Takuukorjauksia + 9-3 Turbo Edition
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Takuukorjauksia + 9-3 Turbo Edition
Kävin eilen Vantaan Variston Länsiautossa näyttämässä autoani ja varaamassa ajan takuukorjaukseen. Tällä kertaa korjattavana on:
1. kuskin penkin korkeussäädön vipuvarren ruuvi on irronnut/korkannut, sillä vipu on aivan "löysä", eikä toimi enää laisinkaan.
2. oikeanpuoleisen takaoven ikkunan ja kiinteän takasivuikkunan välisestä mustasta listasta oli lähtenyt maalia eilisessä Shellin pehmoharja autopesussa. Huollon työnjohtaja sanoi, että on ennen nähnyt, kuinka maali lähtee peileistä ja ovenkahvoista, mutta ei ollut ennen nähnyt vastaavaa maalin lähtöä em. listasta.
Molemmat em. asioista korjataan ensi viikon alkupuolella.
Koska en viitsi aloittaa toista topicia, kirjoitan toisen jutun tähän perään:
juttelin eilen Länsiautossa automyyjien kanssa ja tuli puhe noista 9-3 Turbo Edition -malleista, joita nyt myydään 29950 euron hintaan (plus toimituskulut 600 euroa + Linear Plus -varustepaketti 1350 euroa).
Myyjät kertoivat minulle, että kauppa oli käynyt hyvin ja mustat Sport Sedanit/Combit olivat olleet kaikista suosituimpia ja olivat menneet kuin "kuumille kiville".
Variston Länsiautossa jokaiseen autoon tulee 7 -kaiuttimen 150W:n audiopaketti (lisää hintaa 400 euroa), sillä he olivat kuulemma kerran myyneet yhden Sport Combin 4 -kaiuttimen 70W:n audiojärjestelmällä ja se oli kuulemma kuulostanut niin kauhistuttavalta, että olivat sen jälkeen päättäneet tilata jokaiseen autoon tuon 7 -kaiuttimen 150W:n audiojärjestelmän.
Kysyin autojen oudosta hinnoittelusta (29950 + 600 + 1350 + 400 euroa), joka muodostuu järjestyksessä perushinnasta, toimituskuluista, Linear Plus -varustepaketista ja em. audiopäivityksestä. Länsiauton myyjä vastasi kysymykseeni, että tuolla tavalla auto on helpompi myydä työsuhdeautoksi. Kun auton perushinta on ilmoitettu mahdollisimman pieneksi, myös verotusarvo jää pieneksi. Kun autoon on vielä laitettu mahdollisimman pieni varustepaketti, niin osan sen arvosta (olikohan se joku 800 euroa?) voi vähentää verotusarvosta. Ovelaa... Myyjät kertovat minulle, että eivät olleet enää tuon Turbo Edition kampanjan aikana (joka jatkuu yhä) myyneet yhtään 1.8i -mallia, kun Turbo Edition -mallia saa tällä hetkellä halvemmalla kuin 1.8i:tä. No kyllä minäkin olisin mielelläni aikanaan ottanut tuon turboversion tuolla hinnalla, jos niitä olisi silloin ollut tarjolla
1. kuskin penkin korkeussäädön vipuvarren ruuvi on irronnut/korkannut, sillä vipu on aivan "löysä", eikä toimi enää laisinkaan.
2. oikeanpuoleisen takaoven ikkunan ja kiinteän takasivuikkunan välisestä mustasta listasta oli lähtenyt maalia eilisessä Shellin pehmoharja autopesussa. Huollon työnjohtaja sanoi, että on ennen nähnyt, kuinka maali lähtee peileistä ja ovenkahvoista, mutta ei ollut ennen nähnyt vastaavaa maalin lähtöä em. listasta.
Molemmat em. asioista korjataan ensi viikon alkupuolella.
Koska en viitsi aloittaa toista topicia, kirjoitan toisen jutun tähän perään:
juttelin eilen Länsiautossa automyyjien kanssa ja tuli puhe noista 9-3 Turbo Edition -malleista, joita nyt myydään 29950 euron hintaan (plus toimituskulut 600 euroa + Linear Plus -varustepaketti 1350 euroa).
Myyjät kertoivat minulle, että kauppa oli käynyt hyvin ja mustat Sport Sedanit/Combit olivat olleet kaikista suosituimpia ja olivat menneet kuin "kuumille kiville".
Variston Länsiautossa jokaiseen autoon tulee 7 -kaiuttimen 150W:n audiopaketti (lisää hintaa 400 euroa), sillä he olivat kuulemma kerran myyneet yhden Sport Combin 4 -kaiuttimen 70W:n audiojärjestelmällä ja se oli kuulemma kuulostanut niin kauhistuttavalta, että olivat sen jälkeen päättäneet tilata jokaiseen autoon tuon 7 -kaiuttimen 150W:n audiojärjestelmän.
Kysyin autojen oudosta hinnoittelusta (29950 + 600 + 1350 + 400 euroa), joka muodostuu järjestyksessä perushinnasta, toimituskuluista, Linear Plus -varustepaketista ja em. audiopäivityksestä. Länsiauton myyjä vastasi kysymykseeni, että tuolla tavalla auto on helpompi myydä työsuhdeautoksi. Kun auton perushinta on ilmoitettu mahdollisimman pieneksi, myös verotusarvo jää pieneksi. Kun autoon on vielä laitettu mahdollisimman pieni varustepaketti, niin osan sen arvosta (olikohan se joku 800 euroa?) voi vähentää verotusarvosta. Ovelaa... Myyjät kertovat minulle, että eivät olleet enää tuon Turbo Edition kampanjan aikana (joka jatkuu yhä) myyneet yhtään 1.8i -mallia, kun Turbo Edition -mallia saa tällä hetkellä halvemmalla kuin 1.8i:tä. No kyllä minäkin olisin mielelläni aikanaan ottanut tuon turboversion tuolla hinnalla, jos niitä olisi silloin ollut tarjolla
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Takuukorjauksia + 9-3 Turbo Edition
Eipä tuota kannata murehtia - tarjouksia tulee ja menee - olen tuossa itsekkin laskeskellut, että tuollainen Turbo Edition olisi ollut hyvä kauppa...Turbo Sensonic kirjoitti: No kyllä minäkin olisin mielelläni aikanaan ottanut tuon turboversion tuolla hinnalla, jos niitä olisi silloin ollut tarjolla
Nyt on toisekseen lisätty tuohon nykyiseen cruise, sid2, sumarit, alut, monitoimiratti, audiot, hieman tehoa jne. - vielä pitäisi vaihtaa tuo hieman ärsyttävän näköinen ICM1 näytölliseen versioon ja peruutustutkakin olisi kiva... niin ja ne alumiiniset ovi"paneelit".
On kyllä käynyt mielessä, josko etsisi jostakin käytetyn Aeron, jossa olisi nuo jutut valmiina...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Takuukorjauksia + 9-3 Turbo Edition
Joo, tuohon Turbo Editioniin varustukseen olisin vielä lisännyt sumarit ja kuuden CD:n jukeboksin. Myyjä kertoi minulle, että tällä hetkellä yhden CD:n soittajan ja 6 CD:n jukeboksin välillä on 100 euron hintaero. Tuo ei ole juuri "mitään" verrattuna siihen hyötyyn, jos ajaa autolla pidempiä matkoja ja haluaa kuunnella CD -levyjä. Ja saahan tuohon audiojärjestelmään sitten vielä kiinni MP3 -soittimen, jos haluaa.Bob kirjoitti:Eipä tuota kannata murehtia - tarjouksia tulee ja menee - olen tuossa itsekkin laskeskellut, että tuollainen Turbo Edition olisi ollut hyvä kauppa...
Se meinasi vielä unohtua sanoa, että Turbo Editionissa tulee mukana 15" alut renkaineen, kun vuosi-pari sitten kaupan olleissa Linear Business -malleissa oli mukana 16" Ten Spoke alut ja renkaat. No noita alujahan saa melko kohtuuhintaan SDCC:stä Trollhättanista...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob kirjoitti:
Eipä tuota kannata murehtia - tarjouksia tulee ja menee - olen tuossa itsekkin laskeskellut, että tuollainen Turbo Edition olisi ollut hyvä kauppa...
Niin, itsekin mietin kyseistä vaihtoehtoa.. mutta kun aloin ynnätä kaikkia "tarvittavia" varusteita, hinta nousi aika lailla, jolloin se ei olisi ollut enää kovin kannattavaa..
Ja näin päätin hakea pois nykyisen vähän ajetun (39tkm) -03 2.0t Vectorin, jossa oli vielä Aeron alusta ja Bi-Xenonit etc.. Vector varustelussa on aika lailla, mitä tarvitsee autoon..
Ainoa asia joka minua häiritsee on tuo Audio puoli. Autossa on ES1 ja 4 kaiutinta. #(&%€ mitä sontaa ne puskee ulos. Noh, aloitin hakemalla Aux-liittimen Länsi-Autosta, jotta saan iPodin kiinni siihen. Sain piuhan ja myyjät sanoi että senkuin pistät sen kiinni, niin johan pelittää.. NO, ei se niin mennyt.. Minulle tuli sähköposti perään, että Aux-liitin pitää ohjelmoida Techillä toimimaan, HALOOO... ?!? Ja veloitus on 34,95€.
Seuraavaksi alan miettiä kaiutin / vahvistin asiaa, mitä tuonne pistäisi..
Eipä tuota kannata murehtia - tarjouksia tulee ja menee - olen tuossa itsekkin laskeskellut, että tuollainen Turbo Edition olisi ollut hyvä kauppa...
Niin, itsekin mietin kyseistä vaihtoehtoa.. mutta kun aloin ynnätä kaikkia "tarvittavia" varusteita, hinta nousi aika lailla, jolloin se ei olisi ollut enää kovin kannattavaa..
Ja näin päätin hakea pois nykyisen vähän ajetun (39tkm) -03 2.0t Vectorin, jossa oli vielä Aeron alusta ja Bi-Xenonit etc.. Vector varustelussa on aika lailla, mitä tarvitsee autoon..
Ainoa asia joka minua häiritsee on tuo Audio puoli. Autossa on ES1 ja 4 kaiutinta. #(&%€ mitä sontaa ne puskee ulos. Noh, aloitin hakemalla Aux-liittimen Länsi-Autosta, jotta saan iPodin kiinni siihen. Sain piuhan ja myyjät sanoi että senkuin pistät sen kiinni, niin johan pelittää.. NO, ei se niin mennyt.. Minulle tuli sähköposti perään, että Aux-liitin pitää ohjelmoida Techillä toimimaan, HALOOO... ?!? Ja veloitus on 34,95€.
Seuraavaksi alan miettiä kaiutin / vahvistin asiaa, mitä tuonne pistäisi..
#2596
9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Turbo Editionista vielä sen verran, että Länsiauton myyjät kertoivat mustien Turbo Edition 9-3:sten menneen kuin kuumille kiville ja olivat siten joutuneet tilaamaan niitä lisää. Mustien Sport Sedanien lisäksi varastossa oli vielä kolme 9-3SCombia, jotka olivat kaikki metallivärisiä (=+1000 euroa hankintahintaan).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 10:43
Tervehdys!
Vaihdoin jokin aika sitten -03 vm:n SS:n SC:hen, juuri tuohon kyseessä olevaan Turbo Edition malliin. Moottori molemmissa on sama 1.8t, joten tuntuma ajoon on tuttu tässä uudessakin. Aiempaan malliin en hölmöyksissäni / nuukuuksissani laittanut ESP:tä, ja nyt kun se on vakiona, niin eron huomaa positiivisesti! Samoin "jenkkakoneena" ES2 on selkeästi parempi kuin ES1.
Vaihdoin jokin aika sitten -03 vm:n SS:n SC:hen, juuri tuohon kyseessä olevaan Turbo Edition malliin. Moottori molemmissa on sama 1.8t, joten tuntuma ajoon on tuttu tässä uudessakin. Aiempaan malliin en hölmöyksissäni / nuukuuksissani laittanut ESP:tä, ja nyt kun se on vakiona, niin eron huomaa positiivisesti! Samoin "jenkkakoneena" ES2 on selkeästi parempi kuin ES1.
9-3 SC/06
Kävit ilmeisesti Varistosta hakemassa auton, jonka meinasin myös ostaa, mutta ehdit hiukan ennen... minua otti päähän aika lailla!Ja näin päätin hakea pois nykyisen vähän ajetun (39tkm) -03 2.0t Vectorin, jossa oli vielä Aeron alusta ja Bi-Xenonit etc.. Vector varustelussa on aika lailla, mitä tarvitsee autoon..
Joo, näin kävi..
Auto oli pe-la jollain koeajossa ja tuli takaisin lauantai aamuna. Menin la ip duunin jälkeen katsomaan sitä ja minulla oli oikeasti 45min aikaa tehdä päätös. Joku oli lähtenyt turusta katsomaan, mutta myyjä oli ilmoittanut että olen myös tulossa katsomaan sitä ja jos teen kaupat, niin eikun takaisin turkuun ilman autoa. Tämän takia ostopäätös piti tehdä aikas nopeasti. Onneksi olin samana aamuna jutellut ent omistajan kanssa ja vakuuttunut ettei siinä ole mitään vikoja.
Täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen autoon, etenkin miten paljon parempi se on ajaa kuin og 9-3. Kun puhelin- ja hifiasiat saa kuntoon, niin kaikki pitäisi olla kunnossa.
-Mitro
Auto oli pe-la jollain koeajossa ja tuli takaisin lauantai aamuna. Menin la ip duunin jälkeen katsomaan sitä ja minulla oli oikeasti 45min aikaa tehdä päätös. Joku oli lähtenyt turusta katsomaan, mutta myyjä oli ilmoittanut että olen myös tulossa katsomaan sitä ja jos teen kaupat, niin eikun takaisin turkuun ilman autoa. Tämän takia ostopäätös piti tehdä aikas nopeasti. Onneksi olin samana aamuna jutellut ent omistajan kanssa ja vakuuttunut ettei siinä ole mitään vikoja.
Täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen autoon, etenkin miten paljon parempi se on ajaa kuin og 9-3. Kun puhelin- ja hifiasiat saa kuntoon, niin kaikki pitäisi olla kunnossa.
-Mitro
#2596
9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla