9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Halukkaat voi pistää kommentteja kehiin kyseisen mallin kestävyydestä lähinnä koneen suhteen. Tyyppiviat? Eli kannattaako ostaa vai unohtaa? Onko kone äänekäs rohisko?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Kyllähän tuon ilmeisesti kestää pitäis kohtuullisesti, äänekäshän tuo on kuin mikä mutta kaikkeen tottuu itsellä 273 tuhatta mittarissa ja ilmamäärämittari on vaihdettu, muuta tietääkseni ei ole koneesta mennyt, mulle kilometrejä autoon on tullut reilu 100 tuhatta..
#3655
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Onkos velton kakskakkonen minkä värinen? Ajattelin ollaanko ajeltu yhtään samoilla suunnilla. Oma kömäilee arkisin Veolian hallin pihas.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Mustahan tuo pirssi on..Saattaa olla et ollaan ajeltu samoillakin suunnilla joskus, kun tuosta teuvankin läpitte tulee ajeltua kaskisiin töihin lähes päivittäin.A.L. kirjoitti:Onkos velton kakskakkonen minkä värinen? Ajattelin ollaanko ajeltu yhtään samoilla suunnilla. Oma kömäilee arkisin Veolian hallin pihas.
#3655
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Mitä luulette, onko tällainen 400tkm ajettu jo ihan lopussa?
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2966867
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2966867
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Ainakin ko mallia myy juntti, joka ei Saabista tiedä mitään. Asiavirheitä koko ilmoitus täynnä "Saab 9-3 paras malli", "uudempi korimalli", "KAIKKI herkut mitä autossa ylipäätänsä löyty" Silti ei mainintaa esim. huoltokirjasta, jota olisi leimattu huolto-ohjelman mukaisesti. Varmasti kuluvia osia on noilla km määrillä vaihtunut. Selvitä edellinen omistaja ja kysy miten auto on toiminut, mitä huoltoja on mm. koneelle tehty. Rekisteriotteesta näkee myös sen montako kertaa auto on omistajaa vaihtanut. Valot näyttävät kuluneilta/sameilta ja peilien muovit kuoriutuneet (tyyppivika), noihin suhteutettuna maalipinta punaisen väriseksi Saabiksi noilla km määrillä näyttää hyvälle. Voisi melkein epäillä että auto on kolaroitu ja maalattu jossain vaiheessa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
ja oven kahvat "omalaatuisen" näköiset. tai ainakin kolme niistä
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Tuolla hinnalla ei kyllä varmasti paha ostos ole vaikka tekis konerempan hajotessa tai vaihtokoneen heittää... vielähän tuo ihan ryhdissä on, mutta varmaan se 400t alkaa näkyy venttiilikopassa ja apulaitteissa jne.. että varmaan jotain joutuu tekemään seuraavan 100t aikana. mutta onko se tuolla hinnalla paha rasti enää. Jos autoon olisi koneremppa tehty niin tuskin hinta tuo olisi?
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Jep, itseäni tuo hinta houkuttelisi. Saakohan tuohon helposti jotain vaihtomoottoria jos tuo alkuperänen paukahtaa? Ettei tarttis tuota vanhaa alkaa remontoida.
Paljonko tuommosella diiselillä tarttis ajaa että saa veron kuoletettua?
Itselläni tulee ajoa n. 30-35tkm vuodessa.
Paljonko tuommosella diiselillä tarttis ajaa että saa veron kuoletettua?
Itselläni tulee ajoa n. 30-35tkm vuodessa.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Ihan asialliselta kyllä kunto näyttää, tosiaan nuo ajovalot näyttää tosi sameilta ja peilien varret on pahasti hapettuneet.
Itse olen laskeskellut että noin 15-20 tkm riittää että diesel veron kuolettaa pois.
Mulla meni omasta ahdin n.325 tkm kohdalla, muuten tuntuu kaikki pelaavan, ei kulutu öljyä on pirun lämmin ja lähtee aina nöyrästi käyntiin.
Mikähän omassa mättää kun ei mene kaupaksi, ajan noin 50-55 tkm vuodessa ja isompi auto ja lähinnä neliveto olisi haussa. Kyselijöitä ja turhia vaihto ehotuksia kyllä tullut.
Eli nettiauto id: 2932992.
Itse olen laskeskellut että noin 15-20 tkm riittää että diesel veron kuolettaa pois.
Mulla meni omasta ahdin n.325 tkm kohdalla, muuten tuntuu kaikki pelaavan, ei kulutu öljyä on pirun lämmin ja lähtee aina nöyrästi käyntiin.
Mikähän omassa mättää kun ei mene kaupaksi, ajan noin 50-55 tkm vuodessa ja isompi auto ja lähinnä neliveto olisi haussa. Kyselijöitä ja turhia vaihto ehotuksia kyllä tullut.
Eli nettiauto id: 2932992.
Saab 9-3 Sport Sedan 2,2TiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Nuo peilinjalat ja kahvat on sikäli pieniä juttuja, vaikka esim. yksi peilinjalka jo maksaakin monta sataa, en muista tarkkaa hintaa. Alustaakin on jo varmaan 400tkm:iin päivitetty ainakin kerran tai kaksi jos on laitettu alkuperäistä osaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Voihan se olla ettei edes tarvi tehdä mitään seuraavaan 200t... yleensä nuo juurikin tuo mainittu turbo mikä kilkkailee 2-300t välein ja kansi mikä tarvii läpikäynnin jossain 4-500tkm (samalla varmaan jo kannattaa käydä se alakertakin läpi). sitten omana riemuna nykydieseleissä egr + karstat imusarjoissa.. alakerta varmaan kestää sen mitä autokin ellei todella huono munkki käy. Mutta ajatuksena ettei iso riski ole kuitenkaan. Ajaa autolla pitemmän tovin ja testaan onko tehot tallella, kaikki pelaa. Kyllä ne ongelma yksilöt jo aika nopeasti huomaa. Mutta sitten jos rupeaa miettimään niin sen vaihtokoneen hinnan laittaa lisää niin saa jo 1/3 siitä ajettuja vehkeitä joissa on kaikki muukin vastaavasti vähemmän kulunut. Hinnastahan se on kiinni, onko tee-se-itse miehiä ja mikä auton taustat on. Sitten jos haluaa laskelmoida todennäköisyyksillä niin kyllä tuollainen vähän enempi ajettu voi olla hyväkin löytö (ennemmin sitten katselee sitä autoa yksilönä ja miettii hintaa suhteessa). Voi se vähän ajettu vekotinkin lasahtaa alle...
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: 9-3 SS 2.2 Tid kestävyys, luotettavuus?
Sinun autolla näkyy olevan sama ensimmäinen omistaja kuin minun 9-3 dieselissä.Kaaleppi1 kirjoitti:Ihan asialliselta kyllä kunto näyttää, tosiaan nuo ajovalot näyttää tosi sameilta ja peilien varret on pahasti hapettuneet.
Itse olen laskeskellut että noin 15-20 tkm riittää että diesel veron kuolettaa pois.
Mulla meni omasta ahdin n.325 tkm kohdalla, muuten tuntuu kaikki pelaavan, ei kulutu öljyä on pirun lämmin ja lähtee aina nöyrästi käyntiin.
Mikähän omassa mättää kun ei mene kaupaksi, ajan noin 50-55 tkm vuodessa ja isompi auto ja lähinnä neliveto olisi haussa. Kyselijöitä ja turhia vaihto ehotuksia kyllä tullut.
Eli nettiauto id: 2932992.