EiTri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
Vastaavuustodistus tms.
Konepeltiin on liimattu E4-tarra, missä on noita R-koodeja.Tri-Lo kirjoitti:Ok. Mistä löysit kaikki nuo R-koodit?MacTurbo kirjoitti:EiTri-Lo kirjoitti:Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?
Tuommoinen lappu, tietysti vaan mallisarjalle -96.
Lisäksi jäin ihmettelemään sitä että katsastusinssi otti Virolaisen rekisteriotteen itselleen. Millä oikeudella se sen teki?
Eikös alkuperäinen rekisteriote pidä tieliikennelain mukaan olla aina autossa.
Perskele, jahka pääsen pois töistä...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ja-ha.
Lepo sitten vaan, papereissa on nyt leima
Kävin äsken uudestaan konttorilla, mukana tuo "avgaskontroll" tarra ja netistä tulostettu regulation 13 tyyppihyväksyntäselonteko, 288 sivua
Siinä sitten rupateltiin inssin kanssa ja hän totesi että oli illalla käynyt katsomassa Saabclubin sivuilta hyväksyntäjuttuja tms.
Eli kaikki kunnia asian järjestymiselle kuuluu taas näille mainioille klubisivuillemme
Puhumattakaan siitä että meidän itara elämäntapaSkotti säästi sen ansiosta 150€
Lepo sitten vaan, papereissa on nyt leima
Kävin äsken uudestaan konttorilla, mukana tuo "avgaskontroll" tarra ja netistä tulostettu regulation 13 tyyppihyväksyntäselonteko, 288 sivua
Siinä sitten rupateltiin inssin kanssa ja hän totesi että oli illalla käynyt katsomassa Saabclubin sivuilta hyväksyntäjuttuja tms.
Eli kaikki kunnia asian järjestymiselle kuuluu taas näille mainioille klubisivuillemme
Puhumattakaan siitä että meidän itara elämäntapaSkotti säästi sen ansiosta 150€
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Joo, muttakun viimeyönä ei autossa ollut minkäänlaista rekisteriotetta. Siis, ennenkuin aamulla sain todistuksen rekisteröintikatsastuksesta.Mimmi kirjoitti:MacTurbo kirjoitti:Lisäksi jäin ihmettelemään sitä että katsastusinssi otti Virolaisen rekisteriotteen itselleen. Millä oikeudella se sen teki?
Eikös alkuperäinen rekisteriote pidä tieliikennelain mukaan olla aina autossa.
Perskele, jahka pääsen pois töistä...
AKE:n ohjeen mukaan 1.2-2007 alkaen katsastusasemat ottavat ulkomaisen rekisteriotteen pois, kun ajoneuvoa ruvetaan rekisteröintikatsastamaan Suomeen. Syynä on kuulemma se, ettei ajoneuvossa voi olla useita rekisteriotteita (ihan kun ne tulisivat keräämään vanhat suomalaisetkin otteet pois).
Ihmeellisiä on AKE:n ohjeet, Viron kilvet, mutta Suomen rekisteriote.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Pitäisikö niille kaikkile pistää nämä sivut ohjeeksiMacTurbo kirjoitti:Ja-ha.
Lepo sitten vaan, papereissa on nyt leima
Kävin äsken uudestaan konttorilla, mukana tuo "avgaskontroll" tarra ja netistä tulostettu regulation 13 tyyppihyväksyntäselonteko, 288 sivua
Siinä sitten rupateltiin inssin kanssa ja hän totesi että oli illalla käynyt katsomassa Saabclubin sivuilta hyväksyntäjuttuja tms.
Eli kaikki kunnia asian järjestymiselle kuuluu taas näille mainioille klubisivuillemme
Puhumattakaan siitä että meidän itara elämäntapaSkotti säästi sen ansiosta 150€
tuttu kuva
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tulipa tässäkin nyt mieleen, kun jouduin (ekan kerran..) hankkimaan tuon todistuksen tuohon -94 Aeroon kun melustahan siinä ei ollut mitään. -95-> löytyy jo tuo EU-koodi tyyppikilvessä(ainakin ruotsi-autoissa) muttei tässä -94:ssa.
Niin siis hankin tuon jo ja tältähän se näyttää:
Ja sitä tässä rupesin miettimään että olisiko ollut sellaista tarraa konehuoneeseen tilattavana jossa olisi lukenut tuo EEC-70/157*89/491..?
Niin siis hankin tuon jo ja tältähän se näyttää:
Ja sitä tässä rupesin miettimään että olisiko ollut sellaista tarraa konehuoneeseen tilattavana jossa olisi lukenut tuo EEC-70/157*89/491..?
Tri-Lo kirjoitti:Tulipa tässäkin nyt mieleen, kun jouduin (ekan kerran..) hankkimaan tuon todistuksen tuohon -94 Aeroon kun melustahan siinä ei ollut mitään. -95-> löytyy jo tuo EU-koodi tyyppikilvessä(ainakin ruotsi-autoissa) muttei tässä -94:ssa.
Niin siis hankin tuon jo ja tältähän se näyttää:
Ja sitä tässä rupesin miettimään että olisiko ollut sellaista tarraa konehuoneeseen tilattavana jossa olisi lukenut tuo EEC-70/157*89/491..?
K1
1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.Tri-Lo kirjoitti:Niinno, älä nyt mollaa( ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?valtteri kirjoitti: K1
1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Ei mitään hätiä.... aivan sitä varten se on julkaistu että siitä olisi muille hyötyä.MacTurbo kirjoitti:Sori luvaton lainaaminen, mutku oli sopivasti saatavilla
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Niin on tuollakin aikaisemmin, ja kelpasihan se tarra nytkin päästöjen suhteen. Mutta milloin olet viimeksi käynyt A:lla -94:lla? Epäilen että samaa joutuisivat siellä nykyään vaatimaan. AKE:han noita päättää ja vaatii.valtteri kirjoitti:Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.Tri-Lo kirjoitti:Niinno, älä nyt mollaa( ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?valtteri kirjoitti: K1
1994 ja vanhemille ei ole näköjään tyypihyväksyntää saabilla kun tohon sun lappuun ei sitä ole merkitty.
Ei tuo vuosimalli ole se "autuus" vaan se onko autossa E -tyyppihyväksyntä koodia(kuten sun -95 aerossa oli,esim. -95 cabissa ei sitä ole)Tri-Lo kirjoitti:Niin on tuollakin aikaisemmin, ja kelpasihan se tarra nytkin päästöjen suhteen. Mutta milloin olet viimeksi käynyt A:lla -94:lla? Epäilen että samaa joutuisivat siellä nykyään vaatimaan. AKE:han noita päättää ja vaatii.valtteri kirjoitti:Kummalista kun siellä "toisella" asemalla on aina onnistunut ilman tota paperia kun ovat sanoneet että kaikki saabit / volvot on OK jos autot on myyty uutena saksassa / ruotsissa sillä niiden vaatimukset on linjassa suomen kanssa. Pakokaasupäästöistä kun on lappu konehuoneesta löytynyt niin on riittänyt.Tri-Lo kirjoitti: Niinno, älä nyt mollaa( ) vaan kerro sitten mistä se olisi tuon löytänyt?
Itse viime kesänä ja "tuttu" huhtikuussa.
Ake vaatii että auto täyttää suomen normit.... se miten se todistetaan on eri juttu.
Pitää kysellä kun seuraavan kerran käyn A-lla onko joku asiaan liittyvä juttu muuttunut.
Jo viime kesänä K1:sellä vaadittiin tuota paprua kun 2 kpl -95 cabbea katsastettiin.......... siispä sitä ei tehty siellä.
Lepo
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Samaa paperia kysyttiin minun -96 NG900:een. Tämän topikin innoittamana kävin konttorilla näyttämässä konepeltiin liimattua tarraa ja kerroin, että tästä pitäisi selvitä kaikki tarpeelliset hyväksynnät. Inssin vastaus oli tiukka: "En mä edes tiedä mikä lappu toi on, kyl sä tarviit sen 130€ paperin."
Onkohan vielä mahdollista selvitä ilman tuota 130€:n maksamista? Saabin maahantuojalta kyselin, ja maksaa sen saman 130€ sieltäkin hommattuna.
EDIT: eli vastaava tarraa löytyy konepellistä http://koti.mbnet.fi/holmez/9000-cd/tyyppikilpi.jpg
Onkohan vielä mahdollista selvitä ilman tuota 130€:n maksamista? Saabin maahantuojalta kyselin, ja maksaa sen saman 130€ sieltäkin hommattuna.
EDIT: eli vastaava tarraa löytyy konepellistä http://koti.mbnet.fi/holmez/9000-cd/tyyppikilpi.jpg