Valojen pesimien toiminta
Valojen pesimien toiminta
Huomasin että Saappi ei enää ruiskuta ajovaloille pesuvettä kun ikkunaa pesee. Vaikka ikkunalle ruikkii kuinka pitkään nestettä, ei valopesurit anna mitään ulos. Missäköhän voisi olla vika?
Toinen vika/ominaisuus oli pari päivää sitten kun auto ilmoitti että "left dippeam beam failure". Ilmeisesti auton mielestä valo oli palanut. Mutta yhtä'kkiä ilmoitus vaan hävisi, kun olin autolla ajanut parikymmentä kilometriä, ja vain kuitannut vian "clear" napista pois. Ja kaikki valotkin toimi normaalisti
Ville
Toinen vika/ominaisuus oli pari päivää sitten kun auto ilmoitti että "left dippeam beam failure". Ilmeisesti auton mielestä valo oli palanut. Mutta yhtä'kkiä ilmoitus vaan hävisi, kun olin autolla ajanut parikymmentä kilometriä, ja vain kuitannut vian "clear" napista pois. Ja kaikki valotkin toimi normaalisti
Ville
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Valojen pesimien toiminta
Minulla on autossa normaalit polttimot. Pitänee koittaa vaihtaa polttimo. Tosin ei ole pitkä aika kun se vaihdettiin. Kiitoksia vastauksestasi!Musti kirjoitti:Omassani vuosi sitten samaa "left dippeam beam failure" oiretta Xenonin kanssa. Vasen polttimo ei syttynyt aina, välillä meni useita päiviä ilman virheilmoitusta. Korjaantui lopulta Xenonin takuuvaihtona.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Valojen pesimien toiminta
Täälläkään ei ruiki. Siis valojen pissapojat. Ajattelin talvella, että ovat jäässä, mutta ei heru edelleenkään edes touhutippaa. Ei ole nyt aikaa käydä ropaamaan, joten ensi viikon huollossa saavat vilkaista mikä mättää.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Valojen pesimien toiminta
Joo, minäkin ajattelin jättää huollon murheeksi. Toisaalta, mietin että mikä on alin lämpötila milloin se sitä vettä ruikkii, vai onko sellaista? Täytynee tänään hieman purkaa se akun suoja pois ja katsoa onko jokin irti. Pissapojan säiliö ainakin falskaa, kun se ei varmaan mennyt viimeisimmän lampun vaihdon jälkeen kunnolla kiinni.vitikka kirjoitti:Täälläkään ei ruiki. Siis valojen pissapojat. Ajattelin talvella, että ovat jäässä, mutta ei heru edelleenkään edes touhutippaa. Ei ole nyt aikaa käydä ropaamaan, joten ensi viikon huollossa saavat vilkaista mikä mättää.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Valojen pesimien toiminta
Tarpeeksi nestettä - viimeistä litraa ei ruiskuteta lainkaan lampuille?
Valojen pesulaite toimii vain pari sekuntia kerrallaan jonka jälkeen aikaviive seuraavaan pesuun eli silloin ei pese lamppuja vaikka kuinka vivusta nykisi.
Pesurin pumppu hajalla. Itse jouduin pumpun uusimaan. Molemmat pumput vierekkäin siinä lokarin takana, vaihto on helppo ja nopea toimenpide.
Valojen pesulaite toimii vain pari sekuntia kerrallaan jonka jälkeen aikaviive seuraavaan pesuun eli silloin ei pese lamppuja vaikka kuinka vivusta nykisi.
Pesurin pumppu hajalla. Itse jouduin pumpun uusimaan. Molemmat pumput vierekkäin siinä lokarin takana, vaihto on helppo ja nopea toimenpide.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Valojen pesimien toiminta
Viimeinen litra kun on jäljellä alkaa nesteen vähyyden pimputus ja samalla lakkaa työntämästä ajovaloille, ainakin meikeläisen autossa.
Valoja ei tarvitse väännellä päälle asentoon, pesu toimii päiväasennossakin.
Valoja ei tarvitse väännellä päälle asentoon, pesu toimii päiväasennossakin.
Re: Valojen pesimien toiminta
Löytyi niinkin yksinkertainen vastaus kuin palanut sulake. Sulakerasia sijaitsee siellä konehuoneessa, heti oikealla siinä akun vieressä boxissa. Sulakkeen numero muistaakseni 15 ja ampeerimäärä 30A. Suuri kiitos Viikin Metroautolle, menin kyselemään ko. sulakkeita ja myyja lykkäsi viisi sulaketta kouraan ja sanoi ettei maksa mitään Hienoa palvelua!
Kuulemma talvella nuo lampunpesimet menevät tukkoon, jolloin moottori ottaa enemmän virtaa-->sulake palaa. Nyt toimii! Problem solved.
Kuulemma talvella nuo lampunpesimet menevät tukkoon, jolloin moottori ottaa enemmän virtaa-->sulake palaa. Nyt toimii! Problem solved.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Valojen pesimien toiminta
Ohjekirja sanoi samaa. Ja lampunpesurit toimivat ohjekirjan mukaan joka viidennellä yli 0,6s kestävällä ruikkauksella.Bob kirjoitti:Tarpeeksi nestettä - viimeistä litraa ei ruiskuteta lainkaan lampuille?
Valojen pesulaite toimii vain pari sekuntia kerrallaan jonka jälkeen aikaviive seuraavaan pesuun eli silloin ei pese lamppuja vaikka kuinka vivusta nykisi.
Pesurin pumppu hajalla. Itse jouduin pumpun uusimaan. Molemmat pumput vierekkäin siinä lokarin takana, vaihto on helppo ja nopea toimenpide.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Valojen pesimien toiminta
Öhh, en ottanut. Niin pitkälle en kuitenkaan lukenut sitä mystistä opustaMimmi kirjoitti:Et sitten ottanut autossa valmiina olevaa varasulaketta? Käyttöohjekirja (jep. se ihmeellinen lukematon opus hanskalokerosa) ohjeistaa jopa tämän.vili1 kirjoitti:Löytyi niinkin yksinkertainen vastaus kuin palanut sulake. Sulakerasia sijaitsee siellä konehuoneessa, heti oikealla siinä akun vieressä boxissa. Sulakkeen numero muistaakseni 15 ja ampeerimäärä 30A. Suuri kiitos Viikin Metroautolle, menin kyselemään ko. sulakkeita ja myyja lykkäsi viisi sulaketta kouraan ja sanoi ettei maksa mitään Hienoa palvelua!
Kuulemma talvella nuo lampunpesimet menevät tukkoon, jolloin moottori ottaa enemmän virtaa-->sulake palaa. Nyt toimii! Problem solved.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008