Facebookin Saab kaupparyhmissä noita on jatkuvasti tarjolla että ei ole katoava luonnonvara sekään.
Saab 9-3 käyttikseksi
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Jaaha....oletkohan ihan nyt selvillä miten ko. Saabiin ohjelmoidaan uusi avain. Etenkin kun ei ole enää olemassa yhtään vanhaa avainta. Lisäksi mitä "työkaluja" avaimen ohjelmointi vaatii. Haluaisinpa tietää missä lukkosepän liikkeessä sellaiset löytyy.pvdriver kirjoitti: ↑La Tammi 27, 2024 19:36Asiathan voi tehdä halvalla tai kalliilla tavalla. Minä olisin hinauttanut auton asiansa osaavalle lukkosepälle mieluummin niin olisi välttynyt uuden cimmin vaihtamiselta. Ja työkalut jos yhtään pysyy kädessä niin pelkän cimmin irroitus ja asiansa osaavalla lukkosepällä käyttäminen olisi riittänyt ja olisi välttynyt hinauskuluiltakin. Mutta valintoja valintoja.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Monestakin paikasta, esimerkiksi täältä kajaanista. Muunmuassa vvdi2 tekee hyvin avaimen ja on ihan yleisesti käytössä oleva lukkosepän työkalu.
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Homman pähkinä tässä tapauksessa taisi olla tuo avaimeton cim. Niitä ei noi lukkosepät yleensä saa nollattua/laitettua toimitustilaan että uuden avaimen saa ohjelmoitua. Sinänsä simppeli homma mutta vähän tarvii askartelua ja sopivan työkalun ja osaamisen.
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Ei sitä tarvitsekaan nollata / virginisoida. Uusien avaintietojen kirjoitus riittää. Työkaluissa on ihan ohjattu polku sitä varten.
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Tähän voisikin kommentoida jotkut jotka ovat tämän kanssa käytännössä toimineet. Tarkoitan lähinnä Tech2 omistajat ja osaajat .
Itse olen tämän palstan kautta ollut siinä tiedossa, että uutta avainta ohjelmoitaessa käytössä olevaan CIM:iin täytyy olla yksi vanha avain toiminnassa. Sama koskee myös mikäli tilaa käytetyn CIM:n niin mukana tulee olla yksi avain. Täysin uusi CIM on tietenkin oma lukunsa, kun siinä ei ole vielä yhtään avainta ohjelmoituna.
Joku keino siinä oli miten vanhan CIM:n saa täysin nollattua ikäänkuin tehdas asetuksiin, jos on käynyt se huono tuuri. Lisäksi olen myös ollut siinä uskossa, ettei tähän Saabiin ohjelmoida uusia avaimia muuta kuin Tech2:lla eikä tietenkään "uutta" CIM:äkään.
Ihmettelen suunnattomasti miten saabistit ovat toimineet edellä kuvaamallani tavalla osa jopa joutunut tosiaan melko kaukaakin apua hakemaan, jos homma on noinkin helppo kuten pvdriver kertoo
Palatakseni kuitenkin siihen varsinaiseen aloittajan kysymykseen, niin ei ne avaimet ollut se ongelma vaan CIM .
Se näissä joskus juonittelee. Ja siihen ei minusta minkään maailman lukkosepät auta
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Juu kyllä se niin on, että jos CIM lopettaa toimimasta niin siihen ei lukkosepät auta.
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Tietämättömyys aiheuttaa usein ylimääräisiä kustannuksia. Se myös erottaa osien vaihtajat ja korjaajat toisistaan.
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
ja onneksi on tää foorumi jossa korjaajat osaa neuvoa vaihtajia eikö totta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Nyt on kirjaimellisesti arvokasta tietoa. Kerro tähän ja ylläpito voisi lisätä siitä 9-3 NG:n FAQ -osioon. Näitä CIM-ongelmia nimittäin alkaa tulemaan entistä enemmän kun autot ikääntyy.
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Katos joo, näköjään onnistuu vvdi2 suoraan. Sen verran aikaa kun tuli asiaan perehdyttyä niin tarvi tehdä ”vanhanaikaisesti” silloin…
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
pvdriver kirjoitti: ↑La Tammi 27, 2024 19:36Asiathan voi tehdä halvalla tai kalliilla tavalla. Minä olisin hinauttanut auton asiansa osaavalle lukkosepälle mieluummin niin olisi välttynyt uuden cimmin vaihtamiselta. Ja työkalut jos yhtään pysyy kädessä niin pelkän cimmin irroitus ja asiansa osaavalla lukkosepällä käyttäminen olisi riittänyt ja olisi välttynyt hinauskuluiltakin. Mutta valintoja valintoja.
Saako ilman toisen avaimen piirilevyä ohjelmoitua uutta avainta..?
Otto Palosaari #8617
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Miksei saisi?
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Tuo on hyvä että muistin kirjoitukseen löytyy muitakin työkaluja kuin TECH2 jossa se uusien avaimien ohjelmointi lienee turvallisuussyistä tehty niin että vaatisi aina vanhan avaimen.
Toki se CIM voi hajota niinkin ettei siihen mikään ohjelmointi enää auta.
Toki se CIM voi hajota niinkin ettei siihen mikään ohjelmointi enää auta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 käyttikseksi
Nimenomaan käyttöauto näkökulmasta CIM vika on ikävä. Nämä avaimen ohjelmoinnit on ihan eri juttuja. Ei avaimet yleensä ole näissä ongelma ellei itse hajota. Ulkoasu avaimissa on usein karu ja kaken napit hajoilee. Ei vaikuta itse ajamiseen. Lukitusta vain pitää käyttää manuaalisesti. Lisäksi avaimen voi korjata.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)