Tuplis-threadin aika
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tuplis-threadin aika
Näin se saatiin tupliskausi jälleen avattua ja on se vaan vänkää ajaa klassikolla noiden modernien satkujen jälkeen
Tässäpä tämä fiilistelykuva vielä kertaalleen.
Ehkä toi mun tuplis ei ihan niin hyvä ollutkaan, millaiseksi se oli talven aikana mielessä muuttunut, mutta parinkymmenen kilometrin jälkeen siihen on jo tottunut. Pientä laittoa tuntuis olevan, kuten lämppärin puhaltimen vaihto ja apparin peilin kiinnitys (raukka ei kestänyt kiinnityksiltään liian rajuja otteita), mutta niin nätisti aurinko paistaa, että mikäs sitä laitellessa, kun vaan sais aikaa järjestymään...
Ja vaikka kesäautosta tässä olisikin kyse, niin olipas kyllä nautinto lähteä tämän aamun 20 asteen pakkasiin tupliksella
Kertokaas muutkin vähän tuplis-fiilareista
Tässäpä tämä fiilistelykuva vielä kertaalleen.
Ehkä toi mun tuplis ei ihan niin hyvä ollutkaan, millaiseksi se oli talven aikana mielessä muuttunut, mutta parinkymmenen kilometrin jälkeen siihen on jo tottunut. Pientä laittoa tuntuis olevan, kuten lämppärin puhaltimen vaihto ja apparin peilin kiinnitys (raukka ei kestänyt kiinnityksiltään liian rajuja otteita), mutta niin nätisti aurinko paistaa, että mikäs sitä laitellessa, kun vaan sais aikaa järjestymään...
Ja vaikka kesäautosta tässä olisikin kyse, niin olipas kyllä nautinto lähteä tämän aamun 20 asteen pakkasiin tupliksella
Kertokaas muutkin vähän tuplis-fiilareista
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
kummatkin käyttötuplikset (sininen -84 ja punainen -84) on nyt leimattu, mikä tuntuu epätodellisen hyvältä. voi taas sen suhteen huolettomasti ajaa syksyyn, jopa ensi talveen asti. ihastuttavan luotettavasti nuo pelaavat taas pitkästä aikaa, mikä on erinomaisen hyvä juttu, oikkuja täynnä olleen viime syksyn jälkeen.
tulevan kuun aikana pitäisi kaivaa rautaupuskurinen talvisäilöstä ja viedä katsastukseen. ei tuo katsastus itsessään jännitä, käsijarruun pitäisi kyl saada lisää tehoa jotta voi uneksia leimasta. saa nähdä paljonko tuolla viitsii ajella kun öljyä syö 4-5 litraa tonnilla. ennen talvisäilöön viemistä olin ehtinyt lorauttamaan stp:n lisäaineliisterit moottoriöljyn sekaan, siinä toivossa että öljyt pysyis edes hetken koneessa. jääköhän pihakoristeeksi tuokin auto, kun ei huvittaisi investoida siihen. edit: niin tässä yksilössä on siis b-moottori, ja odotan sitä päivää kun joku tulee tarjoamaan remonttiapua siihen.
tulevan kuun aikana pitäisi kaivaa rautaupuskurinen talvisäilöstä ja viedä katsastukseen. ei tuo katsastus itsessään jännitä, käsijarruun pitäisi kyl saada lisää tehoa jotta voi uneksia leimasta. saa nähdä paljonko tuolla viitsii ajella kun öljyä syö 4-5 litraa tonnilla. ennen talvisäilöön viemistä olin ehtinyt lorauttamaan stp:n lisäaineliisterit moottoriöljyn sekaan, siinä toivossa että öljyt pysyis edes hetken koneessa. jääköhän pihakoristeeksi tuokin auto, kun ei huvittaisi investoida siihen. edit: niin tässä yksilössä on siis b-moottori, ja odotan sitä päivää kun joku tulee tarjoamaan remonttiapua siihen.
Viimeksi muokannut lucaf, Ma Maalis 27, 2006 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Ennen vanhaan noihin trumpan koneisiin sai teetettyä "turhan" koneremontin kun huohotinlaitteen kalvo oli mennyt puhki.lucaf kirjoitti: saa nähdä paljonko tuolla viitsii ajella kun öljyä syö 4-5 litraa tonnilla.
Syö muuten rutosti öljyä. Tää vaan vinkiksi.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Lucalla on tuossa käsittääkseni Saabin B-kone, eli ei trumppaa, en kyllä ymmärrä, miten mikään kone voi noin kamalasti viedä.tUrpoEinari kirjoitti:Ennen vanhaan noihin trumpan koneisiin sai teetettyä "turhan" koneremontin kun huohotinlaitteen kalvo oli mennyt puhki.lucaf kirjoitti: saa nähdä paljonko tuolla viitsii ajella kun öljyä syö 4-5 litraa tonnilla.
Syö muuten rutosti öljyä. Tää vaan vinkiksi.
Oma tuplis odottelee lumien sulamista ja kärsii bensapumpun oikkuilusta, pintafiksaustakin tulisi tehdä, jotta kehtaa sitten kruisailla koko pitkän kesän. Saa nähdä raaskinko oikein asentaa radion täksi kesäksi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
miks ei vois viedä öljyä.lefa42 kirjoitti:Lucalla on tuossa käsittääkseni Saabin B-kone, eli ei trumppaa, en kyllä ymmärrä, miten mikään kone voi noin kamalasti viedä.tUrpoEinari kirjoitti:Ennen vanhaan noihin trumpan koneisiin sai teetettyä "turhan" koneremontin kun huohotinlaitteen kalvo oli mennyt puhki.lucaf kirjoitti: saa nähdä paljonko tuolla viitsii ajella kun öljyä syö 4-5 litraa tonnilla.
Syö muuten rutosti öljyä. Tää vaan vinkiksi.
Oma tuplis odottelee lumien sulamista ja kärsii bensapumpun oikkuilusta, pintafiksaustakin tulisi tehdä, jotta kehtaa sitten kruisailla koko pitkän kesän. Saa nähdä raaskinko oikein asentaa radion täksi kesäksi.
mulla oli satkun koneessa männässä reikä ja se söi öljyä 2 litraa n. 3 kilometrin matkalla
Tarkoitin "tervettä", eli hyvin eteenpäin kuljettavaa konetta, mäntäreikäinen ei liene sellainen?josipan kirjoitti:miks ei vois viedä öljyä.
mulla oli satkun koneessa männässä reikä ja se söi öljyä 2 litraa n. 3 kilometrin matkalla
Mutta asiaan, nyt pelaa tuplis puolin sekä toisin jotta voi tarinoida topiciin. Juuri äsken tuli ajeltua noin 50km säätö / fiilistelyajoa, säädin seosta rikkaammaksi, jotta kulutus on miehekäs, ja ontto pakoputkisto kumisee vielä hieman paremmin, konehuone loistaa puhtaudellaan (siis pölyä yms. on, mutta lohko on pinnastaan kuiva, kuten myös kaasutin ja kannen pinnat).
Ajettavuus ei ole kärsinyt sitten viime kokeilun, yhtä hymyä oli koko reissu, pari pikkuvikaa löytyi korjattavaksi (sisävalo, oikea takarekisterikilven valo, ryypyn-, pitkien valojen- sekä polttoaineen merkkivalot myöskin ovat palaneet). Käskin äitini kyytiin ajolenkille, kun pitää minua aivan hulluna, kun näiden kanssa pelaan. Mieli muuttui jo puolimatkassa, kun havaitsi auton hyvät puolet (mm. tehokkaat ajovalot, tukevat ja mukavat penkit, vähäinen sisämelu, tasainen kyyti jne..).
Kesä saa tulla, olen valmis, kuten on tupliskin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Pakko laittaa omat kommellukset parilta päivältä. Sain eilen vaihdettua kivassa auringon paisteessa ja tallin suojissa Anniin imusarjan tiivisteen. Kaadoin koneeseen jäähdytysnesteet sisään ja käytin koneen lämpimäksi. Laitoin vielä päällivaatteet yöksi tuulettumaan, kun haisivat pakokaasulle. Homma bueno
Aamulla menin talliin ja Anni pamahti nätisti käyntiin. Peruutin tallista ulos ja jätin käymään tallin eteen. Jostain kumman syystä tuolla lasketulla kannella pitää imu olla täysillä, joten jätin sen niin (säädöt pielessä, kai). Kävin viemässä ulkona olleet vaatteet sisälle ja takaisin autolle kävellessä auto otti kovat kierrokset ja sammui. Ihmettelin, että miten se nyt noin ja kokeilin startata. Ei mitään, startti pyöri kuin vimmattu. Sitten sytytti, että nyt ne bensat loppu ja hain varastosta ruohonleikkurin bensa-astian (oli lähes täynnä), ja siitä sisältö tankkiin. Pitkän starttauksen jälkeen Anni pamahti käyntiin ja suu korviin asti hymyssä tankkaamaan Nesteelle ja aamu kahvia hakemaan
Huomen aamulla jos kävis renkaat "tankkaamassa" ja aamukahvin hakemassa.
P.S. Kesärenkaillakin pääse jo, cruisingvauhtia nimim. aamuinen tientukko
Aamulla menin talliin ja Anni pamahti nätisti käyntiin. Peruutin tallista ulos ja jätin käymään tallin eteen. Jostain kumman syystä tuolla lasketulla kannella pitää imu olla täysillä, joten jätin sen niin (säädöt pielessä, kai). Kävin viemässä ulkona olleet vaatteet sisälle ja takaisin autolle kävellessä auto otti kovat kierrokset ja sammui. Ihmettelin, että miten se nyt noin ja kokeilin startata. Ei mitään, startti pyöri kuin vimmattu. Sitten sytytti, että nyt ne bensat loppu ja hain varastosta ruohonleikkurin bensa-astian (oli lähes täynnä), ja siitä sisältö tankkiin. Pitkän starttauksen jälkeen Anni pamahti käyntiin ja suu korviin asti hymyssä tankkaamaan Nesteelle ja aamu kahvia hakemaan
Huomen aamulla jos kävis renkaat "tankkaamassa" ja aamukahvin hakemassa.
P.S. Kesärenkaillakin pääse jo, cruisingvauhtia nimim. aamuinen tientukko
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kolmas päivä tupliksella lähti käyntiin ja alkujärkytyksestä on pikkuhiljaa toivuttu. Siis, onhan siinä eroa, kun jämäköistä ja hyväkäytöksisistä 80-luvun satkuista hyppää kultaisen 70-luvun tuplikseen, joka ei ehkä kuitenkaan ole ihan niin moderni, kuin haluaisi uskoa. Voidaan kai puhua klassikosta
Mutta hyvä auto se on. Tekniikka toimii muutamia vikinöitä ja rallatusta lukuunottamatta hyvin. Kaasarit tuntuvat olevan ainakin kuskinpaikalta koettuna hyvissä säädöissä, vaikka tehontuntua ei hirmuna olekaan. Vääntöä kuitenkin, jonka vuoksi tulee ajettua helposti suurilla vaihteilla. Ja oli muuten uskomattoman upea näky, kun illan pimeydessä kävin pyörähtämässä, niin tuo mittaristo valaistuksessaan. Siinä on tyyliä ja fiilistä
Öljyn vaihdosta on n. 2500 km ja pinta oli vajunut alle minimirajan. Tankkasin myöskin tankin täyteen, sillä suuntaan illalla tienpäälle. Lokakuun kulutuslukemiksi muodostui n. 11l/100km, mutta ei ole muistissa, millaista ajoa tuo on ollut. Pienin mitattu tankillinen on mennyt 9,4l/100km viime syyskuussa. Pidän sitä kohtuullisena, sillä ainoastaan yhden Saabeistani olen saanut näyttämään alle 9 litran kulutuslukemia (tilastot kertoo totuuden ), ajoista kun väkisin tulee seka-ajoa.
Mutta hyvä auto se on. Tekniikka toimii muutamia vikinöitä ja rallatusta lukuunottamatta hyvin. Kaasarit tuntuvat olevan ainakin kuskinpaikalta koettuna hyvissä säädöissä, vaikka tehontuntua ei hirmuna olekaan. Vääntöä kuitenkin, jonka vuoksi tulee ajettua helposti suurilla vaihteilla. Ja oli muuten uskomattoman upea näky, kun illan pimeydessä kävin pyörähtämässä, niin tuo mittaristo valaistuksessaan. Siinä on tyyliä ja fiilistä
Öljyn vaihdosta on n. 2500 km ja pinta oli vajunut alle minimirajan. Tankkasin myöskin tankin täyteen, sillä suuntaan illalla tienpäälle. Lokakuun kulutuslukemiksi muodostui n. 11l/100km, mutta ei ole muistissa, millaista ajoa tuo on ollut. Pienin mitattu tankillinen on mennyt 9,4l/100km viime syyskuussa. Pidän sitä kohtuullisena, sillä ainoastaan yhden Saabeistani olen saanut näyttämään alle 9 litran kulutuslukemia (tilastot kertoo totuuden ), ajoista kun väkisin tulee seka-ajoa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
nyt loppuu huumori tuon öljyn kans! huomenna menee keula paloiksi ja perästefa vaihtoon, samalla katselen muut mahd. vuotokohdat, jos sitten vielä vuotaa niin rakennan koko koneen uudestaan toisella lohkolla..!!
sytkän sain kuitenkin säädettyä..ja hajotettua säätölampun
sytkän sain kuitenkin säädettyä..ja hajotettua säätölampun
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Reissussa en edes rähjääntynyt, sillä kyyti oli yllättävän miellyttävääjariha kirjoitti:Tankkasin myöskin tankin täyteen, sillä suuntaan illalla tienpäälle.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kaasari tuntuu olevan hyvissä, tai ainakin miellyttävissä säädöissä, sillä auto käy kylmänäkin nätisti ja imun käytön suhteen ei ole kovin kranttu. Nyt oon pyristelly tankillisella reilu 400 km ja päässy juuri siihen punaisen rajalle eli siellä 10 litran tuntumassa kulutus huitelee, mikä on mielestäni hyvin kohtuullista näillä ajoilla.
Vaikka talven aikana satkuihin ehdin tottuakin, niin kyllähän tuplis vaan on näppärä. Ilmeisesti 70-luvun standardikansalainen oli hieman hoikempi, kuin esim. 80-luvulla, sillä penkki tarjoaa ihan eri tavalla (sivuttais)tukea. Ja kun ohkaseen ja suurikehäiseen rattiin on tottunut, niin onpas kuskin paikalla mellevä olla
Vaikka talven aikana satkuihin ehdin tottuakin, niin kyllähän tuplis vaan on näppärä. Ilmeisesti 70-luvun standardikansalainen oli hieman hoikempi, kuin esim. 80-luvulla, sillä penkki tarjoaa ihan eri tavalla (sivuttais)tukea. Ja kun ohkaseen ja suurikehäiseen rattiin on tottunut, niin onpas kuskin paikalla mellevä olla
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
juuri kun pääsin kehumasta tuplaysini ihastuttavaa luotettavuutta, on kahtena viime päivänä kaasutin temppuillut. kierrosalueella 3-4000 on muuttunut puhdittomaksi, auto jopa hyytyy sillä kierrosalueella. mikähän siihen nyt on tullut?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Oletko jo avannut kaasarin kannen ja tarkistanut neulan liikkeen, vaimennusöljyn määrän ja kalvon kunnon? Seuraavaksi ilmanputsari ja tulpat (yms sytkäosat)...lucaf kirjoitti:juuri kun pääsin kehumasta tuplaysini ihastuttavaa luotettavuutta, on kahtena viime päivänä kaasutin temppuillut. kierrosalueella 3-4000 on muuttunut puhdittomaksi, auto jopa hyytyy sillä kierrosalueella. mikähän siihen nyt on tullut?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari