Jarrut
Jarrut
ai v*tun saatana perkeleen helevetin v**tu. Kohta lähtee tuo saabin romu eurolla seuraavalle omistajalle menee hermot noiden jarrujen kanssa. Kaikki jarrut ilmattiin virrat kokoajan päällä. Mutta tilanne on sama polin painuu lähes pohjaan. Mikähän v**tu mahtaa olla. Vieläkö sitä voi jostain muualta ilmata kun jarrusylintereistä?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Jarrut
Miksi virrat päällä?????
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Jarrut
niin ne neuvovat täällä.. ei siitä sen paremmaksi tule onko ne päällä vai ei.. sama paska silti on lopputulos..
Re: Jarrut
voiha kökkö. tuli ihan uutena tietonaMimmi kirjoitti:Virrat pällä ABS-pumppu pitää paineen järjestelmässä.
ABS jarruja ilmattaessa ei painella poljinta.

Re: Jarrut
Ilmaamisen voi tehdä useammallakin eri tavalla (mm. ABS-pumppu, säiliön paineistaminen, ilmauslaitteella satulasta imeminen, jarrupolkimesta polkeminen). On ihan luvallista valita omaan tilanteeseensa sopiva tapa saatavilla olevien välineiden ja apuhenkilöiden mukaan.
Jarrut on syytä ilmata seuraavassa järjestyksessä: oikea etupyörä, vasen takapyörä, vasen etupyörä, oikea takapyörä. Tämä järjestys on mainittu ainakin ABS mark IV M1993-korjaamokirjassa. Tuskin tämän järjestyksen noudattamisesta muidenkin versioiden kanssa mitään haittaa on.
Vanhemmassa ABS-versiossa ABS mark II takajarruille menee yksi yhteinen jarruputki joka haarautuu taka-akselin päällä oikealta vasemmalle takajarrulle, kun uudemmassa ABS mark IV menee kummallekin takajarrulle oma putki.
Ilmaamistavasta riippumatta on huolehdittava järrunestesäiliön täyttämisestä, jottei pääse hörppimään lisää ilmaa järjestelmään.
ABS-pumppua ilmaamiseen käyttäessä suositellaan varomaan pumpun ylikuumenemista (max 2 min pumppausta, 10 min taukoa).
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=87719
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... ebleed.php
Jarrut on syytä ilmata seuraavassa järjestyksessä: oikea etupyörä, vasen takapyörä, vasen etupyörä, oikea takapyörä. Tämä järjestys on mainittu ainakin ABS mark IV M1993-korjaamokirjassa. Tuskin tämän järjestyksen noudattamisesta muidenkin versioiden kanssa mitään haittaa on.
Vanhemmassa ABS-versiossa ABS mark II takajarruille menee yksi yhteinen jarruputki joka haarautuu taka-akselin päällä oikealta vasemmalle takajarrulle, kun uudemmassa ABS mark IV menee kummallekin takajarrulle oma putki.
Ilmaamistavasta riippumatta on huolehdittava järrunestesäiliön täyttämisestä, jottei pääse hörppimään lisää ilmaa järjestelmään.
ABS-pumppua ilmaamiseen käyttäessä suositellaan varomaan pumpun ylikuumenemista (max 2 min pumppausta, 10 min taukoa).
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=87719
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... ebleed.php
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00