kansiremontin jälkeen venttiilivälyksien säätö-neuvoja???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: kansiremontin jälkeen venttiilivälyksien säätö-neuvoja???

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Kone saatu kasaan lopulta. Sitten rupesi temppuilemaan: aluksi käynnistyi ja kävikin vähän aikaa-sitten ajoin nosturille ja laitoin pakoputken alle ja ei käynnistynyt sen jälkeen. No sitten kylmäkäynnistysventtiilista piuhat irti pitkien yrityksien ja odotuksien jälkeen ja käynnistyi. Se siis eilen. Tänään pesin vielä jäähdytyssysteemiä ja käynnistyi ja kaikki ihan ok. Jätin ystävän luo teollisuushalliin ja illalla hän yrittii siirtää sitä ja taas ei käynnistynyt.
Eilen kun kokeilin, niin kipinä kuiteskin oli. Musta tuntuu, että se K-jet temppuilee.
Mistähän päästä sitä nyt pitäis ruveta purkamaan/tarkistamaan? :wink:

No ainakin saatin Glasuritilta oikeampaa sävyista maalia ja kaveri maalasi jo toisen kerran tavaratilan luukun-huomenna sitten näen, miten onnistui. Mutta nyt sitten se käyntiongelma :evil:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: kansiremontin jälkeen venttiilivälyksien säätö-neuvoja???

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

kokeile toisella sytytys yksiköllä.
Onko tuossa T8 padassa ilmamäärämittaria..?
Ja onko polttoainejärjestelmä Boschin vai Lucasin tekemä..?

Oletko tarkastanut että nokkaketjun merkit tuli varmasti kohdalleen
Yhden hampaan heitto tuo jo ongelmia käynnin suhteen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: kansiremontin jälkeen venttiilivälyksien säätö-neuvoja???

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Hei taas!
Kyllä mekaanisesti on kaikki kunnossa-välillähän käy tosi nätisti.
Mitä ihmeellisinta-rupesin yöllä miettimään(tyypillinen saabistin yö-ei nukuta vaan murehditaan ja pohditaan, miksi saab ei käynnistyy :wink: )-että josko bensapumpun relee temppuilee. Tässä jossain viestiketjussa oli jollain semmoinen ongelma. No aamulla menin tallille ja yhdistin johtopätkällä ne jalat 87 ja 30. Jotain rupes surisemaan konehuoneessa-ilmeisesti bensapaineet nousi, sitten käänsin virtaavainta ja lähti kuin palmun alta. No laitoin releen takaisiin ja toimii myös sillä.Edellinen omistaja on jotain siinä releessä jo näpertänyt.
Kävi itse asiassa tosi nätisti. Kaikkein pahimmat on ne viat, jotka välillä ilmestyy ja taas katoaa.
Mekaaninen Boschin ruiskuhan siellä on K-Jet. Ei mitään elektroonikkaa. Missä Uudellamaalla olis muuten korjaamo, jossa pystyis tarkistamaan järjestelmän paineet ja muuta K-jetin hommia? Jostain hämärasti muistan, että jossain Vantaalla tai Espoossa olis joku vanha Saab mekaanikko-hyvä asiantuntija.

Maalin kanssa on myös tosi vitsi. Purkissa kun laitettiin auton viereen, niin tuntui ihan sopivalta, sitten kun ystäväni maalasi ja lakkasi, niin kuiteskin ei alkuperäinen sävy. No pitää vissiin maalata koko auto-nätimpihän siitä tulee.

Pystykeulan turbon etupuskuri edelleen ostoslistalla ja Turbo K-Jetin ruiskuputkia ja muuta sälää voi myös tarjota :D

Muuten tiedoksi kaikille-vaihtoin tähään auton toisen ohjaustangon ja etsin sitä oikea öljyä-Texaco 4634. Sitä ei enää saa, mutta löysin asennusöljyn-pitää hakea tallilta purkki ja laittaa merkki, jospa joku muukin tarvii-säästyy etsiväntyöltä...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: kansiremontin jälkeen venttiilivälyksien säätö-neuvoja???

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Muuten tiedoksi kaikille-vaihtoin tähään auton toisen ohjaustangon ja etsin sitä oikea öljyä-Texaco 4634. Sitä ei enää saa, mutta löysin asennusöljyn-pitää hakea tallilta purkki ja laittaa merkki, jospa joku muukin tarvii-säästyy etsiväntyöltä...
Pentosin 7.1
Saa tietääkseni myös laakkoselta.

Lisäksi:
minimanilta löytynyt FEBI 6161 tosiaankin näköjään täyttää seuraavat normit febin sivun mukaan:

Repl. Part-No. to fit
G 002 000 Audi
(G 002 500) Audi
81 22 9 407 758 BMW
82 11 1 468 041 BMW
90544116 GM/Opel Zeichnungsnr.
1940 766 Opel
000 043 203 33 Porsche
G 002 000 Seat
(G 002 500) Seat
G 002 000 Skoda
(G 002 500) Skoda
G 002 000 VW

Elikkä tuolla tuo on 9.90e/litra, vähän halvempaa kuin merkkiliikkeessä :).


All Pentosin Green Top steering Fluid meeting CHF 7.1 standards Pentosin
Kuva
CHF 7.1 is a special hydraulic fluid mineral oil with typical functions, such as level control, shock absorbing, power steering etc Operates from -40 degrees C up to + 100 degree C. Its use is especially recommended for vehicles of older ( OG900 ) construction. It should NOT be mixed with the Pentosin Red or any other hydraulic oil. 1

All Pentosin Red Top ( NG 900 Cars ) meeting CHF11s standards Pentosin
Kuva
NOTE: Pentosin (RED TOP) CHF 11S is a special synthetic hydraulic fluid with a temperature range -40° C up to min. 130° C., within which perfect operating is guaranteed. Due to this fact Pentosin CHF 11S is especially suitable for a variety of hydraulic network and steering of latest vehicle developments, where the applied fluid has a direct influence on safety and driving comfort. Pentosin CHF 11S guarantees a perfect operation of all hydraulic systems, such as power steering, rear axle steering, level control, hydro pneumatic suspension, shock absorbers, active damping of engine fixtures, hydrostatic drive for fan, generator and air condition, stability and traction systems (ABS/ASR/ASC), electro hydraulic cabriolet top actuation, central locking systems etc. Pentosin CHF 11S is therefore not only used in many vehicles of well known European automotive manufacturers, but also in engines of agricultural and other special vehicles.

Ja VAG leiristä tätä löytyy...Bilstein 7.1 Mineral Base Audi Hydraulic Fluid
Equivalent to Audi hydraulic fluid part number G 002 000 (G002000).
Due to its excellent features it's suitable for Vw, BMW, Mercedes Benz, Porsche, Saab, Volvo System and hydraulic suspension systems
http://www.blauparts.com/audi/audi_flui ... luid.shtml

Pentosin 11S Synthetic Mineral Base Audi Hydraulic Fluid
This is the top line Audi hydraulic fluid, especially designed for hydraulics of the highest technical requirements
Equivalent to Audi hydraulic fluid part number G 002 000 (G002000).
Due to its excellent features it's suitable for Vw, BMW, Mercedes Benz, Porsche, Saab, Volvo System and hydraulic suspension systems
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin