua omistanutkaan. Parhaiten selviää kun kaivat nettiautosta lähimmän ja meet ihmettelemään.
Kävin piruuttani mittaamassa:
Kontin pohjasta kattoon 58cm, syvyys 73-89 cm selkänojaan, hattyhyllun korkeus 35cm ja leveys noin 1,1m lattian tasolla.
Kävin piruuttani mittaamassa:
Kontin pohjasta kattoon 58cm, syvyys 73-89 cm selkänojaan, hattyhyllun korkeus 35cm ja leveys noin 1,1m lattian tasolla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Se toinen ruotsalainen; V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
Mullahan oli SC ennen tätä Volvoa. Siinä vaiheessa kun vaunujen kuskaustarve loppui niin laskin että tämän kanssa pärjää. Ketjun alkupäässä on postaus missä on mitat mittanauhan kanssa. Saapi tätä mun autoakin tulla ihmettelemään ja koeajamaan.petrisa kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 08:55Näitä teidän kulutusjuttuja kun lukee, niin ei tuo Volvo tunnu ollenkaan huonolta vaihtoehdolta. Ei niin pahalta vaikka joutuisi ajamaan pelkällä dieselillä.
Harmi vain se kontin tilavuus...
Kertokaapa nyt onko ero 9-3SC:n konttiin käytännössä kuinka radikaali.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00