ahtopaine mittarin jälki asennus?
ahtopaine mittarin jälki asennus?
yksinkertaisesti nyt on maptun stage1 pellin alla ja tekis mieli seurailla ahtopaineita. tosin asennuksen hinta ratkaisee kiinnostaako ne ahtopaineet sittenkään
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Tuskin kuitenkaan Autogage... Autogauge on taas se halpamerkki. Autogage on Autometerin(jenkkifirma) laatutuote ja hinnat n 50 - 80€ per mittari. Mutta en siis tarkoita sitä, etteikö nuo halpaversiotkin toimisi erittäin hyvin.saabracing kirjoitti:osta vaikka autogagen mittari noin ~20 euroa
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
No, jos hinta ratkaisee laittaako mittaria vai ei, niin halvemmaksihan´tulee toi autokake
ja jos se mittari ei toimi, niin kiikuttaa sen takasi liikkeeseen ja ottaa uuden tilalle ja jos sekään ei toimi, niin hakee vielä yhden ja kokeilee sillä...
Noin mulle sano myyjä ja kyllä mulla on ainakin ajanut sen asian mihin sen hommasin...
ja jos se mittari ei toimi, niin kiikuttaa sen takasi liikkeeseen ja ottaa uuden tilalle ja jos sekään ei toimi, niin hakee vielä yhden ja kokeilee sillä...
Noin mulle sano myyjä ja kyllä mulla on ainakin ajanut sen asian mihin sen hommasin...
Re: ahtopaine mittarin jälki asennus?
Mitenkäs pelittää Maptun - onko ilmennyt mitään ei toivottavia ominaisuuksia asennuksen jälkeen? Pistähän kokemuksia. Miten asennus sujui ja missä laitoit?msp kirjoitti:yksinkertaisesti nyt on maptun stage1 pellin alla ja tekis mieli seurailla ahtopaineita. tosin asennuksen hinta ratkaisee kiinnostaako ne ahtopaineet sittenkään
Tuosta mittarista - sinähän saat siihen originaalin ahtopainemittarinkin, mutta se edellyttää koko mittariston vaihtoa eli se saattaa viedä hieman kiinnostusta paineenvaihteluiden seurantaan - maksaa muistaakseni (tästä en ole varma) n. 600 ekee.
-Bob-
Muistaakseni tuo orkkis ahtopainemittari ei näytä suoraan painetta vaan jotain muuta öööö en vaan muista mitä
Autoa ostaessani (1.8t) kysyin paljonko tuo mittari maksaa niin ainakin Länsiauto Espoossa sanoivat ettei sitä saa siihen kuin ostamalla 2.0t koneisena!
Jouduitko palauttamaan orkkisboxin vai suoritetaanko softan vaihto OBD portin kautta?
Kiinnoistais niin pirusti jo nyt heittää tuo softa sisään
Autoa ostaessani (1.8t) kysyin paljonko tuo mittari maksaa niin ainakin Länsiauto Espoossa sanoivat ettei sitä saa siihen kuin ostamalla 2.0t koneisena!
Jouduitko palauttamaan orkkisboxin vai suoritetaanko softan vaihto OBD portin kautta?
Kiinnoistais niin pirusti jo nyt heittää tuo softa sisään
Totta tuokin - tuon originaalin "ahtopainemittarin" lukema muodostetaan ilmamassamittarilta saatujen arvojen perusteella - laskennallisesti.treidaaja kirjoitti:Muistaakseni tuo orkkis ahtopainemittari ei näytä suoraan painetta vaan jotain muuta öööö en vaan muista mitä :
Eli suoranainen ahtopainemittari se ei siis ole.
-Bob-
Tarvitaanko sitä ahtopainemittaria?
Minulla on 1.8t ja nyt keskiviikkona tulee sitten (Jos liike ehtii tekemään) Hirschin lastu. Onko siitä mittarista todellista hyötyä, että näkee parhaimman vääntöalueen tms., vai onko se se vaan siinä kuriositeettina siinä mittaristossa?
Itse en siis mitään rata-autoa ole rakentelemassa, mutta kiinnostaa hieman tämä aihe.
Itse en siis mitään rata-autoa ole rakentelemassa, mutta kiinnostaa hieman tämä aihe.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Missä tilanteessa se mittari antaa viitteitä ongelmista?
Vai onko silloin liian myöhäistä, kun tällainen maallikko alkaa mittarin näyttämästä ongelmia arvailemaan? Itse en osaa noille nykyautoille mitään tehdä, joten liikkeessä ne kaiken kuitenkin joutuu tekemään.
Re: Tarvitaanko sitä ahtopainemittaria?
Eipä siitä juuri hyötyä ole - ei ainakaan minun mielestäni. Taitaapi Saab olla melkein ainoita, jossa vakiona on tuon tyyppinen mittari, vaikka hyvin monessa autossa turbo onkin.Saabel kirjoitti:Minulla on 1.8t ja nyt keskiviikkona tulee sitten (Jos liike ehtii tekemään) Hirschin lastu. Onko siitä mittarista todellista hyötyä, että näkee parhaimman vääntöalueen tms., vai onko se se vaan siinä kuriositeettina siinä mittaristossa?
Itse en siis mitään rata-autoa ole rakentelemassa, mutta kiinnostaa hieman tämä aihe.
Vahvasti kosmeettiselle puolelle menee perustelut, varsinkin tuon alkuperäisen mittarin käyttäytymistä kun voi vain arvailla, kun laitat viritysosia.
Niin, sitähän mun piti tulla vaan sanomaan
että huomenna saan auton ulos huollosta ja pääsee kokeileen Hirshin-poikien tekelettä. Huoltomies sanoi puhelimessa, että se "lentää" nyt...
Nythän se nähdään minne asti ne on lentäneet, kun tankki oli täynnä huoltoon viedessä....
Joka tapauksessa kutkuttaa ajatus tuosta "lentävästä autosta" ja taidanpa vain ihan ohimennen suunnistaa (luultavasti sen huoltoaseman kautta) moottoritielle pienelle koeajolle. Ehkäpä se just onkin parempi, että keskittyy ikäänkuin liikenteeseen (kiihtyvyyden paranemiseen) eikä niihin turbo-mittareihin.
Nythän se nähdään minne asti ne on lentäneet, kun tankki oli täynnä huoltoon viedessä....
Joka tapauksessa kutkuttaa ajatus tuosta "lentävästä autosta" ja taidanpa vain ihan ohimennen suunnistaa (luultavasti sen huoltoaseman kautta) moottoritielle pienelle koeajolle. Ehkäpä se just onkin parempi, että keskittyy ikäänkuin liikenteeseen (kiihtyvyyden paranemiseen) eikä niihin turbo-mittareihin.
Re: Niin, sitähän mun piti tulla vaan sanomaan
Laitappa kommentit kun pääset kokeilemaan Saabia.Mikä firma lastuamisen teki ja oliko kuinka arvokas????Saabel kirjoitti:että huomenna saan auton ulos huollosta ja pääsee kokeileen Hirshin-poikien tekelettä. Huoltomies sanoi puhelimessa, että se "lentää" nyt...
Nythän se nähdään minne asti ne on lentäneet, kun tankki oli täynnä huoltoon viedessä....
Joka tapauksessa kutkuttaa ajatus tuosta "lentävästä autosta" ja taidanpa vain ihan ohimennen suunnistaa (luultavasti sen huoltoaseman kautta) moottoritielle pienelle koeajolle. Ehkäpä se just onkin parempi, että keskittyy ikäänkuin liikenteeseen (kiihtyvyyden paranemiseen) eikä niihin turbo-mittareihin.
terv.mikkoma
It`s alive !!!
Eli tarkoittaa sanoa, että toimii.. Pikkuisen ehdin tuossa lämpimällä moottorilla tehdä vetoja, niin täytyy sanoa, että uskomattoman kepeästi lähtee nyt 0-100 km/h, mutta minulle tärkeinpinä oli sitten nämä ohitusnopeustilanteet (80-120).
Lastutus tehtiin Behermanin Saab-korjaamolla Brysselissä.
Lastu on Hirsch Steg 1 ja asennuksineen maksoi 1330 euroa.(Auto 07/2003 9-3 SS 1,8t ARC)
Entiset arvot 150 hv ja 240 nm
Nykyiset 195 hv ja 310 nm
Kokonaisuutena voisi sanoa, ettei siinä mitään "repivää" tunnetta tule kiihdytyksissä, vaikka ero onkin selkeä. Se vain tuntuu hassulta, että kierrokset nousee niin nopeasti---->auto kiihtyy. Kuvailisin sitä sanalla kepeä.
Lastutus tehtiin Behermanin Saab-korjaamolla Brysselissä.
Lastu on Hirsch Steg 1 ja asennuksineen maksoi 1330 euroa.(Auto 07/2003 9-3 SS 1,8t ARC)
Entiset arvot 150 hv ja 240 nm
Nykyiset 195 hv ja 310 nm
Kokonaisuutena voisi sanoa, ettei siinä mitään "repivää" tunnetta tule kiihdytyksissä, vaikka ero onkin selkeä. Se vain tuntuu hassulta, että kierrokset nousee niin nopeasti---->auto kiihtyy. Kuvailisin sitä sanalla kepeä.
Re: ahtopaine mittarin jälki asennus?
Otsikosta huvittuneena nostan vanhaa ketjua ja kysyn, onko kenelläkään tiedossa mistä saisi pienemmän kuin 52mm halkaisijalla olevan ahtopainemittarin? Teollisuuskäyttöön varmasti löytyy, mutta entäpä tällainen taustavalaistu versio autokäyttöön?
Omat googletustaidot eivät tuoneet tulosta.
Omat googletustaidot eivät tuoneet tulosta.
9³ 1,8t SC BSR