Ruoste ovissa (..+ muut ongelmat)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Irtoileva letku: Osta uusi venakopan huohottimen tiiviste.

By-pass on ainakin "uudella" paikalla, eli taitaa olla Trionic (ei imm:ua, vaan MAP-anturi). IMM on ilmanputsarikotelon jälkeen turbon imuletkussa kiinni, siis LH-jetillä olevissa tontuissa.

Akun irroitus nollaa koodit, eli valon kuuluukin sammua. Liitinten irroittelu ei tähän auta. Jos/kun syttyi uudelleen, on vika vielä päällä. Koska syttyi vasta hetken ajon jälkeen, valistunut veikkaus on lambdan oppimisvika.

Jos valo kerran palaa, niin kyllä tuosta koodit saa luettua vaikka merkkiliikkeen pikahuollossa parilla kympillä (tuurilla saa ilmaiseksi). Koodien luvun jälkeen helpottuu vähän "arvailu" vian aiheuttajasta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

V.J.S kirjoitti:
jyrmy kirjoitti:
tontur kirjoitti: Vieläkö siinä palaa se "check engine" valo?
Juu palaahan se.. ...

Pitääpi yrittää keksiä jotain tolle turbolle..
No enpä usko että on turbon vika jos Check Engine loimottaa ja auto ei kulje...Samalla kuin resetoit ABS-koodit/vaihdatit anturin, olisi ollut hyvä lukasta myös koodit moottorinohjaukselta (onko tuo minkä ikäinen?). IMM-vika vaikuttaa mahdolliselta, jos auto ei kulje ja Check Engine palaa. Pikahoidoksi CRC:tä IMM:n liittimeen, sitten ota akku irti pariksi minuutiksi, niin pitäisi koodit nollaantua. Jos ei valo enää syty ajossa, niin homma hoidettu.
Sori :oops: tarkoitin vain, että käyttöohjekirjassa lukee, kun CE- valo palaa on moottorin teho alentunut tai jotakin sinne päin....
Tää kirjallinen ulosanti on vähän hakusessa 8)
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Jees.. Pitääpi siis käydä huomenna luetuttamassa toi vikakoodi, mut tosiaan enemmän mua toi paineiden katoaminen harmittaa kun tuo palava CE-valo, jos jollain siis ois apua tohon niin hieno homma ois. Eli turboviisari värähtää siihen keltasen puoleen väliin aika tarkalleen ja siihen jää kunnes kaasua höllää.. Kääk. :x
Tohon aikasempaan vielä, sen antennin pitäisi siis kadota kokonaan näkyvistä? Se alin pykälä ei siitä liikahda mihinkään.. Ja pitäis auttaa jos haen uuden piiskan Motonetistä? Pitää vissiin sielläkin huomenna käydä.
Ja toi venakopan huohottimen tiiviste = venakopan tiiviste jos Motonetistä ostan? Osa 27-5179, hinta 13.9e.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jyrmy kirjoitti:Ja toi venakopan huohottimen tiiviste = venakopan tiiviste jos Motonetistä ostan? Osa 27-5179, hinta 13.9e.
Ei. Jos ostat Motonetistä, osta 27-0100 Huohotinputken tiiviste 12mm venttiilikoppaan 2.02 eur. Todennäköisesti saat silloin kumin, joka ei kestä öljyä ja on muutaman kuukauden päästä samanlainen löysä kuin tuo nykyinenkin.

Merkkiliikkeestä saat jämptimmän kumin neljällä eurolla, se kestää olennaisesti pidempään muuttumatta velliksi.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9786#89786
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Suosittelen kysymään ovien maalausta ja samalla sisäpuolista ruostesuojausta Korson juna-aseman kupeessa olevasta Jormakan korjamosta. Mielestäni ko. putiikki maalasi tonnarimme ovet kohtuullisen hyvin. Suosittelen kuitenkin varmistamaan, että käyttävätkö he hiekkapuhallusta vai hientaa sekä ruosteenpoistomömmöjä.

Jos maalautat, niin maalauta ovet kylkilistasta alas asti, sekä lokasuojasta lokasuojaan. Samalla kannatta harkita ovien alaosien maalausta sisäpuolelta (ovitiivisteen alapuolelta).

Ford-huolto Jormakan Korjaamo Oy
Urpiaisentie 7, 01450 VANTAA
Puhelin: 09-8726487

-Make
ps. ko. putiikki maalasi ja ruostesuojasi tonnarimme ovet kesällä 2004 (takuukorjauksena toisen putiikin töpeksinnän vuoksi ts. toinen putiikki maksoi ovien uudelleen maalauksen ja ruostesuojauksen).
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

mjpelkon kirjoitti:Moi,
Jos maalautat, niin maalauta ovet kylkilistasta alas asti, sekä lokasuojasta lokasuojaan. Samalla kannatta harkita ovien alaosien maalausta sisäpuolelta (ovitiivisteen alapuolelta).
Juu pitää kysellä, kiitos. Katotaas, mitä hinnaksi sanovat, ei vaan oo ihan halpaa lystiä tuollainen :?
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Jeps, vika selvitetty & korjattu, imuilman lämpötila-anturi vaihettiin.. Väitti että sisään tulee 8-asteista ilmaa ja jotain.. Jesh, nyt ku vielä noille paineille keksitään jotain.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja samalla, kun vaihdat sen alkuperäisen kummin (4,30e) siihen venakoppaan niin tarkista, ton takaiskuventtiilin toiminta.(8.20e)9-5 malli, tonnariin ei enään saa :( (se valkoinen mötikkä siinä ohuessa letkussa). :?
Mulla tais ainakin loppua tuo pieni kostuminen 4pytyn kulmilta, kun poistin ahtopaineet 229kpa mäntien väärältä puolelta. (eli vanhasta näkyi ja tuuli läpi). :o
No toivotaan, että näin on (vielä ei ainakaan oo tihkunut) :) :D
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Kurko kirjoitti:Ja samalla, kun vaihdat sen alkuperäisen kummin (4,30e) siihen venakoppaan niin tarkista, ton takaiskuventtiilin toiminta.(8.20e)9-5 malli, tonnariin ei enään saa :( (se valkoinen mötikkä siinä ohuessa letkussa). :?
Höö, mites sen tarkastan? Prkl ku pitää olla :hölömö:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No vaikka puhalla siihen.
Venakopasta läpälle ilma menee läpi, ja toistepäin ei. :!:
Jos menee läpältä venakoppaan niin vaihda. Muuten on aahdot alakerrassa. :(

Tuo ei ole kylläkään tuo sun ahto-ongelma vika , vaan kannattaa tarkistaa ihan muuten vaan. :)
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

jyrmy kirjoitti:
mjpelkon kirjoitti:Moi,
Jos maalautat, niin maalauta ovet kylkilistasta alas asti, sekä lokasuojasta lokasuojaan. Samalla kannatta harkita ovien alaosien maalausta sisäpuolelta (ovitiivisteen alapuolelta).
Juu pitää kysellä, kiitos. Katotaas, mitä hinnaksi sanovat, ei vaan oo ihan halpaa lystiä tuollainen :?
No katos, kävin Korsosta kyselemässä, neljä-viissataa maksais kaikki ovet listasta alaspäin, kuulostaa jo paljon paremmalta ku viime paikassa. Pitää varmaankin Jormakan puoleen siis kääntyä 8)
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Firges9000 kirjoitti: Jos antenni ei toimi silloinkaan, hanki Motonetista uusi piiska, jonka ujutat sisään. Poistetun tilalle.
Jeps, ostin motonetistä piiskan ja tyytyväisenä rupesin vanhaa poistamaan.. Mutta eipä se lähtenytkään irti. Otin mutterin ja kumirenkulan irti, ainakin noiden
http://www.thesaabsite.com/9000/9000faq ... na%20Mast?
ohjeiden mukaan maston pitäisi lähteä ihan vetämällä? noup.. se painuu kyllä vähän vielä alemmas kun mitä se alunperin oli ja heiluu joka suuntaan, mutta ylös ei tule millään. Reiän alapuolella on myös vielä joku muovibiusa tiivistämässä, ehkä se ottaa kiinni. KÄÄK.
Vastaa Viestiin