Tänään on To Loka 02, 2014 6:20 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1299 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 87  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 13, 2007 2:48 pm 
"Hanki elämä"

Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 7:21 pm
Viestit: 14865
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
näitä riittää. tosiaan emäntä päätti hommata hevosen ja mulla on 3 tallia täys SAAB osaa joten haikein mielin ja vitutuksen kera on nyt 99 siirretty ulkoilmaan harmittaa... ja kone+osia+laatikoita joutuu kanssa pihalle ilman suojaa....ellen osta jotakin pressua,mutta mitäpä se suojaa.

tosin on mahdollistaettä pakkaan nuo trukkilavalle niin kiitolinjahan nuo kuskaa vaikka inariin.

_________________
#1171 klubin jäsen
kahta ei ajeta partaa ja volvoa
045-2698659


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2007 9:12 am 
"Saabisti"
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 11:59 pm
Viestit: 8769
Paikkakunta: Herttoniemi
dimebak kirjoitti:
Se LH:n johtonippu menee siihen oikeanpuolen jalkatilan reunaan. Siellä on se ruiskuyksikkö ja pari relettä. Sitä pidemmäs ne taida mennä. Sen verran kuiten muistan, että syttöboksin (joka on siellä vasemmassa etulokarissa) ja ruiskuboksin välillä menee yksi johto joka on joku signaali sytytykselle.

´

Jaa sekö etuloloksun jumalaton boksi oli sytkälle? Onhan typerästi suunniteltu, mitä ihmeen järkeä on piilottaa ruiskun boksi sinne apparin jalkatilaan :evil:
No piankos sen johtosarjan juottaa ehjäksi (tai vaan kiertää johdot yhteen) ja teippiä päälle (ei missään nimessä kutistesukkaa vaan halvinta sähköteippiä), pitää hakea joku päivä romikselta katkomani johtosarjan pää ja se boksi.

Vai onko tuota i16-ruiskua mitään järkeä asentaa kun koneesta tulee T16, vai onko ruiskussa eroa muuten kuin boksin ja suuttimien osalta? APC:ta ei missään nimessä tule ja tiedossa olisi jo turbomallin virranjakaja.

_________________
9000CSE 2,3TA -94
156 SW 2.4JTD -01
Ducato Maxi 2.8 -98


Viimeksi muokannut ng900aero päivämäärä Ti Elo 14, 2007 3:43 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2007 7:33 pm 
"Aero"
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 10:18 pm
Viestit: 399
Paikkakunta: Kokkola
Pitääpäs tukkia tähän threadiin kysymys, että löytyykö keneltäkään tuplis-mieheltä varastoista hyvät ovet tuohon mun projektiin. Nykyiset ovet on sen verran happamat alareunoista eikä viittis alkaa korjauspaloja hommaamaan.

_________________
#2465 9-3ss 2.0tA vector -02, 99T -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2007 8:24 pm 
"Hanki elämä"

Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 7:21 pm
Viestit: 14865
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
2 oviseen löytyy hyvä kuskin ovi ja nelioviseen koko auto ovien hinnalla lappeenrannasta.

_________________
#1171 klubin jäsen
kahta ei ajeta partaa ja volvoa
045-2698659


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 17, 2007 2:28 pm 
"Saabisti"
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 11:59 pm
Viestit: 8769
Paikkakunta: Herttoniemi
Milläs auton saa pois museorekisteristä, pitääkö auto katsastaa taasen sitä varten (juuri vuosikatsastettu) vai hoituuko asia ilman kuluja esim puhelinsoitolla?
Ajattelin että jos tuon tupliksen joskus myykin niin on vain parempi kun siinä ei ole mitään myyntiä haittaavia käyttörajoituksia jne.

_________________
9000CSE 2,3TA -94
156 SW 2.4JTD -01
Ducato Maxi 2.8 -98


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 17, 2007 2:49 pm 
"Hölösuu"

Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 7:25 pm
Viestit: 5117
Paikkakunta: Vaasa/Laihia
ng900aero kirjoitti:
Milläs auton saa pois museorekisteristä, pitääkö auto katsastaa taasen sitä varten (juuri vuosikatsastettu) vai hoituuko asia ilman kuluja esim puhelinsoitolla?
Ajattelin että jos tuon tupliksen joskus myykin niin on vain parempi kun siinä ei ole mitään myyntiä haittaavia käyttörajoituksia jne.

Jos auto ei mene kaupaksi niin se tuskin johtuu siitä että on museorekisterissä.. :lol:

_________________
#1958 Kim Lill-Their
900T16S -84, 9000CSE -95, 9000CS turbo S, 96GL -79, 90 5speed -85


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 17, 2007 2:53 pm 
"Saabisti"
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 11:59 pm
Viestit: 8769
Paikkakunta: Herttoniemi
Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Milläs auton saa pois museorekisteristä, pitääkö auto katsastaa taasen sitä varten (juuri vuosikatsastettu) vai hoituuko asia ilman kuluja esim puhelinsoitolla?
Ajattelin että jos tuon tupliksen joskus myykin niin on vain parempi kun siinä ei ole mitään myyntiä haittaavia käyttörajoituksia jne.

Jos auto ei mene kaupaksi niin se tuskin johtuu siitä että on museorekisterissä.. :lol:


Ei ole myynnissä mutta en kyllä ymmärrä mitä hienoa tuossa museorekisterissä oikein muka on, autoa kun ei millään voi käyttää kuin sen 30 päivää vuodessa, vaikea arvioida etukäteen sitten loppujen 335päivän kulkemiset julkisilla.
Siksi olisi parempi laittaa takaisin normirekisteriin, jos ajaa yli 30 päivää niin se lienee ainakin törkeä vakuutuspetos, ajoneuvon käyttäminen luvatta liikenteessä, rikos ihmiskuntaa kohtaan jne.

_________________
9000CSE 2,3TA -94
156 SW 2.4JTD -01
Ducato Maxi 2.8 -98


Viimeksi muokannut ng900aero päivämäärä Pe Elo 17, 2007 3:59 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 17, 2007 3:22 pm 
"kukkahattu"

Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55 am
Viestit: 6174
Paikkakunta: Hyvinkää
nalleolut kirjoitti:
näitä riittää. tosiaan emäntä päätti hommata hevosen ja mulla on 3 tallia täys SAAB osaa joten haikein mielin ja vitutuksen kera on nyt 99 siirretty ulkoilmaan harmittaa... ja kone+osia+laatikoita joutuu kanssa pihalle ilman suojaa....ellen osta jotakin pressua,mutta mitäpä se suojaa.

tosin on mahdollistaettä pakkaan nuo trukkilavalle niin kiitolinjahan nuo kuskaa vaikka inariin.


sun kuvasarja ansaitsee vielä linkin tähänkin, toivottavasti joku korjaa talteen, puhdasta arvotavaraa, huomisen kultaa, sydäntä raastaa nähdä paalia odottavat b-moottorit :cry:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=59938

_________________
Luca F #1724, 10vuoden aikana Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 17, 2007 9:51 pm 
"Aero"
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 1:52 pm
Viestit: 465
Paikkakunta: Helsinki
"Museoajoneuvolla saa ajaa enintään 30 vuorokautena vuodessa ja ajoneuvolle on otettava museoajoneuvovakuutus. - Museoajoneuvo ei saa olla käyttöauto."

Näin opastetaan museorekisteröintiä käsittelevillä nettisivuilla.. Tietysti on jokaisen oma asia käyttää omaa autoaan mahd. kalliin kunnostuksen jälkeen niinkuin haluaa, mutta ainakin meikäläinen ajaa tuolla -71:llä vain kesäisin, kuivalla kelillä ja selvinpäin :lol: ja sama meno jatkuu kunhan saan sen museorekisteriin. Tuo 30 vrk:n valvontahan on sinänsä varsin tarkkaa :wink: : naapurit pitävät kalenteria käyttöpäivistä ja soittavat aina vakuutusyhtiöön kun Saabin keula suuntaa kadulle..

_________________
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
Saab 9000 CS vm. 1998 & 99 vm. 1971
#2342


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2007 8:59 am 
"Saabisti"
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 11:59 pm
Viestit: 8769
Paikkakunta: Herttoniemi
No joo, nyt on menossa vasta 5/30. päivä 99:in käytössä joten varmaankin onnistuu ihan ok ajelut tuon rajoituksen puitteissa.

Sitten kysymys viitaten tuohon toiseen tuplikseeni, saako Saabin 16v-koneesta millään tehokasta tyyliin pökötin Mi16 joka oli erinomaisen hauska ajettava, ja potkua löytyi kun antoi koneen kiekua, ja alavääntökään ei ollut huono (konetta ja sen ominaisuuksia lukuunottamatta auto oli muuten täysi fiasko)?
Siis saako Saban konetta kiertämään kelvollisesti jonnekin 7500rpm:n tienoille ilman tasapainoitusta, ja alkaako nuo hydraulipainimet sekoilemaan jo jossain 6500rpm jälkeen?

Eli kansi pitäisi varmaankin käydä porttaamassa ja madalluttamassa, nokat hiotuttamassa kireämmiksi, vauhtipyörä sorvaukseen, ruiskuboksiin lastua, peltipakosarjaa, avarampaa putkistoa jne, mutta onko mitään saumaa johonkin 160hv:n tienoille ilman turboa? Vai onko koneen rakenne sellainen ettei sovellu oikein kierroskoneeksi esim iskunpituuden, tms johdosta?
Turbo ei jostain syystä oikein jaksa kiinnostaa, hauskempi olisi kunnolla korkealle kiertävä kones ;)

_________________
9000CSE 2,3TA -94
156 SW 2.4JTD -01
Ducato Maxi 2.8 -98


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 8:13 am 
"Saabisti"
Avatar

Liittynyt: La Syys 06, 2003 3:38 pm
Viestit: 7552
Paikkakunta: Joensuu
ng900aero kirjoitti:
No joo, nyt on menossa vasta 5/30. päivä 99:in käytössä joten varmaankin onnistuu ihan ok ajelut tuon rajoituksen puitteissa.

Sitten kysymys viitaten tuohon toiseen tuplikseeni, saako Saabin 16v-koneesta millään tehokasta tyyliin pökötin Mi16 joka oli erinomaisen hauska ajettava, ja potkua löytyi kun antoi koneen kiekua, ja alavääntökään ei ollut huono (konetta ja sen ominaisuuksia lukuunottamatta auto oli muuten täysi fiasko)?
Siis saako Saban konetta kiertämään kelvollisesti jonnekin 7500rpm:n tienoille ilman tasapainoitusta, ja alkaako nuo hydraulipainimet sekoilemaan jo jossain 6500rpm jälkeen?

Eli kansi pitäisi varmaankin käydä porttaamassa ja madalluttamassa, nokat hiotuttamassa kireämmiksi, vauhtipyörä sorvaukseen, ruiskuboksiin lastua, peltipakosarjaa, avarampaa putkistoa jne, mutta onko mitään saumaa johonkin 160hv:n tienoille ilman turboa? Vai onko koneen rakenne sellainen ettei sovellu oikein kierroskoneeksi esim iskunpituuden, tms johdosta?
Turbo ei jostain syystä oikein jaksa kiinnostaa, hauskempi olisi kunnolla korkealle kiertävä kones ;)


Siis, jos miun pitäis valita jompi kumpi, korkeelle kiertävä i16 vai T16 samoilla hevosvoimilla, esim. 160hp. Ihan kärppänä menisin ottamaan ton T16. On se nimittäin niin mahtava peli menemään, eikä tarvii ressata vaihdekepin kanssa. :D Kaikenlisäksi nuita T16 paketteja löytyy melkolailla valmiina kokonaisuuksina, kun vertaa, että lähtisi virittämään vapari i16 konetta sellaiseksi, että siitä irtoaa 160heppaa. Se varmasti saavutetaan, siitä ei ole epäilystä, mutta ei siinä samaa vääntömomenttia löydy, kuin turbosta. Tommonen T16 olisi muutenkin fiksumpi vehje, kuin esim. tuo minun 99:ssä oleva T8-tekniikka. Olisi tehokkaampi ja toisaalta veisi vähemmän polttoainetta. Järkevästi ajettuna tommonen T16 kuluttaa samanverran, kuin ruiskumallit. Jokainen tietysti taablaa tyylillään näissäkin moottorivalinnoissa.

_________________
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 2:02 pm 
"kukkahattu"

Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55 am
Viestit: 6174
Paikkakunta: Hyvinkää
onko jollain tässä pks-seudulla tai 3-tien varressa tallessa strömberin seoksensäätöavainta? piru kun hukkasin omani jonnekin hyvään talteen. nyt tuo punainen sotaratsu on jo kuukausitolkulla käynyt todella laiskasti, ainakin vuosi sitten auttoi huomattavasti kun vähän rikastin seosta. hermot menee kun ei juurikaan vastaa kaasuun kierrosalueella 2000-3000. myös jälkikäyntiä esiintyy, mutta se liittyy enemmänkin siihen jos pysäköidessäni otan virrat pois ennen kuin kierrokset on ehtineet laskea tyhjäkäynnille.

_________________
Luca F #1724, 10vuoden aikana Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 2:30 pm 
"kukkahattu"

Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55 am
Viestit: 6174
Paikkakunta: Hyvinkää
ei paha :o

99 -75 171tkm

http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1473855

..vieläpä autoliikkeessä = reilu tinkivara?

_________________
Luca F #1724, 10vuoden aikana Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2007 10:30 pm 
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Avatar

Liittynyt: To Heinä 21, 2005 4:21 pm
Viestit: 2819
Paikkakunta: Espoo
turha viedä kilpiä pois enää kun olisko marraskuussa tulee voimaan uusi rekisteröintikäytäntö. Sitten vaan väliaikainen liikenteestä poisto ja auton seisottaminen ei maksa enää mitään. Kyllä sille ostaja löytyy jossain vaiheessa.

_________________
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo, Tech2 amatööri
Saab 9-5 3.0Tid -02 (KA) Saab 9-3 2.0T Aero -02 (KA), Saab 900 2.0T Cab -96 (KA), Saab 96 V4 -75 (KA)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1299 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 87  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com

Sivu luotu 0.62 sekunnissa