Tarkoitus on tehdä vaihteistoremonttia syksyn mittaan tuohon satkuun.
Kun moottorikin tulee samalla nostettua pois, niin ajattelin avata myös
sen ja pistää uusia osia sen mukaan kuin näyttää olevan tarpeen.
Moottori on siis tämä paljon keskustelua herättänyt 2.1:nen ja tuntuu olevan
ihan tyypillinen, koska kylmän moottorin ääni on melkoisen karkea.
Nyt sitten varsinaiseen asiaan, eli kannattaisikohan tuohon vaihtaa myös männät? Vai meneekö rahat ihan hukkaan?
Ajatuksena oli, että saisin koneeseen vähän siistimmän käyntiäänen.
Kiinnostaisi tietää, että onko joku vaihtanut mäntiä 2.1:een tuon karkean
käynnin takia ja muuttuiko ääni siistimmäksi? Öljyä kone ei syö ja
tehotkin tuntuu olevan tallessa, eli eihän noita mäntiä periaatteessa tarvitsisi
vaihtaa, mutta tuo kylmän moottorin ääni vähän kiusaa.
Auto on vuosimallia -92 ja ajettu noin 300000km.
900 2.1 männät
900 2.1 männät
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
2.1 männät kuuluivat vuosi sitten olevan 150 ekee kipaleelta, jäi ostamati. Jos siellä on puristukset ok ja se ei syö öljyä, en tekis mitään.
Muok: merkkitiskillä ne olivat 3 numeroisia ja kolmosella alkavia mäntien hinnat, varaosatiskin kaveri vaan puhu ettei niitä kovin paljoa ole myyty
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Muok: merkkitiskillä ne olivat 3 numeroisia ja kolmosella alkavia mäntien hinnat, varaosatiskin kaveri vaan puhu ettei niitä kovin paljoa ole myyty
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Patarauta on påp.
Jos puristusmittauksella saa tehtaan antamat lukemat, tai lähes oikeat sekä ne on tasaiset kaikissa sylintereissä, en tekisi mitään. Jos puristuksissa on heittoa, kone syö öljyä yli litran/1000km ja ääni kuulostaa enemmän dieselmoottorilta, kuin bensiiniltä voisi koneremppaa ajatella.
Tommosen 2.1:n tietysti voi muuttaa tekniikan vaihtona matalapaineturboksi tai täyspaineiseksi ja samalla siihen turbokoneeseen saisi jo nuo himoitut 2.1-koneen osatkin, eli kannen ja imusarjan. Niissähän on tunnetusti isommat kanavat, kuin 2.0:n koneissa. Tämä tie ei ole ehkä ihan helpoin tie, mutta varmasti saa autosta entistä kulkevamman pelin.
Tommosen 2.1:n tietysti voi muuttaa tekniikan vaihtona matalapaineturboksi tai täyspaineiseksi ja samalla siihen turbokoneeseen saisi jo nuo himoitut 2.1-koneen osatkin, eli kannen ja imusarjan. Niissähän on tunnetusti isommat kanavat, kuin 2.0:n koneissa. Tämä tie ei ole ehkä ihan helpoin tie, mutta varmasti saa autosta entistä kulkevamman pelin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01