Right Dipped Beam Failure
Right Dipped Beam Failure
Onko kuinka moni törmännyt tähän virheilmoitukseen SID:ssä ja kuitenkin todennut, että hyvin nuo valot näyttäisivät pelaavan. Lieneekö joku kytkentähäiriö jossain?
Malli on siis MY08 9-3 (1.8t)
Vai onko kuitenkin niin, notta etulampun vaihto on kohta edessä. Aikas hyvin on kyllä kestäny noi originaalit lamput.
Malli on siis MY08 9-3 (1.8t)
Vai onko kuitenkin niin, notta etulampun vaihto on kohta edessä. Aikas hyvin on kyllä kestäny noi originaalit lamput.
Re: Right Dipped Beam Failure
Kyllä se on näin, notta ennemmin tai myöhemmin tuo lähivalo pimenee lopullisesti. Näin ainakin itselläni. Tosin muistaakseni siten, että se ei välttämättä käynnistäessä palanut, jolloin tuli tuo virheilmoitus mutta saattoi sitten ruveta toimimaan - kunnes sitten paloi lopullisesti.BlackSaab kirjoitti:Onko kuinka moni törmännyt tähän virheilmoitukseen SID:ssä ja kuitenkin todennut, että hyvin nuo valot näyttäisivät pelaavan. Lieneekö joku kytkentähäiriö jossain?
Malli on siis MY08 9-3 (1.8t)
Vai onko kuitenkin niin, notta etulampun vaihto on kohta edessä. Aikas hyvin on kyllä kestäny noi originaalit lamput.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Right Dipped Beam Failure
Jösses. Tulipa vastaus nopeesti. Kiittää ja kumartaa.
No pitääpä ottaa keväällä 60tkm huollossa tuo esille, jos lamppu siihen asti kestää. Maksaa se huolto kuitenkin maltaita, niin lamppujen vaihto ei enää siinä konkurssissa tunnu missään.
No pitääpä ottaa keväällä 60tkm huollossa tuo esille, jos lamppu siihen asti kestää. Maksaa se huolto kuitenkin maltaita, niin lamppujen vaihto ei enää siinä konkurssissa tunnu missään.
Re: Right Dipped Beam Failure
Vänkärin puolelle nuo vaihtaa kohtuudella itsekin. Kuskin puolellekaan ei aivan mahdoton, mikäli pissapojan täyttöputki lähtee ihmisten lailla irti. Itsellä ei lähtenyt, joten piti teettää huollossa.BlackSaab kirjoitti:Jösses. Tulipa vastaus nopeesti. Kiittää ja kumartaa.
No pitääpä ottaa keväällä 60tkm huollossa tuo esille, jos lamppu siihen asti kestää. Maksaa se huolto kuitenkin maltaita, niin lamppujen vaihto ei enää siinä konkurssissa tunnu missään.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Right Dipped Beam Failure
On myös huomattava vm. 06-08 malleissa että UEC:n päivitys voi olla tarpeen jos tulee ilmoituksia: vasen/ oikea lähivalo ei toimi tai vasen/ oikea kaukovalo ei toimi, tiedote 351- 2697 on tästä olemassa ja takuunalasiin kantsii tehdä jos turhia ilmotuksia tulee ....
Re: Right Dipped Beam Failure
Juuri lauantaina lähivalojen polttimot vaihtaneena. Voin sanoa ettei lamppujen vaihtoon mitään maagisia asentajan taitoja tarvitatsaarela kirjoitti:Vänkärin puolelle nuo vaihtaa kohtuudella itsekin. Kuskin puolellekaan ei aivan mahdoton, mikäli pissapojan täyttöputki lähtee ihmisten lailla irti. Itsellä ei lähtenyt, joten piti teettää huollossa.BlackSaab kirjoitti:Jösses. Tulipa vastaus nopeesti. Kiittää ja kumartaa.
No pitääpä ottaa keväällä 60tkm huollossa tuo esille, jos lamppu siihen asti kestää. Maksaa se huolto kuitenkin maltaita, niin lamppujen vaihto ei enää siinä konkurssissa tunnu missään.
Mulla putki lähti ihan kohtuu helposti irti. Takasin piti vähän punnertaa.
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Right Dipped Beam Failure
No peijjooni, onko näin? Mitään huoltokutsua ei oo kyllä tullu meikäläiselle. Pitääpä kysellä tuota huollosta! Saabnet.com:sta löyty joku viittaus aiheeseen: http://www.saabnet.com/tsn/bb/9-3/index.html?bID=133560sepe43 kirjoitti:On myös huomattava vm. 06-08 malleissa että UEC:n päivitys voi olla tarpeen jos tulee ilmoituksia: vasen/ oikea lähivalo ei toimi tai vasen/ oikea kaukovalo ei toimi, tiedote 351- 2697 on tästä olemassa ja takuunalasiin kantsii tehdä jos turhia ilmotuksia tulee ....
Re: Right Dipped Beam Failure
Täällä kans yksi jolle on kaksi kertaa tullut virheilmoitus. Mulla virheilmoitus on tullut autoa sammuttaessa.
En tiedä johtuuko sitten siitä että itselläni on tapana kääntää valokytkin pois päältä (ei ajovaloja) asentoon joka kerta kun sammutan auton. Koska startatessahan se säästää lamppujen ikää kun ei tule ylemääräisiä virtapiikkejä. Tuohon teoriaan en ole saanut virallista vahvistusta mutta käytännössä valojen käyttöikä on kyllä huomattavasti pidentynyt. Virheilmoitus on tullut aina juuri silloin kun valokytkintä kääntää pois päin.
Mut ois ihan kiva kuulla, onko joku muu huomannut tai teoriassa paremmaksi todennut tuon valojen poiskytkemisen startatessa?
En tiedä johtuuko sitten siitä että itselläni on tapana kääntää valokytkin pois päältä (ei ajovaloja) asentoon joka kerta kun sammutan auton. Koska startatessahan se säästää lamppujen ikää kun ei tule ylemääräisiä virtapiikkejä. Tuohon teoriaan en ole saanut virallista vahvistusta mutta käytännössä valojen käyttöikä on kyllä huomattavasti pidentynyt. Virheilmoitus on tullut aina juuri silloin kun valokytkintä kääntää pois päin.
Mut ois ihan kiva kuulla, onko joku muu huomannut tai teoriassa paremmaksi todennut tuon valojen poiskytkemisen startatessa?
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: Right Dipped Beam Failure
Tosiaan lamppujen vaihto on helppo operaatio. Suorastaan hävetti, kun ensimmäisen kerran menin liikkeeseen vaihdattamaan lamput (en viitsinyt edes vilkaista millainen operaatio se olisi). Ainut mihin tarvii pienen työkalun (ruokaveitsi) on se itse polttimon kiinnittävä adapteri. Sen saa pienellä kampeamisella poies. Siitä en ole varma saako sen jotenkin helpommin irti, mutta itse käytin tätä taktiikkaa.
Ja jos joku tietää sen oikean tavan, vois informoida vaikkapa täällä.
Ja jos joku tietää sen oikean tavan, vois informoida vaikkapa täällä.
Turbo²
Re: Right Dipped Beam Failure
En minä kyllä mitään työkaluja käyttänyt polttimon irrottamiseen kannasta.TTiD kirjoitti:Ainut mihin tarvii pienen työkalun (ruokaveitsi) on se itse polttimon kiinnittävä adapteri.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Right Dipped Beam Failure
Mihin polttimon vaihdossa veitseä tarvitsee???
Re: Right Dipped Beam Failure
Juu kyllä ne polttimot on itse aivan helppo vaihtaa. Kuskin puolelta pitää purkaa hieman suojakantta ja täyttöputkea joka lähtee ihan nostamalla pois.
Eniten aikaa vie sen löysän kumisen suojan laitto takaisin mikä on siinä polttimoholen takana. Polttimokanta lähtee paikaltaan kääntämällä sitä vastapäivään.
Mulla on mennyt nyt 2 kertaa kummaltakin puolelta ajovalot 21tkm aikana. Mikäköhän moiseen syynä? Itse pidän valokytkintä päällä jotta valot syttyvät automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.
Eniten aikaa vie sen löysän kumisen suojan laitto takaisin mikä on siinä polttimoholen takana. Polttimokanta lähtee paikaltaan kääntämällä sitä vastapäivään.
Mulla on mennyt nyt 2 kertaa kummaltakin puolelta ajovalot 21tkm aikana. Mikäköhän moiseen syynä? Itse pidän valokytkintä päällä jotta valot syttyvät automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.
9-3SS my'05 Aero 2.0T BSR
Re: Right Dipped Beam Failure
Huomasin kanssa että noita polttimoita kuluu puolenvuoden (n. 20 000 km) välein mutta kun on jaksannut sammuttaa valot ennen sammuttamista ja starttausta on polttimot kestäneet vuoden verran (eli rapiat 40 000 km).
Lampun vaihtohan on mallissa helppoa kun lapsen lyöminen, mutta suolaseksi homman tekee yli 10 € polttimot. Veistä ei tosiaan ole tarvinnut vielä kertaakaan polttimon kannalle näyttää.
Lampun vaihtohan on mallissa helppoa kun lapsen lyöminen, mutta suolaseksi homman tekee yli 10 € polttimot. Veistä ei tosiaan ole tarvinnut vielä kertaakaan polttimon kannalle näyttää.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: Right Dipped Beam Failure
No kertokaas sitten miten muuten sen ns. polttimon kiinnikkeen saa irti niistä väkäsistä?apu,apupoika kirjoitti:Mihin polttimon vaihdossa veitseä tarvitsee???
Turbo²
Re: Right Dipped Beam Failure
Ainakin näissä alkupään malleissa se vaan käännetään 90 astetta ja vedetään irti.TTiD kirjoitti:No kertokaas sitten miten muuten sen ns. polttimon kiinnikkeen saa irti niistä väkäsistä?apu,apupoika kirjoitti:Mihin polttimon vaihdossa veitseä tarvitsee???
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621