Kuulin SAAB kauppiaani luona käydessä että 9-3:sen ensivuoden malleihin tulee samat dieselit kuin uudessa 9-5 on. Tehoa on kolme eri luokkaa 130, 160 ja 180. Se 190 heppanen versio ilmeisesti halutaan jättää vain 9-5:selle. Samalla päästöt saadaan EU 5 luokkaan. Tämä 2.0 moottori ei liene Fiat peräinen vai kuinka.
Ja koska uudessa 9-5:ssa on yhdistetty neliveto ja diesel niin todennäköisesti se yhdistelmä saadaan myös 9-3:seen.
Mutta mitä muuta on tulossa.
9-3 2011
Re: 9-3 2011
Eiköhän se liene Fiatin virite vieläkin! Näin ainakin 2.0l 160hp. 9-5:nen jota koeajoin. Ei siinä mitään hyviä tisureitahan Fiat värkkää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-3 2011
En usko, eiköhän moottori ole hyvin lähellä edeltäjäänsä 1.9:ää. Kun siihen ei löytynyt keinoa kohtuuhinnalla nelivetoa laittaa, ei se todennäköisesti onnistu 2.0 versioonkaan.Syre kirjoitti: Ja koska uudessa 9-5:ssa on yhdistetty neliveto ja diesel niin todennäköisesti se yhdistelmä saadaan myös 9-3:seen.
On hyvä uudistus, laittaisivat sitten vielä 130hv version kaveriksi myös automaatin. Nythän sitä ei 120hv versioon saa. Samalla voisivat laittaa sen 9-3:n tasoiselle autolle ala-arvoisen nelikaiuttimisen stereon hautausmaalle ja premium 150:n vakioksi. Vaikka sähköjakkara pois linear busineksesta, jottei hinta nouse.
Re: 9-3 2011
Missä vaiheessa 1,8t versio on hävinnyt? Eikö 1,8i pitänyt ainoastaan loppua. Kaksilitrainenhan se oli, mutta halvempi kai mitä nyt 2,0T.