Mistä lisää tehoja (90i omaturbo?)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Rehellisesti sanottuna en tiedä. Mutta mainostamani Reijo Nyronen tuntuu olevan Ruotsissa rallycross-piireissä jonkin sortin gurun asemassa, joten uskoisin hänellä olevan keskivertotallaajaa parempi näppituntuma millainen kone vielä pysyy kasassa.mikkoimp kirjoitti:uskaltaako muka laittaa 94 männät?!
Iskunpituutta kasvatettaessa vaihdetaan myös kiertokanget ja männät. Tarjolla on halkaisijaltaan 94, 92 ja 90,5 millisiä mäntiä.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Mistä lisää tehoja (90i)?
No minä en ainakaan ole sanonut, ettei saa. Homman kannattavuus vain on mielestäni heikonlainen.Suppari kirjoitti:Kertokaa nyt jumalauta mikä tekee nopasta niin erikoisen ettei siihen saa turboa laittaaPekka Valtanen kirjoitti:Niinpä turbon asentaminen kannattaa unohtaa90 on 80-luvun auto siinä missä muutkin,eikä sille ole olemassa omaa lakiaan.
Siinäpä noita vaikeuksia jo onkin valmiiksi kysymykseen kirjoitettuna.Suppari kirjoitti:Itserakennettu kone,korkeintaan se 120 hp lappuihin ja leimalle,mikä siinä on vaikeaa?
Aihetta on pohdittu jo aiemminkin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38970
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Hinnoista ja muista yksityiskohdista kannattaa keskustella suoraan Reijon kanssa. Alla vielä 4. heinäkuuta julkaistu ilmoitusnalleolut kirjoitti:hmm stroukkeri 99: 2,3l tuplilla... hmm hmm keulaa tonttiin vaan:
laita pekka miulle lisää tietoa yv:nä . hintoja?
Till Saab : Topplockspackning b- motor 94, weber insug, mahle kolvar 90,5 , 92 , 94, vevstakar 22 kolvbult, lättadesvänghjul, repsats vattenpump saab bmotor, Std lager, överdim , kolvringar. omslipning av kamaxlar tex folkrace .Strokade vevaxlar, Stötdämpare folkrace.
Reijo, Åmot, 0297 600 90
Micke_eko@spray.se, http://www.come.to/nyronen
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Mistä lisää tehoja (90i)?
No kerro mikä siinä on vaikeaa?Mikä on kannattavaa?Vaparia saa virittää (varsinkin saabin 8v) melko helvetisti että koneesta saa sen n.180 hp,tuon tehoinen kadulla täys paska ajettava,vie bensaa reilusti.Ton ku sais mutkalla vähintään puolet halvemmalla,pienemmällä vaivalla ja ajettavuus olisi aivan eri planeetalta kuin koneella,joka kiertää miljoonan ilman että mitään tapahtuu.Pekka Valtanen kirjoitti:No minä en ainakaan ole sanonut, ettei saa. Homman kannattavuus vain on mielestäni heikonlainen.Suppari kirjoitti:Kertokaa nyt jumalauta mikä tekee nopasta niin erikoisen ettei siihen saa turboa laittaaPekka Valtanen kirjoitti:Niinpä turbon asentaminen kannattaa unohtaa90 on 80-luvun auto siinä missä muutkin,eikä sille ole olemassa omaa lakiaan.
Siinäpä noita vaikeuksia jo onkin valmiiksi kysymykseen kirjoitettuna.Suppari kirjoitti:Itserakennettu kone,korkeintaan se 120 hp lappuihin ja leimalle,mikä siinä on vaikeaa?
Aihetta on pohdittu jo aiemminkin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38970
edit.Ja toi topik missä ennenkin on käsitelty on puolillaan paskaa esimerkiksi katsastusmiesten tunne elämästä sekä hälytyskelloista.Niillä ei ole mitään urputtamista asiaan,jos kone on itse rakennettu.Vanhassa topikissa monet tämän sanoivat,muttei mene jakeluun

Aksu900 kirjoitti:Niimpä. Jos tuo onnistuu vaikka Fiat 600:aan niin miksi kummassa ei Saab 90:een? Kummallakaan ei kadulla ajeta lappuun merkityillä tehoilla mutta se on eri tarina se.


-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Mistä lisää tehoja (90i)?
Muutoskatsastusta pidin vaikeana. Mutta vaikuttaa siltä, että minun on myönnettävä olleeni väärässä. Sillä onhan noita kajakkejakin turbotettu ihan viime aikoina. Niin miksei sitten 90:äkin?Suppari kirjoitti: No kerro mikä siinä on vaikeaa?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Joo, ja jos niputtaa sen koneen niillä ennen apc:tä olleilla männillä, puristukset on päälle 7. Se tarkoittaa sitä, että esim. jollakin 0,3barin ahtopaineilla ei vielä kummoisia tehoja irtoa koneen matalien puristuksien takia. Tietysti koneeseen jää sitä tehoreserviä moninkertaisesti, kun otetaan huomioon, millaisia ahtopaineita tuo kestää puristuksiensa puolesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Soitto Oululaiselle katsastusasemalle tuotti seuraavanlaisen tuloksen. Maksimissaan 120hv turbotettuna. Katsastukseen mukaan dyno lappu tehoista. Jarruihin ja mihinkään muuhun ei tarvitse tehdä mitään. Katsastuskustannukset -> muutoskatsastus maksu.
Mikäs tuohon olisi otollisin tekniikka vaihtaa (-> tehojen rajoitus helpointa ja vähimmät muutoksen tekniikkan APC:llä vai ilman)
Jos tämä nyt lähtisi toteutumaan niin myyntiin tulee viri kansi + peltisarja.
Mikäs tuohon olisi otollisin tekniikka vaihtaa (-> tehojen rajoitus helpointa ja vähimmät muutoksen tekniikkan APC:llä vai ilman)
Jos tämä nyt lähtisi toteutumaan niin myyntiin tulee viri kansi + peltisarja.
#1890