Vieraissa...
Vieraissa...
No nyt on kyllä ihan pakko avautua saabistiveljille tempusta jonka tein toissapäivänä saksassa. Olin menossa työasioissa Lyypekkiin, siis lento hampuriin ja vuokra-autolla loput 60 km perille... sihteeri oli varannut Golfin Avikselle odottelemaan, mutta kun menin autoa noutamaan nousi nuorelle herralle pirunsarvet päähän: Avis nimittäin vuokraa Porscheja Hampurin kentällä..... No mikäs, omilla rahoillani maksoin unelman ja Golfin värisen erotuksen, ja jestas minkä kaunottaren sain: UUSI 520 km ajettu 911 S2 Carrera... Loput arvaattekin, jurposaabisti - porsche 911 - vapaa moottoritienopeus on aika kiva yhdistelmä. Sen voin sanoa että auto ei varsinaisesti tuon vuorokauden aikana päässyt karstoittumaan... ja tuli todettua että Porsche EI rajoita nopeuksiaan nykyään, mittari kävi 300 km/h tuntumassa...
Teille joita vuokrahinta kiinostaa, 215 € / vrk alennuksen kanssa. Oli JOKA PENNIN VÄÄRTI!
Teille joita vuokrahinta kiinostaa, 215 € / vrk alennuksen kanssa. Oli JOKA PENNIN VÄÄRTI!
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Re: Vieraissa...
Porsche ei ymmärtääkseni koskaan ole rajoittanut nopeuksia. Sakemannien herrasmies sopimus jolla valopäät rajoitti nopeudet 250:n , ei koske urheiluautoja Ainakin näin Porschella on asiaa selvennetty.9-5tW kirjoitti:ja tuli todettua että Porsche EI rajoita nopeuksiaan nykyään, mittari kävi 300 km/h tuntumassa...
Ah.
Jummijammi, tuo olisi ns. kivaa. Mitä niitä ulkomaanpäivärahojakaan säästelemään, kun pääsee kokemaan ns. ajamista Tuonkohan takia lähestulkoon kaikilla suurilla vuokraamoilla on erikoisautojakin (pl. Europcar), heh.
1966 Hertz tilasi Shelbyltä paljon Cobra-Mustangeja (350H, musta kultaisin raidoin), niin että jokaiseen Hertzin pisteeseen riitti yksi. Luonnollisesti näitä malleja rapattiin aika tunteettomasti ja muutama yksilö saattoi kokea jopa diskreetin moottorinvaihdoksen (289 kilpaviritettynä ei ollut halpa kone tuolloin). Mutta ajatusleikkinä: olisi varmasti mahtavaa paahtaa viri-viri -Mussella suht. vapailla nopeuksilla, maailman parhailla teillä ja paljon vähäisemmällä liikenteellä..vuokra-autolla.
1966 Hertz tilasi Shelbyltä paljon Cobra-Mustangeja (350H, musta kultaisin raidoin), niin että jokaiseen Hertzin pisteeseen riitti yksi. Luonnollisesti näitä malleja rapattiin aika tunteettomasti ja muutama yksilö saattoi kokea jopa diskreetin moottorinvaihdoksen (289 kilpaviritettynä ei ollut halpa kone tuolloin). Mutta ajatusleikkinä: olisi varmasti mahtavaa paahtaa viri-viri -Mussella suht. vapailla nopeuksilla, maailman parhailla teillä ja paljon vähäisemmällä liikenteellä..vuokra-autolla.
Tästä muuten tuli mieleen ihan sivuseikkana se että kun palautin auton tein sen tankkaamatta sitä, eli vein sen ns. puolella tankilla sisään. Bensaa oli laskun mukaan kulunut noin 35L. Avis veloitti heidän tankkaamastaan bensasta lähes 120€ ! (=Bensan hinta x2.5 + palvelu % + alv % palvelusta...). Siis täyttä ryöstöä, eivätkä varoittaneet etukäteen. Kehoittivat kyllä tuomaan auton tankattuna... Tämä meni firman piikkiin, mutta tulipa opittua tuokin kantapään kautta. Olen toki aiemminkin vuokrannut saksassa autoja, mutta nyt vasta kiinnitin tuohon huomiota laskun suuruuden vuoksi.lucaf kirjoitti:heh, tää oli hyvä, hieno idea ilman mitään vilunkia, olen iloinen puolestasi
arvelen että polttoaine katosi tankista aika rivakkaan tahtiin?
Aviksella on muuten Hampurissa kalleimpana vuokrattavana fun-carina Maserati Spyder GT (390 hp --- 250€ / vrk)... elokuussa tiedossa taas Saksan keikka, joten...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Onkos tuo Maserati samanlainen kun mitä http://www.rental.fi vuokraa 850Eur/Vrk (osakkaille vain 370..)?
http://www.rental.fi/edustus.asp?nro=8
Taitaa noi autojen vuokrahinnat olla saksassa hiukka halvempia?..
Hook
http://www.rental.fi/edustus.asp?nro=8
Taitaa noi autojen vuokrahinnat olla saksassa hiukka halvempia?..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Autovuokrausta
Olin kesätöissä -97 Europcarilla, ja tuo on täyttä totta; vuokra-auto kannattaa ehdottomasti palauttaa täyteen tankattuna. Yleensä firmoissa ei turhista nipoteta, mutta jos polttoainemittari näyttää selkeästi vajausta, edes vähän, se tankataan täyteen seuraavaa asiakasta varten. Ja kyllähän sitä tuli tankattua aika miehekkäitä lukemia uusiinkin autoihin, kun oikein ajan kanssa valutti..muutama markka (silloista rahaa) firman = TJ:n taskuihin.
Myös erillinen noutomaksu saattaa kirpaista, kuin myös tuonti esim. satamaan. Erilaisten alennuksien käyttö on mahdollista, mutta se edellyttää jo alan ammattilaista selättämään eri koodi-yhdistelmät. Autoja ei kannata myöskään kolhia, todella harva otti Suomeen kaikenkattavan vakuutuksen.. Kaikki naarmut & kolhut kannattaa aivan oikeasti tarkistaa ja merkitä autoa haettaessa vuokrasopimukseen, sitä varten niissä on ne piirroksetkin. Mm. kynnyskotelot ja alustan kolhut eivät edes näy kunnolla ja kun puhutaan upo-uusista, max 50tkm ajetuista autoista, ei mikään ole halpaa.
Mutta joops. Loppujen lopuksi niitä autoparkoja taisivat kuluttaa eniten me siirtokuskit ja sitten Lahden World Gamesien -97 varusmieskuljettajat..aika monta uutta Fiat Puntoa oli ajettu kiville, ja intti sai vielä 50% alennuksen kaikista hinnoista.
Ainiin. Tämä on autovuokraamojen sesonkia ja aina ei välttämättä juuri sitä autoa/autoluokkaa ole tarjolla, mitä varattiin. Tällöin automaattisesti pitäisi tarjota seuraavaa luokkaa (VW Golf -> Volvo V70/VW Passat), mutta jos näin ei tapahdu, voi hiukan yskäistä.
Myös erillinen noutomaksu saattaa kirpaista, kuin myös tuonti esim. satamaan. Erilaisten alennuksien käyttö on mahdollista, mutta se edellyttää jo alan ammattilaista selättämään eri koodi-yhdistelmät. Autoja ei kannata myöskään kolhia, todella harva otti Suomeen kaikenkattavan vakuutuksen.. Kaikki naarmut & kolhut kannattaa aivan oikeasti tarkistaa ja merkitä autoa haettaessa vuokrasopimukseen, sitä varten niissä on ne piirroksetkin. Mm. kynnyskotelot ja alustan kolhut eivät edes näy kunnolla ja kun puhutaan upo-uusista, max 50tkm ajetuista autoista, ei mikään ole halpaa.
Mutta joops. Loppujen lopuksi niitä autoparkoja taisivat kuluttaa eniten me siirtokuskit ja sitten Lahden World Gamesien -97 varusmieskuljettajat..aika monta uutta Fiat Puntoa oli ajettu kiville, ja intti sai vielä 50% alennuksen kaikista hinnoista.
Ainiin. Tämä on autovuokraamojen sesonkia ja aina ei välttämättä juuri sitä autoa/autoluokkaa ole tarjolla, mitä varattiin. Tällöin automaattisesti pitäisi tarjota seuraavaa luokkaa (VW Golf -> Volvo V70/VW Passat), mutta jos näin ei tapahdu, voi hiukan yskäistä.
Jees, sama peli. Tuo Rental.fi ei halua ilmeisesti vuokrata autoja kuin jäsenilleen... Ihan ajatusleikkinä: Menopaluu Hampuriin 169€ + hotelli Hampurin liepeillä 50€ + Maserati 250€ + hyvä kaljotteiluilta hefe weissbierin parissa kauniiden saksattarien ympäröimäsnä 0€ (jos kaunotar maksullinen, 300€ ). Yhteensä 460€. En taitaisi vuokrata rental.fi:stä, puhumattakaan vielä siitä että saksassa autolla pääsee ajamaan vähän yli 120:ä....Hook kirjoitti:Onkos tuo Maserati samanlainen kun mitä http://www.rental.fi vuokraa 850Eur/Vrk (osakkaille vain 370..)?
http://www.rental.fi/edustus.asp?nro=8
Taitaa noi autojen vuokrahinnat olla saksassa hiukka halvempia?..
Hook
no joo... vaahtoamista kyllikseen..
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero