9-3 Aeron hankintaa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

No nyt kun kerran päästiin asiaan, paljonko vanhempi 9-3 Aero painaa??
SS Aero painaa jotain 1500-->+++++ ??
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

oma paino 1570kg :wink: Niin aina se paino vaikkuttaa niin tarkoitat ilmeisesti 2002
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

No minulla on tuo vanhempi malli 2003 aero kun ei rahat riittänyt uudempaan :oops:1570
Viimeksi muokannut Turbo S, Pe Heinä 03, 2009 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Oliko tämän 1.8t:n omapaino 1510kg rekisteriotteessa, en muista aivan tarkasti.
Raudasta ne on tehty.. :mrgreen:
Täältä pesee 150hp ja kyllä lähtee..... :lol:
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Toivottavasti raudasta :wink:
Viimeksi muokannut Turbo S, Pe Heinä 03, 2009 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

niinkö luulet montako kattoa haluat ostaa :P
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Turbo S kirjoitti:Toivottavasti raudasta :wink:
Ei sitä tiedä mitä pellissä lukee, kun maalin raaputtaa pois.....
Toivottavasti ei kuitenkaan "Viipurin Herkkukurkku" :lol: :lol: :lol:
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

8)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä se OG9-3:kaan mikään keijukainen ole, yli 1400kg taisi painaa ainakin. Eikä kyllä rakettikaan todellakaan vakiona. Pienellä softapäivityksellä liikkuu kutakuinkin tasoihin 9-5 Aeron kanssa kuten varmaan 9-3SS:kin. Eli kyllä sillä kaupassa käy ja paikasta toiseen liikkuu käyttöauton roolissa ihan mielikseen, hauskanpitoon eri vehje sitten. :)

kalle37:n kanssa meillä taitaa olla samankaltainen käsitys "todellisesta suorituskyvystä" kun ei puhuta enää ripeistä kauppakasseista. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Ehkä ne nyt koenigsegg:n avustuksella saisivat kunnon aero / saab erikoismallin ulos. lippulaivaksi. Tyyliin kuten ennen on ollut vaikka sonetti niin tekisivät uutta vehjettä ja lataisivat siihen jerkkua. Kaksipaikkainen ja siihen vaikka tuo 2.0T kone niin onhan jo aika soiva peli.
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Nico »

Kyllä tässä nyt on pakko yhtyä tuohon jengiin, joka väittää nykyaeron (93) suorituskyvyn voiman suhteen olevan vähintäänkin kyseenalainen.
Voin ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta ja syvällä rintaäänellä todeta ja myöntää, että varmasti joka ikinen muun merkkinen 250-heppainen menee ohi, kun kaasun painaa lattiaan.

Sitten vielä se kuusilovinen tomaatti on vääntökoneessa aivan uskomaton moka...
Siinä se hakee ja arpoo niitä vaihteita joka suuntaan sen sijaan, että valitsisi heti pari pykälää pienemmän ja menisi sitten sillä!

Ajo-ominaisuudet alustan suhteen toisaalta sitten taas ovat aivan uskomattoman hyvät! Äsken ajettu 380km ei rasita polaa (muuta kuin edellä mainituin osin), eikä tunnu persuksissa pätkän vertaa!
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Menee varmaan ohi kun sattumalta tässä aerossa satuu olemaa vain 210 hp.niin meinaan vm2003 aeoa :lol:Vakiona
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Niin saabin hevoset on kunnon hevosia EIKÄ Mitään teurastamolle joutavia raihnasia kaakkeja. Kuten esim .BMW MERSU AUDI ,,JNE ilmoitavat autoihin liian suuret tehot... :D
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Nico kirjoitti:Kyllä tässä nyt on pakko yhtyä tuohon jengiin, joka väittää nykyaeron (93) suorituskyvyn voiman suhteen olevan vähintäänkin kyseenalainen.
Voin ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta ja syvällä rintaäänellä todeta ja myöntää, että varmasti joka ikinen muun merkkinen 250-heppainen menee ohi, kun kaasun painaa lattiaan.

Sitten vielä se kuusilovinen tomaatti on vääntökoneessa aivan uskomaton moka...
Siinä se hakee ja arpoo niitä vaihteita joka suuntaan sen sijaan, että valitsisi heti pari pykälää pienemmän ja menisi sitten sillä!

Ajo-ominaisuudet alustan suhteen toisaalta sitten taas ovat aivan uskomattoman hyvät! Äsken ajettu 380km ei rasita polaa (muuta kuin edellä mainituin osin), eikä tunnu persuksissa pätkän vertaa!
Tuosta tomaatista sen verran, että uusimmassa TM:ssä ajelivat näitä sportimpia vehkeitä ja Opel Insignia oli myös mukana automaattina ja myös TM:ssä naureskelivat, että kun mutkasta lähtee, niin itku tulee ennen kuin auto lähtee kiihtymään.. :D (Mahtaako olla sama laatikko??)

Samassa vertailussa oli RS Focus ja täytyy sanoa, että näkyy pelkällä etuvedollakin pärjäävän hienosti, kun alusta on kunnossa.
(Loistava peli olis ajella) Pieksi radalla märällä muutamia nelivetoja.

Sport-Sedanissa olisi kanssa aineksia.
Kori on kohtuulisen jäykkä ajo-ominaisuuksia ajatellen ja näyttää ihan kohtuu hyvälle.
Alustageometria on oikeeseen suuntaan päin ja on kyllä hyvä normi pyörittelyssä ja kuorma ei juurikaan tunnu ajokäytöksessä, mutta tukevampi saisi olla ja kallistelee kyllä liikaa. (Vakiona)

Tehot kun olis vakiona >300hp ja väännöt >400nm, niin hyvä juttu.
Minkä kokoinen sitten olis koneen oltava, että tehot, käyttöominaisuudet yms. olis nätisti toimiva paketti???

Onhan näitä hauska pähkäillä......... :wink:
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: 9-3 Aeron hankintaa?

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Luvin saman lehden ja melkeen olen samaa mieltä mutta minulle on ajettu uusi softa laatikoon ja nyt toimii hyvin :D
Vastaa Viestiin