Saabin omamassa näyttää alkavan (varusteista riippuen) 1440 kilosta, uuden mondeon 1437 kilosta, ja Passatin 1348 kilosta. Itse en tuosta kahta sataa kiloa saa kyllä millään laskettua9-5 Nordic kirjoitti:Lisäksi pitää huomioida autojen painoero; Saab painaa lähes parisataa kiloa enemmän, mikä on tuossa kokoluokassa jo aikalailla.
1,8t menneen talven lumia..?
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Mk2 Mondeokin painoi jo 1290kg sedanina. Tuosta nykyisestä edellinen noiden välimaastoon, että on ne saaneet rautaa tms. voortiinkin mukaan.
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Kaksilitrainen bensaturbo SS Linear-varusteisena, manuaalilaatikolla painaa 1520kg.moose kirjoitti:Saabin omamassa näyttää alkavan (varusteista riippuen) 1440 kilosta, uuden mondeon 1437 kilosta, ja Passatin 1348 kilosta. Itse en tuosta kahta sataa kiloa saa kyllä millään laskettua9-5 Nordic kirjoitti:Lisäksi pitää huomioida autojen painoero; Saab painaa lähes parisataa kiloa enemmän, mikä on tuossa kokoluokassa jo aikalailla.
Siihen sitten lisää varusteita + mahd. automaatti niin jopa alkaa painoa kertymään...
En ymmärrä minkä paino tuo 1440kg voi olla?
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Jaa-a, tuohon en osaa sanoa että mikä malli voisi olla kyseessä, mutta tuo lukema kuitenkin löytyy virallisilta sivuilta... http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... pecs.shtmlBob kirjoitti:En ymmärrä minkä paino tuo 1440kg voi olla?
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Tuulilasi-lehden Uudet autot -linkissä Saab 9-3 SS 2.0t Linearin painoksi ilmoitetaan tasan 1500kg. Onko sitten vanha tieto?
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=03300158
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=03300158
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Voiskos se olla 9-3SS 1.8i:n paino? Se kun kumminkin on edelleen hinnastossa ja myynnissä, jos joku sellaisen haluaisi jostain syystä ostaa. (Tosin yksi kaveri ajoi tyytyväisenä 1.8i:llä, kunnes vaihtoi turboon...)Bob kirjoitti:En ymmärrä minkä paino tuo 1440kg voi olla?
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Sehän se näyttää olevan http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?mak ... r=03300155uusi93 kirjoitti:Voiskos se olla 9-3SS 1.8i:n paino? Se kun kumminkin on edelleen hinnastossa ja myynnissä, jos joku sellaisen haluaisi jostain syystä ostaa. (Tosin yksi kaveri ajoi tyytyväisenä 1.8i:llä, kunnes vaihtoi turboon...)
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Aika paljon myöhässä tämä mieleeni juolahti, mutta:
Mistä tämä käsitys aavikkovälitys oikein putkahti?
5V SS1,8t + Hirsch pakettia ajaneena (ensin sisäänajo vakiona) en ymmärrä koko juttua.
Auto kulki nurisematta tasamaita 5. vaihteella 60km/h ja jossain testissä (vai ohjekirjassa?) on ilmoitettu kulutuskin ko. vaihde/nopeus-yhdistelmälle. Miten siis voi olla liian muka liian pitkät välit?
Ja juuri matka-ajossakin mielestäni väännökkään koneen etu on se, että se menee pienillä kierroksilla, eikä kilju koko aikaa 3000 tietämillä.
Mistä tämä käsitys aavikkovälitys oikein putkahti?
5V SS1,8t + Hirsch pakettia ajaneena (ensin sisäänajo vakiona) en ymmärrä koko juttua.
Auto kulki nurisematta tasamaita 5. vaihteella 60km/h ja jossain testissä (vai ohjekirjassa?) on ilmoitettu kulutuskin ko. vaihde/nopeus-yhdistelmälle. Miten siis voi olla liian muka liian pitkät välit?
Ja juuri matka-ajossakin mielestäni väännökkään koneen etu on se, että se menee pienillä kierroksilla, eikä kilju koko aikaa 3000 tietämillä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
No jotain aavikkovälityksistä ne horisi siinä alkuperäisessä HS:än jutussa. Mikä lie herkkä kohta sitten kun herätti niin paljon intohimoja...Ristom kirjoitti:Aika paljon myöhässä tämä mieleeni juolahti, mutta:
Mistä tämä käsitys aavikkovälitys oikein putkahti?
5V SS1,8t + Hirsch pakettia ajaneena (ensin sisäänajo vakiona) en ymmärrä koko juttua.
Auto kulki nurisematta tasamaita 5. vaihteella 60km/h ja jossain testissä (vai ohjekirjassa?) on ilmoitettu kulutuskin ko. vaihde/nopeus-yhdistelmälle. Miten siis voi olla liian muka liian pitkät välit?
Ja juuri matka-ajossakin mielestäni väännökkään koneen etu on se, että se menee pienillä kierroksilla, eikä kilju koko aikaa 3000 tietämillä.
"Turbo antaa riittävän suorituskyvyn. Turbomoottorin vahva vääntö on osittain ulosmitattu pitkillä "aavikkovälityksillä", tavoitteena pienentää kulutusta ja alentaa melutasoa."
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
"Turbo antaa riittävän suorituskyvyn. Turbomoottorin vahva vääntö on osittain ulosmitattu pitkillä "aavikkovälityksillä", tavoitteena pienentää kulutusta ja alentaa melutasoa."
Tuo ois pitänyt ymmärtää siten, että "aavikkovälitys" on sovitettu silmälläpitäen tulevaa BSR softaa, jolla saadaan liki 50% lisävääntöä.
Tuo ois pitänyt ymmärtää siten, että "aavikkovälitys" on sovitettu silmälläpitäen tulevaa BSR softaa, jolla saadaan liki 50% lisävääntöä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Luulen, että noissa aavikkovälitysjutuissa on aika paljon vertailtu saksalaisten, esim. VAG:n autojen välityksiin. Monen autovertailun asetelmahan on se että verrataan saksalaisiin ja poikkeavuus yleensä katsotaan huonoksi. Minusta 9-3:n (NG/OG) välityksen ovat sellainen kestonarinan aihe esim. TM:ssä
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Vanha viesti mutta pakko sanoa; tästäkin on ihan mitattua dataa, ei tarvitse siis arvailla.9-5 Nordic kirjoitti:Lisäksi pitää huomioida autojen painoero; Saab painaa lähes parisataa kiloa enemmän, mikä on tuossa kokoluokassa jo aikalailla. Tästä pääseekin taas turvallisuuteen eli siinä Saab pesee Mondeon ja muut mennen tullen.
Mondeo:
Adult occupant rating 35, kerb weight 1559 kg
http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_2007/299.aspx
Passat:
Adult occupant rating 34, kerb weight 1447 kg
http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_2005/219.aspx
Saab 9-3:
Adult occupant rating 33, kerb weight 1450 kg
http://www.euroncap.com/tests/saab_9_3_2002/131.aspx
Saab 9-5:
Adult occupant rating 33, kerb weight 1485 kg
http://www.euroncap.com/tests/saab_9_5_2003/156.aspx
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
No näinhän sen täytyy olla, huomioonottaen että Passat ja Mondeo on huomattavasti uudempaa suunnittelua. Erityisesti verrattuna Saab 9-5 malliin.*Nappula kirjoitti: Vanha viesti mutta pakko sanoa; tästäkin on ihan mitattua dataa, ei tarvitse siis arvailla.
Kolaritilastot/vakuutusyhtiön data kertoo parin vuoden sisään kuinka turvallisista autoista on kyse.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Sininen Paroni kirjoitti:No jotain aavikkovälityksistä ne horisi siinä alkuperäisessä HS:än jutussa. Mikä lie herkkä kohta sitten kun herätti niin paljon intohimoja...Ristom kirjoitti: Mistä tämä käsitys aavikkovälitys oikein putkahti?
Olisiko herkkä kohta ollut tuon olettamuksen korjaus.Sininen Paroni kirjoitti:Eikä tarvii aavikkovälityksistä kärsiä kun on 6 vaihdetta
9-5 Hirsch A 2007
Re: 1,8t menneen talven lumia..?
Ei ole kyllä tarvinnut arvailla tähänkään saakka - edelleen SS bensaturbo linear varustelulla manuaalivaihteisena painaa rekisteriotteen mukaan 1520 kg. Valitettavasti sitä ei kevennä nuo nettilinkkien arvot, vaikka se polttoainetaloudellisesti hauskaa olisikin.*Nappula kirjoitti:Vanha viesti mutta pakko sanoa; tästäkin on ihan mitattua dataa, ei tarvitse siis arvailla.9-5 Nordic kirjoitti:Lisäksi pitää huomioida autojen painoero; Saab painaa lähes parisataa kiloa enemmän, mikä on tuossa kokoluokassa jo aikalailla. Tästä pääseekin taas turvallisuuteen eli siinä Saab pesee Mondeon ja muut mennen tullen.
Mondeo:
Adult occupant rating 35, kerb weight 1559 kg
http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_2007/299.aspx
Passat:
Adult occupant rating 34, kerb weight 1447 kg
http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_2005/219.aspx
Saab 9-3:
Adult occupant rating 33, kerb weight 1450 kg
http://www.euroncap.com/tests/saab_9_3_2002/131.aspx
Saab 9-5:
Adult occupant rating 33, kerb weight 1485 kg
http://www.euroncap.com/tests/saab_9_5_2003/156.aspx