Ohjauspaineen säädinkö (t8)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Ohjauspaineen säädinkö (t8)

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Luxista on puhti poissa.
Alkuun oireina (olettaen, että samasta viasta kyse), että eka startin jälkeen sammui jos antoi kaasua vähänkään. Korjasi tuon kun odotteli hetken (kiekat 500rpm paikkeilla). Tai jos sammui niin toisella startilla pelasi ok.

Nyt ei enää käy kaikilla pytyillä lämpinäkään.
Tulpat katsoin niin 2,3 oli ok ja 1,4 märät.

Ohjauspaineen säätimen otin irti. 24ohm oli käämin arvo eli ihan ok ymmärtääkseni? Ei vuoda tai ainakaan en saanut itse puhallettua/imettyä vuotoja.
Mittasin sitten vielä liittimen ohittamalla bensapumpun releen. Näytti 11,26. (Mitattu moottori sammutettuna) Onko tuo liian vähän? Säätimelle ja kylmäkäynnistyssuuttimelle menevät piuhat on kovettuneet pahasti.

Mikäs muu moisen yleensä aiheuttaa? Katsastettu viime kuussa jolloin ainakin jotekuten on täytynyt olla säädöissä :) Nyt ainakin vie bensaa tolkuttomasti.

Jakajan kansi ja pyörrin näytti ihan kohtuu hyviltä.
9-3 SC 1.8t -06
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Re: Ohjauspaineen säädinkö (t8)

Viesti Kirjoittaja axtec »

Olisiko mahdollista että kylmäkäynnistys suutin jää päälle?
Tai ilmamäärämittarin lautanen ei ole keskellä ja pääse tarpeeksi alas?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohjauspaineen säädinkö (t8)

Viesti Kirjoittaja jus »

axtec kirjoitti:Tai ilmamäärämittarin lautanen ei ole keskellä ja pääse tarpeeksi alas?
Tai lautanen kyllä menee alas, mutta määräjakajan mäntä jumittaa - autohan on ilmeisesti seissyt pitkään?

Kaksitahtiöljyä tai ruiskupuhdistusainetta tankkiin.

Tai jos ei auta, niin männän voi yrittää puhdistaa:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... 6.jpg.html
http://saabpics.com:3000/gallery2/d/469 ... 900_26.jpg
http://saabpics.com:3000/gallery2/d/469 ... 900_28.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ohjauspaineen säädinkö (t8)

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Täytyypä tarkistaa nuokin. Kiitoksia.
Jossain vaiheessa lautasen tarkistin tuon seisonnan aikana ja oli ok.
Tankillinen ajettu ja puteli injection cleaneria mennyt. 35 litraa uutta bensaa tankkasin samalla.
9-3 SC 1.8t -06
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ohjauspaineen säädinkö (t8)

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Kyllä lautanen oli kohdillaan ja liikkuukin mielestäni kunnolla.
Kylmäkäynnistyssuutin ei jää päälle.

Vaihdoin tulpat (NGK), jakajan kannen ja pyörijän. Tuntui toimivan ihan ok. Pelkät tulpat olisi varmaan riittänyt. Pari sataa kilsaa ja oireet on tulleet pikku hiljaa takaisin.

Lisäilmaluisti on vain himpun verran auki kylmänäkin. Sulkeutuu alle kahden minuutin kokonaan. Täytyy yrittää puhdistella.

Suuttimista tulee ok näköisellä kuviolla bensaa.
Kun virta oli pois niin lautasta nostamalla 3 neljästä tusautti vielä bensaa. Yhdestä tuli vain vähän. Nuo 3 muuta ei sen tusautuksen jälkeen valuttele mutta tuo yksi tiputtelee. Vuotaa siis tämä yksi onneton. Nuo kolme muuta kai vielä käypäsiä?
9-3 SC 1.8t -06
Vastaa Viestiin