Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Mistäs hait polttimot? Mulla taitaa olla puolet omista pimeinä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Motonetistä oon ostanut polttimoita vuosia sitten.
Valokytkimeen tökkäsin tavallisen 1,2W lasikannan.
Lasinostimen kytkimille kolvasin vanhaan muovikantaan uuden polttimon irtojohtimilla.
Tuo saattais olla B8,4d mutta ei ollut sellaista käsillä. Muovikannassa on kuusiokanta.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
in sisätilan puhallin alkoi sekoilla siten, että puhalsi vuorotellen täysillä tai sitten ei lainkaan. Lopulta puhallin mykistyi kokonaan.
Foorumilta löytyneen tiedon mukaan vikana voisi olla puhaltimen säädin, joka katkoo puhaltimen miinusta. Syöttö tulee ng900 puhaltimelle releen kautta, joka vetää virtalukon ohjaamana.
Säätimen irroitus vaati hanskalokeron, keskikonsolin sivumuovin, polvensuojaraudan ja ilmanvaihtotorven irroituksen. Testasin puhaltimen toiminnan kytkemällä hyppylangan säätimen tilalle ja puhallin toimi näin täydellä teholla. Vakiota järeämpi 110 ampeerin fetti IRFP064 löytyi Tampereelta Elektori -kaupan hyllystä. Piitahnaa löytyi töistä lainaksi.
Pakkaset saisi vähän lauhtua, jotta viitsii mennä ulkona seisovaan autoon kokeilemaan toimiiko korjaus. Toinen vaihtoehto voisi olla vika automaatti-ilmastoinnin panelissa tai nopeudensäätimen muissa komponenteissa.
Foorumilta löytyneen tiedon mukaan vikana voisi olla puhaltimen säädin, joka katkoo puhaltimen miinusta. Syöttö tulee ng900 puhaltimelle releen kautta, joka vetää virtalukon ohjaamana.
Säätimen irroitus vaati hanskalokeron, keskikonsolin sivumuovin, polvensuojaraudan ja ilmanvaihtotorven irroituksen. Testasin puhaltimen toiminnan kytkemällä hyppylangan säätimen tilalle ja puhallin toimi näin täydellä teholla. Vakiota järeämpi 110 ampeerin fetti IRFP064 löytyi Tampereelta Elektori -kaupan hyllystä. Piitahnaa löytyi töistä lainaksi.
Pakkaset saisi vähän lauhtua, jotta viitsii mennä ulkona seisovaan autoon kokeilemaan toimiiko korjaus. Toinen vaihtoehto voisi olla vika automaatti-ilmastoinnin panelissa tai nopeudensäätimen muissa komponenteissa.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Saab katsastettu toistamiseen konerempan jälkeen. Edelleen on päästöt aika korkealla, mutta meni sentään alle rajojen.
Korjauskehotus tuli hikoilevasta bensansuodattimesta, ollaan varmaan unohdettu vaihtaa suti tähän iin.
Ilmastoinnin ohjauspaneli mykistyi, joten eipä tuo puhaltimen säädinkään osaa toimia. Piti asentaa hyppylanka takaisin säätimen liittimeen, jolloin puhallin pyörii täysillä ja kabiinissa on kuuma kuin saunassa
Katsastuksen jälkeen käytin autoa puntarissa, joka näytti 1200kg. Rekkariotteessa lukee omamassan kohdalla 1410kg.
Omamassaan on ilmeisesti laskettu kuljettaja (75kg) sekä 90% polttoainemäärästä (0,9 x 68l x 0,735kg/l = 45kg). Nyt polttoainetta oli vajaa puoli tankkia, eli arviolta 20kg sekä kyydissä oli noin 5kg muuta tavaraa. Täten auto olisi keventynyt noin 120kg rekisteriotteen massaan nähden.
Korjauskehotus tuli hikoilevasta bensansuodattimesta, ollaan varmaan unohdettu vaihtaa suti tähän iin.
Ilmastoinnin ohjauspaneli mykistyi, joten eipä tuo puhaltimen säädinkään osaa toimia. Piti asentaa hyppylanka takaisin säätimen liittimeen, jolloin puhallin pyörii täysillä ja kabiinissa on kuuma kuin saunassa
Katsastuksen jälkeen käytin autoa puntarissa, joka näytti 1200kg. Rekkariotteessa lukee omamassan kohdalla 1410kg.
Omamassaan on ilmeisesti laskettu kuljettaja (75kg) sekä 90% polttoainemäärästä (0,9 x 68l x 0,735kg/l = 45kg). Nyt polttoainetta oli vajaa puoli tankkia, eli arviolta 20kg sekä kyydissä oli noin 5kg muuta tavaraa. Täten auto olisi keventynyt noin 120kg rekisteriotteen massaan nähden.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Pientä edistystä tällä viikolla:
-bensansuodatin uusittu kotona rasvamontulla ja samalla suihkin kiinnikkeet ja banjot Dinitrol 77B vahalla
-ACC ohjauspaneli vaihdettu ehjään, Suolingolta löytyi Kangasalta tällainen harvinaisuus ja pari ehjää sinne vielä jäikin hyllyyn
-puhaltimen nopeudensäädin kytketty takaisin toimintaan ja hienosti toimii
-uuden säännön 175/70-15 piikkirenkaita haalittu pari lisää
-ohjaustehostimen pumpun ja pakosarjan väliin askartelin lämpökilven rosteripellistä
Ng900 vakiot KYB etuiskarit ei oikein jaksa vaimentaa terävien nyppyjen vauhdikkaampia alastuloja. Vakioiskareissa taitaa olla aika hento tuo sisäänvaimennus, jotta mukavuus ei kärsisi. Urheilullisempaan rallitteluun tarvittaisiin varmaan jotakin korkeapainekaasuja, harmi että nuo uudet Bilstein B6 pumput ovat kovin arvokkaita ja käytetyt taitaa mennä autonraatojen mukana paaliin
-bensansuodatin uusittu kotona rasvamontulla ja samalla suihkin kiinnikkeet ja banjot Dinitrol 77B vahalla
-ACC ohjauspaneli vaihdettu ehjään, Suolingolta löytyi Kangasalta tällainen harvinaisuus ja pari ehjää sinne vielä jäikin hyllyyn
-puhaltimen nopeudensäädin kytketty takaisin toimintaan ja hienosti toimii
-uuden säännön 175/70-15 piikkirenkaita haalittu pari lisää
-ohjaustehostimen pumpun ja pakosarjan väliin askartelin lämpökilven rosteripellistä
Ng900 vakiot KYB etuiskarit ei oikein jaksa vaimentaa terävien nyppyjen vauhdikkaampia alastuloja. Vakioiskareissa taitaa olla aika hento tuo sisäänvaimennus, jotta mukavuus ei kärsisi. Urheilullisempaan rallitteluun tarvittaisiin varmaan jotakin korkeapainekaasuja, harmi että nuo uudet Bilstein B6 pumput ovat kovin arvokkaita ja käytetyt taitaa mennä autonraatojen mukana paaliin
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Ihan mielenkiinnosta, niin tua ekalla sivulla on mainittu 93 kg kevennys, niin onko tossa 120 kg:ssa kaikki helppo jo nypitty pois? Siis juu takaluukku lasikuidusta yms. on toki käyttämättä, mutta näistäkö ei siis käytännössä tuon enempää painoa saa järkevästi pois?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Ilmeisesti kaatiksen vaakalukema ei ole tarkka.
Jos tästä tekis peltoauton, niin painoa lähtis vielä noin 100kg pois, mutta tieliikenteessä näitä vielä tarvitaan
-puskurin kuoret ja takapuskurin palkki (-20kg)
-sivulle ja taakse lasien tilalle muovit (-20kg)
-repsikan penkki pois (-20kg)
-kuskille kuppipenkki (-10kg)
-bägit, hanskaluukku, keskikonsolin muovit (-10kg)
-katto- ja lattiaverhoilut pois (-10kg)
-takasivuverhoilut (-5kg)
-valot ja peilit pois (-10kg)
-katti ja takapönttö pois (-5kg)
Jos tästä tekis peltoauton, niin painoa lähtis vielä noin 100kg pois, mutta tieliikenteessä näitä vielä tarvitaan
-puskurin kuoret ja takapuskurin palkki (-20kg)
-sivulle ja taakse lasien tilalle muovit (-20kg)
-repsikan penkki pois (-20kg)
-kuskille kuppipenkki (-10kg)
-bägit, hanskaluukku, keskikonsolin muovit (-10kg)
-katto- ja lattiaverhoilut pois (-10kg)
-takasivuverhoilut (-5kg)
-valot ja peilit pois (-10kg)
-katti ja takapönttö pois (-5kg)
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Summa summarum, helpompi laittaa se Juha Fööni sinne pellin alle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Laten ng900 2.3i SE coupe -97
Michelin x-ice north piikkejä päästiin testaamaan ennen jäiden sulamista.
Syheröradan suoralla sai nopeutta 105km/h, mutkissa 0,6G sivuttaista ja jarrutuksissa 0,4G hidastuvuutta. Eli lystiä oli jälleen kertaluokkaa enemmän, mitä siviilinastoilla ajettaessa. Suosittelen kokeilemaan
kulkee piikeillä kuin juna, omaan makuun käytös on turhankin aliohjaava. Totuus taitaa olla, että pitäisi vain olla rohkeutta ajaa ylikovaa mutkiin niin auto kääntyilis kuin ittestään
Vakio kallistuksenvakaaja edessä saattaa olla liian jäykkä tähän hommaan, vaikka näyttäähän tuo mutkissa kallistelevan.
Auto pelasi muuten hyvin, mutta sitten jääradalta löytyi pakoputkenpätkä, joka pomppasi auton alle pystyyn puhkaisten bensatankin
Ehjä tankki on hankittuna odottelemassa motivaatiota. Kiitoksia myyjälle, mikäli olet tätä lukemassa.
Tarvis varmaan suojata öljypohja ja tankki ralli-tyylin panssareilla, sekä jarru- ja polttoainelinjat muovilevyllä tai laahuskumilla.
Syheröradan suoralla sai nopeutta 105km/h, mutkissa 0,6G sivuttaista ja jarrutuksissa 0,4G hidastuvuutta. Eli lystiä oli jälleen kertaluokkaa enemmän, mitä siviilinastoilla ajettaessa. Suosittelen kokeilemaan
kulkee piikeillä kuin juna, omaan makuun käytös on turhankin aliohjaava. Totuus taitaa olla, että pitäisi vain olla rohkeutta ajaa ylikovaa mutkiin niin auto kääntyilis kuin ittestään
Vakio kallistuksenvakaaja edessä saattaa olla liian jäykkä tähän hommaan, vaikka näyttäähän tuo mutkissa kallistelevan.
Auto pelasi muuten hyvin, mutta sitten jääradalta löytyi pakoputkenpätkä, joka pomppasi auton alle pystyyn puhkaisten bensatankin
Ehjä tankki on hankittuna odottelemassa motivaatiota. Kiitoksia myyjälle, mikäli olet tätä lukemassa.
Tarvis varmaan suojata öljypohja ja tankki ralli-tyylin panssareilla, sekä jarru- ja polttoainelinjat muovilevyllä tai laahuskumilla.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08