Iveco Daily
Kuorkkia en saa mahtumaan talliin mutta esim. Viton tapainen pikkukirppu menisi sinne.. kuinkas sellaisen saisi rekisteriin maksamatta veroja, esim. matkailuajoneuvona, erikoisautona, pienoislinja-autona tms, pitääkö esim. tälläisestä maksaa jotkin kamalan korkeat henkilöauton verot?:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
D1-linjuriksi rekisteröity pikkubussi on noin taloudellisesti ihan järkevä vaihtoehto, siinä on vaan sitten ne mahdolliset kortti- ja kuskiongelmat. Ei se vanha Vito välttämättä huono ole, kunhan ei liian pientä konetta tosiaan.ng900aero kirjoitti:Kuorkkia en saa mahtumaan talliin mutta esim. Viton tapainen pikkukirppu menisi sinne.. kuinkas sellaisen saisi rekisteriin maksamatta veroja, esim. matkailuajoneuvona, erikoisautona, pienoislinja-autona tms, pitääkö esim. tälläisestä maksaa jotkin kamalan korkeat henkilöauton verot?:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Vito on aika hyvä ajaa, aika henkilöautomainen. Ja paljon parempi kuin mersun vanhempi c-sarja on ajaa.
Uusi transporter on kanssa pirun hyvä ajaa, mutta on se varmaan 10k€ kalliimpi kuin ducato.
Kaverin ducatossa (2. hajos startti puolen vuoden vaihteessa, ja meni kolme viikkoa että sai uuden. Muuten ollut hyvä peli.
Mites näm pienet hiivatti pakut? Onko niistä mihinkään?
Uusi transporter on kanssa pirun hyvä ajaa, mutta on se varmaan 10k€ kalliimpi kuin ducato.
Kaverin ducatossa (2. hajos startti puolen vuoden vaihteessa, ja meni kolme viikkoa että sai uuden. Muuten ollut hyvä peli.
Mites näm pienet hiivatti pakut? Onko niistä mihinkään?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Kuorma-auton ja pakettiauton kustannuksia vertaillessa kannattaa muistaa vakuutuksen hinta, on nimittäin k-a:lla melkoisesti kalliimpi kuin p-a:lla. D1-kortin hankkiminen tässä on ittelläkin listalla... sekin maksaa liki 1000€...
Vitosta: Olen nyt ajellut vuoden päivät 110D:lla vm 1998, ja jotain kokemuksia on kertynyt. Vitojen hinta on laskenut ihan viime aikoina lähes siedettävälle tasolle, joten on ihan harkinnan arvoinen vaihtoehto. Käytetyn auton ulkoasu kertoo paljon auton kunnosta yleensäkin.
Asianharrastajien palstalta löytyy kysesiestä härvelistä tietoa varsin objektiivisessä muodossa, joten eikun surhvaamaan...
http://mersuforum.net/
Tuolta voi myös tutkia miten kulkee "kevyesti" viritetty diesel, eli tuommonen musta V230...
Vehon vaihtoautojen hinnat antaa hyvän lähtökohdan mitä on järkevä maksaa... vitot on pikkuliikkeissä yllättäen kalliimpia kuin veholla...
Vitosta: Olen nyt ajellut vuoden päivät 110D:lla vm 1998, ja jotain kokemuksia on kertynyt. Vitojen hinta on laskenut ihan viime aikoina lähes siedettävälle tasolle, joten on ihan harkinnan arvoinen vaihtoehto. Käytetyn auton ulkoasu kertoo paljon auton kunnosta yleensäkin.
Asianharrastajien palstalta löytyy kysesiestä härvelistä tietoa varsin objektiivisessä muodossa, joten eikun surhvaamaan...
http://mersuforum.net/
Tuolta voi myös tutkia miten kulkee "kevyesti" viritetty diesel, eli tuommonen musta V230...
Vehon vaihtoautojen hinnat antaa hyvän lähtökohdan mitä on järkevä maksaa... vitot on pikkuliikkeissä yllättäen kalliimpia kuin veholla...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Isä osti uuden transporterin kun halvalla sai kuten sulo vilen aikanaan.
Viikon ajettuaan kysy että mistä siihen saa lastun. On 88hv 1.9tdi ja laiskahan se on kuorman kanssa varsinkin. Mutta pirun hyvä ajaa.
Hassu juttu sinänsä että vw ei ollut yhtään sen kalliimpi kuin ducato, lupasivat edellisestä transitista niin paljon enemmän vw:llä kuin muissa pakuliikkeissä. Mikä lie kampanja oli päällä.
Viikon ajettuaan kysy että mistä siihen saa lastun. On 88hv 1.9tdi ja laiskahan se on kuorman kanssa varsinkin. Mutta pirun hyvä ajaa.
Hassu juttu sinänsä että vw ei ollut yhtään sen kalliimpi kuin ducato, lupasivat edellisestä transitista niin paljon enemmän vw:llä kuin muissa pakuliikkeissä. Mikä lie kampanja oli päällä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Jos on oikeasti tarve kuljettaa jotain niin ehdottomasti Ducato Maxi ja 2.8-koneella, on hinta/laatusuhteeltaan kaikista paras. Ja tosiaan hemmetin hyvä ajaa, näppärä pyöritellä Hesan keskustassakin, ja kaikinpuolin todella hyvä vekotin. Ja ei minulla ole huonoa sanottavaa 2.5TDI:stäkään, olin siihen ihan tyytyväinen, mutta kaverin 2.8JTD tuntui vaan aika tykiltä siihen verrattunalegro kirjoitti:On varmasti Vitot, hiacet, vw:t ihan hyviä, mutta liian pieniä tavaratilaltaan.
Jos isällä on vielä ko. Transporter niin tuo 88-heppainenhan on versio 2.5 TDi -koneesta, kyllä siitä tarvittaessa ripeämmän saa. Tuohan on sinänsä jo luksusta, itse tuli ajeltua 1.9D:llä eli vaparidieselillä, oiskohan siinä nyt 60 heposta ollut ja niistäkin puolet tuntui olevan lomilla.georges kirjoitti:Isä osti uuden transporterin kun halvalla sai kuten sulo vilen aikanaan.
Viikon ajettuaan kysy että mistä siihen saa lastun. On 88hv 1.9tdi ja laiskahan se on kuorman kanssa varsinkin. Mutta pirun hyvä ajaa.
1.9 tdi se on, hevoset saatoin muistaa väärin, tätä uutta mallia kuitenkin ja hevosia tarkemmin selattuna 86. Jos se ei vaihda sitä ennen takuuajan umpeutumista niin sitten viritetään, ei vaan kehtaa takuuaikana lastuttaa.
Paitsi jos vw:ltä saa noita 105hv lastuja järkihintaan eikä takuu mene. Kun ei niissä koneissa varmaankaan ole muuta eroa.
* 1,9 TDI, 63 kW (86 hv)
* 1,9 TDI, 77 kW (105 hv)
* 2,5 TDI, 96 kW (131 hv)
* 2,5 TDI, 128 kW (174 hv)
Tuo viimeinen olisi aika mukava peli. Nelivetona vielä. On vaan hiukan hinnoissa
Paitsi jos vw:ltä saa noita 105hv lastuja järkihintaan eikä takuu mene. Kun ei niissä koneissa varmaankaan ole muuta eroa.
* 1,9 TDI, 63 kW (86 hv)
* 1,9 TDI, 77 kW (105 hv)
* 2,5 TDI, 96 kW (131 hv)
* 2,5 TDI, 128 kW (174 hv)
Tuo viimeinen olisi aika mukava peli. Nelivetona vielä. On vaan hiukan hinnoissa
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Ok, 86 hv juu tässä uudessa 1.9:ssä. Tuo ylläoleva teksti hämäsi hieman, kuitenkin kun uusien Transporterien ovh-lista alkaa jostain 30,5 k€ niin hyvityksen ero taisi olla melkoinen. Tuskin on koneissa muuta eroa, VW:ltä tuskin lastua halvalla saa, mutta tutkailkaa vielä lastumarkkinoita, jos jollain lastulla takuu säilyisikin.georges kirjoitti:Hassu juttu sinänsä että vw ei ollut yhtään sen kalliimpi kuin ducato, lupasivat edellisestä transitista niin paljon enemmän vw:llä kuin muissa pakuliikkeissä. Mikä lie kampanja oli päällä.