Griffin puutui yhtäkkiä
Griffin puutui yhtäkkiä
Auto risteyksestä liikkeelle lähteissään veti normaalisti, sitten aivan yllättäen pääsi samanmoinen ääni niinkun manuaalilla yrittää vaihdetta ilman kytkintä ja auto sammui siihen. Ajettu tuolla on nyt 135t km, ja jakopään remmihän on vaihdettu 110t huollossa. Auto pyörittää mutta ei lähde käyntiin, ja vähän kuulotaa pyörittäminen siltä niinkuin puristuksia ei olisi lainkaan....
Ymmärtääksei tuo V6 on B308 kone ?? Kysymys kuuluukin että jos siitä on jakopään remmi mennyt, niin mahtuvatko venttiilit olemaan vai ovatko ne osuneet mäntään....
Ja tuleeko kenellekkään mitään muuta vaivaa mieleen mikä tuon olisi voinut aiheuttaa...
Mitenkähän jos tuon on se remmi, niin sehän on vaihdettu reilu vuosisitten 110 huollossa, ainakin siitä veloittivat, mahtaakohan tuo mennä minkään osa / työtakuun piikkiin...
Kiitoksia jo etukäteen aina avuliaalle foorumille kommenteista ja ajatuksista.
Nyt muuten v****ttaa hivenen..
Ymmärtääksei tuo V6 on B308 kone ?? Kysymys kuuluukin että jos siitä on jakopään remmi mennyt, niin mahtuvatko venttiilit olemaan vai ovatko ne osuneet mäntään....
Ja tuleeko kenellekkään mitään muuta vaivaa mieleen mikä tuon olisi voinut aiheuttaa...
Mitenkähän jos tuon on se remmi, niin sehän on vaihdettu reilu vuosisitten 110 huollossa, ainakin siitä veloittivat, mahtaakohan tuo mennä minkään osa / työtakuun piikkiin...
Kiitoksia jo etukäteen aina avuliaalle foorumille kommenteista ja ajatuksista.
Nyt muuten v****ttaa hivenen..
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Kyllähän tuo kovasti kuulostaa katkenneelta jakopään remmiltä. Saako mahdollista jakopään suojamuovia helpohkosti pois edestä niin näkisi? Remmi ei välttämättä ole poikki vaan hampaat sileänä joten konetta pyörittämällä ja katsomalla pyöriikö nokat näkee varmaksi. Ei tosin kannata välttämättä startilla ettei tule lisävaurioita mutta esim. vaihde päällä työntämällä jos ei ole automaatti. Jos on niin ehkä kampiakselin hihnapyörästä tms pääsisi pyörittämään?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Automaattejahan noi Griffinit tuppaa olemaan, ihmetyttäs että melkeen uus nokkaremmi menee tollalailla... Joskus ainakin Opelin koneissa on ollut silleesti että venttiilit ei pääse näissä tilanteissa mäntiin, niin ajattelin jos joku tietäisi että voisko tuossa olla sama juttu, muuten menee 2 kantta ja mahdollisesti vielä mäntiäkin vaihtoon ja alkaa oleen harkinnan paikka kannattako tuota enään laitella vaikka onkin ajeltu vasta 135t, vai laittaako sen sit osina myyntiin, onhan siinä sentään hyväkuntosta ilmastoitua nahkajakkaraa ehkää sytkykasettia automaattilaatikkoa ja sellasta.
Pitääköhän sitä siirtyä tyystin taksikyytiin vituttaa aikaajoin paljo vähemmän sillälailla...
Pitääköhän sitä siirtyä tyystin taksikyytiin vituttaa aikaajoin paljo vähemmän sillälailla...
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Jotkut vanhat 2-venakoneet on vapaasti pyöriviä mutta kyllä kaikki uudemmat 4-venttiiliset ja korkeammilla puristuksilla olevat on valitettavasti sellaisia että kun remmi katkeaa niin venat käy mäntiin.
Ei tuo kyllä hyväksyttävää ole että 25tkm ja 1v hihnanvaihdosta katkeaa, pakko olla jotain mokattu vaihdossa tai materiaalivika. Jos on tehty (tai yritetty tehdä) siis valmistajan ohjeiden mukaisesti vaihto.
Ei tuo kyllä hyväksyttävää ole että 25tkm ja 1v hihnanvaihdosta katkeaa, pakko olla jotain mokattu vaihdossa tai materiaalivika. Jos on tehty (tai yritetty tehdä) siis valmistajan ohjeiden mukaisesti vaihto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Onko 110 tkm huolto teetetty merkkiliikkeessä? Jos on, niin toivoa on saada liikkeen piikkiin. Tämä olettaen että vika on jakopäässä.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
On teetetty merkkihuollossa.... Ne venttiilit tässä eniten tällähetkellä pelottaa... Voi tulla vielä kallis juttu.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Älähän hättäile, omassa vastaavassa toinen sytytyskasetti hajosi,oireena ihme raksutusta , ja vedon hyytymistä,sitten totaalinen pysähtyminen.Tämä kaikki noin kahdessa minuutissa.Hinausauto paikalle, ja eikun lähimmälle merkkihuollolle. Tietenkin yritin käynnistää autoa ,startti pyöritti jotenkin kepeästi muttei käynnistynyt.Huollosta soittivat seraavana päivänä,ilmoittaen,että eivät ole ehtineet paneutua,mutta kuullostaa pahalta, koska pyörittää tosi keveästi.Arvelivat syyksi venttiilirikkoa.Kokoajan heillä käsitys,että ovat korjaamassa kaksilitraista autoa,vaikka olin maininnut autoni moottoritilavuuden.Kaksilitraisissa starttaaminen jotenkin erilainen,puristuksista johtuen.Muutaman tunnin kuluttua soitettiin,että homma hoidossa, sytytyskasetti hajonnut,vaihtavat uuden,johon minä ottakaa takakontista,siellä käytetty varakasetti.Hakiessani autoa ,selittivät,että vaihdettuaan kasetin auto ei käynnistynyt ja pyöritti startattessa kevyesti,kunnes laittoivat vielä kerran vikadiaknoosiin.Paljastui.että sytytysjärjestelmän pääsulake oli palanut.Sanoivat,että jälkikäteen syy oli looginen,tarkoituksena oli suojata katalysaattoria.Kustannukset,sulake 70 s diaknoosi 49 eskoo.Eli ,älä vielä heitä hohtimia kaivoon,voit itse tarkistaa sulakkeen,on kuskinpuolen ovenpielessä 30A,katso käsikirjasta,Toivottavasti vika on näin yksinkertainen,ajat todella hienolla autolla,toivottavasti vielä pitkään.
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Joo, vielä jos pahin on sattunut niin:
In its 3.0 L form, this engine has a notable history for recalls of all units installed in U.S. Cadillac Cateras due to problems with timing belt tensioner bearing failures, which could cause catatrophic damage to the engine with its interference design.
Eli jakohihnan kiristinrullan laakerivikoja on sattunut yleisestikin ko. moottorille.
In its 3.0 L form, this engine has a notable history for recalls of all units installed in U.S. Cadillac Cateras due to problems with timing belt tensioner bearing failures, which could cause catatrophic damage to the engine with its interference design.
Eli jakohihnan kiristinrullan laakerivikoja on sattunut yleisestikin ko. moottorille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Näin kävi itselleni kerran, DI-kasetti meni oikosulkuun ja jostakin syystä samalla paloi ECU:n sulake. Mittaristossa oli kyllä hieno valoshow.mhaapa16 kirjoitti:Älähän hättäile, omassa vastaavassa toinen sytytyskasetti hajosi,oireena ihme raksutusta , ja vedon hyytymistä,sitten totaalinen pysähtyminen.Tämä kaikki noin kahdessa minuutissa.Hinausauto paikalle, ja eikun lähimmälle merkkihuollolle. Tietenkin yritin käynnistää autoa ,startti pyöritti jotenkin kepeästi muttei käynnistynyt.Huollosta soittivat seraavana päivänä,ilmoittaen,että eivät ole ehtineet paneutua,mutta kuullostaa pahalta, koska pyörittää tosi keveästi.Arvelivat syyksi venttiilirikkoa.Kokoajan heillä käsitys,että ovat korjaamassa kaksilitraista autoa,vaikka olin maininnut autoni moottoritilavuuden.Kaksilitraisissa starttaaminen jotenkin erilainen,puristuksista johtuen.Muutaman tunnin kuluttua soitettiin,että homma hoidossa, sytytyskasetti hajonnut,vaihtavat uuden,johon minä ottakaa takakontista,siellä käytetty varakasetti.Hakiessani autoa ,selittivät,että vaihdettuaan kasetin auto ei käynnistynyt ja pyöritti startattessa kevyesti,kunnes laittoivat vielä kerran vikadiaknoosiin.Paljastui.että sytytysjärjestelmän pääsulake oli palanut.Sanoivat,että jälkikäteen syy oli looginen,tarkoituksena oli suojata katalysaattoria.Kustannukset,sulake 70 s diaknoosi 49 eskoo.Eli ,älä vielä heitä hohtimia kaivoon,voit itse tarkistaa sulakkeen,on kuskinpuolen ovenpielessä 30A,katso käsikirjasta,Toivottavasti vika on näin yksinkertainen,ajat todella hienolla autolla,toivottavasti vielä pitkään.
Mukava mylly tuo oli tuohon autoon, mutta siinä 250 tkm kohdalla alkoi jotenkin tuntua että lienee parempi vaihtaa pois.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Omassa huoltokirjassa huolto-ohjelman mukainen ensimmäinen jakohihnan vaihto on 90 tkm kohdalla ja jatkossa 80 tkm välein. Eli onko vuosimalleissa noin paljon eroa, kun sinun pelissä se on vaihdettu vasta 110 kohdalla? Omani on vm -99.
Toivottavasti ei ole remmi kuitenkaan poikki, vaan vähän jotain huokeempaa, vaikka onhan vaihdon suorittaneella liikkeellä takuunsa työlle ja osille toki.
Toivottavasti ei ole remmi kuitenkaan poikki, vaan vähän jotain huokeempaa, vaikka onhan vaihdon suorittaneella liikkeellä takuunsa työlle ja osille toki.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Porukoilla oli omegassa 2.5-versio tuosta myllystä aikanaan, ja vika oli tuolloin se, että merkkiliike vaihtoi ohjeiden vastaisesti pelkän remmin kun uusi kiristinkin olisi pitänyt laittaa. Aikamoiset ujellukset se loppu oleva kiristin antoi kyllä, jakokin pääsi hyppäämään ja kävi vaan ensin vähän huonosti. Sillä sitten nilkuteltiin ja saatiin lopulta aikaiseksi kunnon kilinä.jcarlson kirjoitti: Eli jakohihnan kiristinrullan laakerivikoja on sattunut yleisestikin ko. moottorille.
Huollon piikkiin tietty meni tuolloin, olihan kysymys ihan suoraan heidän puolella tapahtuneesta mokasta, jonka myös myönsivät.
Eikös V6-opeleissa tuota remmin- ja kiristimenvaihtoväliä lyhennetty jossain vaiheessa 60tkm:n?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Ainakin -01 3.2 Omenassa on 60tkm vaihtoväli.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Aamulla avaavat tuon merkkiliikkeessä, sit näkee mikä on vaivan nimi ja tuhojen laajuus.. Tuossa mun omassa oli kyllä ihan huolto-ohjelmassa tuo jakopään vaihto 110t kohdalla. Merkkiliikkeessä se tuli sillon teetettyä, ja nyt on jotain toivoa että tämä vahinko menisi takuuseen. Huomenna tulee jännä päivä.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
En tiedä, mikä on kun saabeissa tuota remminvaihtoväliä ei ole lyhebnnetty, vaikka jakopään osalta samanlaisella toteutuksella olevissa opeleissa se on lyhennetty 60tkm:iin, vieläpä ihan selvän virheen takia?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Griffin puutui yhtäkkiä
Toivotaan parasta. Aika outoa, kun on vielä sama vuosimalli, että huolto-ohjelma on erilainen.Jerkka kirjoitti:Aamulla avaavat tuon merkkiliikkeessä, sit näkee mikä on vaivan nimi ja tuhojen laajuus.. Tuossa mun omassa oli kyllä ihan huolto-ohjelmassa tuo jakopään vaihto 110t kohdalla. Merkkiliikkeessä se tuli sillon teetettyä, ja nyt on jotain toivoa että tämä vahinko menisi takuuseen. Huomenna tulee jännä päivä.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)