Koni FSD iskarit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Koni FSD iskarit

Viesti Kirjoittaja nerola »

Mielen kiintoinen uutuus :? Mainos taisi olla moottori-lehdessä.
Saakohan saabiin...
En saanut linkkiä, mut koni.com ja paina naista
eki saabi 9-3s -00 2.0t
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Jos osasin nyt oikein katsoa ja etsiä, niin näyttäisi saavan 9-3 SS:ään. :wink: Mutta ei taida olla muihin Saab-malleihin vielä. :?

Mitähän luokkaa noiden hinta oikein on? Ilmeisesti on kyseessä kehittyneempi tekniikka, mutta miten sitten kestävyys? Saakohan noita jo täältä Suomesta? :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Se jäi kysymättä, että miten teillä muilla -98-00 vuosimallin 9-3 turbon omistajilla on alustat kestäneet kilometreissä? Tarkoitan siis ihan vakioalustaa. Olisi hyvä syy vaihtaa sitten, jos entinen alkaa antamaan periksi. :) Kilometrejä on 110 000km kasassa tällä hetkellä.

Muistaakseni vähän aikaa sitten taas jälleen kerran oli keskustelua OG9-3/NG900:n alustoista, että joillakin olisi kestäneet muistaakseni n. 200 000 kilometriin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

juhokare kirjoitti:Se jäi kysymättä, että miten teillä muilla -98-00 vuosimallin 9-3 turbon omistajilla on alustat kestäneet kilometreissä? Tarkoitan siis ihan vakioalustaa. Olisi hyvä syy vaihtaa sitten, jos entinen alkaa antamaan periksi. :) Kilometrejä on 110 000km kasassa tällä hetkellä.

Muistaakseni vähän aikaa sitten taas jälleen kerran oli keskustelua OG9-3/NG900:n alustoista, että joillakin olisi kestäneet muistaakseni n. 200 000 kilometriin.
112 tkm mittarissa ja takaiskarit vaihdettu (vuoti) 10tkm sitten. Etupää aivan loppu uudet jouset ja iskarit pitäisi laittaa. Etupäässä lähinnä keinumista ja pito ongelmaa.
Auto -01
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Muistin väärin, ja sekoitin kytkimeen. :D ProCaarista sanoivat tosiaan, että siinä 70-120 tkm välillä alkaa takaiskarit vuotamaan. Pitäisi varmaan ensi huollossa katsottaa huoltajilla takaiskarit.

Mistä muuten olette tilanneet näitä Koneja mm.? Koni Sport Kit pitäisi olla peruspaketti omaan autooni, mutta oliko näin, että Bilsteinin Sportit tai Sprintit olisivat halvemmat, mutta laadultaan samaa tasoa? Ja sitten Einbach (vai miten se kirjoitetaan) kiinnostaisi myös aikalailla, ja miksei Sachsin jotkut Sportit. :wink: Mistä näitä saisi jopa klubihintaan - vai onko sellainen edes mahdollista vielä? :) Ja Riku taisi mainita, että laadukkaammat merkit kestäisivätkin jopa n. 200 000 km. 8O Eli ei se kovin huono sijoitus olisi, jos stagettaisi omaani ensi keväänä vielä lisäksi, kun pitoakin alkaa jo olemaan, niin pysyisi stabiilimpana Saabbaani. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

juhokare kirjoitti:Muistin väärin, ja sekoitin kytkimeen. :D ProCaarista sanoivat tosiaan, että siinä 70-120 tkm välillä alkaa takaiskarit vuotamaan. Pitäisi varmaan ensi huollossa katsottaa huoltajilla takaiskarit.

Mistä muuten olette tilanneet näitä Koneja mm.?
Itse tilasin pari päivää sitten täältä. https://www.partsforsaabs.com/ Hinta kuluineen saman verran kun Suomessa halvimmilla jälleen myyjillä ja mukaan tulee 4 Powerflexin puslaa jotka maksavat n. 100€.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Onko tuo luotettava firma, ja onko palvelu pelannut, ja missä päin Eurooppaa tämä firma sijaitsee? Kauanko osien saaminen tilauksesta kestää? Onnistuuko myös tavaroiden palauttaminen, jos eivät olisi kelvollisia?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin, ja paljonko on Iso-Britannian punta euroissa? Onko se jotain ehkä n. 0,7 vai jopa 1,5? :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

juhokare kirjoitti:Niin, ja paljonko on Iso-Britannian punta euroissa? Onko se jotain ehkä n. 0,7 vai jopa 1,5? :D
Noilla sivuillahan pystyy valitsemaan oikealta valuutaksi euron eli näkee hinnat suoraan euroissa. Myös toimitusmaksujen hinnat näkee euroissa.
Ja ilmeisesti täälläkin on useampi ihminen tilannut tuolta tavaraa !? Ilmeisesti positiivisia kokemuksia ja luotettava firma.
Ja toimitusajaksi tuolla mainittiin 5-9 päivää. Mulle toisaalta sama kunhan ennen kevättä tulee vieterit.. ennen talvea niitä ei kuitenkaan tule alle laitettua.

Ja kokemukset firmasta tässä vaiheessa pelkästään erittäin positiivisia, varmistivat mm. kahteen kertaan kumman kätiset matot haluan ja toimituksen etenemisestä on informoitu jatkuvasti.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

juhokare kirjoitti:Muistin väärin, ja sekoitin kytkimeen. :D ProCaarista sanoivat tosiaan, että siinä 70-120 tkm välillä alkaa takaiskarit vuotamaan. Pitäisi varmaan ensi huollossa katsottaa huoltajilla takaiskarit.

Mistä muuten olette tilanneet näitä Koneja mm.? Koni Sport Kit pitäisi olla peruspaketti omaan autooni, mutta oliko näin, että Bilsteinin Sportit tai Sprintit olisivat halvemmat, mutta laadultaan samaa tasoa? Ja sitten Einbach (vai miten se kirjoitetaan) kiinnostaisi myös aikalailla, ja miksei Sachsin jotkut Sportit. :wink: Mistä näitä saisi jopa klubihintaan - vai onko sellainen edes mahdollista vielä? :) Ja Riku taisi mainita, että laadukkaammat merkit kestäisivätkin jopa n. 200 000 km. 8O Eli ei se kovin huono sijoitus olisi, jos stagettaisi omaani ensi keväänä vielä lisäksi, kun pitoakin alkaa jo olemaan, niin pysyisi stabiilimpanaSaabbaani. :)

Mulla oli 145tkm kun vaihdon konit 2005 keväällä.
Taka iskarit oli hieman vuotaneet, edessä ei.
Iskarit toimivat kohtalaisesi vakioksi ja niin paljon ajetuiksi.
Jopa katsastuksen testin mukaan, kuin uudessa autossa :?:

Pisteet konin sportkitille, säädettävyys hyvä ominaisuus.

3vuoden kokemus ventolla koneista, silloin myyjä sanoi , että konit
mahdollista korjata, jos hajoaa.
Oliko n.200mk/iskari sillon n.5v. sitten.
Tuttavilla koneista vuosien kokemus ei murheita. :D
eki saabi 9-3s -00 2.0t
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Omassa og9-3:ssa iskarit+jouset vaihtuivat 106tkm kohdalla, jolloin takaiskarit vuosivat ja olivat ihan loppu.
Tilalle laitoin SachsPerformanceSetin (iskarit+jouset) -30mm. Ihan mukava paketti, mukava nimenomaan - ei kova.
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

tevisu kirjoitti:Omassa og9-3:ssa iskarit+jouset vaihtuivat 106tkm kohdalla, jolloin takaiskarit vuosivat ja olivat ihan loppu.
Tilalle laitoin SachsPerformanceSetin (iskarit+jouset) -30mm. Ihan mukava paketti, mukava nimenomaan - ei kova.
Ootko pannut uretaanipuslat ??
Jos niin muuttuiko miten?
eki saabi 9-3s -00 2.0t
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

nerola kirjoitti: Ootko pannut uretaanipuslat ??
Jos niin muuttuiko miten?
Samalla laitettiin tosiaan nuo PU-puslat. PCS:n Rikun suosituksen mukaan. Joku paikka jäi ilman PU-puslia, mutta "kriittiset" paikat käytiin läpi. Muutosta hieman vaikea sanoa, kun ei tiedä mikä meni alustasarjan piikkiin ja mikä PU-puslien.
Melu ei lisääntynyt yhtään jos joku sitä pelkää. Tonnarissa kun pikkuisen jyrisee tietyllä asfaltilla.
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

juhokare kirjoitti:Onko tuo luotettava firma, ja onko palvelu pelannut, ja missä päin Eurooppaa tämä firma sijaitsee? Kauanko osien saaminen tilauksesta kestää? Onnistuuko myös tavaroiden palauttaminen, jos eivät olisi kelvollisia?
Olen itse tilannut paljon osia Elkpartsista ja palvelu on ollut aivan loistavaa. Tavarat tulevat nopeasti postin välityksellä (yleensä toimitukset tullut vajaasta viikosta kahteen) ja rahtikulut eivät ole suuret. Uskon että Parts for Saab on myös hyvä firma. Molemmat sijaitsevat Englannissa. Ja jos tietää mitä haluaa, niin ei niitä tarvitse palauttaa. Tuotekoodit samat kuin vaikka täällä. Ei muuta kuin ostoksille.

:D

-Mitro
#2596

9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kiitoksia tiedoista! :D Miten tuolla sivustolla saa punnat euroiksi? :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin