Vertailua 9000 vs 9-5 !
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Veikkaisin, että tallin ACC tarkoittaa jonkin sortin kylmä/lämminkonetta, todennäköisimmin ilmalämpöpumppua
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Tuosta on tosiaan kuultu, meillä ei ole vielä tullut vastaan. Onneksi ei vaikuta itse kaapin toimintaan mitenkään.siili69 kirjoitti:2.3i-16 kirjoitti: No, tyyppivika ja myyjä hoiti tuon asiallisesti. Toivottavasti ei tule vakavampia vikoja.
Kovat on noista vehkeistä odotukset, edellinen pesukone oli samaa merkkiä ja toiminut sen 23 vuotta, jona aikana on pesty myös 3-lapsisen perheen pyykit eli ei ole kone kovin helpolla päässyt. Kuivausrumpu samanikäinen. Yhdistelmä porskuttaa edelleen, tällä hetkellä tosin kevyemmässä työvaatteiden pesukäytössä.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Jos sitä tarkoittaa, niin ei aja kyllä asiaa. Joskus auton omat verhoilut lattiassa on niin märät, että vaatii sisätilan lämmittimen, ja/tai kaksi. Ota nyt siitä selvää...2.3i-16 kirjoitti:Veikkaisin, että tallin ACC tarkoittaa jonkin sortin kylmä/lämminkonetta, todennäköisimmin ilmalämpöpumppua
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Vaikuttaa siten, että ei tule huurua ikkunoihin, kun lähtiessä rämppää ACC-paneelia. Syytä osaan vain arvailla.9-5T kirjoitti:Mitä tuo vaikuttaa?Ässä kirjoitti:Vielä helpompaa olisi lähtiessä käyttää sisäkierto päällä ja pois, mutta tänään unohdin.9-5T kirjoitti:Eikö ole helpompaa laittaa tallin ACC paneelista 28c ja puhallus täysille manuaalisesti.
Tonnarin jää ei liittynyt autoon jääneeseen kosteuteen.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=93276
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Ja minä kun luulin että huurre tonnarin laseissa johtuu vain vuotavasta lämmityslaitteen kennosta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Pitäiskö minunkin liittyä tähän keskusteluun nyt sitten,
eli olen omistanut tonnari aero 94 ja tällä hetkellä omistuksessa on griffin femma 99.
Ei ehkä ole suoraan vertailukelpoisia, mutta onhan tuo femma mielestäni paljon parempi ja mukavampi. tonnarissa oli toki enemmän tehoja ja aeron penkit ovat tottakai erittäin mukavat, mutta ajettavuus on mielestäni femmassa parempi.
Jos ostaa 9-5, saa mielestäni enemmän vastinetta rahoille, koska hintaero on yllättävän pieni.
eli olen omistanut tonnari aero 94 ja tällä hetkellä omistuksessa on griffin femma 99.
Ei ehkä ole suoraan vertailukelpoisia, mutta onhan tuo femma mielestäni paljon parempi ja mukavampi. tonnarissa oli toki enemmän tehoja ja aeron penkit ovat tottakai erittäin mukavat, mutta ajettavuus on mielestäni femmassa parempi.
Jos ostaa 9-5, saa mielestäni enemmän vastinetta rahoille, koska hintaero on yllättävän pieni.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Yleensä niitä ei päästetä märiksi mutta jos ne joskus sattuu kastumaan.
superlooni maton alla ei kuivu millään sisälämppärillä.
Esim mulla ei ole kumimattoja, ainoastaan alkuperäiset kangasmatot. Lunta kulkeutuu sisään, ja nyt kun myös jalkatilaan tulee lämmintä niin se tietenkin sulaa sinne. En kyllä keksi miten sinne niin paljon voi vettä tulla että superlonit kastuu, ellei pohjassa ole reikää... Minä laitan joskus puhaltimen päivän päätteeksi, auto tallissa lohkoon ja sisätilan puhallin päälle. Tulee vaan tehtyä niin ?!
superlooni maton alla ei kuivu millään sisälämppärillä.
Esim mulla ei ole kumimattoja, ainoastaan alkuperäiset kangasmatot. Lunta kulkeutuu sisään, ja nyt kun myös jalkatilaan tulee lämmintä niin se tietenkin sulaa sinne. En kyllä keksi miten sinne niin paljon voi vettä tulla että superlonit kastuu, ellei pohjassa ole reikää... Minä laitan joskus puhaltimen päivän päätteeksi, auto tallissa lohkoon ja sisätilan puhallin päälle. Tulee vaan tehtyä niin ?!
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Kellä taxikuskilla on SAAB alla ?9-5T kirjoitti:Lumisateella kun ajaa 1000km päivässä useita kertoja pysähdellen kulkeutuu kengissä lunta autoon ja automaatlla ajessa vasen jalka on verhoilun päällä josta sulava lumi valuu vetenä kumimaton alle.jupasaab kirjoitti:Yleensä niitä ei päästetä märiksi mutta jos ne joskus sattuu kastumaan.
superlooni maton alla ei kuivu millään sisälämppärillä.
Esim mulla ei ole kumimattoja, ainoastaan alkuperäiset kangasmatot. Lunta kulkeutuu sisään, ja nyt kun myös jalkatilaan tulee lämmintä niin se tietenkin sulaa sinne. En kyllä keksi miten sinne niin paljon voi vettä tulla että superlonit kastuu, ellei pohjassa ole reikää... Minä laitan joskus puhaltimen päivän päätteeksi, auto tallissa lohkoon ja sisätilan puhallin päälle. Tulee vaan tehtyä niin ?!
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Jaa, tällä kotkassa en ole saabia taxina nähnyt muistaakseni koskaan. Ei taida olla suosituin pirssi ?!9-5T kirjoitti:Minun kuskeillani on työssä ja vapaalla 9-5 tietty.jupasaab kirjoitti:Kellä taxikuskilla on SAAB alla ?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Onpa nyt oikein omastakin femmasta kokemusta noin 30km matkalta
ko. vekottimessa vakioalusta ja ei varmaan koskaan uusittu eli noin 190tkm rullattu.
On huomattavasti mukavampi kuin tonttu ja liukkaalla tiellä johdonmukaisempi.
Ajettavuudessa siis luonnollisesti uusi tulokas on parempi.
Tuntuma moottoriin on jotenkin ohuempi. Varsinkin tuossa manuaali T5 vehkeessä kaasuläppä on kuin suoraan aivojen jatke. Tässä automaattisessa T7 vempulassa esitän toiveen jota trionic pyrkii toteuttamaan, mukava kyllä mutta ei ehkä niin tunnokas. Kitkoilla tosi hiljanen to femma, tosin noissa tonnareissa on semmoset pärinäputket että ei ihan oo rehellinen vertailu. Viripotentiaalia on molemmissa, T7 laitteessa hieman enemmän haastetta mutta sekin kyllä onnistuu.
Oman aikakautensa hienoja tuotteita molemmat. Tietty noissa tonnariaeron lepakoissa on oma fiiliksensä ja siinä kun ahtomittari sojottaa kello 4 kohdilla
ko. vekottimessa vakioalusta ja ei varmaan koskaan uusittu eli noin 190tkm rullattu.
On huomattavasti mukavampi kuin tonttu ja liukkaalla tiellä johdonmukaisempi.
Ajettavuudessa siis luonnollisesti uusi tulokas on parempi.
Tuntuma moottoriin on jotenkin ohuempi. Varsinkin tuossa manuaali T5 vehkeessä kaasuläppä on kuin suoraan aivojen jatke. Tässä automaattisessa T7 vempulassa esitän toiveen jota trionic pyrkii toteuttamaan, mukava kyllä mutta ei ehkä niin tunnokas. Kitkoilla tosi hiljanen to femma, tosin noissa tonnareissa on semmoset pärinäputket että ei ihan oo rehellinen vertailu. Viripotentiaalia on molemmissa, T7 laitteessa hieman enemmän haastetta mutta sekin kyllä onnistuu.
Oman aikakautensa hienoja tuotteita molemmat. Tietty noissa tonnariaeron lepakoissa on oma fiiliksensä ja siinä kun ahtomittari sojottaa kello 4 kohdilla
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Ei tarvitse lähteä sieltä Kymistä kovin kauas kun alkaa näkyä. Naapuripitäjissä sekä Haminassa että Kouvostoliitossa niitä on useampi, sekä seedania että varkkua.jupasaab kirjoitti:Jaa, tällä kotkassa en ole saabia taxina nähnyt muistaakseni koskaan. Ei taida olla suosituin pirssi ?!9-5T kirjoitti:Minun kuskeillani on työssä ja vapaalla 9-5 tietty.jupasaab kirjoitti:Kellä taxikuskilla on SAAB alla ?
#3272
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Ykän kanssa samaa mieltä. Mikä on ysivitonen vs ysitonnninen tämänhetkinen pistetilanne. Onko joku klubilaisista pysynyt perässä ja laskenut?
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Lepo vaan ykä ja muut. Femmalla niukka johto tällä hetkellä, mutta eiköhän se totuus kohta korjaa tilanteen. On tietty vaikea verrata näitä kahta keskenään tässä ajassa. Mutta jos pystyy vertaamaan niitä oman aikakautensa tuotteina, niin kyllä tonnari vetää keulan ja piiiitkälle femman edelle !
Sitä oikeaa etsiessä...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Väittää, ainakin minä. Molemmat omistamani tonnarit oli paikka paikoin aika rapeita yksilöitä (vm -94 ja -96) 10 vuoden ikäisenä, mut nyt samanikäisessä femma ei ruostetta ole näkynyt. Muuhun tekniikkaan en ota kantaa, sillä sitä voi vaihdella tarpeen mukaan, mutta ruostepeikko on vittumaisin ilmentymä mikä vaan autossa voi olla.YKÄ kirjoitti:Väittääkö joku saabisti ihan tosissaan että 9-5 olis kestävämpi kun tonnari.
Mä en viiti edes kommentoida,semmonen saabisti on pihalla kun tampoonin naru.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Vertailua 9000 vs 9-5 !
Kaikilla linee oikeus mielipiteseen, mutta YKÄ:n T7 dissausta on jo kuultu riittämiin. Tässä on yritetty keskustella hieman laajemminkin asiasta kun T7 tiettyihin vuosimalleihin helposti korjattavissa olevasta huohotusongelmasta. Osaatko YKÄ perustella 9000 paremmuutta mitenkään muuten?
Itse vietän merkittävän ajan autossa ja minulle ajoasento, ajettavuus ja sisätilojen viihtyvyys ovat hyvin tärkeitä kriteereitä, jopa tärkeämpää kuin se kestääkö auto ilman mitään ylimääräisiä korjaustoimenpiteitä mahdollisimman pitkään. Tilastojen mukaan jos huoletonta autoa ainoastaan etsii, niin Toyota Yaris taitaa olla yksi parhammista valinnoista. Pitäisikö sitä alkaa vertailemaan 9000:sta vasten? Kestävyyden osalta mallikauden lopun 9000:nen on hyvä valita, mutta jos kestävyys on ainoa kriteeri, niin kannattaa hakea huutokaupasta panssarivaunu.
Itse vietän merkittävän ajan autossa ja minulle ajoasento, ajettavuus ja sisätilojen viihtyvyys ovat hyvin tärkeitä kriteereitä, jopa tärkeämpää kuin se kestääkö auto ilman mitään ylimääräisiä korjaustoimenpiteitä mahdollisimman pitkään. Tilastojen mukaan jos huoletonta autoa ainoastaan etsii, niin Toyota Yaris taitaa olla yksi parhammista valinnoista. Pitäisikö sitä alkaa vertailemaan 9000:sta vasten? Kestävyyden osalta mallikauden lopun 9000:nen on hyvä valita, mutta jos kestävyys on ainoa kriteeri, niin kannattaa hakea huutokaupasta panssarivaunu.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96