Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
Vi Bilägare-lehti (http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=12576) kirjoittaa verkkosivuillaan, että 9-5 saa seuraavassa kokoaan kasvattavassa Epsilon II- alustaisessa malissaan 1,6 l turbo-koneen.
Samassa artikkelissa kirjoitetaan, että seuraava 9-3 on pienempi Delta-alustainen Astran kokoinen auto. Ilmeisesti siinäkin 1,6 l turbo. 9-3 rakennetaan Trollhättanissa Astran rinnalla.
Sama verkkosivu kirjoittaa (http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=12565) että Trollhättan teki 2007 enään 2,2 miljardia kruunua tappiota ja myi 125 000 autoa, mikä on 7800 vähemmän kuin edellisenä vuonna.
t. Juhani Tuominen
Kouvola
Samassa artikkelissa kirjoitetaan, että seuraava 9-3 on pienempi Delta-alustainen Astran kokoinen auto. Ilmeisesti siinäkin 1,6 l turbo. 9-3 rakennetaan Trollhättanissa Astran rinnalla.
Sama verkkosivu kirjoittaa (http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=12565) että Trollhättan teki 2007 enään 2,2 miljardia kruunua tappiota ja myi 125 000 autoa, mikä on 7800 vähemmän kuin edellisenä vuonna.
t. Juhani Tuominen
Kouvola
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
astra jakaa pohjalevyn uuden 9-1 saabin kanssa,ei 9-3:n
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
Trollhättan Saab -sivustolla on oikein ollut äänestys siitä, onko 1,6 litrainen moottori sopiva 9-5:een. Mun mielestä voi olla vaikka 1,4 litraa, kunhan tehoa on 150-200 hv / litra
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
Uuteen 9-5:een tuleva 1.6 turbo-kone lienee sama 132kW mylly, joka on tulossa myös Opel Insigniaan ja joka löytyy jo nyt mm. Opel Astrasta. Insigniaan on tulossa myös 85kW 1.6-vapari, joten se varmaan tulee seuraavaan 9-3:een
Eski
Eski
Re: Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
kova usko on etta tulevan 9-5 koneisiin tulee jotain uutta eika vain oteta vanhoja ooppelin koneita. Vuoden sisaanhan tuo nahdaan...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
Mielestäni 1.6 litran kone (vaikka onkin turbo) ei sovi 9-5:een saatika Saabin imagoon. Sorry to say, mutta huonompaan suuntaan taidetaan olla menossa. Jo OG9-3 ja 9-3SS:n välillä on mielestäni todella iso laatuero viimeistelyissä jne. Pikkuasioita, mutta uuden 9-3:n se hopeanvärinen mittaritaulun ympärin juokseva koristelista on mielestäni täysi aivopieru autovalmistajalta joka on aikaisemmin kiinnittänyt huomiota suunnittelussa pimeänäköön ja siihen vaikuttaviin asioihin (night panel jne.). Koristelista tekee todella häiritsevän heijastuksen tuulilasiin... As I said, pikkuasioita, mutta kuitenkin...
Uusien mallien osalta ei voi muuta kuin pelätä tulevaa...
Uusien mallien osalta ei voi muuta kuin pelätä tulevaa...
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Re: Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
Vuonna 1984 Saab kohahdutti tuomalla teknisesti edistyksellisen 2,0-litraisen turbokoneen Saab 9000:ssa autoluokkaan, jossa kilpailijoilla oli esim. kolmelitraisia kuutoskoneita, ja saavuttamalla tällä rakenteella paremman suorituskyvyn, pienemmän kulutuksen ja paremman tilankäytön kuin kilpailijat isommilla ja vanhanaikaisemmilla koneillaan.mordai kirjoitti:Mielestäni 1.6 litran kone (vaikka onkin turbo) ei sovi 9-5:een saatika Saabin imagoon.
Viimeisen ~25 vuoden aikana Saab ei sitten olekaan tehnyt koneelle mitään kovin radikaalia, mutta silti edelleen tuo 2,0 / 2,3-kone on kilpailukykyinen (esim. tehon, kulutuksen ja päästöjen keskinäinen suhde on painavammasta korista huolimtta huomattavasti parempi kuin 9-3:n 2,8 V6-koneissa), tosin moni kilpailija on kopioinut konseptin.
Mielestäni on loogista ja erittäin maista, että seuraavaksi sama tai parempi teho puristetaan pienemmästä koneesta - itse asiassa tuo olisi saanut tulla jo 10 vuotta sitten ja saisi olla pienempikin kuin 1,6.
(Ja ne 2,8 V6:t voisi upottaa suohon, niin surkea se on verrattuna 9-5 Aeron 2,3 Turboon, ettei bensamoottorin tulevaisuus ja kilpailukyky ainakaan sillä suunnalla ole...)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Uudet 9-3 ja 9-5 mallit vi bilägare-lehden mukaan
Tuleva 9-3 on 9-1:n porrasperäversio. Ts. jakaa.Signum 2.0T kirjoitti:astra jakaa pohjalevyn uuden 9-1 saabin kanssa,ei 9-3:n
Saabihan on jo 80-luvulla kokeillut 1.6 -litraista lohkoa, ysinoppaan, mikäli oikein muistan.mordai kirjoitti:Mielestäni 1.6 litran kone (vaikka onkin turbo) ei sovi 9-5:een saatika Saabin imagoon.
Skeida Suupöörpissähän pienin kone on kaksoisahdettu 1.4 l.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621