Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

näitä riittää. tosiaan emäntä päätti hommata hevosen ja mulla on 3 tallia täys SAAB osaa joten haikein mielin ja vitutuksen kera on nyt 99 siirretty ulkoilmaan harmittaa... ja kone+osia+laatikoita joutuu kanssa pihalle ilman suojaa....ellen osta jotakin pressua,mutta mitäpä se suojaa.

tosin on mahdollistaettä pakkaan nuo trukkilavalle niin kiitolinjahan nuo kuskaa vaikka inariin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

dimebak kirjoitti:Se LH:n johtonippu menee siihen oikeanpuolen jalkatilan reunaan. Siellä on se ruiskuyksikkö ja pari relettä. Sitä pidemmäs ne taida mennä. Sen verran kuiten muistan, että syttöboksin (joka on siellä vasemmassa etulokarissa) ja ruiskuboksin välillä menee yksi johto joka on joku signaali sytytykselle.
´

Jaa sekö etuloloksun jumalaton boksi oli sytkälle? Onhan typerästi suunniteltu, mitä ihmeen järkeä on piilottaa ruiskun boksi sinne apparin jalkatilaan :evil:
No piankos sen johtosarjan juottaa ehjäksi (tai vaan kiertää johdot yhteen) ja teippiä päälle (ei missään nimessä kutistesukkaa vaan halvinta sähköteippiä), pitää hakea joku päivä romikselta katkomani johtosarjan pää ja se boksi.

Vai onko tuota i16-ruiskua mitään järkeä asentaa kun koneesta tulee T16, vai onko ruiskussa eroa muuten kuin boksin ja suuttimien osalta? APC:ta ei missään nimessä tule ja tiedossa olisi jo turbomallin virranjakaja.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Elo 14, 2007 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Pitääpäs tukkia tähän threadiin kysymys, että löytyykö keneltäkään tuplis-mieheltä varastoista hyvät ovet tuohon mun projektiin. Nykyiset ovet on sen verran happamat alareunoista eikä viittis alkaa korjauspaloja hommaamaan.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

2 oviseen löytyy hyvä kuskin ovi ja nelioviseen koko auto ovien hinnalla lappeenrannasta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Milläs auton saa pois museorekisteristä, pitääkö auto katsastaa taasen sitä varten (juuri vuosikatsastettu) vai hoituuko asia ilman kuluja esim puhelinsoitolla?
Ajattelin että jos tuon tupliksen joskus myykin niin on vain parempi kun siinä ei ole mitään myyntiä haittaavia käyttörajoituksia jne.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Milläs auton saa pois museorekisteristä, pitääkö auto katsastaa taasen sitä varten (juuri vuosikatsastettu) vai hoituuko asia ilman kuluja esim puhelinsoitolla?
Ajattelin että jos tuon tupliksen joskus myykin niin on vain parempi kun siinä ei ole mitään myyntiä haittaavia käyttörajoituksia jne.
Jos auto ei mene kaupaksi niin se tuskin johtuu siitä että on museorekisterissä.. :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Milläs auton saa pois museorekisteristä, pitääkö auto katsastaa taasen sitä varten (juuri vuosikatsastettu) vai hoituuko asia ilman kuluja esim puhelinsoitolla?
Ajattelin että jos tuon tupliksen joskus myykin niin on vain parempi kun siinä ei ole mitään myyntiä haittaavia käyttörajoituksia jne.
Jos auto ei mene kaupaksi niin se tuskin johtuu siitä että on museorekisterissä.. :lol:
Ei ole myynnissä mutta en kyllä ymmärrä mitä hienoa tuossa museorekisterissä oikein muka on, autoa kun ei millään voi käyttää kuin sen 30 päivää vuodessa, vaikea arvioida etukäteen sitten loppujen 335päivän kulkemiset julkisilla.
Siksi olisi parempi laittaa takaisin normirekisteriin, jos ajaa yli 30 päivää niin se lienee ainakin törkeä vakuutuspetos, ajoneuvon käyttäminen luvatta liikenteessä, rikos ihmiskuntaa kohtaan jne.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Elo 17, 2007 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

nalleolut kirjoitti:näitä riittää. tosiaan emäntä päätti hommata hevosen ja mulla on 3 tallia täys SAAB osaa joten haikein mielin ja vitutuksen kera on nyt 99 siirretty ulkoilmaan harmittaa... ja kone+osia+laatikoita joutuu kanssa pihalle ilman suojaa....ellen osta jotakin pressua,mutta mitäpä se suojaa.

tosin on mahdollistaettä pakkaan nuo trukkilavalle niin kiitolinjahan nuo kuskaa vaikka inariin.
sun kuvasarja ansaitsee vielä linkin tähänkin, toivottavasti joku korjaa talteen, puhdasta arvotavaraa, huomisen kultaa, sydäntä raastaa nähdä paalia odottavat b-moottorit :cry:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=59938
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

"Museoajoneuvolla saa ajaa enintään 30 vuorokautena vuodessa ja ajoneuvolle on otettava museoajoneuvovakuutus. - Museoajoneuvo ei saa olla käyttöauto."

Näin opastetaan museorekisteröintiä käsittelevillä nettisivuilla.. Tietysti on jokaisen oma asia käyttää omaa autoaan mahd. kalliin kunnostuksen jälkeen niinkuin haluaa, mutta ainakin meikäläinen ajaa tuolla -71:llä vain kesäisin, kuivalla kelillä ja selvinpäin :lol: ja sama meno jatkuu kunhan saan sen museorekisteriin. Tuo 30 vrk:n valvontahan on sinänsä varsin tarkkaa :wink: : naapurit pitävät kalenteria käyttöpäivistä ja soittavat aina vakuutusyhtiöön kun Saabin keula suuntaa kadulle..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No joo, nyt on menossa vasta 5/30. päivä 99:in käytössä joten varmaankin onnistuu ihan ok ajelut tuon rajoituksen puitteissa.

Sitten kysymys viitaten tuohon toiseen tuplikseeni, saako Saabin 16v-koneesta millään tehokasta tyyliin pökötin Mi16 joka oli erinomaisen hauska ajettava, ja potkua löytyi kun antoi koneen kiekua, ja alavääntökään ei ollut huono (konetta ja sen ominaisuuksia lukuunottamatta auto oli muuten täysi fiasko)?
Siis saako Saban konetta kiertämään kelvollisesti jonnekin 7500rpm:n tienoille ilman tasapainoitusta, ja alkaako nuo hydraulipainimet sekoilemaan jo jossain 6500rpm jälkeen?

Eli kansi pitäisi varmaankin käydä porttaamassa ja madalluttamassa, nokat hiotuttamassa kireämmiksi, vauhtipyörä sorvaukseen, ruiskuboksiin lastua, peltipakosarjaa, avarampaa putkistoa jne, mutta onko mitään saumaa johonkin 160hv:n tienoille ilman turboa? Vai onko koneen rakenne sellainen ettei sovellu oikein kierroskoneeksi esim iskunpituuden, tms johdosta?
Turbo ei jostain syystä oikein jaksa kiinnostaa, hauskempi olisi kunnolla korkealle kiertävä kones ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ng900aero kirjoitti:No joo, nyt on menossa vasta 5/30. päivä 99:in käytössä joten varmaankin onnistuu ihan ok ajelut tuon rajoituksen puitteissa.

Sitten kysymys viitaten tuohon toiseen tuplikseeni, saako Saabin 16v-koneesta millään tehokasta tyyliin pökötin Mi16 joka oli erinomaisen hauska ajettava, ja potkua löytyi kun antoi koneen kiekua, ja alavääntökään ei ollut huono (konetta ja sen ominaisuuksia lukuunottamatta auto oli muuten täysi fiasko)?
Siis saako Saban konetta kiertämään kelvollisesti jonnekin 7500rpm:n tienoille ilman tasapainoitusta, ja alkaako nuo hydraulipainimet sekoilemaan jo jossain 6500rpm jälkeen?

Eli kansi pitäisi varmaankin käydä porttaamassa ja madalluttamassa, nokat hiotuttamassa kireämmiksi, vauhtipyörä sorvaukseen, ruiskuboksiin lastua, peltipakosarjaa, avarampaa putkistoa jne, mutta onko mitään saumaa johonkin 160hv:n tienoille ilman turboa? Vai onko koneen rakenne sellainen ettei sovellu oikein kierroskoneeksi esim iskunpituuden, tms johdosta?
Turbo ei jostain syystä oikein jaksa kiinnostaa, hauskempi olisi kunnolla korkealle kiertävä kones ;)
Siis, jos miun pitäis valita jompi kumpi, korkeelle kiertävä i16 vai T16 samoilla hevosvoimilla, esim. 160hp. Ihan kärppänä menisin ottamaan ton T16. On se nimittäin niin mahtava peli menemään, eikä tarvii ressata vaihdekepin kanssa. :D Kaikenlisäksi nuita T16 paketteja löytyy melkolailla valmiina kokonaisuuksina, kun vertaa, että lähtisi virittämään vapari i16 konetta sellaiseksi, että siitä irtoaa 160heppaa. Se varmasti saavutetaan, siitä ei ole epäilystä, mutta ei siinä samaa vääntömomenttia löydy, kuin turbosta. Tommonen T16 olisi muutenkin fiksumpi vehje, kuin esim. tuo minun 99:ssä oleva T8-tekniikka. Olisi tehokkaampi ja toisaalta veisi vähemmän polttoainetta. Järkevästi ajettuna tommonen T16 kuluttaa samanverran, kuin ruiskumallit. Jokainen tietysti taablaa tyylillään näissäkin moottorivalinnoissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onko jollain tässä pks-seudulla tai 3-tien varressa tallessa strömberin seoksensäätöavainta? piru kun hukkasin omani jonnekin hyvään talteen. nyt tuo punainen sotaratsu on jo kuukausitolkulla käynyt todella laiskasti, ainakin vuosi sitten auttoi huomattavasti kun vähän rikastin seosta. hermot menee kun ei juurikaan vastaa kaasuun kierrosalueella 2000-3000. myös jälkikäyntiä esiintyy, mutta se liittyy enemmänkin siihen jos pysäköidessäni otan virrat pois ennen kuin kierrokset on ehtineet laskea tyhjäkäynnille.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ei paha :o

99 -75 171tkm

http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1473855

..vieläpä autoliikkeessä = reilu tinkivara?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

turha viedä kilpiä pois enää kun olisko marraskuussa tulee voimaan uusi rekisteröintikäytäntö. Sitten vaan väliaikainen liikenteestä poisto ja auton seisottaminen ei maksa enää mitään. Kyllä sille ostaja löytyy jossain vaiheessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin