+ vähän turhan tiukalla imo... mikäli silmäni oikein näkevät niin näyttäisi olevan oikealta puolen jo kankaan sisässä lintassa, mahdollisesti murtunutkin. Taitaa lähinnä rikastukseen vaikuttaa.
Viimeksi muokannut HM, Su Heinä 24, 2005 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulipa noista kuvista vielä mieleen että turkasen huonolla pidolla on monet autot. Tuossa "etelän reissulla" eksyin syrjäiselle purkaamolle jossa kävin muutamaa kaasarisaappia roplaamassa ja järjestään jokaisessa niissäkin oli haitariputkessa karstaa ja öljyä, kaasari imupuolelta aivan mustana sisuksia myöten.
Tuo on lähinnä merkki siitä että ilmaputsarin ämpäriin ei ole muistettu tai osattu vaihtaa filtteriä sitten koskaan. Filtteri kun menee tarpeeksi tukkoon niin kaasari alkaa niissä kaasutinkoneissa, joissa huohotusletku menee ämpärille, imemään sitä venttiilikoneiston katkua ja öljyä kaasuttimeen enemmän kuin on tarve.
Jotkut syyttävät EGR:ää tuosta kaasuttimen karstaantumisesta, mutta siitäpä se ei johdu. Kaasuttimen "nokeentuminen" myös veltostuttaa auton ja aiheuttaa muutenkin käyntiongelmia.
Myös oma cee oli hyvästi mustana silloin joskus sen ostaessa.
Tässä pdf:ssä sivulla 19 mainitaan vuosimallissa 84 olevan tuonne ryypylle imuputkesta menevä letku, joka tuo esilämmitettyä ilmaa ryypylle. http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/2_description.pdf
Ryypyn luona menee samaan paikkaan kuin sinulla, mutta liitäntä imuputkeen on erilainen.
HM kirjoitti:
Jotkut syyttävät EGR:ää tuosta kaasuttimen karstaantumisesta, mutta siitäpä se ei johdu. Kaasuttimen "nokeentuminen" myös veltostuttaa auton ja aiheuttaa muutenkin käyntiongelmia.
Myös oma cee oli hyvästi mustana silloin joskus sen ostaessa.
Samoin oli mulla, mutta onkin hyvällä huolenpidolla parantunut vuosien aikana. Ja eihän tolla EGR:llä pitäisi olla mitään tekemistä kaasarin karstoittumisen kanssa, kun se tulee imusarjaan kaasarin jälkeen. Ja kuinkahan monessa kaasarisatkussa EGR-venttiili ylipäätään enää toimii? Omassani se oli täynnä karstaa ja jumiutunut puoliksi auki.
okaalto kirjoitti:Ja kuinkahan monessa kaasarisatkussa EGR-venttiili ylipäätään enää toimii? Omassani se oli täynnä karstaa ja jumiutunut puoliksi auki.
Todennäköisesti se on aika monessa jollain tapaa jumiutunut jos ei ole koskaan "nuohottu" tai uusittu, ja harvemmin sitä kukaan uusiikaan.