Attention!! (kaasarikoneiden omistajat)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Attention!! (kaasarikoneiden omistajat)

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

..tästä letkusta siis kyse. Kuuluuko sen olla siellä? :?
(Auto -84 900, solexilla)

Kuva
Kuva
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

KYLLÄ älä kysy miksi ... 2kpl kaasareita tallissa ja molemmissa letku juuri noin....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Eläs äijjä upi! 8)

Kuuluu olla noin. Tosin saisi olla jotain muuta kuin tuota murenevaa naftaletkua...
#2274
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu kumiletkua näyttää miulla olevan! :lol: :lol:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

+ vähän turhan tiukalla imo... mikäli silmäni oikein näkevät niin näyttäisi olevan oikealta puolen jo kankaan sisässä lintassa, mahdollisesti murtunutkin. Taitaa lähinnä rikastukseen vaikuttaa.
Viimeksi muokannut HM, Su Heinä 24, 2005 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2274
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Tulipa noista kuvista vielä mieleen että turkasen huonolla pidolla on monet autot. Tuossa "etelän reissulla" eksyin syrjäiselle purkaamolle jossa kävin muutamaa kaasarisaappia roplaamassa ja järjestään jokaisessa niissäkin oli haitariputkessa karstaa ja öljyä, kaasari imupuolelta aivan mustana sisuksia myöten.

Tuo on lähinnä merkki siitä että ilmaputsarin ämpäriin ei ole muistettu tai osattu vaihtaa filtteriä sitten koskaan. Filtteri kun menee tarpeeksi tukkoon niin kaasari alkaa niissä kaasutinkoneissa, joissa huohotusletku menee ämpärille, imemään sitä venttiilikoneiston katkua ja öljyä kaasuttimeen enemmän kuin on tarve.

Jotkut syyttävät EGR:ää tuosta kaasuttimen karstaantumisesta, mutta siitäpä se ei johdu. Kaasuttimen "nokeentuminen" myös veltostuttaa auton ja aiheuttaa muutenkin käyntiongelmia.

Myös oma cee oli hyvästi mustana silloin joskus sen ostaessa.
#2274
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tässä pdf:ssä sivulla 19 mainitaan vuosimallissa 84 olevan tuonne ryypylle imuputkesta menevä letku, joka tuo esilämmitettyä ilmaa ryypylle.
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/2_description.pdf
Ryypyn luona menee samaan paikkaan kuin sinulla, mutta liitäntä imuputkeen on erilainen.

Sisällyluettelo:
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/list.htm

Dokumentin kaikki luvut yhtenä pakettina (6 MB):
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/saab_carburettors.pdf
Viimeksi muokannut jus, To Touko 15, 2008 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kiitos!

Vähän ihme kuva se tuossa vaan oli, ihan niin kuin se letku häviäisi sinne haitariputken sisään..? :lol:
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

HM kirjoitti: Jotkut syyttävät EGR:ää tuosta kaasuttimen karstaantumisesta, mutta siitäpä se ei johdu. Kaasuttimen "nokeentuminen" myös veltostuttaa auton ja aiheuttaa muutenkin käyntiongelmia.

Myös oma cee oli hyvästi mustana silloin joskus sen ostaessa.
Samoin oli mulla, mutta onkin hyvällä huolenpidolla parantunut vuosien aikana. 8) Ja eihän tolla EGR:llä pitäisi olla mitään tekemistä kaasarin karstoittumisen kanssa, kun se tulee imusarjaan kaasarin jälkeen. Ja kuinkahan monessa kaasarisatkussa EGR-venttiili ylipäätään enää toimii? Omassani se oli täynnä karstaa ja jumiutunut puoliksi auki.
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

okaalto kirjoitti:Ja kuinkahan monessa kaasarisatkussa EGR-venttiili ylipäätään enää toimii? Omassani se oli täynnä karstaa ja jumiutunut puoliksi auki.
Todennäköisesti se on aika monessa jollain tapaa jumiutunut jos ei ole koskaan "nuohottu" tai uusittu, ja harvemmin sitä kukaan uusiikaan.
#2274
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Eks toi o se ahtopaine letku?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Vastaa Viestiin