akvaario?
akvaario?
mikä ja missä on tonnarissa? en ole huomannut vielä. onko siinä eläviä kaloja? paljon tuossa on varusteita, mutta etsinnöistä huolimatta en akvaariota ole löytänyt. mikä on akvaarion funktio eli virka tonnarissa?
onko muissa saabeissa akvaarioita?
hymiö, mutta oikeesti.
kysyvä ei tieltä eksy on sanottu ja kun olen niin uusi tonnarinomistaja, niin kaikenlaisia kysymyksiä pätkähtää päähän. kiitos ja anteeksi.
onko muissa saabeissa akvaarioita?
hymiö, mutta oikeesti.
kysyvä ei tieltä eksy on sanottu ja kun olen niin uusi tonnarinomistaja, niin kaikenlaisia kysymyksiä pätkähtää päähän. kiitos ja anteeksi.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: akvaario?
Akvaarioksi sanotaan sitä koko leveää koteloa moottoritilan takaosassa. Kannesta menevät läpi mm pissapojat letkut.rotisko kirjoitti:mikä ja missä on tonnarissa? en ole huomannut vielä. onko siinä eläviä kaloja?
Kaloja ei ole tullut vastaan... eikös se tässä tapauksessa ole tuo tonnikala ja sehän on siis akvaarion ulkopuolella...tjms

Firon
#1899
Re: akvaario?
Kyllä siellä akvaariossa ajoittain loiskii. Nimittäin jos autossa on ilmastointi ja poistoputki on päässyt tukkeutumaan havunneulasista tms.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: akvaario?
poistoputki. mistä sen voi bongata? meinaan osaisi putsata havunneulasista ja syksyn lehdistä. kiitos akvaarioinfosta tietäville. tonnari voi tosiaan olla tonnikala tai tonnilahna, miksei kilohaulikin. kilo on monissa kielissä tuhatta tarkoittava ilmaisu. 9k saab. oik. kilohaili, mutta kilohauli kuvaa sen nopeutta ja massaa paremmin kenties.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: akvaario?
Vm 85-87 ei ole varsinaisia poistoputkia, tyhjennysreiän täytteenä on muovinen siivilä jossa keskellä yksi ~13 mm reikä ja kehällä kolme pienempää. Sijaitsevat akvaarion pohjassa keskellä autoa, puhallinkotelon alla. Näitä ei pahemmin alakautta putsailla, eivät ole tarkoitettu irrotettaviksi. Näkyvät tässä kuvassa alalaidassa (puhallinkotelo irrotettuna).rotisko kirjoitti:poistoputki. mistä sen voi bongata? meinaan osaisi putsata havunneulasista ja syksyn lehdistä.

Vm 88 alkaen on tyhjennysputket, joiden alapäässä on läppä:
http://www.jope.fi/saab/www.quasimotors ... ct_pix.htm
http://www.jope.fi/saab/www.quasimotors ... _drain.htm
http://www.jope.fi/saab/www.quasimotors ... _close.htm
Ne saa irrotettua helposti, jopa yläkautta jos autossa on matala imusarja.
EDIT: kuvalinkkkejä korjattu
Viimeksi muokannut jus, Su Syys 16, 2012 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: akvaario?
no onpa hyvä saada tietää kun tulee samalla näitä vuosimallien välisiä eroja esiin tietävämmiltä. eli jos puhallin menee remonttiin, niin samalla voisi tuota siivilää ronkkia, mikäli tai todennäköisesti kun se on tukkeessa roskista. on kuitenkin melko ahtaassa tai hankalassa paikassa tuo puhallinmoottori jo sinänsä, vaikkei niin huonossa kuin (offff topiccia: volv*ssa, 240 sarjassa, jossa joutui auton ts. v*l*on, kojelaudan irrottamaan, että pääsi puhaltimeen käsiksi ja samalla lämppärin kennoon.)Vm 85-87 ei ole varsinaisia poistoputkia, tyhjennysreiän täytteenä on muovinen siivilä jossa keskellä yksi ~13 mm reikä ja kehällä kolme pienempää. Sijaitsevat akvaarion pohjassa keskellä autoa, puhallinkotelon alla. Näitä ei pahemmin alakautta putsailla, eivät ole tarkoitettu irrotettaviksi. Näkyvät tässä kuvassa alalaidassa (puhallinkotelo irrotettuna).
http://www.saabphotos.com/gallery/album ... 9369_2.jpg
Vm 88 alkaen on tyhjennysputket, joiden alapäässä on läppä:
http://www.quasimotors.com/images/evap_draincovers.jpg
http://www.quasimotors.com/images/evap_duct_close.jpg
Ne saa irrotettua helposti, jopa yläkautta jos autossa on matala imusarja.
og-tonnarisarjassa siis aidointa vanhaa tekniikkaa edustavat monin kohdin vm:t 1985-1987, joita alkaa olla jo melko vähän liikenteessäkin, mitä omin silmin katsellut, niin voi jo moikata jos tämänkaltaisen näkee, on melko varmasti

sitten on näemmä enemmän muutoksia malleista 1988 ja eteenpäin ja joskus neuvojilla on kokemusta ilmeisesti vain sellaisista, näin olen ymmärtänyt.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: akvaario?
Ruotsalainen insinööri rakensi volvon lämppärin ympärille.rotisko kirjoitti:(offff topiccia: volv*ssa, 240 sarjassa, jossa joutui auton ts. v*l*on, kojelaudan irrottamaan, että pääsi puhaltimeen käsiksi ja samalla lämppärin kennoon.)

Re: akvaario?
Volkkarit on rakennettu samalla periaatteella, kokemusta on...Ruotsalainen insinööri rakensi volvon lämppärin ympärille.