Nollatoleranssi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
nykyinen on hyvä. jos raja nollassa, voi epähuomiossa syyllistyä rattijuopumukseen. vai moniko erottaa 0,1 promilen olotilan täysin selvänä olemisesta? tai sit ne alkolukot puoli ilmasiks, niin on edes mahdollisuus tietää onko nollat vai ei. myynnissä olevista alkometreistä murto osa erottaa edes 0,2 promilen pitoisuuden.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Itse olen sitä mieltä että 0.2 olisi hyvä raja liikenteeseen. 0-toleranssi olisi liian tiukka eikä sallisi edes sitä yhden ruokaoluen nauttimista. Kaupan alkometreihin taas ei voi luottaa yhtään! Itse olen testannu oikealla, kalibroidulla seulontametrillä että kahdessa tunnissa nautittuani 4 pulloa keskiolutta(Lapin Kulta) tulos oli aika tarkalleen tasan 0.5 mutta havainnointikyky ei siinä vaiheessa olisi enää parhaimmillaan liikenteeseen!
Vesiliikenteen 1 promille on mielestäni ehdottomasti liian korkea!
Vesiliikenteen 1 promille on mielestäni ehdottomasti liian korkea!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
No, jos totaalisen holhoamisen linjalle lähdetään niin liikenteestä voisi yhtä hyvin poistaa myös väsyneenä ajavat, huonosti syöneet, voimakkaiden tunnetilojen vallassa olevat, ajaessa tupakoimista, syömistä, juomista tai muuta vähänkään keskittymistä haittaavaa toimintaa harjoittavat, asennevammaiset E30- ja V70-kuskit, ja niin edelleen...pade kirjoitti:Tämähän on se kaikista tärkein pointtiMoney For Nothing kirjoitti:Mutta, alkoholi pois tieliikenteestä!
Alkoholissa vain on tiukkojen rajoitusten vaatijoiden kannalta se hyvä puoli, että sen pienetkin (ja suht' vaarattomat) pitoisuudet on helppo yksiselitteisesti mitata kuljettajalta.
#2913
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
Tiukempi laki muuttaisi tuota kulttuuria - ei hetkessä, mutta pikkuhiljaa.Raimo Miettinen kirjoitti: ravintolakulttuuriin kuuluu...
Ihan 0,0:aa en kannata, koska silloin liian moni kirnupiimää juonut tai toissapäivänä poimittuja mansikoita syönyt saisi ihmetyksekseen viisarin värähtämään ja joutuisi oikeusmurhan kohteeksi.
Vaikka 0,5 promillea alkoholia veressä ei vielä normaali-ihmisen ajokykyyn vaikuta, rajan laskeminen 0,2:een tai 0,3:een ehkä kirkastaisi ihmisten käsitystä siitä, että autoilu ja alkoholi pieninäkään annoksina eivät kuulu yhteen.
Liikenneturvallisuuden kannalta monin verroin tärkeämpää kuin se, onko alaraja 0,0, 0,2, 0,3 vai 0,5 on kuitenkin se, miten kovassa kännissä ajavat ja toistuvasti rattijuoppouteen syyllistyvät saataisiin kuriin. Mutta se olisi jo ihan oman topikkinsa aihe.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
- Paikkakunta: Helsinki
Nykyinen on ihan hyvä. 0,2 tai 0,3 olisi kanssa ihan hyväksyttävä.
Suoraan sanottuna en kyllä oikein pysty käsittämään mitä nollatoleranssilla voitettaisiin. (sanotaan nyt vaikka siihen 0,2 verrattuna)
Mutta, hyvää viikonloppua kaikille toleransseihin katsomatta. Toivottavasti keskutelu pysyy siistinä vielä tänään ja huomenna.
Paitsi krapulassa. (tai siis koko juomista seuraavan päivänä) Tämän takia vähintään 0,2.pade kirjoitti:Nollaraja on ainoa jonka kuski itse voi 100% varmasti tietää ilman mitään tingeltangeleita. Jos ei ota niin ei myöskään ole promilleja, helppoa.
Olut tai viini ravintolassa voi myös olla monille aika iso juttu.Juha96 kirjoitti:Tiukempi laki muuttaisi tuota kulttuuria - ei hetkessä, mutta pikkuhiljaa.Raimo Miettinen kirjoitti: ravintolakulttuuriin kuuluu...
Suoraan sanottuna en kyllä oikein pysty käsittämään mitä nollatoleranssilla voitettaisiin. (sanotaan nyt vaikka siihen 0,2 verrattuna)
Mutta, hyvää viikonloppua kaikille toleransseihin katsomatta. Toivottavasti keskutelu pysyy siistinä vielä tänään ja huomenna.
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Ykköskaljan jälkeen saatan vielä ajaa, muuten auto jää parkkiin.
Nollaraja ei tietenkään toimi, koska mittaustulos ei ole näin alhaisilla tasoilla yksiselitteinen. Piimäkin voi aiheuttaa mittarin liikehdintää, kuten jo mainittua, ainakin legendan mukaan
Karpossa muuten jo aikoinaan testattiin käytännössä, miten yhden oluen ottaneet selviävät esteradalla. Tulos ei ollut erityisen hyvä, havaittiin selkeä ero vesiselviin
Nollaraja ei tietenkään toimi, koska mittaustulos ei ole näin alhaisilla tasoilla yksiselitteinen. Piimäkin voi aiheuttaa mittarin liikehdintää, kuten jo mainittua, ainakin legendan mukaan
Karpossa muuten jo aikoinaan testattiin käytännössä, miten yhden oluen ottaneet selviävät esteradalla. Tulos ei ollut erityisen hyvä, havaittiin selkeä ero vesiselviin
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
yks kalja (0.5l) eli tuoppi.
mikä ainakin mulla ku juonut ja puhaltanut noin 30min sen jälkeen niin tullut korkeintaan 0.2romillea mittariin.
eli voishan sitä laskea mutta ihan nollatoleranssi ois kyl aika perseest
mikä ainakin mulla ku juonut ja puhaltanut noin 30min sen jälkeen niin tullut korkeintaan 0.2romillea mittariin.
eli voishan sitä laskea mutta ihan nollatoleranssi ois kyl aika perseest
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ