Tulpanjohdot?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Tulpanjohdot?

Viesti Kirjoittaja hene- »

Mitkä olisi hyvät tulpanjohdot 900 T16 -88 saabiin?
Tuntuu olevan niin eriäviä mielipiteitä asiasta.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

AD ketjun kautta sai ainakin 8 tappiseen Bougicordin johtoja yksin kappalein. Turboon myös sarjaa. Vastukset alkuperäisen johdon luokkaa eikä aiheuta myöskään häiriöitä kuten joku kokeilemani Lu***in sarja jonka piti olla hyvän parasta :?:
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Hmm.. jahas jahas.

Magnecor KV-85 competition, tämän merkkisiä kattelin tuossa. Suomessa on noiden jälleenmyyjä, tilaa suoraan tehtaalta. Hintaa on jokin 90e + toimituskulut.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Hiiltä vai kuparia...Bougi on hyvä johto, jos et vetele piuhasta kiinnipitäen niin kestävät sen minkä autokin.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Bougicordeilla jo 100tkm takana. Alkuperäiset lienee samasta tehtaasta, ainakin ovat ihan samanlaiset.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Bougicordeja saa ainakin motonetistä
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Bougicordit ovat korjanneet monet nakutusongelmat, toiset johdot aiheuttavat jopa uutena niin paljon häiriöitä APC:lle että auto on ja pysyy peruspaineilla. En itse edes ajattelis muuta kuin bougicordeja omaani, paitsi tuohon yhteen johon tulee tonnarin DI :roll:
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
IlkkaO
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 23:11
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja IlkkaO »

Motonetistä ostamissani "bougigordin" johdoissa ei lukenut mitään??? Onko muilla käynyt samoin, vai pissasiko myyjä minua linssiin. Saabissa on tosiaan alkuperäisenä Bougigordin johdot, mutta niissä myös lukee BOUGIGORD valkoisella ja minun enklannin kielitaidoilla valmistajan nettisivujen mukaan johdoissa lukee BOUGIGORD. Jos ei kukaan vastaa, niin voinee olettaa että olen ainoa joka on saanut motonetistä tulpanjohdot ilman valmistajan merkintää, eli mitkä lie kiinalaiset.
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Minä ostin myös motonetistä ja niissäkään ei muistaakseni lukenut mitään. Mutta olivat Scantech:n pussissa, joten oletin "alkuperäisiksi". Hyvin ovat kyllä pelanneet.
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Motonetin piuhoilla ja aidoilla Bougigordeilla ei ole omien kokemusteni mukaan mitään tekemistä toistensa kanssa. Puhun nyt siis siitä valmiista sarjasta, jota he myyvät ainakin 900 16V:hen. Piuhat eivät ole kovinkaan laadukkaita ja se selviää esim. sillä, kun tarkastelee lähemmin liittimien ja piuhojen liitoksia. Ostin itse myös heti perään aidot Bougigordit ja ne olivat aivan eri planeetalta Motonetin piuhoihin verrattuna, niin oli tosin hintakin. Eli väittäisin, että tässäkin pätee vanha sanonta, "markalla saa markan tavaran".
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

En tiedä mikä nykyään on Motonetin tilanne, mutta aikaisemmin satkuun myyty sarja oli ilman mitään merkintöjä. Vastaava sarja tonniseen oli bougigord -teksti ja ovat olleet ihan toimivaa tavaraa. Tästä syystä olen joka kerta johtoja ostaessa pyytänyt tonnisen piuhat vaikka autona on useimmiten ollut satku.

Nykyisellään minulla on Aerossa Magnicorit ja ei voi kuin kehua. Maksaa perkuleesti, mutta on myös hyvät.

Avossa taas on G.I.S (noin se merkki muistaakseni meni) ja pelaavat hienosti nekin. Tuo valmistaja tekee kuulopuheiden mukaan Mazdan orggis piuhat (onko se sitten laadun tae? ;)) ja oman piuhasarjan ostinkin paikalliselta Laakkoselta eli kyseessä on "merkkiliikkeen tarvikesarja" ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
IlkkaO
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 23:11
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja IlkkaO »

No niin. Taidan käydä tylyttämässä Motonetin myyjää onnistuneesta kusetuksesta. Ainakin minun kielitaito väittää, ettei tulpanjohdot, missä ei lue mitään voi olla Bougicordit.

Seuraava tekstiosio kopioitu valmistajan nettisivuilta:

Bougicord® cables are marked with indelible ink during manufacture. This marking gives the product a full identity and specifies the grade of the cable according to its working temperature.

Ne joita kiinnostaa, voivat käydä itse lueskelemassa.
http://www.bougicord.com
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Juu motonetissä oli kahdenlaisia ja molemmissa sama hinta. Ensin sain "bulk" johdot, ja sanoin eikö ole muita. Sitten kaveri kävi hakemassa hyllystä "scantech" johdot. Mielestäni ne oli kyllä ihan laadukkaan oloiset, ainakin ovat toimineet kesästä saakka ongelmitta :D
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Teemu kirjoitti:Juu motonetissä oli kahdenlaisia ja molemmissa sama hinta. Ensin sain "bulk" johdot, ja sanoin eikö ole muita. Sitten kaveri kävi hakemassa hyllystä "scantech" johdot. Mielestäni ne oli kyllä ihan laadukkaan oloiset, ainakin ovat toimineet kesästä saakka ongelmitta :D
No voi pas*a, kävin edellis-viikolla hakemassa Motonetistä uudet piuhat ja nyt vasta kerrotte näistä bougicordeista. Näyttäisi mun motonet-piuhoissa olevan merkkinä GTS. Ihan hyvin nekin kyllä tuntuvat toimivan... :D
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

bluewolf kirjoitti:Hiiltä vai kuparia...Bougi on hyvä johto, jos et vetele piuhasta kiinnipitäen niin kestävät sen minkä autokin.
En vetele enää piuhasta :lol: Bougi meni poikki ja Motonetin mukaan niitä ei tehdä enää B-moottorisiin :evil: No, Boschit ovat kans ihan hyvät... ...ainakin tämmöiseen, jossa ainoa apc on, jos kuski sanoo apc.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin