OG900 T16 mikä katkaisee menon
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
bensansuodatin vaihdettu, ei auttanut
liittimiä putsattu.
suuttimet Lucas vihreet eli normi S malliin.
BSR bensalastu en osaa tarkemmin sanoa.
liittimiä putsattu.
suuttimet Lucas vihreet eli normi S malliin.
BSR bensalastu en osaa tarkemmin sanoa.
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Mimmi, luetko ollenkaan mitä topicciin on aiemmin kirjoitettu, vai roiskitko vaan jotain vastauksia mitä mieleen tulee?Mimmi kirjoitti:Boxin ylipainesuojaus tai erillinen ylipainekytkin.
Aiemmin on kirjoitettu, että boksissa on lastu, ja edellisellä koneella ahtoi olennaisesti enemmän kuin nyt, joten boksin ylipainesuojaus ei kai voinut muuttua kun moottori vaihdettiin.
Ylipainekytkimenkin sanottiin olevan ohitettu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Tänään vaihdettu oranssit suuttimet ja 3 bar bensanpainesäädin
EI RATKAISUA VIKA JATKUU
Mitattiin lambdalta tulevaa jännitettä tyhjäkäynnillä:
lukemat souti välillä 5 -1000 mV koko ajan ja tyhjäkäynti aikas hunoa seuraten tuota säätöä.
Kun otti lambdan johdon irti tyhjäynti parani huomattavasti, onko siis rikki?
kun taas mitattiin toisesta vakioässästä sama arvo niin souti samalla lailla, mutta yläpäässä jäätiin 870mV tienoille ja tyhjäkäynti normaalin hyvää.
Eli onko Boxin päässä vikaa?
VOIKOS pakoputkessa löytyä ahdistusta niinkuin joissain ketjuissa on ollut puhetta, että jarruttaa menoa nuo irronneet villat.
Tehdäänpä pieni yhteenveto mitä tehty ja mitä ajateltu.
Lähtökohta on edelleen olemassa eli moottori ikäänkuin sammuu, kun vetää kierrokset sinne 5000-5500 huiteille. Sammuu niin, että kun painaa kytkimen pohjaan, ikäänkuin vapauttaa moottorin vedolta, niin taas pelaa. ei tarvi "mäkistarttia"
- Autossa oli jo vanhalla moottorilla S:n LPT
- Lucas CU 14ruisku
- Bleed valve
- BSR Bensalastu
- ylipainekytkin ohitettu normipaine oli 0.9 bar ajettu myös 1,5 bar
- PA-painesäädin oli 2,5 bar
- vihreät suuttimet
- 9000 IC
- bensapumppu vaihdettu kesällä
ja kun kone vaihdettu T16 eli tilanne tänään 30.1.
- Lucas CU 14ruisku
- Ei APC
- Bleed valve on kiinni ahdot 0,7-0,9 ei päästy vielä oikein kokeen
- sama BSR Bensalastu
- ylipainekytkin ohitettu niinkuin ennenkin
- PA-painesäädin vaihdettu 3 bar (oli myös 2,8 bar)
- vaihdettu oranssit suuttimet
- 9000 IC
-Tulpat vaihdettu 2 kertaa nyt NGK BCP7EVX
- puola vaihdettu
- tulpanjohdot vaihdettu Janmor
- virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
- bensansuodatin vaihdettu
- maadotuksia putsattu ja lisätty yksi moottorin ja rungon välille
- sytystä tuijotettu monta kertaa on vaan 16 asteen tienoilla
Jonossa odottamassa toteutusta
- sytkäyksikön vaihto
- tulpanjohdot Bougicorg
- ilmamäärämittarin vaihto
- kiroilua ja tasajalkaa hyppimistä
- siirtyä ajaan vallan 99:llä
EI RATKAISUA VIKA JATKUU
Mitattiin lambdalta tulevaa jännitettä tyhjäkäynnillä:
lukemat souti välillä 5 -1000 mV koko ajan ja tyhjäkäynti aikas hunoa seuraten tuota säätöä.
Kun otti lambdan johdon irti tyhjäynti parani huomattavasti, onko siis rikki?
kun taas mitattiin toisesta vakioässästä sama arvo niin souti samalla lailla, mutta yläpäässä jäätiin 870mV tienoille ja tyhjäkäynti normaalin hyvää.
Eli onko Boxin päässä vikaa?
VOIKOS pakoputkessa löytyä ahdistusta niinkuin joissain ketjuissa on ollut puhetta, että jarruttaa menoa nuo irronneet villat.
Tehdäänpä pieni yhteenveto mitä tehty ja mitä ajateltu.
Lähtökohta on edelleen olemassa eli moottori ikäänkuin sammuu, kun vetää kierrokset sinne 5000-5500 huiteille. Sammuu niin, että kun painaa kytkimen pohjaan, ikäänkuin vapauttaa moottorin vedolta, niin taas pelaa. ei tarvi "mäkistarttia"
- Autossa oli jo vanhalla moottorilla S:n LPT
- Lucas CU 14ruisku
- Bleed valve
- BSR Bensalastu
- ylipainekytkin ohitettu normipaine oli 0.9 bar ajettu myös 1,5 bar
- PA-painesäädin oli 2,5 bar
- vihreät suuttimet
- 9000 IC
- bensapumppu vaihdettu kesällä
ja kun kone vaihdettu T16 eli tilanne tänään 30.1.
- Lucas CU 14ruisku
- Ei APC
- Bleed valve on kiinni ahdot 0,7-0,9 ei päästy vielä oikein kokeen
- sama BSR Bensalastu
- ylipainekytkin ohitettu niinkuin ennenkin
- PA-painesäädin vaihdettu 3 bar (oli myös 2,8 bar)
- vaihdettu oranssit suuttimet
- 9000 IC
-Tulpat vaihdettu 2 kertaa nyt NGK BCP7EVX
- puola vaihdettu
- tulpanjohdot vaihdettu Janmor
- virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
- bensansuodatin vaihdettu
- maadotuksia putsattu ja lisätty yksi moottorin ja rungon välille
- sytystä tuijotettu monta kertaa on vaan 16 asteen tienoilla
Jonossa odottamassa toteutusta
- sytkäyksikön vaihto
- tulpanjohdot Bougicorg
- ilmamäärämittarin vaihto
- kiroilua ja tasajalkaa hyppimistä
- siirtyä ajaan vallan 99:llä
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Olen joskus tapellut yhden omegan kanssa ja vaihtanut pellin alle lähes kaiken mahdollisen kun pelasi kohtuudella 3500 rpm asti ja sitten tukehtui. Sama juttu todettu kerran myös og 900 2,1 -92:ssa.
Loppujen lopuksi syynä juuri se että takapönttö tukossa villasta.
Loppujen lopuksi syynä juuri se että takapönttö tukossa villasta.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
tuo ässän lambdan pitäisi toimia vastus eikä jännite periaatteella... jos siis on oikea lambda..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Kerroppa lisää. Syöttääkö sitten luukas sille jonkin jännitteen ja mittaa virtaa?. Missä rajoissa tuon lambdan (titaani?) pitäisi toimia?.mikkoimp kirjoitti:tuo ässän lambdan pitäisi toimia vastus eikä jännite periaatteella... jos siis on oikea lambda..
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Tänään revitty putkea irti ennen takapönttöä=rälläköity kiva urkupillin aukko liitoskohtaan. Samoin oiottu bensaletkua suodattimen jälkeen, oli vähän rutussa.
Ja ruopiin jäiselle tielle.
Hetken jo luultiin, että siellä se vika piileksi, monta mukavaa kiihdytystä kierrokset rajoittimelle, mutta EI, taas alkoi rykiin, tosin vain ryki kunnes kierrokset putos, ei " sammunut".
Voisko bensan määrä vaan olla riittämätön?
Toisaalta jäi tunne, että josko se sittenkin on siellä pöntössä, ei vaan tullut kokonaan ulos, kun putket kuitenkin oli vastakkain vaikka reikä välissä. Kun laittoi putket kiinni niin tyhjäkäynti huononi, oli aikas hyvä putket auki. eli jotain se ahdistaa onko normaalia en tiedä. Toisaalta ahdotkaan ei nouse sinne missä oltiin alkuvaiheessa, nyt 0,7bar. Äänet oli mukavat.
Jos intoa riittää, niin huomenna tehdään pöntööle ruumiinavaus ja otetaan venäläinen korjaustapa, eli mikä ei toimi, sitä ei tarvi.
MItäs lukemia sen lambdan pitäis näyttää ja mitä yksikköä?
Mistäs sais sopivan uuden?
Ja ruopiin jäiselle tielle.
Hetken jo luultiin, että siellä se vika piileksi, monta mukavaa kiihdytystä kierrokset rajoittimelle, mutta EI, taas alkoi rykiin, tosin vain ryki kunnes kierrokset putos, ei " sammunut".
Voisko bensan määrä vaan olla riittämätön?
Toisaalta jäi tunne, että josko se sittenkin on siellä pöntössä, ei vaan tullut kokonaan ulos, kun putket kuitenkin oli vastakkain vaikka reikä välissä. Kun laittoi putket kiinni niin tyhjäkäynti huononi, oli aikas hyvä putket auki. eli jotain se ahdistaa onko normaalia en tiedä. Toisaalta ahdotkaan ei nouse sinne missä oltiin alkuvaiheessa, nyt 0,7bar. Äänet oli mukavat.
Jos intoa riittää, niin huomenna tehdään pöntööle ruumiinavaus ja otetaan venäläinen korjaustapa, eli mikä ei toimi, sitä ei tarvi.
MItäs lukemia sen lambdan pitäis näyttää ja mitä yksikköä?
Mistäs sais sopivan uuden?
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
onko bensan paineet mitattu?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Vielä intoa jäljellä...
bensanpaineita mitattiin, kun oli 2,8 bar säädin. silloin seurasi ahtoja ja piti tuon eron koko ajan. Nyt ei mitattu kun 3 bar säädin. -vielä.
Otin pakoputken irti heti katin jälkeen, katti näytti olevan ehjä.
tyhjäkäynti on heti parempaa.
tehoakin tuntui olevan paremmin kun ei ahdista.
kuitenkin nykii ja pätkii, eli ei auttanut. toisaalta kuuli hyvin, että paukkui putkessa, eli sekooko sytytys? Ja mikä tekee?
vaihdettu uusi sytkäpääte, mikä lie tarvike. no se ei auttanut muutakuin, että kierroslukumittari putoo yhtäkkiä nollaan 5000rpm jälkeen ja sitten edestakas. Onko se merkki jostain viasta vai onko se sytkäkasetti heti rikki/palanut, vai muuten?
Onneksi tulee lunta voi kulkee suksilla.
bensanpaineita mitattiin, kun oli 2,8 bar säädin. silloin seurasi ahtoja ja piti tuon eron koko ajan. Nyt ei mitattu kun 3 bar säädin. -vielä.
Otin pakoputken irti heti katin jälkeen, katti näytti olevan ehjä.
tyhjäkäynti on heti parempaa.
tehoakin tuntui olevan paremmin kun ei ahdista.
kuitenkin nykii ja pätkii, eli ei auttanut. toisaalta kuuli hyvin, että paukkui putkessa, eli sekooko sytytys? Ja mikä tekee?
vaihdettu uusi sytkäpääte, mikä lie tarvike. no se ei auttanut muutakuin, että kierroslukumittari putoo yhtäkkiä nollaan 5000rpm jälkeen ja sitten edestakas. Onko se merkki jostain viasta vai onko se sytkäkasetti heti rikki/palanut, vai muuten?
Onneksi tulee lunta voi kulkee suksilla.
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Nuo molemmat kuulostavat sytytyspääteasteen vialta. Täältä löytyy paljon vastaavanlaisia tarinoita hakusanalla pääteaste tai hakusanalla unipoint. Juurikin uudet tarvikemalliset pääteasteet aiheuttaneet ongelmia, ja ongelmat ratkenneet laittamalla esim. purkuautosta orkkis-Bosch-pääteasteen.h3k kirjoitti:kuitenkin nykii ja pätkii, eli ei auttanut. toisaalta kuuli hyvin, että paukkui putkessa, eli sekooko sytytys? Ja mikä tekee?
vaihdettu uusi sytkäpääte, mikä lie tarvike. no se ei auttanut muutakuin, että kierroslukumittari putoo yhtäkkiä nollaan 5000rpm jälkeen ja sitten edestakas. Onko se merkki jostain viasta
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Lucaksen lambda pukkaa jännitettä välillä 0-1V. Jos olen käsittänyt niin tämä on samaa sekä kylmällä, että lämpimällä moottorilla. Toimiiko lambdan esilämmitys, vastus <10 ohmia.
Ilmamassamittarin signaalijännite pinnissä 3 on 0.2-0.7V. Perusvastus pinnien 1 - 6 välillä 331-341 ohmia.
Lämpötila-anturin vastus 80°C:ssa 300-400 ohmia.
Ilmamassamittarin signaalijännite pinnissä 3 on 0.2-0.7V. Perusvastus pinnien 1 - 6 välillä 331-341 ohmia.
Lämpötila-anturin vastus 80°C:ssa 300-400 ohmia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Menikös käyntinopeustieto kierroslukumittarin kautta ruiskuboksille ja edelleen bensapumpun releelle?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
Ei, vaan sytytyspääteasteelta on suoraan haaroitettu kierroslukumittarille, testiliittimelle, APC-boksille ja ruiskuboksille. Bensapumpun rele ei 16-venttiilisessä sähköruiskullisessa ole kiinnostunut kierroslukutiedosta, toisin kuin 8-venttiilisessä turbossa mekaanisella ruiskulla.saabastelija kirjoitti:Menikös käyntinopeustieto kierroslukumittarin kautta ruiskuboksille ja edelleen bensapumpun releelle?
http://townsendimports.com/Web/electric ... 078-83.jpg
http://townsendimports.com/Web/electric ... 084-87.jpg
http://townsendimports.com/Web/electric ... 98-101.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: OG900 T16 mikä katkaisee menon
tämän päivän ilosanomaksi jäi vain ilveksen voitto tapparasta.
kokeiltu eri pääteasteita, ei vaikutusta tökkii niin että nenä osuu rattiin.
Kysymys: minkäs numeroinen pääteaste olis niinku oikeesti oikee.
oli 0 227100141, kokeiltu samalla numerolla olevaa ja kokeiltu myös
0 227 100 139. eroa oli tyhjäkäynissä muuten käytös yhtä huonoa.
kokeiltu eri pääteasteita, ei vaikutusta tökkii niin että nenä osuu rattiin.
Kysymys: minkäs numeroinen pääteaste olis niinku oikeesti oikee.
oli 0 227100141, kokeiltu samalla numerolla olevaa ja kokeiltu myös
0 227 100 139. eroa oli tyhjäkäynissä muuten käytös yhtä huonoa.