Ja tarvikkeena saa tuota kattoevää myös radioantennina. Siitä ei ole kokemusta, mikä se kuuluvuus sitten on. Bilteman malli on jopa aikalailla Saabin oman näköinen, ainakin kuvassa.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 8EQAvD_BwE
moottorianteenni pois käytöstä?
Re: moottorianteenni pois käytöstä?
'01 9-3 2.0 turbo
Re: moottorianteenni pois käytöstä?
Kun oli OG kolkki silloin aikoinaan, niin puhdistus&voitelu 1-2 krt vuodessa, no ei sekään auttanut, taisi mennä niin että se "vetoketju/ruoto" rikkoutui.
Ja kuten tuossa toinen aiemmin totesi, niin senverran rapaa lentää että alkaa alkaa jumittaa tuo.
Vaan 1kpl ruotoa asensin itse ennenkuin meni seuraavalle(tosin glykoli on sellainen aine että ei ekana tule mieleen laittaa antenniin).
Ja kuten tuossa toinen aiemmin totesi, niin senverran rapaa lentää että alkaa alkaa jumittaa tuo.
Vaan 1kpl ruotoa asensin itse ennenkuin meni seuraavalle(tosin glykoli on sellainen aine että ei ekana tule mieleen laittaa antenniin).
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: moottorianteenni pois käytöstä?
Kyllä ainakin vanhemmissa soittimissa -niin tarvikkeissa kuin alkuperäisissä- herätteelle oli vain yksi lähtö ("remote"), ja sillä heräteltiin niin antenni kuin mahd. vahvistinkin. Nykyisin toki saattaa olla radioantennille dedikoitujakin lähtöjä, kun kaiuttimillekin lähtee hyvässä tapauksessa tusinan verran karvoja. Tuo oma nappinsa antennille, mitä aiemmin ehdotettiin on ihan käypänen ratkaisu, sen kanssa voi kuunnella (särisevää) radiota vaikka autopesuun mennessä. Jos siis muistaa painaa sitä nappia silloin.
Piiskan vaihtamisesta sen verran, että itsellä on siitä tosi hyviä kokemuksia. Mustaksi pintakäsitelty uusi piiska pelasi useamman talvenkin ilman kummempaa huolenpitoa, siinä missä alkuperäinen ja uraiseksi kulunut takkusi puhdistettunakin. Tuolle kannattaa antaa mahdollisuus, jos ei vielä ole kokeillut.
Piiskan vaihtamisesta sen verran, että itsellä on siitä tosi hyviä kokemuksia. Mustaksi pintakäsitelty uusi piiska pelasi useamman talvenkin ilman kummempaa huolenpitoa, siinä missä alkuperäinen ja uraiseksi kulunut takkusi puhdistettunakin. Tuolle kannattaa antaa mahdollisuus, jos ei vielä ole kokeillut.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: moottorianteenni pois käytöstä?
Niin minäkin luulin, kun 2002 pulttasin tonnariin rammarin kiinni ja ihmettelin, että miksi pirussa radio kuuluu mutta CD ei. Bongasin sitten lähdettä vaihtaessani peilistä, että antenni jumppaa ylös-alas sen tahdissa että kaivataanko radiovastaanottoa vai ei ja siirsin vahvarin siihen toiseen herätelähtöön. Ja siis tämä pölähti mieleen just siksi, että aiemmin linkattu kaavio kertoo vakiorammarissa olevan erilliset herätelähdöt antennille ja vahvarille.
Mutta on toki totta, että kolkin vakiorammarit lie ysärin peruja, eli tuoretta rautaahan tuokin Sony siinä vaiheessa niihin verrattuna oli. Katkaisija on tosiaan ihan validi vaihtoehto jos ei automagiaa saa, komppaan sitä ajatusta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla