Mutua: Haisee siltä, että tämä on vain siirtymävaihe ja muutaman vuoden kuluttua koko aarnikotka poistuu. Vai miksi kotkaa ei kannattaisi hyödyntää koko imagomarkkinoinnissa?Eski kirjoitti:No niin, huhu logosta paljastui sikäli vääräksi, että gripen-logoa käytetään jatkossakin autoissa ja vanteissa yms. mutta mainosmateriaalissa sen sijaan käytetään tätä -logoa move your mind -sloganilla höystettynä.Eski kirjoitti:Saab joutuu luopumaan myös Gripen-logosta. Kuulin, että Scania on ilmoittanut, että Saab ei saa sitä enää käyttää. En löytänyt aiheesta mitään juttua netistä, mutta katsokaapa vaikka Ruotsin Saabin sivustoa, niin vanha logo on korvattu vanhemmalla -tekstillä ja Move your mind -sloganilla: http://www.saabsverige.com/se/sv/start#/home/
Eski
Eski
GM:n konkurssi lähellä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: GM:n konkurssi lähellä?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tätä mieltä olen ollut alusta asti;
Saab vahvisti, että ruotsalainen sijoittajaryhmä on kiinnostunut yhtiön ostamisesta.
Saab vahvisti, että ruotsalainen sijoittajaryhmä on kiinnostunut yhtiön ostamisesta.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Onko tästä mitään linkkiä ja lisätietoa? Kuka on tämä sijoittajaryhmä?Firges9000 kirjoitti:Tätä mieltä olen ollut alusta asti;
Saab vahvisti, että ruotsalainen sijoittajaryhmä on kiinnostunut yhtiön ostamisesta.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar ... vudnyheterjuhokare kirjoitti:Onko tästä mitään linkkiä ja lisätietoa? Kuka on tämä sijoittajaryhmä?Firges9000 kirjoitti:Tätä mieltä olen ollut alusta asti;
Saab vahvisti, että ruotsalainen sijoittajaryhmä on kiinnostunut yhtiön ostamisesta.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Saabin kuolonkouristukset: nyt tulivat ensimmäiset jättipotkut
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article251681.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article251681.ece
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Siis mikä mediaa tässä maassa oikein vaivaa, kertokaa nyt joku? Vai pitäisikö kysymys olla "ihmisiä yleensä"..? Mistä lähtee tämä loppumaton voima ja inspiraatio kaiken kauhistelemiseen?Fechter kirjoitti:Saabin kuolonkouristukset: nyt tulivat ensimmäiset jättipotkut
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article251681.ece
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tuntuu otsikointi lähteneen hanskasta aika laajalti nettimediassa. Metsästävät vain klikkauksia ampparit.com -tyylisissä uutispalveluissa. raflaavilla otsikoilla. Muutenhan tuo oli ihan asiallinen uutinen.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Saabin "lopettamista" koskeva uutisointi tuntuu olevan Suomessa hyvin edustettuna. Milloin on enää viikkoja elinaikaa ja milloin tehtaita ollaan sulkemassa velkojen takia. Sen sijaan Volvon ja Opelin ahdinkoon on kiinnitetty mielestäni erikoisen vähän huomiota.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Sama huomio. Varsinkin kauppalehti on kunnostautunut siinä hommassa.VVV kirjoitti:Saabin "lopettamista" koskeva uutisointi tuntuu olevan Suomessa hyvin edustettuna. Milloin on enää viikkoja elinaikaa ja milloin tehtaita ollaan sulkemassa velkojen takia. Sen sijaan Volvon ja Opelin ahdinkoon on kiinnitetty mielestäni erikoisen vähän huomiota.
9-5 Aero - 00
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Aika mielenkiintoista tuo uutisointi on, tässä yksi sisäpiirissä olevan versio...
Muuten täällä tehtaalla ei ole mikään häävi tunnelma. 650 työläistä ja 100 toimihenkilöä saa irtisanomisvaroituksen joka astunee voimaan parin viikon sisällä. Parhaimmillaan on puoli vuotta palkkaa sen jälkeen työvoimatoimistoon riviin luukulle. Ei oikein pysty kuvaileen tunnelmaa mikä on tällä hetkellä. Ihmiset on ryhmittäin ja keskustelee ja on semmoinen lamautunut ilmapiiri. Voi sanoa että lama on purrut.
Aikaisemmin kerrottua...
Meillä olis esimerkiksi ollut valmis neliveto 9-3 auto valmiina jo 2002 mutta se hyllytettin. Aivan tyhmä päätös ja eikä ainoa valitettavasti. Jos tämä "rekonstruktio" onnistuu niin olen varma siitä että 5 vuoden sisällä on aivan toisenlaiset paremmat autot tekeillä ja osaksi jo markkinoilla. Me pinnistellään täällä tehtaalla ja toivomme että löytyis omistaja joka ostaa meidät sen takia että me ollaan hyviä ja innovatiivisiä . GM omistajana on imenyt kaikki rahat ulkomaille koska ruotsin verotuksen takia täällä ei kannata tehdä voittoa ja sitten lehdistölle valitetaan että ei olla tehty voittoa. Me joka ollaan töissä täällä tiedetään miten on menetelty jotta persnettoa on menty koko ajan.
Matti
Muuten täällä tehtaalla ei ole mikään häävi tunnelma. 650 työläistä ja 100 toimihenkilöä saa irtisanomisvaroituksen joka astunee voimaan parin viikon sisällä. Parhaimmillaan on puoli vuotta palkkaa sen jälkeen työvoimatoimistoon riviin luukulle. Ei oikein pysty kuvaileen tunnelmaa mikä on tällä hetkellä. Ihmiset on ryhmittäin ja keskustelee ja on semmoinen lamautunut ilmapiiri. Voi sanoa että lama on purrut.
Aikaisemmin kerrottua...
Meillä olis esimerkiksi ollut valmis neliveto 9-3 auto valmiina jo 2002 mutta se hyllytettin. Aivan tyhmä päätös ja eikä ainoa valitettavasti. Jos tämä "rekonstruktio" onnistuu niin olen varma siitä että 5 vuoden sisällä on aivan toisenlaiset paremmat autot tekeillä ja osaksi jo markkinoilla. Me pinnistellään täällä tehtaalla ja toivomme että löytyis omistaja joka ostaa meidät sen takia että me ollaan hyviä ja innovatiivisiä . GM omistajana on imenyt kaikki rahat ulkomaille koska ruotsin verotuksen takia täällä ei kannata tehdä voittoa ja sitten lehdistölle valitetaan että ei olla tehty voittoa. Me joka ollaan töissä täällä tiedetään miten on menetelty jotta persnettoa on menty koko ajan.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tuotantoon liittyvän henkilöstön vähentäminen on minusta enemmän luonnollinen kuin surullinen tapahtuma. Tietysti yksilöllisellä tasolla työn menettäminen on ikävää, mutta yhtiölle tämä merkitsee isoja säästöjä. Ellei yhtiö tuota voittoa, se ei voi olla olemassa. Tämä on vaan tätä Ruotsalaista mentaliteettiä, että sosiaalinen vastuu on taloutta tärkeämpi.
Noh jos nyt kaikki menee putkeen ja tulee uusi omistaja, uusi 9-5 ja lama hellittää niin kyllä sinne moni nuorempi pääsee takaisin töihin.
Noh jos nyt kaikki menee putkeen ja tulee uusi omistaja, uusi 9-5 ja lama hellittää niin kyllä sinne moni nuorempi pääsee takaisin töihin.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Hyvää ja innovatiivista porukkaa löytyy Aasiasta alle kolmasosaan Ruotsin ja Euroopankin hinnoista. Turha toivo.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Näin itsekin ajattelin jo aiemmin ettei nuo tappiot aina ole välttämättä ihan tasan sitä miltä ne paperilla näyttää. Valmistava tehdas voi tehdä tappiota 50 miljoonaa/vuosi kun samaan aikaan muualle rekisteröity myyntiyhtiö tahkoaa 300 miljoonaa/vuosi voittoa. Verotus syistä tehdas myy autot nollavoitolla tai tappiolla ja voitot tekee myyntifirma jossain missä verotus on kepeämpää.Rafu kirjoitti: Luulen että pahin ongelma nyt on resurssit minkään uuden tekoon ja aikaa siihen kuluu väkisin vaikka resursseja olisikin, nykyisillä malleilla firma piutäisi saada voitolliseksi ja pian. Ei tosin ole tietoa myykö tehdas autot GM myyntiorganisaatiolle nollatuotolla ja näyttää siksi miinusmerkkist tulosta, tulos halutaan tehdä konsernin toisessa osassa.. Nykyään luvut ei aina ole ihan yksiselitteisiä.
Toivottavasti näin, silloin olisi pieni mahdollisuus. myyntihinnat pitäisi tietty neuvotella uusiksi ja mahdollisesti vaihtaa jälleenmyyntiketjua. Sitten on enää se ongelma että pohjalevyt, moottorit yms. pitänee jatkossakin pitkään ostaa GM:ltä ja niilläkin on hirveä tarve rahalle, halvalla sieltä ei mitään tule saamaan. jotain uutta ja parempaa viiden vuoden päästä kuulostaa kyllä todella pahalta. Nyt jo yleinen käsitys on se että mallit on ikivanhoja..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: GM:n konkurssi lähellä?
No miksipä ei olisi kun ne sitä ovat. 9-3 nyt ei ihan kamalan vanha ole mutta 9-5 on jo antiikkia, katsoi sitä kuinka SAAB-lasien läpi tahansa.Rafu kirjoitti:Nyt jo yleinen käsitys on se että mallit on ikivanhoja..
Eihän pienellä tehtaalla tietysti koskaan tule olemaan resursseja samaan uusimistahtiin kuin isommilla mutta 12 vuotta on ihan liikaa.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Aasialainen innovatiivisuus == innolla kopsataan länsimaista..wesku kirjoitti:Hyvää ja innovatiivista porukkaa löytyy Aasiasta alle kolmasosaan Ruotsin ja Euroopankin hinnoista. Turha toivo.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83