Tässä aukoessani eristeitä ihan muutenkin vaan huomasin että omassa 900 on rikki se lävientikumi josta menee läpi ryypyn vaijeri ja vaihdevisuston tanko.
Milläs korjata tämä kunnolla?
Kumi joutuu joustamaan aika paljon koska vaihdevivuston tanko liikkuu eteen ja taakse sekä vielä pyörii.
Olen todennut, että vanhemmissa malleissa joissa käsijarru on edessä, tämä kumi kestä paremmin.
Se olis ihan hyvä saada kuntoon että ei tuu vettä sisälle.
Haitarikumi
Haitarikumi
SAAB
korjattu on
Nin korjattu on nyt sitten tämäkin.
Joskus aiemmin huamsin olevan tämän vähän rikki, ja vedin sen sitten kokonaan hajalle.
Nyt koprjasin sen eräästä astianpesukoneesta ottamallani haitarikumilla ja teipillää.
Joskus aiemmin huamsin olevan tämän vähän rikki, ja vedin sen sitten kokonaan hajalle.
Nyt koprjasin sen eräästä astianpesukoneesta ottamallani haitarikumilla ja teipillää.
SAAB
Vaihteensiirtoakselin kiillotus kuminkohdalla, automattoa tms sopivalle kiepille akselin ympärille, että luistaa nahkeasti, nippusiteet sisäja ulkopuolelle keveästi ja sikaflex tms. kiinni siihen vanhaan läpivientiin. Tulee paljon hiljaisempi ja ei tuu vedet sisään ja ei murru ja vaadi huoltoo. Näin on korjattu aina ja toimii ! 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147