Terve!
Paljonko on ehtinyt olla SS:ssä ongelmia noiden venttiilinnostimien kanssa? Onko kokemusta osien hinnoista ja työkustannuksista / määrästä jos itse tekee?
Omassa on satunnaisesti esiintynyt pientä rallatusta muutaman sekunnin kylmäkäynnistysten yhteydessä ja viimeisimmän öljynvaihdon jälkeen rallatus on yltynyt. Auto on vm -04 1.8t ja kilometrejä on nyt lasissa noin 53tkm. Nyt tuo rallattaa lähes aina kun auto on ollut pysäköitynä keula alamäkeen, mutta tasamaalla rallatus on ollut harvinaisempaa. (Sattumaako?) Uusimpana ilmiönä on nyt, ettei se rallatus lakannut edes parin kilometrin ajon aikana.
Mieluummin tarkistaisi venttiilinvälykset sadantonnin välein (ja ehkä säätäisi joka toinen kerta kuten Saabin vanhassa kasitappisessa) kuin kuuntelee tuota rallatusta ja vaihtaa niitä hydraulipalikoita 50tkm välein.
No, ehkä huoltomieheltä on tipahtanut öljynvaihdon yhteydessä tupakantumppi suupielestä öljyntäyttöaukkoon ja nyt siellä seilaa jotain roskaa nostimissa? Uskaltaako tuollaiseen käyttää Fortea tms?
Hydrauliset venttiilinnostimet?
Re: Hydrauliset venttiilinnostimet?
Omani on samanvuotinen, mutta kilometrejä tuplasti, eikä rallata.m&m kirjoitti:Terve!
Paljonko on ehtinyt olla SS:ssä ongelmia noiden venttiilinnostimien kanssa? Onko kokemusta osien hinnoista ja työkustannuksista / määrästä jos itse tekee?
Omassa on satunnaisesti esiintynyt pientä rallatusta muutaman sekunnin kylmäkäynnistysten yhteydessä ja viimeisimmän öljynvaihdon jälkeen rallatus on yltynyt. Auto on vm -04 1.8t ja kilometrejä on nyt lasissa noin 53tkm. Nyt tuo rallattaa lähes aina kun auto on ollut pysäköitynä keula alamäkeen, mutta tasamaalla rallatus on ollut harvinaisempaa. (Sattumaako?) Uusimpana ilmiönä on nyt, ettei se rallatus lakannut edes parin kilometrin ajon aikana.
Mieluummin tarkistaisi venttiilinvälykset sadantonnin välein (ja ehkä säätäisi joka toinen kerta kuten Saabin vanhassa kasitappisessa) kuin kuuntelee tuota rallatusta ja vaihtaa niitä hydraulipalikoita 50tkm välein.
No, ehkä huoltomieheltä on tipahtanut öljynvaihdon yhteydessä tupakantumppi suupielestä öljyntäyttöaukkoon ja nyt siellä seilaa jotain roskaa nostimissa? Uskaltaako tuollaiseen käyttää Fortea tms?
Millä öljyillä olet ajanut nuo 53tkm? Mikä on kylmän pään viskositeetti, pitäisi olla 0W -alkuinen bensakoneissa?
Re: Hydrauliset venttiilinnostimet?
Merkkihuollossa tuohon on öljyt aina vaihdettu, öljymerkistä en mene takuuseen mutta kuitissa lukee täyssynteettinen 0W40 ja konehuoneen tarrassa lukee Mobil. Kolme kertaa on öljyt ehditty vaihtaa 51tkm:n aikana, viimeisin kerta eri huollossa kuin aikaisemmat. Ilmeisesti tavoilleen uskollisena tämäkin merkkihuolto on täyttänyt puolisen senttiä yli maksimiviivan, ja sillä tasolla se on vaihtovälin kutakuinkin pysynyt, mutta sillä tuskin lienee tässä asiayhteydessä merkitystä(?)Bob kirjoitti:Omani on samanvuotinen, mutta kilometrejä tuplasti, eikä rallata.
Millä öljyillä olet ajanut nuo 53tkm? Mikä on kylmän pään viskositeetti, pitäisi olla 0W -alkuinen bensakoneissa?
Taitaa tuossa omassa olla jotain roskaa seassa, koska nyt se on ollut ilman mitään toimenpiteitä muutaman päivän ajan ihan nätisti ja hiljaa... myös kylmäkäynnistyksissä. Ihmetyttäisi kyllä, jos nostin jumittaisi pikeentymisen johdosta noinkin vähän ajetussa yksilössä. Reilut 150tkm ajettuja kylmänä rallattavia koneita olen kuunnellut useampiakin.julle05 kirjoitti:siinä on pakko olla jotain vikaa jos rallattaa, kun en ole kuullu 150tkm ajettujenkaan rallattavan... ja niitä sentään on ollut monta... 1.8i on sitten toinen juttu, kerran yhdessä 2000km ajetussa eskarissa kalkatti nostimet