Kun antaa koneelle kieroksia..jäähdytysneste haisee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 13:28
Paikkakunta: Pori

Kun antaa koneelle kieroksia..jäähdytysneste haisee

Viesti Kirjoittaja kepakok »

Eli ohittaessa tai muuten kierroksia antaen..glykolin tuoksahtus tulee sisälle mutta kestää vain ihan hetken..nestettä ei ole tarvinnut lisätä eli vuoto pieni?mistähän sitä kannattaisi alkaa tutkimaan??
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Josko lämmityslaitteen kenno vähän falskaisi, mahtaisiko kanelijauhe auttaa siihenkin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

Tere

Tonttuni lämmityskenno haiskahteli aina vähän kunnes sitten kerran oikein mojovassa ohituksessa.. ..olinkin sitten saunassa... heh

katoppa lämmityskenno .. voi olla aika mukavan näköinen .. ja muutenkin sen glykolin hengittämien ei taida olla kovin terveellistä.
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Ihan selvä lämppärin kennon vuoto, ei kun vaihtoon.

Onnistuu vaihtaan itsekin vaikka ilmastoituun tonttuun, tosin "pientä" kiroilua ja hampaiden kiristelyä saattaa esiiintyä vaihdon aikana työn suorittajalta :wink:
Haulla löytyy varmaan hyviä ohjeita, jos haluaa itse tuohon hommaan ryhtyä.
Ota muuten se kennolle menevä vesiletku irti ennen puhallinta (se helpottaa huomattavasti puhaltimen irroitusta ja etenkin takaisin laittoa), siinä on letkujen välissä pieni klipsi jolla se irtoaa. Toinen asia on se, kuinka kovassa se on. Mulla lähti helposti irti, mutta takaisin sai oikein naputella, eikä silti mennyt klipsiin saakka. Hyvin on silti pysynyt kiinni syksystä asti :)
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11475
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Pahis kirjoitti:siinä on letkujen välissä pieni klipsi jolla se irtoaa.
Tässä kuvassa näkyy nipukka, jota painamalla kynsi vapautuu olakkeen takaa ja liittimen saa auki.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/k ... iiitin.JPG

Kennonvaihtotarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mivilja
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Touko 12, 2007 15:55
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kun antaa koneelle kieroksia..jäähdytysneste haisee

Viesti Kirjoittaja mivilja »

kepakok kirjoitti:Eli ohittaessa tai muuten kierroksia antaen..glykolin tuoksahtus tulee sisälle mutta kestää vain ihan hetken..nestettä ei ole tarvinnut lisätä eli vuoto pieni?mistähän sitä kannattaisi alkaa tutkimaan??
Kun antaa koneelle kierroksia, jäähdytyseste ruiskuaa. - Eli koeajoin 90-luvun puolivälin mallia olevan matalapaineahdetun Saab 9000:n, joka koeajolla kiihdyttelyn jälkeen sytytti jäähdyttimen varoitustekstin. Enkä nyt varsin kovaa ajanut, en siis lähellekään huippunopeutta, vaikka pari kertaa rampista kiihdytinkin. Päästessä pois moottoritieltä huomasi höyrystä, että vesivuoto onkin aika suurta. Turbon lähelläoleva metallinen putki oli alapäästään löystynyt. Myyjä oli sitä mieltä, että oli ollut löysällä ja sitten lian lähtiessä alkanut vuotaa.

Asia on sikäli kesken, että olin jo ostamaisillani auton, mutta tuo toi mutkia matkaan. Toisaalta noki (vähäinen) jäähdytysnesteessä sai epäilemään, että olisiko kyseessä kansivika. Öljyillä oli ajettu melkein normaali vaihtoväli ja ne olivat ok.

Olen ajanut muitakin 90-luvun turboja ja öljyvuodot koneesta ulos ja noki jäähdytysnesteessä näyttäisivät olevan yleinen vaiva...
Vastaa Viestiin