peinu kirjoitti:Minuteman kirjoitti:VKe kirjoitti:Mitä GM on tehny vuodesta 1995 lähtien?
Muun hunajatan ohessa lahjoittanut automaailmalle sellaisen teknisen turvallisuusinnovaation kuin lukkiutumattoman käsijarrun.
Paskapuhetta. Kyllä mulla ainakin lukkiutui erittain hienosti aina pakkasella. No onneksi on uudet käsijarruvaijerit ja muutosprosentti 2%.
Vaijerit lukkiutuvat kyllä erittäin hienosti pakkasilla johtuen olemattomista tiivistekumeistaan, mutta käsijarrut eivät. Ja jos lukkiutuvat niin lukkiutuvat myös pysyvästi.
Totta on, että kyllä noinkin sysisusiin käsijarruihin tolkun saa jos jaksaa perehtyä ja säätää oikeassa järjestyksessä RUMMUISTA kahvaan päin, mutta ei se nykypäivän Autoilijan arkipäivän tehtäviin kuulu huolehtia mistään jarrujen käsisäädöistä saatika jo ilmeisesti erikoisuudentavoittelun pyrkimyksestä suunnitellusta JARRUKENKIEN levitinkappaleesta joka ei toimi muuten kuin ehkä suunnittelupöydällä teoreettisesti.
Itse GM:n nykytilaan voi pienellä hakemisella löytää syyn eräästä Ralph Naderista, joka jo silloin n. 50 Vuotta sitten kun jopa Amerikkalaisilla Autonvalmistajilla oli oikeasti halua ja markkinarakoa vastata Eurooppalaisten pienten (kuubelwaagenin) autojen tuomaan uhkaan tuomalla markkinoille suhteellisen pienen ja takamoottorilla varustetun auton eli Chevyn Corvairin, omalla ristiretkellään tyrmäsi koko pienten- ja aikaansanähden pienimoottoristen autojen konseptin vain pönkittääkseen omaa poliittista uraansa.
Nyt tämä sama tyyppi on kateudestavihreiden keulakuvana vaikka itse ristiretkellään onnistui vuosikymmeniä kanteiden uhalla jarruttamaan koko Amerikan autoteollisuuden pyrkimyksen vastata kuluttajien tarpeisiin pienemmillä ja kevyemmillä autoilla, juuri siksi että itse nostatti Senaattitason jutut "turvattomien autojen" vuoksi ja vaati itse henkilöautojen tekemistä massiivisemmiksi ja turvallisemmiksi.