Paineet katoaa ja kone sammuu edelleen
Paineet katoaa ja kone sammuu edelleen
Eli -89 turbo tonnari. By-bass ja mankkuvena on vaihdettu, mutta edelleen kone sammuu. Siis, jos on veto päällä ja painaa kytkintä. Lähtee vetämään ja potkukin tuntuu, mutta sitten paineet häviää ja kun painaa kytkimen pohjaa kone sammuu. Ahtomittarikaan ei mene "nollille". Moottorijarrutuksessakin näyttää valkoisen puoltaväliä.
Autoon on nähtävästi joskus vaihdettu automaattilaatikon tilalle manuaali. Viitosvaihteella vedätettäessä mittari kyllä kiipeää keltaisen ja punaisen rajalle. Pienemmillä vaihteilla taas veto loppuu jo 4-5000 kierroksen paikkeilla. Oliskio hyviä neuvoja? Hukkaportti? Vuoto josskin, joka ilmenee vasta paineitten noustessa tiettyyn pisteeseen? Auto susi?
Alla siis -89 mallinen 2 l turbo ( noista nahkapenkeistä se ei varmaankaan ole kiinni). Niin ja sitten jarrua polkiessa mittaristoon syttyy valo, jonka mukaan lamppu olisi palanut. Jarruvalot, myös lisä sellainen kyllä toimii?
Autoon on nähtävästi joskus vaihdettu automaattilaatikon tilalle manuaali. Viitosvaihteella vedätettäessä mittari kyllä kiipeää keltaisen ja punaisen rajalle. Pienemmillä vaihteilla taas veto loppuu jo 4-5000 kierroksen paikkeilla. Oliskio hyviä neuvoja? Hukkaportti? Vuoto josskin, joka ilmenee vasta paineitten noustessa tiettyyn pisteeseen? Auto susi?
Alla siis -89 mallinen 2 l turbo ( noista nahkapenkeistä se ei varmaankaan ole kiinni). Niin ja sitten jarrua polkiessa mittaristoon syttyy valo, jonka mukaan lamppu olisi palanut. Jarruvalot, myös lisä sellainen kyllä toimii?
Onko autossa kaasuläpän vaimennin vai hoitaako ruiskuboksi tyhjäkäyntimoottorin avulla tyhjäkäynnille paluun?
Jos on vaimennin, niin tarkasta kaasuläpän perussäätö ja asentokytkin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 300#292300
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=40871
Jos on vaimennin, niin tarkasta kaasuläpän perussäätö ja asentokytkin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 300#292300
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=40871
Viimeksi muokannut jus, To Kesä 01, 2023 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mistäs voi tarkistaa tuon että onko vaimennin vai hoitaako toi ruiskuboksi?jus kirjoitti:Onko autossa kaasuläpän vaimennin vai hoitaako ruiskuboksi tyhjäkäyntimoottorin avulla tyhjäkäynnille paluun?
Jos on vaimennin, niin tarkasta kaasuläpän perussäätö ja asentokytkin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 300#292300
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=40871
Kaasuläppäkotelossa vaimennin on kiinni siellä, mihin tulee kaasuvaijeri kiinni, hieman alempana sellainen ufon muotoinen osa, jossa on jousikuormitettu ja vaimennettu tappi. Tämä osa hoitaa sen, että läppä sulkeutuu sopivalla nopeudella. Tavataan lähinnä vanhemmista tonnareista.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tuossa kuvassa vasemmassa yläkulmassa näkyy vaimennin. Nuoli osoittaa irtoletkuun, ei vaimentimeen.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/irti2.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/irti2.jpg
Viimeksi muokannut jus, Ke Joulu 12, 2007 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Noista yllämainitusta linkeistä löytyy tieto kun niitä lukee tarkkaan ja selailee niiden linkit.Osku9000 kirjoitti:Noh, eikös kukaan osaa antaa ohjeita?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re:
Joopa joo, luetaan vanhoja viestiketjua ensin. Milläs luet, kun "yllämainitut linkit" eivät johda mihinkään???tetammi kirjoitti:Noista yllämainitusta linkeistä löytyy tieto kun niitä lukee tarkkaan ja selailee niiden linkit.Osku9000 kirjoitti:Noh, eikös kukaan osaa antaa ohjeita?
Tämä on vähän jokaisella foorumilla ongelmana, että tietty asia hyppii viestiketjusta toiseen loputtomasti. Alkuperäinen, ilmeisen informatiivinen ketju, on sitten kadonnut jonnekin bitti-taivaaseen. (Ja kuvat myös.)
Sitä tietoa tässä etsin, että onkohan tuon kaasuläppäkytkimen = läppäkotelon asentotunnistimen (Bosch 0280 120 300) irroittaminen siitä keskeltä akselin kohdasta helppo juttu? Eli lähtee nätisti vetämällä, vai onko se jollain sokalla tms. systeemillä kiinni?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Re:
Foorumiylläpidossa tällä hetkellä jotain ongelmaa, vanhan foorumin linkit eivät tällä hetkellä toimi sellaisenaan, vaikka välillä jo toimivatkin:Raser kirjoitti:Joopa joo, luetaan vanhoja viestiketjua ensin. Milläs luet, kun "yllämainitut linkit" eivät johda mihinkään???
viewtopic.php?p=484904#p484904
Pääset kuitenkin lukemaan jutut kun muutat linkit uuden foorumin muotoon:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=292300#292300
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=40871
On, ruuvit ja johtoliitin irti, sitten vaan vedetään.onkohan tuon kaasuläppäkytkimen = läppäkotelon asentotunnistimen (Bosch 0280 120 300) irroittaminen siitä keskeltä akselin kohdasta helppo juttu?
Miksi haluat irrottaa sen? Eikö säätäminen auta, oletko mitannut että kontaktit sulkeutuvat tyhjäkäyntiasennossa ja täyskaasuasennossa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00